روايات

رواية جعلني احبه الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الجزء الثاني والأربعون

رواية جعلني احبه البارت الثاني والأربعون

رواية جعلني احبه الحلقة الثانية والأربعون

في بيت يحيي الأنصاري
___________________
_ رغد رغد
= محدش هنا
_ اي امال هما فين
= سافرو امريكا
_ اي كلهم طب مخدونيش معاهم لي بقي
= انا القولتلهم لا
_ لي يا عمر الله
= كده احنا هنروح شرم في الشاليه بتعنا و نقضي يومين مع بعض
_ ماشي مدام فيها شرم اوكي
__________________________________
في امريكا
_ وحشتيني يا حوريتي
مصدقتش نفسها معقول يكون هو
= انت انت هنا
_ اه حبيت اكون اول حاجه تشوفيها هنا
= بعد اذنك

 

_ هاجر استني انتي وحشاني اوي بجد
= عاوز اي يا كنان مش انت السبتني و بصراحه معاك حق انا كده كده هموو
_قطعها كنان_______ بحبك
= قولتلك مينفعش يا كنان حبك ليا مرفوض انا
_ قطعها كنان مره ثانيه _____ تجوزيني
= انت بتقول اي
_ بحبك و عاوز اتجوزك
= ااااا
علي و ندي و رغد و يحيي ___ وافقي وافقي وافقي وافقي
_ وافقي يا هاجر بقي
= هاجر بضحك يبني ازاي انا فضلي تقريبا اسبوع
_ ليها حل
= ازاي مفيش علاج غير نقل قلب
= كل حاجه ليها حل _____ و ركع كنان و طلع علبه قطيفه بها خاتم الماس رقيق ___ بحبك يا هاجر و مش هقدر اعيش من غيرك وافقي بقي
_ هاجر كانت فرحانه اوي بس معرفتش تعمل اي تلبس الخاتم ولا تمشي فضلت واقفه
علي : هاتي ايدك كده الف مبروك للعروسين
ندي و رغد: لولولولولولولولي
راحو كلهم بيت كنان و قعدو هناك
___________________________________
في مصر
خرجت هنا راحت جنينه و قعدت فيها
الجميل قاعد لوحدو لي
_ دكتور حازم انت هنا بتعمل اي
= جاي اقعد شويه بس شوفتك ممكن اقعد معاكي
_ اتفضل هي الجنينه بتعتي
= اي يا بنتي طريقه كلامك دي
_ مقصدش

 

قعدو مع بعض شويه كان حازم بيحاول يفتح معاها كلام باي طريقه
حازم:::: زميل هنا في المركز معجب بيها جداااا لمحلها كتير انه معجب بيها بس هي كانت بتصده كتير
نرجع تاني
كريم كان معدي قدام الجنينه بالصدفه لمح هنا وقف العربيه و نزل
_ بس احسن حاجه عملتيها يا هنا انك جيتي مصر
= لا منا مقولتلكش انا هرجع امريكا تاني
_ لا ازاي طب وانا
نعم انت مين انت لامواخذه كده___ كان دا صوت كريم
هنا: كريم انت هنا لي
كريم: انتي الهنا لي و قعده كده و بتتكلمي
حازم: انت مين و ازاي تتكلم معاها كده
كريم: وانت مالك انت وانتي قومي اركبي معايا العربيه
هنا: نعم
كريم: نعم اي انتي لسه هتتكلمي قومي
خرجت هنا من الجنينه و كريم خرج وراها
_ اركبي العربيه اتفضلي
= عربيه اي انت هتعيش الدور و بعدين انت ازاي تتكلم معايا كده
_ انتي ليكي عين تتكلمي اصلا مين دا و قعده معاه لي
= انت مالك اصلا اقعد مع الاقعد معاه انت هتحكمني ولا اي ملكش في
_ هنا اتكلمي حلو و اركبي العربيه يلا
= والله مهركب حاجه انت عبيط وانا بتكلم حلو
_ ماشي انا اصلا غلطان خليكي
ركب كريم العربيه و مشي
________________________________
كانت قاعده في جنينه البيت بتتفرج علي النجوم
_ قاعده لوحدك لي
= مش مصدقه يا كنان
_ اي المش مصدقه
= ازاي هتتجوزني و انا يعني
_ هتموتي

 

= اه
_ هتتعلجي يا هاجر و هنتجوز
= ازاي لازم عمليه
_ هنعمل العمليه يا هاجر و هنتجوز
= اي عععمليه عشان كده جبتوني هنا
_ اه و انا مظبط كل حاجه و ياريت نروح نعمل التحاليل بكره
= لا لا انا مش موافقه انا انا عوزه ارجع مصر
_ لا يا هاجر بطلي خوف كده انتي العوزه تبعدي عني انا اه بعت عنك شهرين بس كان عشانك دورت كتير علي متبرع و الحمد الله لقيتوا لي توقفي العمليه بقي
= مش عوزه اموت وانا بعملها
_ مش هتموتي صدقيني انا معاكي
= و لو مت بقي
_ متخغيش هجبلك حقك
= انت بتهزر
_ هاجر وافقي بقي
ندي و رغد و يحيي و علي _____ وافقي وافقي وافقي وافقي
هاجر:اي هو انتو مش حفظين غيرها ولا اي خلاص موافقه
كنان: طيب يلا نخرج بقي
علي: طب اي يا نودي مش هنخرج احنا كمان ولا اي
ندي: لا هنخرج هتيجي معانا يا رغد
_ لا انا هقعد هنا
_____________
كان يحيي واقف و بيبص علي الجنينه و سرحان
_ اي الشادد انتباهك اوي كده يا يحيي
= اصل افتكرت يوم مجت هنا و عرفت انك موتي
_ اه شوفتك و كنت خارج بتدمع
= شوفتيني و جالك قلب تشوفيني بعيط و سبتيني في جراحي
_ طب منتا كمان جالك قلب و شوفتني وانا بعيط و مع ذلك كملت و جرحتني
= دلوقتي انا عرفت رد قلبك انتي عمرك ما هتغفري غلطتي ولا هتنسيها ولا هتفكري تبدائي معايا حياه جديده
_ لي بتقول كده
= لاني خلاص زهقت يا رغد كل ما ابص في عيونك اشوف غلطتي انتي مش هتسمحيني ابدا ابدا و هتفضلي فاكره اني اذيتك و كل متشوفيني هتفتكري جرحي ليكي يبقي الاحسن اننا نسيب بعض
_ انت شايف اني دا الحل يا يحيي
= مفيش غيرو يا رغد بعد عمليه هاجر هنطلق

 

_ خلاص يا يحيي مدام انت عاوز كده انا موافقه بعد اذنك
_______________________________
بات كل واحد منهم ليلته مستيقظ
يحيي فضل قاعد في الجنينه و رغد كانت قاعده في الاوضه و كانت بتعيط
_________________________________
صباح اليوم التاني
_______________
كنان : دكتور جاك انا لا اريد المريضه تعرف ان انا المتبرع
جاك: كيف ذالك
كنان: ممكن ان تضع لها بنج أولاً و بعد ذالك ادخل انا غرفه العمليات
جاك: تمام سيد كنان الفتاه التي تنتظرك في الخارج دكتوره سلمي
كنان: نعم هي كيف عرفتها
جاك: نحن زملاء
خرج كنان من اوضه الدكتور
_ كنان انا مش موافقه علي الانت هتعملوا دا
= مفيش حل يا رغد مش لاقي متبرع اعمل اي اسبها تموت
_ هتموت يا كنان هتموت من بعدك صدقني والله اول متفوق من العمليه هتسال عليك
= طب بس بقي لانها جت اهي
دخلت هاجر اوضه العمليات و دخلت رغد معاها
قبل ما هاجر تعمل التحاليل
هاجر: رغد انا انا عوزه اروح
= لي يا بنتي خليكي بقي عوزين نخلص
_ طيب هاتي كنان يقف معايا انا خيفه
خرجت رغد من الاوضهة

 

_ هاجر حسه بحاجه اتفضل اتعقم و ادخل معانا اوضه العمليات لحد متعمل التحاليل و نشوف هنعمل اي بقي
اتعقم كنان و قبل ميدخل اوضه العمليات جالوا تليفون فرحه و بعدها دخل مع هاجر لحد ما عملت التحاليل
بعد شويه
جاك: سيد كنان القلب مطابق مع المريضه و سوف تجرا العمليه
كنان: تمام
عملت هاجر العمليه و نجحت و في انتظارها تفوق
_ كنان كنان كنان
فافت هاجر وكان علي لسانها اسم كنان بس
_ فين كنان
ندي: ااا الف حمدالله على السلامة يا جوجو
_ الله يسلمك فين كنان
علي: اي يا هاجر مالك استني
_ ماشي فين كنان برضو
خرجت رغد من الاوضه و يحيي خرج وراها
_ خرجتي لي
= مش هقدر اقعد هي بتسال عليه وانا مش عارفه اقول اي
قوللها اي حاجه
_ عوزني اقولها اي اقولها اتبرعلك بقلبوا لازم نكون عندنا احساس مش نرمي كلام و خلاص واحنا مش عرفين هيجرح القدمنا ولا لا
= خلي الكلام دا يطلع من واحده تانيه غيرك يا رغد انتي ياما جرحتي ناس بالكلام بس
_________________
_ يا ندي انا عوزه اعرف فين كنان ازاي اخرج من العمليات و هو ميكونش موجود
= بصراحه كده يا هاجر كنان
_ كنت بجبلك شكولاته
كانت مفاجأة للكل ازاي كنان لسه عايش ازاي
______________
خرجت هاجر من المستشفى و روحوا البيت
في المساء
__________

 

بقي انت بقي كنت عاوز تتبرعلي بقلبك
كنان: اه شوفتي
رغد: طب اي الحصل يا كنان انا بصراحه كنت مفكره انك توكلت علي الله يعني
كنان: لا مهو لقينا متبرع في اخر لحظه
يحيي: ازاي
كنان: جالي تليفون من دكتور جاك في اخر لحظه دخلت اوضه كنت هعمل فيها التحاليل لقيت واحده عامله حادثه و هتموت او بمعني اصح ميته و قلبها بس هو العايش خرجت و اتفقت مع اهلها اني هي تتبرع بقلبها و وفقوا
يحيي: بسهوله كده وفقوا
كنان: لا طبعا انا كتبتلهم شيك بي 200 مليون دولار
_ دا كلو عشاني يا كنان
= عشان بحبك يا هاجر
علي: طب نسبهم لوحدهم بقي يلا يلا
هتفضل تكلمني بالطريقه دي كتير
” عوزاني اكلمك ازاي
زي ما كنت بتكلمني الاول
” وانتي هتفضلي زي منتي كده

 

عوزني اعمل اي
” تغيري فكرتك عني
انا مفيش حاجه في دماغي يا يحيي من نحيتك
” انتي كدابه يا رغد
يحيي انا
قطعهم عن الحديث صوت ندي
طلقني يا علي طلقنييييييييي

يتبع………

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلني احبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى