روايات

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة نبيل

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة نبيل

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الجزء السادس والعشرون

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) البارت السادس والعشرون

جميلة حد الفتنة (حياة حمزة)
جميلة حد الفتنة (حياة حمزة)

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الحلقة السادسة والعشرون

. ‏”يُستحال أن يردّك الله خائبًا وأنت مليء باليقين به❤️”
“صلى عليك الله مـا اتسع المدى
واشتاقت الأرواح للرحمنِ
نفسي فداك وكل أهلي والورى
الجذع حن فكيف بالإنسانِ!”
نظرت مليكه حولها والان فقط أدركت خطأها قادها غضبها الاعمي لهنا لم تري الرساله الخفيه التي كانت موجهه لها أن هذا فخ قذر ومِن مَن؟؟؟؟؟ من اختها ياللسخريه اختها تتمني ضياعها وموتها اغمضت عينها تري غبائها يلوح لها ويبتسم بخبث فتحت عينها وجدت رجال إيهاب يقتربون منها وهي تعود للخلف وترفع بهم السلاح وفي داخلها تصرخ مناديه لحمزه ترجو قربه ترجو حنانه الان، رعب هو كل ماشعرت به، هل هكذا ستنتهي القصه صرخت هذه المره بهياج ورعب وهي تلعن غبائها ماذا لو كانت انتظرت حمزه او حتي ادهم كيف قادها الغضب كيف أخطأت هكذا خطأ يمكن أن ينهي حياتها
ابتعدت وهي تصرخ بهم / محدش يقرب سامعين محدش يقرب
نظر لها إيهاب بغضب جحيمي وحقد / امسكوها اخلصوا
ضربت مليكه بمسدسها في الجو وهي تصرخ / اللي هيقرب يبقي جني علي نفسه
ولكن لم يستمع لها احد كادت تطلق النار علي أول واحد اقترب منها ولكن وجدت من يمسكها من الخلف ويحرر المسدس منها بينما هي شعرت انها تكاد يغشي عليها من هول الموقف فبعد ان سلب منها المسدس استطاعت هي أن تضربه في قدمه بشده والافلات منه نظرت له بقرف ثم انطلقت ولكمته بعنف ولم تكد تتبع لكمتها باخري الا ووجدت نفسها محاضره كليا نظرت للجميع حولها بشر ثم نظرت لملك وايهاب وتحدثت بنبره مرعبه / لو مكانكم مش هعمل كده صدقوني
تحدث إيهاب بشماته والم من ذراعه / وانتي عمرك ما هتكوني مكانا وانتي عامله زي الفار اللي محبوس كده ومش عارف يتصرف
تحركت مليكه تجاه فانتفض الرجال من حولها وحاصروها مجددا برعب فضحكت هي بشده / والله الفار هو اللي طول عمره بيستخبي في الجحر بتاعه واول ما صاحب البيت يغيب يفتكر نفسه أسد ويطلع يتمختر في البيت وكأنه بيت ابوه وايه يفضل يمسك في حاجات مش بتاعته ومفكر نفسه كده ملك البيت بس اول ما بيرجع صاحب البيت بيجري علي جحره بسرعه ليتفعص تحت رجله بس المسكين مكانش يعرف ان المره دي غلط ومسك حاجه غاليه اوي علي صاحب والمره دي مش هيسيبه يرجع لجحره تؤتؤ يا عزيزي الفار ده هيدوس عليه بجذمته ويفعصه ويخليه عبره لكل الحشرات اللي حواليه
قالت آخر كلماتها وهي تنظر لملك ببسمه جعلت ملك تخفض عينها بسرعه وهي تخفي حقد وغضب حتي بعد ما حدث بها فمازالت تتبجح وتتحدث بكل قوه وكأنها ملكت العالم بين يديها
ابتسمت مليكه لملامح إيهاب وتحدثت ببرود بعد أن تداركت نفسها وخوفها وذكرت نفسها من هي مولا أرادوا اللعب اذا فليتحملوا / اوووه اسفه لو جرحت شعور الاخوه الحشرات
نظرت حولها لرجال إيهاب ببسمه بارده ثم نظرت لايهاب وتحدثت ببرود وملل / تمام نفضل ورا الفار لجحره يلا مش عايز تاخدني وتبعت تهدد بيا حمزه وجو الأبيض والأسود ده وبلا بلا بلا
فتح إيهاب عينه بصدمه من جرائه هذه الفتاه الا تخشي ما سيحدث بها
تحركت مليكه مع رجال إيهاب تجاه إيهاب فابتسمت له ببرود وتحدثت / عد ساعاتك في الدنيا يا إيهاب
ثم تحركت مع رجاله الذين قادوها لاحد السيارات بعد أن رفض ان يلمسها احد او ينزع نقابها
صعدت للسياره وهي تهمس لنفسها ان هؤلاء حفنة من الجبناء فقط يجب الا تظهر خوفها أمامهم نعم خائفه وبشده ولكن هي تثق بأن الله معها وان حمزه لن يتركها هكذا معهم لفتره طويله لذا لتكمل في ادعاء قوتها الوهميه
ثواني ووجدت السيارة تتحرك بها فأخذت أنفاسها بهدوء لتهدأ ضربات قلبها المضطربه وهي مازالت توبخ نفسها علي هكذا تسرع لن ينتهي علي خير استغفرت ربها ودعته من قلبها ان يمر هذا الأمر بخير
بينما عند إيهاب كانت ملك تنظر له بسخريه وهي تعدل شعرها الذي افسدته مليكه لها ثم ضحكت بصخب فنظر لها إيهاب بشر وهو يعرف لما تضحك فلم تهتم هي لنظراته ثم اقتربت له وهمست له / دي البت خلت منظرك زباله ياراجل دي كانت ناقص تاخدك قلمين وتبقي جبرت
ثم نظرت لذراعه المصاب وضحكت بسخريه / ولا قلمين ايه بقي دي ضربتك رصاصه وفي نص رجالتك كلهم ههههههههههههه علمت عليك ياكبير وطالع بنفسك آوي وعمال انا وانا وانا
ثم ابتعدت وهي تنظر لملامحه بشماته كبيره فلطالما سخر منها هي وجاك وأكملت / لا هتعيط ولا إيه اجمد كده ده انت لسه في ليفل مليكه لسه قدامك ادهم وأسر وليفل الوحش ( حمزه)
همست بآخر كلمه لها وهي تبتسم علي ملامحه الشاحبه لذكر اسم حمزه / فكرك حمزه هيفوت اللي عملته في مراته كده تؤتؤ ده خلي جاك مبقاش ينفع حتي قطع غيار وكل ده ليه عشان ضربها قلم اما انت يا مسكين جبتها وبهدلتها وسط رجالتك وخطفتها آه بجد جسمي بيترعش من دلوقتي وانا بتخيل ممكن يحصلك ايه
ثم تركته ورحلت وهي تبتسم بسعاده لأخذ ثأرها منه هي ليست ضده أبدا وليست معه أيضا ولكن كما يقول المثل عدو عدو صديقي وهي مضطره لتحمل تلك الصداقه اللعينه ولكن ايضا ليست مضطره لتحمل كلماته اللاذعه التي يغرقها بها يكفي ماقالته له لتري ملامحه التي وللعجب أسعدت قلبها وبشده
صعدت ملك لسيارتها وقادتها حيث تم أخذ مليكه
بينما بقي إيهاب ينظر في اثرها بغضب وحقد وانتقام وخوف نعم خوف ورعب مما قد ينتظره من حمزه او ادهم
صرخ بغضب شديد / مش إيهاب السيوطي اللي يخاف من شويه عيال وديني لاندمكم واحد واحد
RAHMA NABIL 美心
كان حمزه متسطح علي فراشه وهو ينظر للسقف بشرود فقد جافاه النوم من رحل الجميع والان ذهب احمد في نوم عميق وتركه وحده هكذا يشتاق اليها كثيرا ففي الايام القليله الماضيه اعتاد النوم بين احضانها والأن ينام بعيدا عنها.
شعر بحركه خارج غرفته فنظر بدقه وجد مقبض غرفته يتحرك بهدوء وكأن من يفتحه يتعمد الا يصدر اي صوت تحفز جسد حمزه ووضع يده علي جرس المشفي حتي اذا كان شخص غير مرغوب يطرق الجرس سريعا ولكن حينما فتح الباب وجد جسد ادهم يهيمن علي الغرفه نظر بتعجب وهمس / ادهم
‏ابتسم ادهم وأغلق الباب مجددا ونظر لجسد احمد المسجي علي الاريكه بجانب الباب واقترب من حمزه وجذب مقعد وجلس عليه ثم تحدث / كويس انك صاحي
‏حمزه بتعجب / انت جاي هنا دلوقتي ليه
‏ادهم وهو يتنهد بضيق / زهقان يا حمزه زهقان ومخنوق آوي آوي مش عارف اتكلم مع مين ولا احكي لمين حاسس ان فيه صخره كبيره محطوطه علي صدري يا حمزه مش عايز أبين قدام اخواتي اني لسه متأثر او مش متقبل الوضع
‏ابتسم له حمزه وربت علي كفه بحنان وطيبه / اهدي بس يا أدهم انا حاسس باللي فيك انت بس احكي وقول اللي حابب تقوله وطلع اللي جواك كله كأنك بتكلم نفسك
‏ابتسم له ادهم ثم زفر وتحدث / طول عمري عايش وانا عارف اني لوحدي اي حاجه هتحصل هلاقي نفسي لوحدي
‏ضحك بسخريه /تصدقني لو قولتلك كنت بخاف اموت لوحدي ومحدش يعرف اني مت وعيت علي الدنيا وانا شايف ان صالح هو ابويا وامينه هي امي وفي الاخر…
‏صمت قليلا ليبتلع غصته / في الاخر طلع ابويا رماني ليهم بفلوس مش شايفها غير كده انه رماني ليهم كان عنده آكتر من ميت طريقه من بينهم يبعتني ليكم هنا ويقول اني ابن اخوه بس لا اختار يرميني لواحد غريب منكرش انه اخد باله مني ورباني كأنه ابنه بس…..
‏صمت لتسقط دمعه منه / بس انا عمري ما حسيت بحنان ام او سند الاب يا حمزه عارف هما عطوني كل حاجه كل حاجه ماعدا العواطف دي كان نفسي تيجي امي مره وتاخدني في حضنها كان نفسي بابا يجي ويقولي تيجي نلعب كوره سوا كان نفسي ابقي زي العيال الصغيره اللي أهلهم جنبهم….. المهندس محمد اي نعم يشكر كان ساعات يجي معايا العب بس عمره ما خدني في حضنه تخيل
‏بعد موت آلأتنين اللي كنت مفكرهم اهلي بعتوني لجدتي
‏ثم اكمل بسخريه / او اللي كنت مفكرها جدتي منكرش اني لأول مره في حياتي احس بالحنان ده عشت معاها كام سنه من أجمل سنين عمري بس حصلت حريقه كبيره في البيت وانا كنت بره وحرمتني منها
‏شهق ادهم بهدوء / وكل ده والمهندس محمد واخد دور المتفرج واللي بيجي يطبطب عليا تعرف لما فقدت جدتي وحصل اللي حصل حتي مجاش حضني ولو تحت بند ابن اعز صحابي
‏سقطت دموعه اكثر / كنت عايش حياتي كلها وانا يتيم عايش وحيد كنت بدخل البيت احس ان قلبي انقبض ادهم اللي الكل شايفه سند وقوه أضعف من كده بكتير تعرف
‏صمت يفكر قليلا في ما هو علي وشك التحدث عنه غض حلقه ببكاء عنيف / مكنتش بعرف انام كل يوم غير لما افضل اعيط ادهم الطفل اللي فقد كل حاجه كان جوايا كل يوم يعيط ويصرخ انه عايز اهله عايز يعيش عايز يرجع يعيش طفولته زي باقي الأطفال كنت كل يوم بليل بعيط لحد ما اتعب واتخيل لو كان عندي ام او اب اكيد مكنتش ههون عليهم اني اعيط كده صح
‏رفع عينه المليئه بالدموع وهو يسأل حمزه كأنه ينتظر جوابه فجذبه حمزه لاحضانه وربت علي ظهره وهو يحاول منع دموعه بينما ادهم بكي بشده وهو مازال يردد / مكنتش ههون عليهم صح؟؟؟؟ مكنتش ههون
‏صمت ثم قال ببكاء شديد / بس انا هونت عليهم يا صاحبي هونت علي الباشمهندس محمد يشوفني كل يوم بتدمر آكتر واكتر ومفكر اني قدها وقوي لا انا ضعيف يا حمزه ضعيف آوي أضعف مما تتخيل ادهم الطفل لسه جوايا مش راضي يسيبني وبيقولي انه ما اخدش فرصته يعيش عادي ومش هيسيبني اعيش حياتي طبيعي
‏بكي اكثر وهو يتحدث/ تعرف انا روحت لدكاتره نفسيين كتير اوي لحد مابقيت كده بقيت من بره بارد انا الأول كنت علي حافه اني أقع يا حمزه تعرف مفيش حاجه هونت عيشتي دي غير الوقت اللي كنت بقضيه مع مليكه دايما بس لما سافرت وسابتني رجعت لاكتئابي وادويتي دي تاني كنت بعاني وانا محبوس في أربع حيطان لوحدي الوحده وحشه اوي يا حمزه وحشه اوي
‏بكي ادهم بشده بينما حمزه كانت تسقط دموعه علي ما عاشه ابن عمه من كان يظن ان خلف ادهم القوي والصامد والبارد ادهم طفل مازال يختبئ في الظلمات أسفل الفراش ينتظر من والدته ان تأتي وتنتشله من ظلمته وتضمه بحنان الي صدرها وتخبره ان كل شئ بخير مازال ينتظر أسفل فراشه حتي يأتي والده ويخبره انه دائما معه وانه دائما يشجعه لقد عاني كثيرا في طفولته وعمه أخطأ مجددا وايضا من تحمل خطأه هو أولاده وليس هو كما فعل مع مليكه وملك وأسر أخطأ عمه أخطأ وبشده
‏تحدث حمزه بهدوء وحنان وهو مازال يربت علي ظهره بحنان / هتتعدل يا أدهم والله هتتعدل الدنيا هتضحك ليك وتبتسم كمان ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت اظنها لا تفرج، ثق ان ربك بيجهز ليك فرحه كبيره تنسيك كل حزنك ده وياسيدي احنا بس نخلص الوش ده كله وهجوزك البت سندس يلا مش خساره فيك البونبوني بتاعي
‏ضربه ادهم علي كتفه وهو يحاول التحدث بصوت طبيعي / بس ياض انت بونبوني في عينك انا بغير
‏ضحك ادهم بشده وابعده وتحدث / عارف بتخيل ايه دلوقتي
‏نظر له ادهم بتعجب فاكمل حمزه / بتخيل سعديه وهي بتفتح الباب زي الزوجه اللي قفشت زوجها بيخونها علي سريرها وتقول ( آه يا معفنين مستنين يحصل ايه تاني عشان تتوبوا اتفوووووو عليكم وعلي الفجور اللي انتم فيه يارب ارحمنا يارب استغفر الله)
‏انفجر ادهم ضاحكا علي طريقه تقليد حمزه لسعديه ثم تحدث وهو يمسح دموعه ولا يستطيع كتم ضحكاته التي شاركه بها حمزه / بجد يا حمزه انا سعيد جدا اني رجعت مصر واتعرفت عليكم كلكم بجد مليكه ليها الفضل في الموضوع ده من بعد ربنا
‏حمزه وهو يضع يده علي كتف ادهم / ده قدر يا أدهم قدر انك بعد السنين دي تلاقي عيلتك اللي تضمك تآني.
‏ابتسم ادهم ونظر لذراعه وأشار لها / بتوجعك
‏نظر حمزه لذراعه وحركتها بخفه / لا خالص بص هو تشنج صغير بيها
‏ابتسم ادهم / الحمدلله جات علي قد كده بس هو اللي خبط العربيه كان اعمي
‏رفع حمزه عينه لادهم وتحدث بسخريه / لا كان قاصد آكتر من كده بس ربك بقي اقوي منهم ومن كل اللي زيهم وارادته هي اللي نفذت
‏تحفزت حواس ادهم واعتدل في جلسته ونظر له بجديه وتحدث بنبره توحي بعوده ادهم البارد برود القطبين /قصدك ايه بكان قاصد
‏ابتسم حمزه ببرود / إيهاب كان بيهزر معايا بس هزاره كان تقيل شويه
‏انتبه له ادهم جيدا فقص حمزه كل ما حدث له / بس كده وانا اول ما بقيت قدام الشارع الفرعي حسيت بصوت عربيه جامد اوي كأنها هتطير من علي الارض لسه ببص جنبي لقيت عربيه جايه باقصي سرعتها ايدي تلقائي اتمدت للباب جانبي لأنها كانت جايه من الجنب التاني مش ناحيه الباب بتاعي بس ملحقتش للأسف انط الا ولقيتها خبطت فيا باقصي قوه عندها ومن قوه الاصطدام جسمي اترمي بره العربيه من الباب اللي كنت سبق وفتحته والحمدلله لولا كده كان زماني مفروم وهما بسبب الخوف هربوا بسرعه من غير حتي ما يشوفوا حصلي ايه وانا كنت في الأرض واقع علي دراعي وجم ناس وجاوبني هنا والحمدلله اديني قدامك اهو
‏هز ادهم رأسه بشرود فتحدث حمزه / بتفكر في إيه.
‏ادهم ببسمه مرعبه / بفكر اننا احنا كمان لازم نهزر مع إيهاب هو مفكر أن هو بس إللي دمه خفيف
‏ابتسم حمزه بسمه مخيفه
RAHMA NABIL 美心
استيقظ الجميع مبكرا للذهاب لحمزه وتجمع الجميع بالأسفل تحدثت سعديه وهي تنظر لهم / استنوا أيوب هيجي معانا
ياسمين بسخريه / وده ليه أن شاء الله
سعديه بدلع / الله خطيبي وعايز يطمن علي اخويا الصغير
لوت ياسمين شفتيها / اخوكي الصغير اللي هو مين لا مؤاخذه عشان مش مترجمه كويس
سعديه وهي تزفر بضيق / الواد المعفن اللي ماشي مع اخوكي والشباب النجسه أصحابه اللي بي… امممممم
أسر وهو يكتم فمها / ابوس ايدك خلاص العيله كلها هنا
ابعدت سعديه يده عن فمها وصرخت به / يا خويا مكسوف من نفسك تبطل القرف اللي بتعمله والنبي انت صغير وقمر علي القرف ده بس اقول ايه كله من حفيدي ابن الكلب اللي مترباش اللي داي….
صمتت سعديه وهي تسمع صوت أيوب / سوستي
انخفض نظر سعديه سريعا في الأرض وتحدثت بخجل وهي تخفي وجهها / أيوبي انت جيت
أيوب وهو يقترب منها ويقف امامها وبينهم من الخلف تقف ياسمين تنظر لكل منهم قليلا وهي تبتسم بغباء
أيوب بحنان / اكيد ياقلب أيوب وانا اقدر أرفض طلب ليك
سعديه بدلال / يا سلام أمال منا قولتلك متكلمش ام سعاد دي خالص وانت مش عملت كده لا انا زحلانه منك
ابتسم ايوب ونادي باسمها / سوستي
سعديه بزعل ودلال / نحم
ياسمين بسخريه / نحم الله عليكي يا قطه
أيوب وهو يتجاهل سخريه ياسمين / طب بصيلي حتي ريحي قلبي بنظره عينك الجميله دي
ياسمين وهي تضرب أسر في كتفه وتجز علي أسنانها / اتعلم يا خويا اتعلم
نظر لها أسر بانزعاج وهو يفرك كتفه بألم / ايدك يابت يخربيتك ايه مرزبه
ثم نظر لسعديه التي تنظر للارض بخجل وايوب الذي يغازلها فتحدث بحسره / حسره علينا ياختي الا ما عارف اقولك كلمه علي انفراد
نظرت له ياسمين وغمزت له / طب ما تيجي
أسر بمشاكسه / اجي يا سلام مجيش ليه بس تخليكي انتي قد كلمتك مش اول ما أقرب منك الاقيكي نخيتي وطلعتي بحجه من تحت الأرض
تجاهلته ياسمين وهي تسمع رد سعديه علي أيوب / لا انت مش بتحبني انت لو كنت بتحبني بجد كنت جيت طلبتني يعني انا اقل من الخدامه بتاعت بابي في إيه
ياسمين بتشنج / خدامه بابي الله يرحم ابوكي يا ختي
أيوب وهو يبتسم لها بحنان / لا مش اقل منها بس انا لسه بكون نفسي يا سوستي انتي عارفه اني عايز اعيشك مرتاحه
ياسمين وهي تنظر لأسر / شباب مكافح شايف مفيش حاجه وقفت في وش حبهم لا سن ولا شغل ولا الظروف ولا حتي الغضروف اللي عايز يعمل حاجه بيعملها يابني.
ضحك أسر عليها وانتبه الجميع علي صوت الجد وهو يأمرهم بالتحرك
تحرك الجميع للمشفي تحت ضحكاتهم العاليه وحديثهم الجانبي وصل الجميع للمشفي ودخلوا غرفه حمزه وجدوا ادهم واحمد وعامر بجانب حمزه تحدث أسر بمزاح / إيه يا عيال ده انتم كنتم بتسربونا انا ورامي امبارح ولا اي كلكم هنا اهو
ضحك الجميع فوضع رامي يده علي كتف أسر بدلع / غدارين يا حبي
سمع الجميع زفره سعديه وحديثها بقرف / استغفر الله استغفر الله
همس أسر لرامي / شيل ايدك بدل ما سعديه تقيم الحد علينا دلوقتي
ضحك حمزه عليهم ثم نظر لهم وسلم علي الجميع وعندما استقر الجميع نظر حمزه لهم بتعجب / هي مليكه مجاتش ولا إيه
نظر له أسر ومحمد بتعجب فتحدث محمد / أنا فكرتها صحيت بدري وجاتلك
أسر وهو يؤكد كلام والده / آيوه فعلا حتي عربيتي مش موجوده فقولت تلاقيها مقدرتش تستني الكل يتجمع وجاتلك
نظر لهم حمزه لدقائق ثم تحدث بعدما تذكر / آه صحيح نسيت هي جاتني فعلا بس بليل وقعدت معايا طول الليل بعدين أنا نمت من التعب صحيت ملقتهاش جنبي ففكرتها رجعت عشان تستريح وتيجي معاكم تآني
نظر له ادهم بتعجب وصدمه من حديثه ولكن شعر بضغطه حمزه علي يده ففهم حديثه
تحدث أسر بتعجب / بس هي مجاتش البيت
ادهم وهو يكمل علي حديث حمزه / لا منا وصلتها لاوضه هنا تستريح وتنام شويه لأنها رفضت ترجع لحد ما حمزه يصحي هي لسه نايمه من ساعتين بس
هز محمد رأسه براحه وجلس الجميع يتحدث وحمزه فقط شارد بطريقه مرعبه
نهض سعيد / تمام كفايه كده نسيبك ترتاح يا بني يلا يا جماعه كلنا نرجع ونبقي نيجي تآني
كادت نورا تعترض فنظر لها سعيد / مش هعيد كلامي يا نورا يلا
هزت نورا رأسها وخرجت مع زوجها بينما تحدث أسر وهو ينظر لادهم / هي مليكه في اي اوضه يا أدهم عشان اخدها ترتاح في البيت أفضل
الجد بصرامه / مليكه هتفضل هنا جنب جوزها هو اكتر واحد محتاجها في الوقت ده خليها ترتاح وتصحي تفضل جنبه
هز أسر رأسه بطاعه وخرج بينما محمد كان ينظر بحزن لادهم الذي لم ينظر له مره واحده منذ جاء الجميع
خرج محمد والحزن يملئ قلبه بينما نظر سعيد لحمزه وتحدث وهو يرحل / لاقي مراتك يا حمزه ومترجعش البيت من غيرها انت فاهمني
نظر له ادهم بصدمه كيف انتبه عليهم بينما حمزه ابتسم بسخريه وهو يتحدث / ده الكبير يا أدهم عقله يوزني انا وانت ومليكه وإيهاب وكل دول المهم دلوقتي
نظر له حمزه ببسمه مستمتعه وغمز له / في زياره لحبيبك إيهاب
‏ادهم وهو يضحك ويضع قدم علي قدم / اتصرفت ولا اتصرف انا واعرفلك جحره
‏ضحك حمزه بشده ومد يده لهاتفه وفتحه ثم قام بالنقر علي عده ازرار ووضع الهاتف امام ادهم الذي صفق له بانبهار / يابن الجنيه انت ركبتلها جهاز تعقب
‏ابتسم حمزه وهو يهز حاجبيه / امبارح تحسبا لأي حاجه عطيت مليكه سلسله وطلبت منها تخليها معاها
بحجه اني كنتي علي أعتاب الموت وكنت عايز اسيبلها ذكري لو حصل اي حاجه و… انت عارف
ضحك ادهم بشده فوجد الباب يفتح وجميع الشباب خلفه
تحدث رامي وهو ينظر لهم بدقه / قولتلكم الجوز ده مخبي بلوه استلموا بقي اهي مراته مخطوفه وقاعدين يضحكوا
هز حمزه رأسه بيأس ثم نهض من فراشه وهو يتجه للحمام ويحمل ثياب وغمز لهم / طب اجهزوا بقي
بينما هو دخل للحمام ونظر للمرأه وهمس لنفسه بشر / هوريك يا إيهاب الكلب إزاي تيجي علي حاجه تخصني
ثم اخرج هاتفه وتحدث بغموض / خلي بالك منها لحد ما اوصل……. عارف انها اللي راحت بنفسها انا كنت عامل حساب كده …… تمام تمام…… مراتي لو حصل ليها خدش واحد ما هيكفيني اولع فيهم واحد واحد مفهوووم…… مش قصدي انت بس لو حصلها حاجه هنهي الكل…. تمام علي اتصال لحد ما نوصل
ابدل حمزه ثيابه فارتدي تيشرت ابيض بنصف كم وجاكت جلد اسود وبنطال جينز ضيق وخرج عليهم وهو يعدل من وضع يده ذات الجبيره
صفر رامي وهو يغمز / آه ياواد ياولعه انت رايح تشقط ولا إيه
غمز له حمزه / ولا إيه،،،، يلا اتحركوا
خرج الجميع وصعد كلا منهم لسيارته ما عدا أسر الذي صعد مع ادهم
نظر له ادهم فتحدث اسر وهو ينظر امامه / إيه البت مليكه أخدت عربيتي والله اعلم عملت فيها ايه يلا يلا اطلع بسرعه وبقولك ايه شغل اغنيه حماسيه كده عايزين ندخل دخله عظمه كده فاهمني
صرخ رامي من النافذه المقابله له وهو يشغل مسجل الصوت علي اغنيه ويضحك بشده / إيه رأيك في دي واحنا داخلين
ضحك أسر وهو يخرج له رأسه من النافذه /غور ياض يلعن ابو معرفتك
فقد قام رامي بتشغيل الاغنيه التي يتم تشغيلها في الأفراح عند قدوم العروسان ( اغنيه وصلوا)
هز حمزه رأسه بيأس وانطلق بسيارته وخلفه عامر ثم احمد ثم رامي واخيرا سياره ادهم خلفهم اخرج حمزه هاتفه واجري مكالمه جماعيه بالجميع ليعطيهم الاحداثيات للمكان ماعدا أسر فهو في سياره ادهم
أسر بتذمر وهو يربع يده امام صدره / أصل أسر ابن البطه السوده يعني
تحدث حمزه بجديه / شباب مش عايزين هزار ابوس ايدكم دي مراتي اللي مخطوفه مش دكر وز ضايع مننا مش عايز حد منكم يشغل دماغه ماعدا عامر وادهم فاهمين
رامي بتذمر / قول من الاخر مش عايزني انا وأسر واحمد معاكم صح
احمد بتمسكن / عيني عليك يا قليل الحيله يا احمد يا مضطهد من الكل حتي اخوك يا حبيبي
ادهم بصراخ اصمت الجميع / واد انت وهو قسما بربي نفس عارفين نفس واحد اسمعه هناك هساويكم بالأسفلت فاهمين
صمت الجميع بخوف فنظر ادهم بقرف ثم تحدث / باقي قد ايه يا حمزه
حمزه وهو ينظر لجهاز التعقب وينظر امامه / خلاص قربنا آوي
RAHMA NABIL 美心
بينما عند مليكه كانت تجلس في احد الغرف أرضا وهي تؤنب نفسها / غبيه انتي غبيه
ثم صرخت بهياج / غببببببببببيه
فجأه شعرت بالباب يفتح ويدخل منه كلا من ملك و جاك الذي نظر لها نظره جردتها مما ترتديه فنظرت له بسخريه وهي تتحدث / ضع عينك أرضا والا قتلتك
ضحك جاك بشده/ حتي وانتي ضعيفه واسيره لدينا مازال لسانك يحتاج للقص عزيزتي انا من اقول الأوامر هنا وليس انتي او غيرك
ثم نظر لملك بخبث / أليس كذلك عزيزتي مولا
ابتلعت ملك ريقها وهي تنظر خلفها / جاك لنخرج قبل أي يأتي إيهاب اذا رآنا هنا سوف يقتلنا سويا هيا لنخرج
ابعد جاك يدها بعنف / ااااه ابعدي يدك عني لن اخرج قبل اصفي جميع حساباتي مع هذه الحمقاء اختك هل تفهمين
تحدثت ملك بخوف من اكتشاف إيهاب لوجودهم هنا فهو حذرهم من الاقتراب من هنا / حسنا انهي ما تريده سريعا قبل أن يعود هذا الغبي إيهاب
ابتسم جاك بشر واستدار لمليكه التي تشاهد وكأن الحوار الدائر ليس عنها هي اخرج جاك حقنه من جيب سترته فنظرت له ملك بفزع / ماهذا ماذا تنوي يا جاك هل ستسمها
فزعت نظرات مليكه ولكن لم تظهر ثم نظرت للحقنه وبعدها نظرت لجاك وتحدثت بكره شديد / إن اقتربت مني سأقتلك هذه المره هل تفهمني
اقترب جاك وهو يضحك بشر / لا بأس عزيزتي اذا مت بعدما انتهي منك سأكون اكثر من سعيد
ملك برعب / ماذا ستفعل يا جاك
جاك بخبث / سوف افعل ما كنت اتمني لسنوات طويله سأحصل علي عزيزتي مولا الجميله
اقترب وعلي حين غره جذب نقاب مليكه بعنف فانتزع نقابها ثم نزع حجابها بينما هي صرخت به وهي تهجهم عليه / جاك يا حقير سأقتلك
ثم جذبت منه حجابها وما كادت تضعه علي رأسها ويدها ترتعش لظهور شعرها الا ووجدت جاك يهجم عليها ويكبلها فصرخت به ودفعته بحده وامسكت حجر من الأرض وضربت رأسه بعنف وهي تصرخ / ابقي بعيدا يا هذا
وضع جاك يده علي رأسه بالم ونظر لها وهو يسبها بحده ثم نظر لملك وصرخ بها / ساعديني يا غبيه انتي لننتهي من هذا سريعا
اهتزت مقلة ملك لثواني حتي رأت نظره الشر بعيون جاك فنفذت الأمر وركضت وحاولت امساك مليكه فاقترب جاك بينما مليكه تصرخ بكل ما لديها وحتي اخر نفس بها لن تدعه يلمسها / سيبيني يا ملك ابوس ايدك يا ملك سيبيني حررررررام عليكم ابعدي
وبقوه دفعت ملك عنها وركضت لجاك وضربته بحده وامسكت رأسه وكادت تضربها في الحائط كما اعتادت ولكن كان هو توقع حركتها فكتفها بشده وامسك ذراعها وهي تصرخ به / اتركني اتركني سوف اقتلك اقسم سأقتلك ان لمستني يا حقير اتركنييييييييييييييييي
خرجت اخر صرخه منها بالتزامن مع غرز جاك الحقنه في ذراعها ارتخي جسد مليكه تماما وسقطت أرضا فابتسم جاك بشر وأخرج هاتفه واعطاه لملك / هيا صورينا يا ملك
نظرت له ملك بتقزز وكادت تتحدث حتي وجدت مليكه تتحدث بحديث غير مفهوم فنظرت لجاك / ما هذه الحقنه
هل اعطيتها مخدر ام ماذا.
ابتسم جاك وهو ينظر لمليكه بشهوه / ومافائدة ما سأفعله ان لم تشعر هي انا فقط اعطيتها حقنه هلاوس حتي تظهر في الفيديو انها متجاوبه معي
ابتلعت ملك ريقها وهي تري مليكه تتحرك في الأرض وهي تضحك بخفوت حتي بدأت ضحكتها تعلو بالتدريج بينما جاك يقترب بخبث وهو ينزع ثيابه ولكن سمع الجميع صوت الحارس الذي أعطاه جاك أموال ليسمح لهم بالدخول / بسرعه إيهاب بيه رجع من بره لو لقي حد هنا هيقتلنا كلنا
نظر له جاك بعدم اهتمام وكاد يفعل مايريد ولكن جذبته ملك للخارج بعنف وغضب وأغلق الحارس الباب وهو يدفعهم بعيدا تحت تذمرات وصراخ جاك انه سيعود
غادر جاك وهو يغلق ثيابه ويسب ويلعن الحارس ويعد انه سيعود مجددا فلن يستسلم بهذه السهوله
بينما علي بعد مناسب كانت عبير تقف وهي تبتسم بخبث / مش مشكله انا اللي هسهلك الدخول المره الجايه
RAHMA NABIL 美心
وأمام المنزل الكبير كانت السيارات الخمس تتوقف ويخرج منها الجميع
نظر لهم حمزه بدقه / كل واحد هيدخل من اتجاه واللي يلاقي مليكه يخرج الأول
ثم نظر لعامر واحمد ورامي / أنتم بس تأمنوا ضهرنا فاهمين
كان يتحدث بغيره شديده فهو لن يسمح لهم ان يبحثوا عن زوجته فهو لا يضمن كيف ستكون ولا بأي حال لذا فقط سيكونون موجودين للتأمين.
رامي ويصفق / تأمين بدون سلاح ايه ياض الحلاوه دي
ابتسم ادهم ثم اخرج اسلحه كثيره من سيارته ووضعها علي مقدمه السياره وتحدث والجميع ينظر للاسلحه بانبهار / كفايه دول ولا إيه
رامي وهو يضرب علي كتفه / طلعت تاجر سلاح يا مضروب، وانا اللي كنت فاكرك راجل شريف يا حسره قلبك يا سعاد يابنت ام سعاد
زفر ادهم بضيق / واد انت والله افرغهم فيك فاتقي شري
ثم نظر لهم / دي اسلحه الحراس بتوعي اخذتهم منهم.
عامر وهو يمسك احد الاسلحه / ده انتم مخططين بقي والخطف مكانش مفاجأه ليكم
ابتسم ادهم ونظر لحمزه الذي تحدث / محدش يستخدم سلاح غير للضروره بس اتفقنا
هز الجميع رأسه
تحدث حمزه وهو يضع السلاح بجيبه / أنا وادهم وأسر هيكون دورنا ندور علي مليكه
رامي وعامر واحمد هيدوروا علي أي حاجه ممكن تدين إيهاب ورق صفقات من إللي بيعملها اي حاجه ولو صدف وصلتوا لمليكه الأول تكلموني ومحدش يقرب منها فاهمين
ربت عامر علي كتفه / خلاص يا عم الغيور فهمنا يلا خلينا نخلص من الكابوس ده بقي.
ركض رامي للسياره واستند عليها بقدمه وامسك السلاح مثل الشرطي وصرخ باسر / واد يا أسر صورني ياض عشان احطها علي الفيس
ركض أسر وأخرج هاتفه واخذ يلتقط لرامي صور
وحمزه والجميع فقط ينظر لهم بغباء
أسر وهو ينظر لكم الصور التي اخذها لرامي / حلوين يلا بقي دورك انت تعالي صورني
وكاد يذهب مكانه حتي صرخ ادهم بهم / وديني لكون قاتلهم سيبني بس يا عامر الله لا يسيئك يا أخي
عامر وهو ينظر لهم بغضب ويمسك ادهم ليمنعه عنهم/ يا عم لو عليا انا اللي هفرغ الخزنه في الجذمه اللي في دماغهم دي بس نخلص الأول والحساب يجمع
سار رامي وأسر بتذمر بعد الصراخ الذي حصلوا عليه فتحدث أسر بهمس لرامي / لو عشنا بإذن الله ليا عندك فوتوسيشن علي فكره
هز رامي رأسه بايجاب وتحرك الجميع للمنزل ووقفوا ونظروا للسور
ثم نظر لهم حمزه / جاهزين….
RAHMA NABIL 美心
بينما كان إيهاب يجلس بمنزله وهو يصرخ في الهاتف / هو اي خساره هشيلها انا لوحدي بقولك ايه انا بيعت اخر حاجه املكها عشان خاطر الصفقه دي لو ماخدتش فلوسي هتبقي عليا وعلي اعدائي
ثم اغلق للهاتف وقذفه بحده نظرت له ساميه بخوف / في إيه.
إيهاب بصراخ وغضب / ولاد الكلب ضيعوا اخر حاجه فاضلة ليا
ساميه بصدمه / يعني إيه
إيهاب بصراخ / يعني فلست بقيت علي الحديده يعني خلاص انتهينا مبقاش حيلتي حاجه كل فلوسي بح البوليس هجم علي الحموله الي كنت بنقلها واخدها وقال ايه كل الخساير انا اللي هتحملها
ساميه وهي تسقط علي الاريكه وتهمس/ يعني انت ضيعت كل فلوسي يا إيهاب
إيهاب بسخريه /فلوسك ايه يا ام فلوس دي فلوس ابوكي ولا ناسيه احنا جبناها إزاي مش انتي بعد جوازنا مضيتي ابوكي علي عقد وكتب ليكي املاكه كلها بيع وشرا وهو واثق فيكي زي الاهبل وانا اتحبست مقابل ده يبقي بتاعتي
صرخت به ساميه وقد أدركت خطأها / انت اللي قولت لي اعمل كده صح ولا لا انت السبب انت اللي خلتني انصب علي ابويا واخد فلوسه
إيهاب بسخريه وصراخ/ لا فوقي كده الحكايه دي طبخناها سوا يا حبيبتي انتي هتعملي دور الزوجه المظلومه اللي جوزها ضحك عليها وخلاها تمضي ابوها علي بيع املاكه بعدين تعيش دور المخدوعه وانا بسببك وبسبب عيلتك قضيت سنين من عمري بالسجن وانتي بره عايشه دور المكسوره بس قولت اصبر ياض بكره تخرج ويبقي معاك ملايين وبعد ده كله ايه هاااااا انطقي ايييه
بعد ده كله اخرج الاقيكي متجوزه بسلامتك
ساميه بصراخ / ياسلام منا كنت مطلقه يعني معملتش حاجه غلط بعدين أنت اخر واحد تتكلم عن الموضوع ده ده انت كنت متجوز وخبيت عليا واتجوزتني وفهمتني اني اول واحده في حياتك وانا زي الهبله صدقت وفي الاخر اكتشف انك متجوز وعندك بنت بس شوف ربنا اهي خلعتك زي الضرس المسوس ورمتك رمية الكلاب
ضحك إيهاب بشده وجذبها من شعرها بحده / أنا محدش يتذاكي عليا حتي الكلبه اللي خلعتني انا دمرتها وحطيت رأسها في الأرض جرجرت بنتها معايا وخسرتها اعز حاجه ليها
ساميه وهي لا تصدق مدي بشاعته /انت لا يمكن تكون بني آدم دي بنتك يا حيوان
ألقاها إيهاب بعيدا / أنا عشان اوصل للي عايزه مستعد ادوس عليكم كلكم واي حد هيقف في وشي هقتله حتي انتي فاهمه فمتتعديش حدودك بدل ما اقتلك ومحدش يعرفلك طريق
كان يتحدث وهو يعطي ظهره لها فنظرت له بشر وامسكت احد التحف المعدنيه المسننه ووصرخت بشده وغرزتها في ظهره بعنف وشر ثم نزعتها وغرزتها مجددا
بينما هو فتح عينه علي آخرها وهو يأخذ أنفاسه بصعوبه ثم استدار بضعف ونظر لها بصدمه وتحدث وهو يسقط أرضا / يا حقيره هقتلك.
صرخت ساميه به / مووووت يا ايهااااب موووووت وخلص الدنيا من شرك موووووت وريحني يا حقيييير انت السبب بسببك خسرت نفسي وخسرت عيلتي وخسرت الراجل الوحيد اللي حبني وقتلته.
صرخت بآخر كلماتها وهي تبكي وتتذكر والد سندس الذي وضعت له دواء طويل الأمد يقتله بالبطئ حتي يظهر ان موته طبيعي
سقطت أرضا وهي تضرب به بدون وعي / موووووت انت السبب في كل حاجه موووووت يا إيهاب انت السبب
لا لا انا السبب انا اللي مشيت ورا شيطان زيك
كانت عبير تقف خلف الباب وهي تري مايحدث بعيون جاحظه وانفاس منقطعه فقد كانت اتيه لتخبرهم ما سمعته ولكن رأت ما رأت
ركضت عبير للخارج برعب وهي تصرخ ثم خرجت خارج المنزل وركضت للطريق السريع وهي تصرخ بجنون ورعب
RAHMA NABIL 美心
كانت مليكه تسير في الغرفه التي سجنت بها وهي ترقص وتغني بصوت عالي وبحاله جنونيه
/طلعت يا محلا نورها شمس الشموسه يلا بينا نحلب لبن الجاموووسه
ثم اخذت تضحك بشده وهي ترقص وتغني
بينما الشباب انتشروا في المكان واخذوا ينفذون ماقاله حمزه بينما حمزه كان يقف في نهايه ممر ثم وجد عده أبواب ولكن باب واحد فقط يوجد امامه حارس هنا تأكد أن هناك شي في هذه الغرفه ويمكن أن تكون مليكه فاقترب ببطئ شديد حيث كان الحارس يعطي ظهره لحمزه وضع حمزه يده المصابه حول رأسه وكتم فمه ثم ضربه بيده الاخري بالسلاح علي رأسه
ونظر حوله وجذب جسده لاحد الغرف وخرج وهو ينظر حوله ولكن توقف وهو يسمع صوت ليس بالغريب أبدا ولكن الغريب هو ما يقوله هذا الصوت
فتح الباب بحذر وصدم مما يري فقد كانت مليكه ترقص وتهز وسطها بحركات مغريه وبشده فلطم حمزه علي وجنته / يا مصيبتك يا حمزه طلعت غازيه
ثم نظر حوله خوفا ان يكون أحد رآها هكذا / الحمدلله محدش لقاكي قبلي والا مكنتش ضامن هعمل ايه تعالي يا ختي
ثم اقترب منها وهو يحاول ان يوقفها عن الرقص / مليكه يابت انتي يخربيت جنانك انتي يابت اقفي اهدي يخربيتك.
توقفت مليكه فجأه عن الرقص ونظرت لحمزه ثم ابتسمت وهي تصرخ /حمزه انت جيت امتي
حمزه / معلش لسه جاي ملحقتش النمره من اولها
تحدثت مليكه وهي تنظر لذراعه المعلق بكتفه وهي تشهق / إيه ده واوا
نظر حمزه لذراعه / واوا؟؟؟؟ آه واوا صح يلا بس نمشي قبل ما حد يجي
مليكه وهي تبعد يده / لا مش هنمشي من هنا قبل ما نبوس الواوا
رفع حمزه حاجه / نبوس ايه يا ختي.
مليكه وهي تقترب منه باغراء وتجذب ثيابه / نبوس الواوا
حمزه وهو يغمز لها / فكريني اخد اسم البتاع اللي خلاكي قليله الأدب كده
ضحكت مليكه بصخب ثم مسدت علي لحيته وجذبته / هات بوسه
جذبها حمزه خلفه وهو يخرج هاتفه / اخرسي شويه ولما اعوز انا بوسه تعمليلي فيها رابعه العدويه
تحدث في الهاتف / الو يا عامر آه لقتها اطلع بره وجهز خروجنا وكلم خالد عشان يهجم و…..
قاطعه صراخ مليكه / مين ده ها ها مين ده بتكلم مين بتخوني ولا إيه هي حلوه ولا انا احلي طب هي عندها ش….
لم تكد تكمل حديثها حتي اغلق حمزه الهاتف بسرعه والتفت لها وكاد يصرخ بها حتي لاحظ انها لا ترتدي نقاب او حجاب فصرخ بها / فين حجابك ونقابك يا مليكه.
صمتت مليكه قليلا وهي تنظر له ببراءه واشارت لداخل الغرفه / الواد السندق اللي اكل البندق فوق سطح الفندق قلعه ليا ورماه
لم يعرف حمزه ماذا يفعل الان ايحزن ام يغضب ام يضحك
تركها وركض للغرفه واحضر الحجاب
وحدها مازالت تغني / شوفت النار اليح
حمزه بسخريه / النار اليح
ثم اخذ حجابها ولفه علي شعرها باهمال ثم ربط لها النقاب وجرها خلفه / يلا نخرج بسرعه
ولم يكد يكمل حديثه حتي سمع صوت رجال يقترب منه
فجذب مليكه اليه بسرعه وركض لجزء مخفي عن الاعين
كان حمزه يضمها بشده وهو يجذب رأسها لصدره ويحاول ان يختبئ بها بينما هي أخذت تتحدث بعدم وعي /الحق يا حمزه لحيتك طولت
حمزه وهو ينزع يدها بضيق / هخليها زيرو بس نطلع عايشين من هنا اسكتي بقي
ضحكت مليكه بضخب / لا هي حلوه كده
كتم حمزه فهما ونظر لها بحده ولكن فات الأوان فسمع صوت يصرخ / لقيتهم
امسكها حمزه وتحدث معها / مليكه ياقلبي ركزي معايا دلوقتي هنلعب سوا تمام احنا هنجري ومش هنقف أبدا فاهمه والا هنموت يا مليكه ماشي
مليكه ببسمه غبيه / هات بوسه الأول
حمزه وهو يمسك يدها ويركض بها بسرعه شديده / هما اتنيلوا شربوكي ايه الله يحرقهم
ضحكت مليكه بشده وهي تغني / يا يا يا كوكو جامبو يا يا كوكو جامبو
زفر حمزه وهو يصعد علي احد الأسطح ثم جذبها من خصرها له فنظرت هي لعينه / تعرف ان عينك جميله اوي يا حمزه
حمزه وهو يكاد يبكي / هنموت يخربيتك وانتي في عيني بعدين في الحيوان ادهم وعامر حسبي الله في الكفره
ضمته مليكه وهي تضحك / قمر يا ناس جوزي قمر
سمعوا من خلفهم صوت يتحدث بخبث / اوووه يا تري احنا قاطعنا حاجه مهمه
حمزه وهو يبتلع ريقه ويضم مليكه اكثر / احييييه
تحدث رامي وهو يغمز لأسر واحمد / شايف رومانسيه حتي في البهدله اللي احنا فيها.
كاد حمزه يرد عليهم ولكن شعر بمليكه تميل علي يده وتقبلها بحنان
تحدث أسر بتعجب فهو لايري ماذا تفعل بالتحديد / بتعملي ايه يا مليكه
مليكه وهي تنظر لحمزه بهيام وتضم رقبته / ببوس الواوا
ضرب حمزه وجهه بملل ورأي رامي يسقط أرضا وهو يمسك بطنه ويضحك بشده / دخلت الشيخه مليكه طلعت هيفاء وهبي
بينما أسر كان يضحك بشده علي اخته التي تتعلق بحمزه كالعلقه
احمد بضحك / فكروني اجبلهم البت ميار يومين احسن دي عامله فيها عسكري حتي معايا مين عارف يمكن تطلع نانسي عجرم وتقولي اخصمك آه اسيبك لا
ضربه حمزه علي رأسه / اخلص
ثم التفت لمليكه / يا ماما اهدي الله يكرمك خليتي منظرنا زفت استغفرك ربي واتوب اليك
يلا نمشي
ثم خرج الجميع تحت تعجبهم بعدم وجود عائق كبير فقد توقعوا مواجهه من نار مع ايهاب وبمجرد خروجهم
وجدوا خالد يهبط من سيارة الشرطه وبجانبه أندرو
نظر حمزه لاندرر بتعجب / انت بتعمل ايه هنا انت مش آداب يابني
أندرو وهو يخرج قرطاس لب من جيبه / بتفرج
ضربه حمزه بقدمه / يا أخي هي ناقصه
ضحك الجميع علي ملامح أندرو / عارف قرطاس اللب ده بكام يا حيوان انت ده باتنين ونص يا كلب
كاد حمزه يهجم عليه ويقتله لولا رؤيته لخالد شارد تماما في نقطه خلفه
ضم مليكه التي تلتصق به ونظر خلفه وجد ادهم يخرج مع الشخص الذي كان لهم عين بين رجال إيهاب وساعدهم كثيرا في الاقتحام واخبرهم علي خريطه المنزل وأكثر الأماكن الأمنة للدخول كما أنه كان يمنع اي خطر عن مليكه أثناء تواجدها هنا وكان يخبرهم بخطوات إيهاب كلها
ابتسم حمزه لادهم الذي كان يضم ملك اليه بحنان وهو يحملها
بينما ملك كانت تضع رأسها علي كتفها وهي تشكر الله علي رجوعها للطريق الصحيح قبل فوات الأوان وهذا بفضل الله اولا ثم أخيها ادهم ومن بعد أن عادت لعقلها حاولت أن تساعدهم بقدر استطاعتها فهي من أخبرت حمزه عن خطف مليكه وقتما سنحت لها الفرصه بسبب مراقبه كاك وإيهاب لها وهي من رشت الحراس ليبتعدوا عن اختها فهي سمعتهم يتحدثون انهم يرغبون بها فاغرتهم بأموال طائله وعندما علمت هدف جاك حاولت متعه من خلال تهديده بايهاب ولكنه استمر في فعلته وعندما كلب منها امساك مليكه كانت ترخي يدها حتي يسهل علي ملك الافلات دون أن يشعر جاك بذلك والا قتلهم سويا وحينما رأت جاك علي وشك تنفيذ خطته استغلت انشغاله بمليكه وخرجت للحارس واعطته أموال بسرعه كبيره وأخبرته ان يقول ان إيهاب قادم ويخرج جاك بعنف فعلت كل ما استطاعت حقا وتتمني ان يغفر الله لها كل شئ اغمضت عينها بتعب وهي تشعر بيد ادهم تشتد عليها بحنان فارخت رأسها ونامت بتعب شديد ووجع منا حدث
كانت أنظار خالد معلقه بملك بشده انجذب لملامحها الجميله بطريقه كبيره فسمع تنحنح حمزه فنظر له بحرج وأمر القوات بالتقدم
دخلت القوات وعلي رأسهم ادهم بينما وضع حمزه مليكه في سيارته وجلس بجانبها وأخرج زجاجه ماء واخذ يسكبها عليها / اصحي ياختي اصحي يا فضحاني وبوس الواوا ولحيتك وعينك يافضيحتك يا حمزه دي اخرتها يا بنت محمد طب لما ارجع قسما بالله لو قولت هاتي بوسه وقعدتي أصل يا حمزه لا يا حمزه مش دلوقتي يا حمزه عيب ياحمزه هولع فيكي انتي سامعه يابت انتي
ضحكت مليكه بشده وبغباء وكادت تجيب لولا سماع الجميع صوت صراخ احمد /………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى