رواية جميلتي الفصل الخامس 5 بقلم نورا فريد
رواية جميلتي الجزء الخامس
رواية جميلتي البارت الخامس
رواية جميلتي الحلقة الخامسة
اسر بصدمة.. ايه ده
جميلة مغمضة عينيها بتردد .. مش ها تعصب مش ها تعصب مش ها تعصب ايتها الأفكار الشريرة اذهبي من دماغي اب**و**س ايدك (انا محدش يتوقعني 😂)
اسر بخوف.. ( بتحضر عفريت دى ولا ايه ايه اللى بتقول فيه ده )
جميلة كانت طفية نور الغرفة و مولعة شموع حواليها و لبسه ملابس يوجا بالون الاسود و رافعة شعرها ديل حصان و معها س**كين””ة
اسر بينظر ليها بصدمة و خوف.. ( هى بتحضر علشان تق**تلني ما البس ده و السكينة مفيش دليل غير كده )
جميلة.. مش ها تعصب مش ها تعصب
اسر.. جميللللللة
جميلة فتحت عيونها.. ييييه على الفصلات ……… نعم
اسر.. انتى بتعملى ايه و ايه البس ده ايه جوزك ما**ت مثلا
جميلة بعفوية.. ياعم الحاج تف من بوقك م**وت ايه دى يوجا يا حبيبي بهدي بيها نفسي ( و تمسك الس**كي”*نه و توجها لى اسر) بدل ما ابقا ارملة بجد
اسر رجع وراء .. اقصد ايه الجمال ده يا جميلتى
جميلة بهدوء.. كنت فين يا اسر
اسر.. يعني ايه
جميلة على نفس الوضع.. بقولك كنت فين اظن ان كلامي واضح
اسر و هو متجاه لى غرفة الملابس.. اظن انها حاجة متخصكيش
جميلة بتحاول تهدى نفسها.. بس انا مراتك و حقي اعرف انت فين
اسر خرج ليها.. معاكي اثبت معاكي يعني دليل
جميلة فهمت بسرعة.. ( منك لله يا فاطمة يا بنت عمي اشوف فيكي يوم على الم**صيب**ة السوداء اللى انا فيها بسببك) هاا انت عايز ايه
اسر بنفز صبر و عصبية.. مش عااايز زفت غير انكى تكبري دماغك و تفهمي انى مش صغير و مش ساذج تمام
و ذهب اسر ينام أما جميلة ف هى ها طق أما عند اميرة
اميرة بعصبية .. ها يكون راح فين ……. معقول يكون وقع لا اوووف اومال راح فين الانسيال متأكدة انو كان في ايدى …… ( اميرة بدموع) بس ده بتاع امى ……. يا تري راح فين
أما في قصر بدران فى غرفة مروان
مروان مسك الانسيال و بيبتسم.. زمانك قالبة الدنيا عليها بس نسيت اعرف اسمها ايه ( يا عم الغبي انت هو مش فى حاجة اسمها سوشيال ميديا اكيد عندها فيس بوك …….. طب دى اجيبها ازاي ……. أيوة )
مروان بمرح كوميدى.. جايلك يا جدى جايلك يا غالى …. اااه ( مروان وقع من على الس**ر**ير 😂) و مالوا السعي وراء الحلم مش وحش المهم الحقها ل طير
و نزل مروان لى جدو
مروان.. عايزك في موضوع
عم اسر.. هو مش فى باب تخبط عليها
مروان بعفوية.. مش وقت فلسفه لو سمحت الموضوع حياة أو موت انقذني يا جدي ابو**س ايدك انا في عر**ض**ك
ابو اسر.. هببت ايه يا خرب بيتككك
مروان.. والله ما عملت حاجه……… جدى انا عايز اتجوز من نفس البلد اللى اسر اتجوز منها
الجميع فاتح بوقه بصدمة
مروان.. يا جدعان افهموني البت ممكن تطير مني
الجد.. اهد علشان نفهم بت مين
مروان.. هااا….. اه فى بنت النهاردة الصبح جات هنا و بتقول انها صاحبت جميلة و كان اسمها……. اسمها….. ا …… اميرة اسمها اميرة
الجد بهدوء.. انت متاكد انك عايز تتچوز يا مروان
مروان بطريقة كوميدية… يا عم انت اتصرف اعمل حاجة بقولك الحقها ل تروح و اعملكم جر**ي**مة هنا
ابو اسر بفرح .. ياه كبرت يا مروان
مروان بنفس الطريقة.. مش وقته يا جدعان الحقني الله يخرب بيت دى عيلة
الجد.. طب أدنى يومين اظبط الدنيا و اشوف أهلها ابوها مين ده چواز يا مروان
أما عند اميرة
اميرة بطريقة كوميدية.. لا لا لااااا الله يا خرب بيتككك يا جميلة و خرب افكارك الزفت و يخرب مسلسلاتك التركي
فلاش
جميلة بطريقة كوميدية.. ميرو ما تجربي تحطي مفتاح اوضك أو بيتكم تحت راسك و شوفي ها تحلمي بى ايه
مشهد تانى
اميرة.. طب ما جرب يعني ها خسر ايه اما انتى دماغ يا جميلة ( و عملت اميرة بكلام جميلة 😂)
باك
اميرة حطت اديها على راسها.. لا لا يوم ما احلم احلم بالحمار ده
اميرة بتسال.. اومال انا بحلم بيه ليه و ليه هو في دماغي اصلا……………. استغفر الله العظيم ( و تقول بدموع) يارب متعلقنيش بحاجة مش ليا يارب انا والله محمل اى وجع .. لو مش من نصيب ابعدو عني و عن دماغي
أما عند مروان
مروان بيرسم اميرة و هنا تاتى ليليان اخته
ليليان بحاده.. عايزة اتكلم معاك
مروان و هو مراكز في اللى بيعملو.. امممم سمعك
ليليان قعدت على الس**ر**ير.. هو ….. هو صحيح ها تتجوز
مروان.. اكيد لان دى سنة الحياة و بعدين انتى شغلة بالك ليه و حتى يا ستى لو اتجوزت مفيش حاجه تقدر تشغلني عنك و حتى لو اسر روح قلبك موجود
ليليان بغيرة و حزن .. تمام مبروك يا خويا
مروان.. الله يبارك فيكى ياختى طرقني بقا و اقفلي الباب وراكي
ليليان رزعت الباب بقوة و غضب و ذهبت لى غرفتها
ليليان قعدت تكسر كل حاجة في الغرفة بعصبية.. لااااا لااااااا مش ها سمحلك مش ها سمحلك تخديه مني ……. ده انا اقتل**ك ها قت**لك
ليليان و هى بترحع شعرها بحزن و عصبية.. واحد اتجوز…… طب خلي خلي التانى يبقا معايا …… صحيح مش بشوفهم كتير من رغم أننا في بيت واحد …….. بس انا مقدرش مروان لو اتجوز هينسا ان ليه اخت ……. ها يسبني هو اه غتت و كل حاجة بس انا معرفش غيرهم في الدنيا دى حتى شاهندة بتاعت مصلحتها اعمل ايه
ليليان قامت بسرعة و اتصلت بي شاهندة
أما في غرفة اسر
اسر كان نايم في امان الله فجأة جميلة طفت التكيف و شلت الغطاء من عليها و صاحي اسر فعلا 😂
اسر بنوم .. يادي ام العكنن سبنى انام بقا
جميلة قعدت جانبه.. لا مش ها تنام مفيش نوم
اسر.. يا لوليه الله يهديكي سبنى اتخمد في ام اليوم ده
جميلة .. نام يا اسر
اسر اتغطا و نام تانى و صحي على عياط جميلة
اسر قام بغضة.. جميلة مالك
جميلة بعياط.. مفيش يا اسر
اسر.. مفيش ازاي و اللى فى عيونك دى ايه
جميلة.. ده ترب دخل في عيني
اسر .. جميلة……
جميلة بعياط.. مانت لو كنت مهتم كنت عرفت لوحدك انا بعيط ليه
اسر.. ( يالهوووى) معلشي انا غبي بتعيطى ليه يا جميلتي
جميلة بعياط و شقهة.. …… لانك متجاهليني من غير سبب
اسر حط اديها في بوقه بطريقة كوميدية.. اناا
جميلة بدموع.. اه انت بالدليل انك مش شايفني اتغيرت معايا من غير سبب
اسر بهدوء و جدية.. و مين السبب في ده ……. جميلة انتى اساس مش بطيقة كلمة مني و كل ما اجي اقرب انتى تبتعدي و بالدليل امبارح و اوله و اوله انا كمان كنت مجبر بس ماذتكش في حاجة لا بتصرف ولا بكلمة
جميلة بدموع.. انا اسفة
اسر ح**ض**ن جميلة بحب.. هششش كفاية عياط يا جميلتى صدعت ( و انا كمان يا اسر صدعت مكنم 😂)
جميلة بدموع.. متسبنيش يا اسر متسينيش خليك جانبي
اسر بحنيه.. و انا عمري ما ها سيبك يا قلب اسر
جميلة .. وعد
اسر.. وعد يا جميلتى
و نامت جميلة ب**ح**ض**ن اسر و نام اسر هو كمان أما عند اميرة ف هى كانت نايمة و صحيت على صوت موبايلها
اميرة بنوم.. الو
اميرة فاقت و بى تفرك في عيونها.. الو…….. الو
مروان.. الو
اميرة حست احساس غريب اول ما سمعت صوت مروان و هو نفس الكلام ( طبعا مروان خد رقمها من موبايل جميلة عن طريق الشغلة اللى فى القصر 😂)
اميرة و هو شعرها بيطير من الهواء.. مين معايا
مروان.. حاتم معايا
اميرة بهدوء.. النمرة غلط و متتصلش هنا تانى يا حي**وان و قفلت السكة في وشه ( احسن 😂)
اميرة بذكاء .. هو ……. ايوة والله هو بس جاب رقمي منين
أما عند مروان
مروان.. دى قالتلي يا حي**وان (لانك حي**و**ان 😂) مش مهم المهم ان سمعت صوتها انام بقا وحيات امى لتجوزك
و عد اليوم على خير و في اليوم التالي
اسر.. الو
فاطمة .. الو اسر بدران معايا
اسر بضيقة.. أيوة انا مين حضرتك
فاطمة بخبثة.. انا فعل خير و اتصلت علشان اعرفك مراتك المصونة على حقيقتها
اسر كان ها يقفل السكة في وشها
فاطمة بخبثة و غيرة.. هو انت متعرفش ان جميلة هانم اقصد المدام جميلة تبقا مدام من قبل ما تتجوزها
اسر
يا تري اسر ها يصدق فاطمة ولا لا رايكم في شخصية مروان و اميرة و ليليان يا تري ها تحب البنات ولا ها تعمل ايه
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلتي)