روايات

رواية جمعهم الحب الفصل الأربعون 40 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الفصل الأربعون 40 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الجزء الأربعون

رواية جمعهم الحب البارت الأربعون

جمعهم الحب
جمعهم الحب

رواية جمعهم الحب الحلقة الأربعون

فريدة:هي زعلانة منك وقعدت تعيط كتير اووي وانت في العمليات ومكنتش عارفة هتقولك اي لما تفوق ف راحت قعدت مع باقي العيلة في اوضة عمر
سيف ببتسامة:انا اريحلها وريني بقي هتهرب ازاي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد قليل كانت تقف فريدة تدق باب غرفة عمر
مريم:اتفضل
دلفت مريم وهي تسند اخيها
سيف بتعب خفيف:عمر عامل اي دلوقتي
مريم بدموع:لسه مش فاق يابني وقلقانة عليه وبعدين انت اي اللي قومك من مكانك انت لسه خارج من العمليات
سيف:متقلقيش ياخالتو والله هيبقي كويس وبعدين متقلقيش عليا انا كويس
بعد قليل فاق عمر علي صوت جويرية وهي كانت تتشاجر مع تميم
عمر بتعب:كفاية صداع
مريم :انت كويس ياحبيبي الف سلامة عليك
عمر:كويس الحمدلله
وبعد القي السلامات عليه من جميع العائلة
سيف بحب:الف سلامة عليك كدا تقلقنا عليك يابطل
عمر:الله يسلمك ياخويا وبعدين اي اللي قومك من سريرك
سيف:مكنتش محتاجة دي طلقة في دراعي كان لازم اطمن عليك
عمر:تسلم يااخــ ولكن قطعته جويرية تكمل تشاجر مع تميم
جويرية:ياتميم اخلص بقي عايزة اقعد هفضل واقفة كدا
تميم:وانا مالي انا لحقت الاول وبعدين ارض الله واسعة اترمي في اي حتة في الارض
جويرية:طب اي رايك كل واحد ربع ساعة
تميم:برضو لالالا انا لزقت بامير
جويرية:ابوشكلك بارد من يومك يلا ثم اتجهت تجلس فوق التربيزة
عمر بصداع:سكتوا البهيمة اللي بتنعر دي
سيف ببتسامة:ولا مريحة هنا ولا هناك منك لله يابعيدة
جويرية بغرور:مش عارفة اصلا كنت هتعرفوا تعيشوا من غيري ازاي
قصي:والله كنا هنعيش احلي عيشة يابنتي
جويرية:بدل ما تطبلي عشان انا اختك
قصي:ياشيخة هو انا طايقك اتنيلي
فريدة وهي تاخد جويرية في حضنها:لا لا لا متقولولش كدا دي حبيبتي مش صح ياجوري
جويرية:صح الصح كمان بس انا جعانة تميم روح هاتلي اكل انت مش قولت هتجيبلي
تميم:طفسة من يومك والله هنزل اجبلكوا اكل كلكوا وطالع
جويرية وهي تذهب خلفه:استني خدني معاك محدش طايقني هنا
تميم:تعالي يا اخر صبري
ضحي وهي تهمس لريناد:بنتك بتشقط ابني ياريناد
ريناد:ياااه انتي لسه واخدة بالك دي مدلوقة من يومها متركزيش
ضحي:اذا كان كدا ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كان سيف يجلس ينظر الي معشوقة قلبه كيف هي لم تعطيه اهتمام ولا تنظر له ولكن هو ليس يعرف انها تسرق له نظرات من بعيد
عمر:قصي روح شوف الدكتور هيكتبلنا علي خروج امتي ولو ينفع النهاردة عشان مش حابب قاعدة المستشفي
قصي:يابني انت لسه تعبان وغلط عليك تخرج النهاردة
عمر:روح بس شوفه ياقصي
حور وهي تتهرب من نظرات سيف:خليك ياقصي انا اروح اشوفه وخرجت مسرعة اللي الخارج
ضحك سيف ضحكة جانبية
سيف:شباب هروح اجيب الموبايل بتاعي من الاوضة وجي
عمر وقصي:اشطاا
ملحوظة(مريم وحسام وندي وباقي العيلة روحوا يجيبوا هدوم لعمر وسيف من البيت وراجعين تاني)
بعد ان خرج سيف خلف حور
سيف وهو يشدها من دراعها ويدخلها غرفته:انتي بتتهربي مني ليه
حور بتوتر:وهتهرب منك ليه بقي
سيف:ازاي يعني متجيش تطمني عليا
حور:ما انت زي القرد اهو قدامي
سيف بصدمة:قرد!!!انا قرد ياحور؟
حور بلامبلاه:ايوة اهو مش كويس اهو وبعدين اوعي كدا عايزة اشوف الدكتور
سيف:مش هتخرجي من هنا غير لما تقوليلي بتتجاهليني ليه وبعدين عايز اعرف ردك علي اللي قولتهولك قبل ما اطلع المأمورية
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند قدس وعمر وفريدة وقصي في الغرفة
عمر:قصي روح شوف الدكتور
قصي باستغراب:يابني ما حور راحت
عمر بضحك:لا حور مراحتش ياناصح ومتسال كتير وامشي
قصي ولقد فهم:ماشي ياخويا رايح وسابهم وخرج
قدس وحبت تستغل الفرصة
قدس:انا هروح اشتري كوفي من الكافتيريا اللي جمب المستشفي وطالعة
فريدة بتوتر:طب استني اجي معاكي
قدس بخبث:مش هتاخر وبعدين خليكي لحسن عمر يحتاج حاجة تبقي انتي موجودة
فريدة في نفسها:ما المشكلله في عمر ماشي ياقدس لما نروح
فريدة :ها ماشي روحي
وسابتهم قدس ونزلت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف
حور بتوتر:انا مش بتجاهلك وبعدين ردي ع ايه
سيف:علي اني بحبك مثلا
حور بدموع:ماشي اوعي امشي بقي
سيف بصدمة:انتي بتعيطي ليه هو انا عملتلك حاجه
حور ببكاء:انت قلقتني اووي عليك ياسيف كان قلبي هيقف من الخوف ان يحصلك حاجه وانا زعلانة منك ومش هكلمك تاني ابدا
سيف وهو يقبل يديها:حقك عليا ياحوري وانا اسف ياستي ان قلقتك عليا اووي كدا
حور وهي تمسح دموعها:لا برضو زعلانة وابعد عني بقي
سيف بمرح:خلاص بقي هتفضلي زعلانة كتير ثم كمل بحب :بحبككك
حور بخجل:وانا كمان
سيف باستعباط:وانتي كمان اي
حور:سيييفف
سيف:خلاص انتي بتتحولي ليه هبقي محترم
حور:ايوة كدا يلا قدامي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند عمر وفريدة
عمر:فريدة
فريدة باستعبال:فريدة نامت
عمر بضحك:تعالي جمبي هنا
فريدة:لا معلش انا مستريحة مكاني باين عليها الكنبة دي فيبر
عمر بتعب:لو مجتيش هقوملك
فريدة وهي تتجه نحيته:لا لا وليه تتعب نفسك انا اصلا كنت جاية…نعم بقي
عمر:عاملة اي
فريدة:وانت جايبني من اخر الاوضة عشان تقولي عاملة اي…كويسة يا اخويا
عمر بغيرة :انا مش اخوكي ومتقوليش اخوكي
فريدة :خلاص ياعم انت متعصب ليههه
عمر بتعب واضح:اااااه
فريدة بخضة:في اي مالك انت كويس
عمر:مش عارفة مكان االاصابة وجعني اووي
فريدة بدموع:طب اعمل اي انا دلوقتي
عمر :اهدي متعيطيش هاتي المسكن اللي جمبك وانا هبقي كويس
بعد قليل
فريدة ببكاء:****
عمر وهو ياخذها بين احضانه:#####
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى