رواية جمعهم الحب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أبطال الروايات
رواية جمعهم الحب الجزء الحادي والعشرون
رواية جمعهم الحب البارت الحادي والعشرون
رواية جمعهم الحب الحلقة الحادية والعشرون
شخص :حضرتك صاحب التلفون عامل حادثة علي الطريق ونقلنا الي مستشفي******لو تعرف حد من اهله
حسام بصدمة شديدة:انت بتقول ايي انت متاكد
الشخص :اه والله يااستاذ.. ياريت بسرعة لان حالته صعبة اوووي
حسام بتوهان:اي طب تمام تمام…وقفل
ندي بقلق شديد:حسام في اي وفين فهد
حسام بحذر من رد فعلها:ف فهد عمل حادثة وفي المستشفي
ندي ببكاء شديد:انت بتقول اييي …حسام عشان خاطري قول ان دا مقلب وبتهزروا
حسام وهو يهديها:تعالي نروحله وهو ان شاء الله هيطلع كويس ومفيش حاجة بس اهدي
ندي وهي لما تصدق اللي بيحصلها:يلا بسرععةةة ونبي ياحسام
حسام:حاضر ياقلبي
وذهبوا الي المستشفي ومريم معهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ان دلفوا الي المستشفي
حسام للاستقبال:في شخص وصل هنا في حادثة عربية هو فين اوضته
الاستقبال:اه حضرتك لسه واصل من نص ساعة دا في العمليات وحالته صعبة بجد ادعوله
ندي بنهيار:بيقولك في العمليات ياحسام وحالته صعبة….يارببب احنااا لييييهههههه بيحصلللل معاناااا كداااا
مريم بمحاولة تهدئتها:بس اهدي والله وهيطلع كويس بس اهدي وان شاء الله خير ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند الشباب
محمد :هو في اي بجد فهد بقاله فترة مختفي وحسام مبيجيش الشركة غير قليل
مراد:اه بجد ولحد دلوقتي منعرفش حاجة عنهم
سليم :دا انتو فايتكوا كتير وبدا يقص عليهم ماحدث
محمد بصدمة:يلااااهوي كل دا حصل واحنا منعرفش….وازاي ندي عرفت بجد
سليم:دا اللي عايز افهمــ…..
ولكن قطعه اتصال من حسام
حسام:الو ياسليم
سليم :اي ياحسام….مال صوتك عامل كدا ليههه يابني
حسام :فهد عمل حادثة وفي العمليات وندي منهارة بجد
سليم بصدمة:انت بتقوللل اييييي…..انا جاي حالا…وقفل معاه
مراد :في اي يابني
سليم بتسرع:فهد ..فهد عمل حادثة وفي العمليات
محمد:طب استني يابنييي احنا جاين معاك
واتجهوا الي المستشفي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند البنات
كانوا يتكلمه علي جروب الواتس بتاعهم
ضحي:وانتي يابومة مش ناوية تتخطبي
ريناد:لسانك ياسكر…وغير كدا انا فكرت تفكير تام اان و اتخطبت هبقي اتخبط في دماغي خليني كدا سنجولة عسلية
ريم:عليا النعمة انتي كدابة دا انتي اللي نحس وكل ماتيجي تعملي الخطوبة حاجة تحصل
ريناد:قطع لسان اللي يقول كدا ..تؤتؤتؤ انا اللي مش جاهزة للخطوبات والجواز والشغل دا
ضحي:يلاااااهويييي علي الكدب يابتتتتت اعترفييي
ريناد:اخرسيييي ياحلووووفة ….ايوة انا نحسسس ليكيييي فيه ويلا غوروا والله ما انا متكلمة معاكوا …وقفلت معاهم
بعد قليل كان تلفون ريناد يرن وكان المتصل سليم
ريناد:الو ياسليمم…لسه فاكر تسال علي الكلبة بتاعتك
سليم:ريناد مش وقت خناق فهد في المستشفي وندي منهارة هعدي عليكي اخدك
ريناد بصدمة:نهاريييي اسوددد…طب انا هقوم البس
سليم:رني علي ضحي وريم قوللهم محمد ومراد هيعدوا ياخدهم هما التانين
ريناد بتسرع:تمام تمام هقولهم باي
ريناد:انتو ياولاد الجزمة
ضحي :عايزة اي …مش قولتي مش هتكلمينا يانحس
ريناد:مش وقت ظرافة امك يابنت الحلوفة
ريم:مالك يابتت في ايي
ريناد :قصت عليهم اللي حدث
ضحي وريم:طب سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفي
بعد الكثير من الوقت في انتظار فهد
وانهيار ندي المستمر ومحاولة البنات اهدائها
توتر حسام والشباب علي صديقهم
يخرج الدكتور بعد وقت
الدكتور بأسف:للاسف مقدرناش ننقذ المريض البقاء لله
ندي بصراخ وبكاء:انتتتت بتقوللللل اييييي انتتتت كدابببب فهد عمرررههه مايسبنيييي….هههووو محصلووووش حاججة اناااا قلببيييي حاسسس واللله….اكيددد بيعمل معايااا مقلببب مستحيللللل يسبنيييي مستحيل
فهد من خلفها:#######
ندي بصدمة ودموع:#####
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)