روايات

رواية جمعهم الحب الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الجزء التاسع والثلاثون

رواية جمعهم الحب البارت التاسع والثلاثون

جمعهم الحب
جمعهم الحب

رواية جمعهم الحب الحلقة التاسعة والثلاثون

المجهول:كانوا في مهمة واتصابوا وفي مستشفي***وحالتهم صعبة جدا
حسام بصدمة:اييييه؟؟انت متاكد من اللي انت بتقوله دا
المجهول:ايوة يافندم هما في مستشفي***سلام
حسام بصدمة:س سلام ثم القي نظرة علي فهد
فهد وهو ينظر له بقلق:هما
حسام:ايوة
مريم بخوف:في اي وهما مين حد ينطقق
حسام بهدوء:عمر وسيف اتصابوا وهما في المأمورية
الكل بصدمه:ايهههههه
فريدة ببكاء:خالو متهزرش بابا قوله يبطل هزار ونبي…انتوووو ساكتيننن ليههه
ندي ببكاء وهي تحتضنها:بس ياقلبي اهدي ان شاء الله هيبقوا بخيرر
كانت قدس تقف بصدمة والدموع متجمعةةفي عينها..ثم اتجه اليها قصي
قصي بقلق:قدس انتي كويسة
قدس:
قصي:قدس ردي عليا
قدس:
قصي:ارجوكي ردي عليا متقلقنيش اكتر من كدا
قدس بهدوء:انا كويسة عايزة اروح عند عمر
قصي:حاضر يلا
ثم اتجهوا كلهم الي المستشفي وهما في حالة خوف وقلق
بعد ان وصلوا غرفة الاستقبال
سليم:فين غرف عمر الحسيني وسيف الحديدي
العاملة:قصدك الظباط اللي كانوا جايين متصابين
فهد:ايوة هما فين
العاملة:لا حضرتك هما لسه في العمليات
مريم بصدمة:عمليات؟انا عايزة عيالي دلوقتي
حسام وهو يحتضنها:اهدي ياحبيبتي هيبقوا بخير بإذن الله
بعد قليل
كانوا يقف الجميع في جواً من التوتر والقلق ولكن قطع صمتهم خروج الطبيب
واجتمع الجميع حوله
ندي بانهيار:هما كويسين صح قولي ارجوك
فهد وهو يهديها:اهدي ياقلبي ثم وجه كلامه للدكتور:حالتهم اي دلوقتي
الدكتور بعملية:الحمدلله احسن بكتير الموضوع مكنش صعب اووي سيف واخد رصاصة في كتفه وعمر كانت صعبة شوية وجت جمب قلبه
مريم بصدمة:اييي ابني ماله لالا اكيد كويس
الدكتور:مش مستاهلة يامدام والله حالتهم مستقرة وشوية وهننقلهم اوضة عادية وسابهم ومشي
فهد لندي:خلاص اهدي ياقلبي اهو طمنا…وبعدين فين فريدة
ندي بهدوء:قاعدة هي وقدس هناك اهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند جويرية وتميم
جويرية:تميم انا جعانه
تميم بصدمة:اييه انتي عبيطة يابت يعني عيال خالتك في العمليات وانتي همك علي كرشك
جويرية:الله في اي ياتميم ما الدكتور قال مفهمش حاجه اهم وبعدين انا ملحقتش اتغدا جينا بسرعة
تميم :استغفر الله العظيم يارب وقعت في حظ امي ازاي دي انا مش عارف
جويرية:كل دا عشان قولتلك جعانه خلاص امشي مش عايزة منك حاجه
تميم:خلاص تعالي اي رايك نطمن عليهم لما يخرجوا وبعدين اروح اجبلك اكل
جويرية:خلاص ماشي اتفقنا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كانت تقف حور بعيداً عن الجميع تبكي عن حبها التي لم تتهنا به
حور وهي تكلم نفسها:كدا ياسيف عايز تسبني انا بجد زعلانة منك اوووي ولما تفوق مش هكلمك
فريدة من خلفها:حور!انتي بتعملي اي هنا
حور وهي تمسح دموعها سريعاً:هاا؟لا مفيش هتلاقي عيني وجعاني
فريدة:حور متخبيش عليا بقي وقولي في اي انا فاهمة الموضوع كله ع فكرة انتي بتحبي سيف صح
حور بدموع:ايوة يافريدة بحبه وقلقانة عليه اوووي
فريدة:ان شاء الله يبقي بخير وهو وعدني ان هيرجع لينا تاني خلاص بقي متعيطيش
حور وهي بتمسح دموعها:حاضر يلا نروح عندهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد خروج عمر وسيف من غرف العمليات وتم نقلهم الي اوضة عادية
في غرفة سيف بعد ان فاق
سيف بتوهان:انا فين
جويرية:في الملاهي بنفسحك
تميم:جوري اطلعي برا
جويرية:خلاص خرست
سيف:طلعوا الحيوانات دي برا انا دماغي صدعت
فريدة بدموع:سيف انت كويس
سيف وهو يمسح لها دموعها:انا كويس ياقلب سيف تعالي في حضني وحشتيني وشدها لحضنه بدراعه السليم وفريدة بدات تبكي
سيف وهو يطبطب عليها:خلاص ياقلبي والله انا كويس
ندي وهي تبعد فريدة:اوعي يابت كدا احضن ابني دا انا جبت ضرة لجوزي وابني بيكي
جويرية:ياااه بدات اتاثر بالجو العائلي دا
ريناد:واحنا بنجلدك ياروح امك
جويرية بتوتر:ها لا مين قال كدا قطع ليان تميم لو قال كدا
تميم:وانا مالي ياستي انا فتحت بُوق اهلي
سيف بقلق:هو فين عمر كان متصاب معايا
فهد:في الاوضة اللي جمبك بس هو تعب شوية ودخلوه العناية المركزة عشان الطلقة جت جمب قلبه
سيف وهو يقوم من مكانه:انا عايز اقوم اشوفه
فريدة وهي تسنده:انت لسه تعبانة خليك لحد ما صحتك تتحسن شوية
سيف باصرار :لا انا عايزة اروحله دلوقتي
بعد قليل
سيف وهو يهمس لفريدة:فريدة هي فين حور
فريدة بخبث:اااه في اوضة عمر
سيف بغيرة:وبتعمل اي هناك بقي
فريدة:هي زعلانة منك وقعدت تعيط كتير اووي وانت في العمليات ومكنتش عارفة هتقولك اي لما تفوق ف راحت قعدت مع باقي العيلة في اوضة عمر
سيف ببتسامة:#####
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى