رواية جمعهم الحب الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أبطال الروايات
رواية جمعهم الحب الجزء الرابع والعشرون
رواية جمعهم الحب البارت الرابع والعشرون
رواية جمعهم الحب الحلقة الرابعة والعشرون
فهد بفرحة : نعمل فرحنا أنا وندى وإنت ومريم أي رأيك
حسام :تصدق فكرة بس علي اخر الشهر لان سليم عامل الخطوبة الاسبوع الجاي ولو قولناله اجلها هنتشلوح
فهد بضحك:اه ياعيني الواد عفن من الركنة
حسام:الموضوع بقي ميعرفش بيه مريم ولا ندي ونخليه مفاجاة
فهد بفرحة:اشطااا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ريناد وضحي
ريناد:بتت هي امك مش ناوية تاكلني ولا اي
ضحي:يخربيتكككك مفجوعة الناس بتتكسف تطلب كوباية ماية الا انتي بجحة
ريناد:الله مااناااا جعاننهههه ياناس
ضحي:الناس بتاكل عشان تعيش الا انتي عايشة عشان تاكلي
ريناد بزهق:ايوة يعني ناويين تاكلوني ولا لا
ضحي:امي بتعمل الاكل اخرسيييي
ريناد:طيب…ثم اكملت بتفكير….اعااااا لقيتها لقيتها
ضحي بخضة:مين اللي لقيتيها
ريناد:انتي مش لسه مشترية خط جديد
ضحي:ايوة ليه في ايه
ريناد:اتصلي علي ندي واديني التلفون
ضحي وهي تعطيها التلفون:امسكي يابلوة
ريناد وهي ترن:لازم اخد حقي من بنت الجزمة
ريناد:الو
ندي :مين معايا
ريناد:اي دا انتي ازاي مش عرفاني
ندي:وانا هعرفك منين…انجزي مين
ريناد:معاكي نڤين شخلعة للرقص والمرقعة
ندي:شخلعة مين ياحلوفة انتي انا معرفش حد بالاسم دا
ريناد:الله دا انتي بتشتمي اوعي يابت تكوني فكراني من البنات السيكي ميكي اللي بتروح وتيجي لا دا انا حمشة مش عشان شخلعة يعني
ندي ولقد عرفت انها ريناد:اه قولتيلي استاذة شخلعة….ريناد قدامك دقيقتين لو مكتمتيش هاجي اكتم نفسك
ريناد:اي دا انتي عرفتينيي ازايييي
ندي:وحياة امك
ريناد:اني اسف
ندي بمرح:البس حزام ناسف نيهاهاها
ريناد:اتفخس علي دي صداقة
ضحي بضحك:خلاصصص يخربيتكوااا هموتتتتتت
ندي:وانتي كمان ياضحي اللي بنقول عليكي هادية بتشتغليني معاها
ضحي:هي اللي بتجرني لطريق الرزيلة
ندي :طب غوروا انتو الاتنين عشان مجيش اجركوا من شعركوا
ريناد:ليههههه الطيب احسن سلام
ندي:سلاممم
ندي:اما نروح نشوففف البت مريم فين…..مريممم ابتتتت يامريمممم
مريم:اي ياعجلة عمالة تصرخي ليههه
ندي:زهقانة ومش لاقيه حاجة اعملهااا
مريم:طب ما تذاكري يافاشلة
ندي بصدمة:احييييه عليا بجد دا السنة قربت تخلص وانا لا رحت ولا ذاكرت…ثم اكملت بدموع:ياخرابييي عليااا هسقط وهبقي ام ملحقيتو..لا ثانية دا مش ملحق واحد دا ملاحق ….ياسوادك ياندي
مريم:خلااااص افصلييي روحي ذاكري بدل الصويتتتت دا
ندي:وهو انا لو كنت اعرف حاجة ماكنت ذاكرت
مريم:تعالي يابلوة اذاكرلك يعني حتي انا كنت بذاكر مش طول النهار اعيط زي العيال
ندي:اخص عليك ياسيد انت بتعايرني مكنش العشم ياخويا
مريم:اااااه المرارة قداميييي
ندي:بس استني متزقيش الله
وطلعوا ياذاكروا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كان سليم يهاتف ريناد
سليم:بت يارينو
ريناد:اجلها
سليم بستغراب:هي مش كانت عيوني ولا اي
ريناد:دا كان زمان اما انت دلوقتي هتجبب اجلي
سليم:مش مهم…كلمي ابوكي قوليله هنحدد الخطوبة الاسبوع الجاي
ريناد بفرحة:نطق الاسد اللهم لا حسد…يخربيتك دا انا كنت فقدت الامل فيك
بارت 23
فهد بفرحة : نعمل فرحنا أنا وندى وإنت ومريم أي رأيك
حسام :تصدق فكرة بس علي اخر الشهر لان سليم عامل الخطوبة الاسبوع الجاي ولو قولناله اجلها هنتشلوح
فهد بضحك:اه ياعيني الواد عفن من الركنة
حسام:الموضوع بقي ميعرفش بيه مريم ولا ندي ونخليه مفاجاة
فهد بفرحة:اشطااا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ريناد وضحي
ريناد:بتت هي امك مش ناوية تاكلني ولا اي
ضحي:يخربيتكككك مفجوعة الناس بتتكسف تطلب كوباية ماية الا انتي بجحة
ريناد:الله مااناااا جعاننهههه ياناس
ضحي:الناس بتاكل عشان تعيش الا انتي عايشة عشان تاكلي
ريناد بزهق:ايوة يعني ناويين تاكلوني ولا لا
ضحي:امي بتعمل الاكل اخرسيييي
ريناد:طيب…ثم اكملت بتفكير….اعااااا لقيتها لقيتها
ضحي بخضة:مين اللي لقيتيها
ريناد:انتي مش لسه مشترية خط جديد
ضحي:ايوة ليه في ايه
ريناد:اتصلي علي ندي واديني التلفون
ضحي وهي تعطيها التلفون:امسكي يابلوة
ريناد وهي ترن:لازم اخد حقي من بنت الجزمة
ريناد:الو
ندي :مين معايا
ريناد:اي دا انتي ازاي مش عرفاني
ندي:وانا هعرفك منين…انجزي مين
ريناد:معاكي نڤين شخلعة للرقص والمرقعة
ندي:شخلعة مين ياحلوفة انتي انا معرفش حد بالاسم دا
ريناد:الله دا انتي بتشتمي اوعي يابت تكوني فكراني من البنات السيكي ميكي اللي بتروح وتيجي لا دا انا حمشة مش عشان شخلعة يعني
ندي ولقد عرفت انها ريناد:اه قولتيلي استاذة شخلعة….ريناد قدامك دقيقتين لو مكتمتيش هاجي اكتم نفسك
ريناد:اي دا انتي عرفتينيي ازايييي
ندي:وحياة امك
ريناد:اني اسف
ندي بمرح:البس حزام ناسف نيهاهاها
ريناد:اتفخس علي دي صداقة
ضحي بضحك:خلاصصص يخربيتكوااا هموتتتتتت
ندي:وانتي كمان ياضحي اللي بنقول عليكي هادية بتشتغليني معاها
ضحي:هي اللي بتجرني لطريق الرزيلة
ندي :طب غوروا انتو الاتنين عشان مجيش اجركوا من شعركوا
ريناد:ليههههه الطيب احسن سلام
ندي:سلاممم
ندي:اما نروح نشوففف البت مريم فين…..مريممم ابتتتت يامريمممم
مريم:اي ياعجلة عمالة تصرخي ليههه
ندي:زهقانة ومش لاقيه حاجة اعملهااا
مريم:طب ما تذاكري يافاشلة
ندي بصدمة:احييييه عليا بجد دا السنة قربت تخلص وانا لا رحت ولا ذاكرت…ثم اكملت بدموع:ياخرابييي عليااا هسقط وهبقي ام ملحقيتو..لا ثانية دا مش ملحق واحد دا ملاحق ….ياسوادك ياندي
مريم:خلااااص افصلييي روحي ذاكري بدل الصويتتتت دا
ندي:وهو انا لو كنت اعرف حاجة ماكنت ذاكرت
مريم:تعالي يابلوة اذاكرلك يعني حتي انا كنت بذاكر مش طول النهار اعيط زي العيال
ندي:اخص عليك ياسيد انت بتعايرني مكنش العشم ياخويا
مريم:اااااه المرارة قداميييي
ندي:بس استني متزقيش الله
وطلعوا ياذاكروا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كان سليم يهاتف ريناد
سليم:بت يارينو
ريناد:اجلها
سليم بستغراب:هي مش كانت عيوني ولا اي
ريناد:دا كان زمان اما انت دلوقتي هتجبب اجلي
سليم:مش مهم…كلمي ابوكي قوليله هنحدد الخطوبة الاسبوع الجاي
ريناد بفرحة:نطق الاسد اللهم لا حسد…يخربيتك دا انا كنت فقدت الامل فيك
——————————–
بعد اسبوع….
سليم بهمس وهو يلبسها الدبلة : خلاص بقيتي خطبتي يابتتتت المجنونة
ريناد بصوت عالي : أنا مجنونة ي ابن الحلوفة… باحراج لأمه : لامؤاخذة ي طنط
سليم بصدمة : ي بنت ال
ريناد وهي تقاطعه : والله لو شتمت مش هكمل الخطوبة دي
سليم وهو يكز ع أسنانه : ماشي مش هشتم اترزعي يلا
يقع الجميع ف الأرض من كثرة الضحك…
ندى بضحك : يلهووووي ع الضحك هموووت
ريناد بغيظ : ماشي ي ندى الكلب ليكي روقاا
مريم : بس بس تعالي ي بت ي رينوو نظبطك
ريناد بعدم فهم : هتظبطيني إزاي يعني ي بت ي مريم
ضحى بصدمة : يعني عايزة تفهميني مش فاهمة
ندى بتمثيل : لا لا لا لا دي مش ريناد الحلوفة البقرة اللي نعرفهاا
مريم بصوت عالي : باااااااس ي ولاد الدزمة منك ليها ليها… والتفتت إلى ريناد بصوت واطي : وانتي ي زفته الطين هنهيص شوية بس بالدف أغاني من غير موسيقى بعدين تسربي سليم والشباب ونرقص معاكي إحنا
ريناد بصوت عالي وتمثيل : يلهووووي حتى انتي ي مريم البت ندى بوظت أخلاقك كنت محتشرمة دلوقتي ا…. وضعت مريم يدها ع فمها
مريم ببلاهة : بتهزر ي جماعة عيلة مش هناخد ع كلامها الأهطل صح
حسام لينهي حديثهم : بس بقاا اعملوا الل هتعملوه علشان نروح ف أم الليلة السودا دي
ذهبت مريم الي داخل الغرفة جابت الدُف: اناا جيييت
ريناد بصوت عالي : ايووه بقاا
ظلوا البنات كلهم يهيصوا والشباب أيضاً…
بعد فترة من الزمن….
سليم : يلا بقا ي جماعة كفاية تعبناا النهاردة.. وافقوه الشباب والبنات….
ويأتي ليخرجوا الشباب من الباب فينصدموا عندما…
ندى بصوت عالي : حسااااام ألحق مريم###
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)