روايات

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة نبيل

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة نبيل

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الجزء الحادي والعشرون

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) البارت الحادي والعشرون

جميلة حد الفتنة (حياة حمزة)
جميلة حد الفتنة (حياة حمزة)

رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة) الحلقة الحادية والعشرون

‏اللهم أبعد عني كل ضيق، واشرح لي صدري و يسر لي أمري، اللهم أنتَ تعلم ما أخشاه وتعلم مايشغل تفكيري ، ربي خذ بيدي وفرج همي وأبعد عني كُل ما يؤذيني، اللهم انثر الراحة وسط صدري، اللهم ازل عني كل ما يؤلمني وكل ما يهدم راحتي، اللهم أبعد عني شرار خلقك بُعد الأرض عن السماء.♥️🌍

۝ إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى
النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا
عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ۝ ﷺ..”💚
اقتربت ساميه من باب المكتب مجددا بضحكه خبيثه ثم طرقت الباب
نظر حمزه للباب بفزع ثم تحدث لتسنيم / صوتك ده مينطقش بكلمه فاهمه
هزت تسنيم رأسها بخوف فاخرج حمزه ورق من الخزانه ووضعه امام تسنيم وسمح للطارق بالدخول
دخلت ساميه وهي تتصنع الدهشة / حمزه انت هنا بتعمل ايه
حمزه وهو يعتدل في جلسته / احم كنت بوقع شويه ورق يا عمتي
ساميه وهي تنظر لتسنيم بخبث / والانسه برضو بتوقع ورق
نظر حمزه لعمته ثم تحدث بثقه / الانسه تبقي حفيده صديق جدي ولهم شغل مع بعض وجدها اتوفي فجات عشان تشوف الدنيا ماشيه ازاي خصوصا انها وحيده من بعد جدها عشان كده جدي أصر انها تقعد معانا فتره لحد ما الأمور تتضبط وكمان تتابع هي شغلها بنفسها
تحدثت ساميه وهي تدعي عدم الاهتمام واتجهت لتأخذ الادويه من علي المكتب / طيب الله يرحمه جدك يا قمر.
هزت تسنيم رأسها ببطئ وتحدثت بخفوت / الله يرحمه
نظرت لهم ساميه ببسمه / طب اسيبكم بقي تكملوا شغلكم
نهض حمزه ونظر لعمته / لا خلاص احنا خلصنا أساسا تقدري تاخدي الانسه معاكي بره تقعد مع البنات
ساميه بترحيب مزيف / اكيد تعالي يا قلبي تعالي انتي مش غريبه برضو
قالت آخر كلماتها بخبث
هزت تسنيم رأسها ببسمه متوتره / شكرا لحضرتك
ثم خرجت معها اغلقت ساميه الباب خلفها وهي تنظر لتسنيم بخبث
بينما القي حمزه نفسه علي المقعد بتعب شعر بشئ يسير علي قدمه فزع حمزه ورفع قدمه وهو يصرخ / يا مليكه الكلب انتي اطلعي يابت
خرجت مليكه من أسفل المكتب وهي تضحك بشده / إيه بس يا حموزي قلبك رهيف يا راجل
نظر لها حمزه بقرف / طب أسكتي بعد حموزي دي متنطقيش أبدا
جلست مليكه امامه ثم تحدثت بجديه / كده احنا رمينا الطعم وهما وقعوا واكلوه
نظر لها حمزه بجديه / الناس دي مش سهله أبدا يا مليكه لازم كل حاجه تمشي مظبوط زي ما خطط ادهم ولحد دلوقتي مش متأكد اذا كانوا فعلا اكلوه ولا لا
هزت مليكه رأسها وهي تتذكر ماقاله ادهم بعدما عرف الجد بكل شئ وان من تريد تدمير عائلته هي ابنته نفسها
F. B
سعيد بقلب ينزف / شوفوا انتم عايزين ايه وانا هنفذ
نظر له حمزه بألم فاكمل سعيد / هي بنتي آه بس إللي يغلط لازم يتعاقب ياما حذرتها من إيهاب ده بس هي غبيه ماشيه ورا قلبها
مليكه بغموض / وايه اللي أكد لحضرتك انه إيهاب هو الطرق التاني
ابتسم سعيد بسخريه/ مفيش غيره هو اللي له يد يدمرنا غير انه عبير مش هتتفرعن علينا وتقولنا هروح لابويا من فراغ اكيد إيهاب ظهر تآني في الصوره والمره دي ناوي علي دمار ودمار كبير غير اني اتأكدت من فتره ان ساميه رجعت تقابل إيهاب بس كنت مستني اشوف آخرها ومكنتش متوقع انها توصل لكده
تحدث ادهم لكي ينهي حاله الحزم تلك / خير بإذن الله احنا لازم نسبقهم بخطوه في كل حاجه بس كبدايه لازم نوريهم ان خطتهم اللي عشانها دخلت تسنيم البيت اتنفذت تماما
اكمل حمزه كلامه بكل جديه / هتجوز تسنيم
نظر جده له بتعجب فاكمل حمزه بغموض / ده اللي هنفهمه لعمتي ونخليها تسمعه هنحاول نستدرجها للمكتب وقتها هكون هناك مع تسنيم وهقول اني اتجوزتها عشان هي توصل الكلام ده للطرف التاني مليكه هتقف من غير ما حد يشوفها علي الشباك الصغير اللي في المكتب واول ما تشوف عمتي بتقرب تقولي وهبدأ اتكلم مع تسنيم في الكلام اللي اتفقنا عليه معاها
مليكه بتعجب / كله تمام بس هي هتيجي إزاي المكتب لازم نستدرجها من غير ما تحس انه متدبر
نظر حمزه ببسمه لجده / دي بقي مهمه جدي
هز سعيد رأسه / تمام اعتبرها راحت المكتب
B
مليكه وهي تضع يدها علي كتفه ثم تحدثت بمزاح / شوفتني وانا تحت المكتب بزمتك حسيت بيا
ضحك حمزه بشده وجذب خدها / لا يا ختي محستش بيكي كنتي نسمه ايه الحلاوه دي بس هو كان لازم يعني بهدلتك دي تحت المكتب.
انتفضت مليكه ثم ذهبت اليه وجذبته من ياقته / أمال كنت عايزني اسيبكم لوحدكم ياشيخ حمزه كنت عايز تبقي في خلوه غير شرعيه ولا إيه اخييييه عليك انت انحرفت ولا إيه يخربيتك
جذبها حمزه من رأسها وضع جبينه علي جبينها وتحدث بقوه مصطنعه / مين ده يابت اللي منحرف انتي هبله ولا إيه
تراجعت مليكه في حديثها / معلش ياباشا عيله وغلطت
ضحك حمزه بشده وهو يجذبها لاحضانه بشده ويقبل اعلي رأسها / أنا منحرف آه بس معاكي انتي بس
ضربته مليكه علي صدره فتأوه بخفوت ثم ضحك بشده علي ملامحها الخجله
RAHMA NABIL 美心
كان أحمد كعادته يتمسك بميار وكأنها ستهرب منه
تحدثت ميار بملل / احمد يا حبيبي ابوس ايدك سيبني والله ما هطير
نظر لها احمد بتذمر وشدد اكثر علي يده / بت انتي اسكتي مش كفايه اللي جاي يطلب ايدك مني ده قال ايه قولت ادخل البيت من بابه واتقدم لحضرتك
ضحكت ميار بشده / الله فكرك اخويا.
نظر لها احمد بحنق / من ناحيه ايه اخوكي مش فاهم ده عملت ايه يدل اني اخوكي
ميار وهي تبتسم له /خلاص بقي يا ابو حميد الراجل ميقصدش
احمد بتذمر / انتي تخرسي خالص لحد ما اعدي من الصدمه دي ماشي
ضحكت ميار وهي تهز رأسها بيأس عليه
بينما كانت ندي لا تنزع عينها من علي رامي الذي كان يحدث اخاها اغمضت عينها بألم هل انتهي الأمر هل خسرت حب حياتها شعرت بأحد بجانبها نظرت وجدتها سعديه تبتسم لها فابتسمت لها بحزن
تحدثت سعديه / يا ختي ايه البنات القمر دي مش المعفنة اللي بتتجوز دي بقولك ايه تتجوزي حفيدي طب ده حتي الواد اهبل والله وعبيط بس طيب
كادت ندي ترد لولا حديث سعديه وهي تقاطعها / استني هوريه ليكي ده الواد قمر والله اصبري
ثم نادت / رامي واد يا زفت تعالي هنا
نظر رامي لسعديه وجدها تقف مع ندي فزفر بوجع واستأذن عامر واتجه لهم وهو يستند علي عكازه حتي وقف أمامهم وحدث سعديه دون النظر لندي حتي / نعم يا سوسو عامله دوشه ليه
سعديه ببسمه وهي تعانق ندي / شوف جبتلك عروسه قمر إزاي مش احسن من البت الخدامه
نظر لها رامي بنظرات جعلتها تكاد تنفجر في البكاء و هذا تحديدا ما حدث حينما سمعت كلماته التاليه / لا ياسوسو شكرا انا اساسا خطبت انتي متعرفيش ولا إيه
سعديه دون أن تنتبه لملامح ندي التي شحبت شحوب الأموات / خطبت من ورايا يا معفن هنقول ايه ما انت واحد…. امممممم
كتم رامي فمها وهو ينظر لها بشر / اسكتي يا سعديه بلاش فضايح الله يكرمك
نزعت سعديه يدها من علي فمها وتحدثت / اوعي ياض بعدين فين هي خطيبتك دي مشوفتهاش يعني
نظر رامي لندي التي كانت تقريبا لا تعي مايحدث حولها وأشار لركن في الحفل / هناك اهي
نظرت سعديه لهذا الركن وجدت فتاه جميله جدا بملامح ملائكيه ترتدي خمار وفستان طويل جعلها كالملاك / قصدك اليت القصيره دي
ضحك رامي عليها وهز رأسه بايجاب فنادت عليها سعديه / بسسسس انتي يابت يا قصيره انتي
بينما ايه سمعت صوت احد يصرخ نظرت وجدت سيده كبيره تنظر لجهتها وتناديها أشارت لنفسها بمعني انا؟؟
سعديه بتذمر / آه يا ختي انتي تعالي هنا يابت انتي
نظرت لها ايه بتعجب وتقدمت منها بهدوء وجدت رامي يقف معهم فابتسمت له بسمه خجوله وتحدثت / دكتور رامي ازي حضرتك
نظرت ندي للفتاه نظرات موجوعه ثم تركتهم وركضت للخارج بسرعه وهي لا تري من دموعها بينما رامي نظر لاثرها بألم وسخريه ثم اكمل حديثه مع سعديه
بينما ندي وقفت في الحديقه في ركن بعيد عن الجميع وهي تشهق بعنف وتبكي بشده لقد خسرته نهائيا كانت تظن انها مع الوقت ستجعله يسامحها ولكن ماذا الان؟؟؟ لقد قام بخطبة فتاه اخري فقدته كليا خسرت الشخص الوحيد الذي دق له قلبها بسبب رغبتها الغبيه في تجربه شئ جديد
اخذت تبكي بشده /يارب يارب والله موجوعه آوي يارب والله عارفه اني غلطانه بس…..
صمتت وهي تنفجر اكثر في البكاء
بينما علي مسافه قريبه كان يقف هو وهو يتألم لبكائها وكلامها يقطع نياط قلبه نظر لها بألم وهو يهمس / انتي اللي اضطرتيني لكده يا ندي
RAHMA NABIL 美心
نظر إيهاب وهو يضحك بشده لعبير / امممممم وانتي اخترتي صح لما اخترتي تبقي معايا يا عبير صدقيني هخلص من عيله السعيد ويبقي كل املاكهم ليا هخليكي ملكه
نظرت عبير له بطمع شديد/ آيوه بس ده هنعمله إزاي واللي اسمها تسنيم دي ليه خلتها تتجوز حمزه.
إيهاب وهو يتجرع المشروب بشراهه / تسنيم دي بقت كارت محروق أساسا انا بس بستخدمها عشان اعرف ادخل جوا البيت بتاع سعيد وجوازها من حمزه مجرد وسيله لكده غير أن جوازها ده هيخليني احط ايدي واضعف اهم شخص في الحكايه دي
نظرت له عبير بتعجب
فاكمل هو بشر / مليكه السعيد
علت نظرات الحقد والغضب وجه عبير / مليكه؟؟؟ واشمعنا يعني مليكه
ضحك إيهاب بشده / غبيه يا عبير انتي غبيه آوي، مليكه دي تعتبر نقطه ضعف الكل يعني لو خلصنا منهم نقدر نقول كسرنا حمزه والواد اللي اسمه ادهم اللي متفرعن علينا ده وهنكسر السعيد ذات نفسه اتعلمي لما تلعبي يا عبير تدوري علي حجر الأساس اللي لو حركتيه من مكانه المبني كله يتهد
نظرت له عبير ببسمه خبيثه / امممم وطبعا لما تعرف ان حمزه متجوز عليها ده هيدمرها
إيهاب بخبث /ولسه يا بيرو ياقلبي لسه في ورقه مهمه آوي هنلعب بيها عشان نوقع الحجر ده ونكسره ونفتته كمان
عبير بتساؤل / قصدك ايه
نظر إيهاب خلف عبير وتحدث بخبث / قصدي ده
نظرت عبير خلفه وجدت شخص يقف في الظلام دققت النظر ولكن لم تري شئ ولكن خرج هذا الشخص للنور وصدمت عبير مما تري وهمست / ملك
ملك بشر وخبث/ اهلا يا عبير
عبير وهي تنظر لوالدها بصدمه/ ملك بس دي اخت مليكه
ضحكت ملك بشده وهي تجلس وتضع قدم علي أخرى وتحذب كأس إيهاب من يده وتتجرعه بصوره قذره / اممم اختي فعلا،،، اختي اللي دمرتني ودمرت حياتي كلها بس معلش جه دوري ارد ليها اللي عملته
إيهاب بتفكير وبسمه قذره / مليكه لازم تنتهي بأسرع وقت
ملك بشر وحقد / وانا عندي ليها اللي يكسرها العمر كله
RAHMA NABIL 美心
هبطت مليكه من النافذه ونظرت لحمزه / الطريق امان يا معلمي
ضحك حمزه وامسك خصرها وانزلها / طب يلا نطلع عشان محدش يلاحظ حاجه
خرج كلا من حمزه ومليكه واندمجوا في الجموع بكل هدوء
كان أسر فقط ينظر لياسمين ولا يرفع عينه عنها بينما هي تبتسم بخجل ولكن قاطع نظراتهم قدوم هند وهي تأتي إليهم مع والدها ويبدو انها مجبره علي ذلك من والدها الذي يسير خلفها
نظر عم حسين لياسمين ببسمه / مبارك يا ياسمين يا بنتي مبارك يا دكتور بالرفاء والبنين يارب
نظرت له ياسمين ببسمه صغيره / الله يبارك فيك ياعم حسين
ثم نظرت بقرف لهند / عقبال هند
نكز عم سعيد هند التي نظرت لها بحقد /الف مبروك يا ياسمين
ياسمين وهي تنظر لها بخبث وتنهض لها ثم سكبت عليها كوب العصير الخاص بها وتصنعت الأسف / اوووبس ما أخذت بالي وانا بقوم وقع غصب عني يا هنوود معلشي يابيبي
نظرت لها هند بغضب وكادت تصرخ بها لولا والدها الذي امسك يدها وجذبها / حصل خير يابنتي و مبارك تآني يلا يا هند
ثم سحب هند ورحل بينما نظر أسر لياسمين بيأس / كان لازم يعني اللي عملتيه ده
ياسمين وهي تجلس وتبتسم / لو معملتش كده كنت هولع والله
ضحك أسر عليها
بينما اقترب عامر قليلا من اميره التي كانت تصفق وهمس لها بما جعلها تكاد تسقط أرضا
عامر بهمس حنون / عقبال كتب كتابتنا يا اميرتي
نظرت اميره له بصدمه كبيره ولكن وجدته يسير بعيدا وهو يبتسم بينما هي ابتسمت بخجل
كانت مليكه تقف بجانب حمزه وتبتسم له وهو يغمز لها ولكن فجأه شعر حمزه باهتزاز هاتفه فنظر به وهاله ما رأي وفتح عينه علي وسعها وظهرت عروق حمراء بعينه اخافت مليكه بشده
مليكه بخوف / حمزه ما…..
لم تكمل حديثها حتي كان حمزه ينصرف من امامها بسرعه كبيره
نظرت له بتعجب وكادت تلحق به لولا رساله وصلت لها جعلتها تقبض علي يدها بغضب ونظرت حولها تبحث عن ادهم ولكن لم تجده فركضت للخارج دون أن ينتبه احد لها وبمجرد ما خرجت من المنزل وجدت يهجم عليها وجذبها بعيدا ثم ألقاها بعيدا وهاجمها بلكمه التفت له بسرعه وصدت ضربته وردتها بسرعه شديده بلكمه عنيفه ولم يكد المهاجم ينهض حتي عاجلته بلكمة اقوي وهي تنظر له بشر
نهض هو بسرعه وانطلق لها وامسكها بعنف من حجابها وصفعها بشده حتي ادمي شفتيها وخلف أثر احمر علي خدها ورفع رأسها ونظر لها ببسمه وهمس بغل وحقد وهو ينزع نقابها بشر وغضب / واخيرا يا مولا قد عدت ونهايتك ستكون علي يدي انا
بصقت مليكه في وجهه ثم استخدمت قدمها لضربه في قدمه فانحني ونظر لها بشر واسرعت هي وامسكت رأسه وهي تضربها بالحائط بقوه وهي تصرخ به / اوووه جاك يا عزيزي انت لا تريد أن تخرج مولا من داخل مليكه
نظر لها جاك بعدما ابتعد عنها وهو يضع يده علي رأسه بألم / وانا لم اتي لهنا سوي لاخراج مولا والتخلص منها ولا مانع من التخلص من مليكه أيضا بل سيكون شرف لي
ضحكت مليكه بشده ثم نظرت له وغمزت / اذا هل تريد أن تتحداني يا جاكي
ابتسم جاك بشر / ولما لا
وفي الثانيه التاليه كان يخرج مسدسه ويرفعه بوجهها
نظرت له مليكه ببرود شديد وفركت جانب فمها ببرود ثم اقتربت منه وهي تنظر في عينه / هيا يا عزيزي اطلق النار صدقني لو كنت مكانك لكنت أطلقت الان لأنني ان عشت الان سوف تموت انت
ضحك جاك بشده / اوووه اكثر ما احبه بكي يا صغيره هي شراستك هذه
ثم تحدث بغموض / لم آتي من امريكا الي هنا لقتلك بهذه السهوله يا صغيره سوف استمتع بكل لحظه عذاب لكي
ثم اقترب وهمس / وزوجك أيضا
احتدت نظرات مليكه ونظرت له بشر وهمست له ببسمه مرعبه / فقط اقترب منه بعدها لا تأتي وتبكي ان أرحمك
ضحك جاك بصخب وهو يصفق بيده / اوووه واخيرا هناك من جعل مولا تعشق احسده هذا الرجل حقا فقد فاز باكثر القطط شراسه
مليكه ببسمه وهي تسحب نقابها الساقط أرضا / اذا ابتعد عن هذه القطه حتي لا تنالك اظافرها
ثم اقتربت منه وصفعته صفعتين متتاليتين / الاولي لأنك لمستني بيدك القذره هذه والثانيه لرؤيتك ما لا يحق لك حتي النظر اليه مجرد نظره صغيره
ورغم الظلام الذي يصعب الرؤية به الا ان مليكه كانت تحترق بسبب نزعه لنقابها
وهمست له بشر / استعد لجحيمك يا جاك
ثم تركته ودخلت للمنزل وهي تضغط علي يدها بغضب بينما شعر جاك بشخص يربت علي كتفه نظر وجدها ملك تضحك بشده / اوووه جاكي العزيز اخبرتك الا تأتي لهنا ولكنك كنت مصر علي ذلك اذا لنري ماذا فعلت بك عزيزتنا مولا
ثم أمسكت وجهه /اوووه لا بأس قريبا سوف تشفي جراح وجهك
ثم اقتربت وهمست له بخبث /و لكن جراح كبريائك لن تشفي أبدا سوي بموت مليكه
نظر له جاك بشر وهمس / قريبا،،،،،،، قريبا جدا سوف نذهب لزياره قبر عزيزتنا مولا
ثم ذهب سريعا بينما ملك نظرت للمنزل بشرود وهمست / نهايتكم كلكم علي ايدي خصوصا الكلب ادهم
F. B
تم نقل ملك لمصحي لمعالجتها كما اعطي ادهم التعليمات وبقيت هناك ليوم تصرخ وهي تحاول الخروج فدخلت لها ممرضه تعطيها ثياب لتبدلها فنظرت لها ملك بخبث وخلعت قلادتها الذهبيه / خدي يا…
نظرت لها الممرضه / أنا
هزت مليكه رأسها وهي تري نظرات الجشع في عينها / اها دي هتبقي ليكي
ثم سحبتها / بس بشرط
نظرت لها الممرضه بتعجب فاكملت ملك وهي تجلس تتحدث بخبث / عايزه بس اعمل مكالمه صغننه قد كده
نظرت الممرضه حولها بخوف / بس لو حد عرف…
ملك ببراءه مزيفه / متخافيش انا بس عايزه اكلم ماما وهرجع الفون تآني بسرعه وبعدها السلسله دي كلها ليكي انتي وبس
هزت الممرضه رأسها وتحدثت / طيب بصي بليل هاجي ليكي واديكي التليفون عشان دلوقتي ممكن اتأذي بسبب الكاميرات دي
نظرت ملك للكاميرات التي تراقبهم وتحدثت بسخريه / وهو بليل بيقفلوا الكاميرات ويناموا ولا إيه
الممرضه / لا يا هانم بس بليل الواد أحمد خطيبي هو اللي بيستلم الورديه وبيقعد يراقب فسهل اديكي التليفون من غير وش ومشاكل وانا هقوله كل حاجه
ابتسمت ملك بخبث وهزت رأسها
وبالفعل جائت الممرضه واعطتها الهاتف بعد أن أخبرت خطيبها مما سيعود عليهم مقابل هذه المهمه
اجرت ملك مكالمة وتحدثت بلهفة / جاك ارجوك ساعدني
B
غادرت ملك من المنزل وهي تتوعد لهم بكل الشر
RAHMA NABIL 美心
دخلت مليكه وهي تنظر حولها بتعجب وتبحث عن حمزه كل ما ترغب به الآن هو الارتماء باحضانه لتشعر بالأمان
لم تجده في أي مكان ولكن فجأه شعرت بأحد يجذبها بعنف نظرت وجدته حمزه تحدثت بخوف بسبب ملامحه الغاضبة / في إيه يا حمزه براحه طيب فيه إيه
ولكن حمزه لم يستمع لها وجذبها خلفه
بينما هي لا تفهم مابه وما هذا العنف الذي يستعمله معها وصل حمزه لشقته فتحها واتجه بها لغرفته وأغلق الباب ودفعها بحده ورفع الهاتف في وجهها وصرخ بغضب / إيه ده
نظرت مليكه للهاتف وجدته فيديو لها وهي ترقص مع ياسمين بدون حجاب او نقاب وضعت يدها بصدمه علي فمها / والله العظيم يا حمزه كنا ستات بس
قاطعها حمزه وهو يصرخ / وايه يعني ستات مش يمكن حد يصور وموبايله يقع في ايد اي حد وقتها ايه اللي هيحصل ها ردي
بكت مليكه وهي تتحدث بسرعه / والله ما اعرف ان كان فيه حد بيصور يا حمزه انا بس كنت فرحانه عشان….
لم تكمل كلامها بسبب جذب حمزه لها بشده لاحضانه وهو يربت عليها بحنان شديد يكره نفسه بشده بسبب التسبب في بكائها دائما…… ما ذنبها هي حتي يخرج غضبه بها هو لم يري امامه عندما وجد هذا الفيديو يرسل له من اميره وعندما وجدها تدخل من الباب ذهب إليها وجذبها خلفه دون أن يشعر وصرخ به وفكره ان احد امسك هاتف اخته التي تتركه في كل مكان ولاي احد وخاصا احمد تقتله ولكن عندما رأي دموعها ضعف بشده واه والف آه من دموعها هذه التي صفعته وبقسوه كان يضمها بشده وهو يهمس لها بحنان / اسف يا مليكه اسف وحياتي عندك خلاص متعيطيش عشان خاطري خلاص
والله اتعصبت لما شوفت الفيديو وخوفت يقع في ايد حد تاني اميره هي اللي صورته من غير تفكير واحمد علي طول بيمسك فون اميره خوفت يقع الفيديو ويشوفه بالغلط هموت والله يا مليكه والله لما الفكره دي جات في دماغي لقيت نفسي زي المجنون مش شايف قدامي سامحيني خلاص عارف اني آكتر من مره اتعصب عليكي واطلب تسامحيني بس والله غصب عني
تعجب حمزه من عدم حديث مليكه فابعدها عنه وهو يتحدث بندم / خلاص يا مليكه اعملي فيا اللي يعجبك بس متزعليش وحياتي عندك
نظر لها حمزه بحزن / طب بصيلي طيب وارفعي نقابك
لم تجيب مليكه فمد يده لينزع نقابها ولكنها أمسكت يده ونظرت له بدموع وهزت رأسها برفض فنظر لها بشك / مليكه في إيه اوعي ايدك
مليكه بترجي / تعالي ننزل تحت الكل هيلاحظ غيابنا يا حمزه ونتكلم بعد ما الكل يمشي
نظر لها حمزه في عيونها بدقه /اوعي ايدك يا مليكه اوعي ايدك بقولك
نظرت مليكه له بخوف فنزع هو نقابها وهو يتعجب هدوئها واصرارها علي عدم نزعه ولكن صدم حينما رأي اثار ضرب علي وجهها مد يده يمسك وجهها بحنان شديد ثم اخذ يمسد جروحها باصبعه وهو يتحدث بهدوء مخيف ومخيف جدا جدا ثم همس لها بنبره جعلتها ترتعش خوفا / مين اللي عمل كده…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلة حد الفتنة (حياة حمزة))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى