روايات

رواية جميله في قلب الاسد الفصل التاسع 9 بقلم شهد هاني

رواية جميله في قلب الاسد الفصل التاسع 9 بقلم شهد هاني

رواية جميله في قلب الاسد الجزء التاسع

رواية جميله في قلب الاسد البارت التاسع

رواية جميله في قلب الاسد
رواية جميله في قلب الاسد

رواية جميله في قلب الاسد الحلقة التاسعة

ماجد بشر:جميله عندها السرطا*ن في مخ ودا مش كافي وكس*ر الكوبايه في ايده وقال متعرفيش قد اي انا بكر*هها ققولك سر.

سوزي بخوف منه:قول ي ماجد.

ماجد بشر:انا قتل*ت ابويا بسببها ي عني هان عليا ابويا لي مجرد المعامله الي كان بيعملها ليه.

سوزي بصدمه: انكمشت علي نفسها وقالت ابوك ازاي جالك قلب ي ماجد انت بجد انسان من غير ضمير ولا قلب انت شيطا*ن وقامت وقفت وقالت مش عاوزه اعرفك التاني.

ماجد بغضب:ههههه هو دخول الحمام زي خروجه ي سوزي ومسكها من شعر*ها جامد وقال هعتبر انك مقولتيش حاجه علشان لو اعتبرت هتكوني الضاحيه قبل ههه اختي هههه أختي فاهمه .

سوزي بخوف:فاهمه بس سيب شعري بتو*جعني.

ماجد بغضب: دلوقتي الي قولته كأنك مش سمعته تنسي انتي فاهمه.

سوزي:فاهمه فاهمه وقالت بمكر المهم مش نضيع الليله ي بيبي.

ماجد:صح وخدها في حضنه بيقول تعرفي محدش فضل معايا غيرك ف لو لعبتي بي ديلك همو*تك صاحيه.

سوزي بخوف:حضنته بتقول مش تقلق ي ماجد.

أسد:حس بتقل عليه فتح عيونه وبص علي جميله الي نايمه في حضنه افتكر كل حاجه حصلت م بنهم امبارح وضحك تلقائيا وشال شعرها الي كان علي عينها فضل باصص ليه كتيررررر مسك الفون بتاعه فضل يصورها ويصور معاها وقال هتفضلي محفوره في قلبي قبل عقلي ي جميله وباسها قبله صغيره من شفا*يفها ،قال عقلي وقلبي مش قادرين يقسوا عليكي اوي يصدقوا انك عملتي كدا.

جميله بدأت:تفتح عينها عيونها تلقائيا جت في عيون أسد فضلت بصه لي عيونه بعشق بتحفظ ملامحه الي ممكن تتحرم منه.

أسد: قاوم نفسه وقام وقال أنا داخل اخد شاور وهطلع علي شركه لو عوزتي حاجه داده تحت المهم حذاري تطلعي برا الفيله انتي فاهمه ي جميله.

جميله:قالت هطول في شركه.

أسد:مش عارف علي حسب الشغل المهم الي قولته يتنفذ.

جميله:قالت ماشي ي أسد وقعدت علي سرير تفكر بحزن من ساعه م دكتوره رنت عليها.

                  فلاش باك

جميله:لما كانت في المستشفي دخلت الدكتوره.

دكتوره:انسه جميله.

جميله:اتعدلت نعم في حاجه ي دكتوره.

دكتوره:انا لازم أعرفك حاجه لان اخوكي للاسف ناوي مش يعرفك بس انا لازم اعرفك عشان لو نلحق الموضوع.

جميله: قلقتني في اي.

دكتوره: للأسف انتي عند الكانسر في المخ وانا عاوز اخد منك عينه دم احلل نوعه هل هو حميد ولا خبيث.

جميله عيطت بي إنهيار:وقالت هو انا ممكن امو*ت مش اخف.

دكتوره:ان شاء الله خير المهم هاخد منك عينه دم هبقا ابلغك .

                باك

جميله بحزن:دموعها نزلت تلقائيا بس لما حست اسد طالع مسحت دموعها بسرعه.

أسد:كان طالع من الحمام وحاطت فوطه علي وسطه ميه نزله من علي شعره.

جميله:بتبص اتصدمت من منظره حطت أيدها علي وشها بسرعه وقالت انصرف بسرعه انت طالع كدا ازاي طب كنت تكح ي شيخ.

أسد:لا حول ولا قوه الا بالله ماله منظري مش فاهم اي الي انصرف هو انتي شيفاني عفريت.

جميله:شالت أيدها من عنيها وقالت من غير قصد في حد ب الحلاوه دي يكون عفريت ي شيخ ينقطع لسان حد لو قال كدا.

أسد ضحك:وقال احم شامم ريحه معاكسه ي عني.

جميله بكسوف:حطت أيدها علي وشها وقالت روح استر نفسك ي خويا.

أسد:لاحظ دموع في عيون جميله وقال بغضب جميله.

جميله:اتخضت وقالت نعم ي اسد في اي انت اتحولت كدا لي.

أسد:وقف عندها حط ايده علي عيون جميله قال انتي كنتي بتعيطي ليه حصل حاجه.

جميله بي ارتباك:هاااا لا أصل اصل افتكرت البطل لما ما*ت وكدا وعيط.

أسد:بص ليها بغموض وقال مصدقه الي قولتي.

جميله:اه لانه دا الحقيقه كمان هعيط عشان اي غير دا.

أسد: امممم تمام أما هخش البس عشان هنزل وحط يده في شعره وقال خلي بالك من نفسك ي عني.

جميله ضحكت: وقالت حاضر وأنت كمان خلي بالك من نفسك.

أسد:اكتفي بضحكه ودخله علي الخزانه يلبس.

جميله:دخلت تاخد شاور ولبست فستان جميل بس كان قصير وحطت شعرها علي دراعها وطلعت من الحمام كان اسد طلع من الخزانه بينفخ بديق عشان مش عارف يربط الكرافته بص لي جميله الي كل مادا بتسحره بي جماله.

جميله بكسوف:تحب اساعدك وأحاول اربطها ليك.

أسد:تعالي .

جميله:راحت هي مكسوفه بس أسد كان طويل عنها ف شبت علي رجليها كانت يعتبر في حضنه..

أسد:كان فرحان من قربه ليها حط ايده علي أيدها .

جميله لاحظت:وقالت ربطها ي أسد..

أسد:باسها من خدها وقال شكرا وجاي يمشي.

جميله:حطت ايدها مكان م بسها وحطت أيدها علي قلبها الي دقاته بتزيد كل م يقرب منها.

أسد:قبل م يطلع من الاوضه رجع وقف قدام جميله وقال اوعي تنزلي تحت بي البس دا أو حتي برا في جنينه فاهمه ي جميله.

جميله:فاهمه.

أسد:مشي مش رد عليها ونزل وصي داده علي جميله وركب عربيته ومشي.

أما جميله:جالها فون من دكتور وقالت الو خير.

ماجد:واقف قدام الفله بتاعت أسد مع رجلته بيقول طلع من الفله محتاجين أنها تطلع .

هاشم:الباقي سهل ي باشا مش تقلق احنا هنقف نص ساعه كدا لو طلعت جنانه هنخطفها لو حصل في أمور امور هنحاول بطريقه التانيه.

ماجد:بينفخ السجار*ه وقالت تمام اوي انا همشي لما يحصل ابقا رن عليا.

هاشم: تمام ي باشا.

ماجد:خد عربيته مشي هو بيتوعد لي جميله بي كل شر.

جميله:مش هعرف اطلع ي دكتور أسد منبه عليا.

دكتوره:حاولي تطلعي عشان نشوف حالتك ونشوف تحاليل مش تقلقي مش هنطول.

جميله:ماشي هقفل دلوقتي هشوف هاجي ازاي.

دكتوره: ماشي يا حببتي.

جميله بخوف: ربنا يستر انا هحاول البس اي حاجه عشان محدش يحس بيا ولبست بسرعه بنطلون وعليه جاكت ولبست زعبوط وطلعت من الباب الي المسقط.

جميله:طلعت من هنا عربيه خطفت..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميله في قلب الاسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى