روايات

رواية جعلني احبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الجزء الثاني عشر

رواية جعلني احبه البارت الثاني عشر

رواية جعلني احبه الحلقة الثانية عشر

نزلت رغد و سلمت علي التحت و مشيت وكان معاها العلبه بتاعت يحيي و خرجت وهي مشيه اتكعبلت لكن ايد حد لحقها
رغد:هااا انت انت بتعمل اي هنا( لا لا مش يحيي لا )
كريم: انا جاي اخد ندي وووبس
________________________
في الكافيه
علي: اااه الحمد الله كنت جعان اوي
علي كان بيتكلم و يحيي و عمر دمغهم في مكان تاني خالص
علي: اي هو انا بكلم نفسي منك لي
يحيي: انا عاوز امشي يلا
علي: مالك يا يحيي
يحيي: مفيش يلا ولا اي
عمر: اه يلا
علي: يلا
عمر روح و يحيي و علي

 

 

علي: ادخل انت يا يحيي وانا هركن العربيه واجي
فعلا دخل يحيي و شاف كريم و هو بيلحق رغد و الدم غلي في عروقه
رغد: ماشي و شكرا انك لحقتني
كريم: لا شكر… قطع كلام كريم صوت يحيي
يحيي و عيونه حمره مثل كرات الدم.. ازيك يا كريم و مسك ايد كريم جاامد
كريم: الحمد الله.. ااه اي يبني ايدي الله
يحيي: ااه سوري يا كيمو
رغد شافت يحيي و هو شكلوا غريب كده___ بعد اذنكوا و شكرا مره تانيه
* اي هو اذا حضر يحيي تذهب رغد ولا اي
” نعم
* اقصد اني هدخل و هسبكوا براحتكوا خاالص وغمز ليها
رغد اتوتر.. لا انا يحيي مسمعهاش و دخل البيت
كريم: طب انا داخل بقي
رغد وقفت في جنينت البيت شويه وبعدين مشيت وهي في الطريق هاا انا نسيت اقول لريم اني كريم هناك و رنت علي ريم
__________________

 

 

في اوضه ريم
ندي: بس هتكون حاجه حلوه اووي اني رغد تيجي و تعيش معانا هنا
ريم: مش متاكده اوي اني دا ممكن يحصل
ندي: لي لا ممكن يكون بيحبها
ريم: معرفش
ندي: ربنا يهدلها الحال. بقولك اي تعالي ننزل قبل ما اخوكي المجنون دا يجي
ريم: تمام يلا. ريم مخدتش بالها اني الفون بتعها بيرن و نزلت
ندي: تفتكري انو جه
ريم: لو جه وملقكيش في المطبخ هيعمل اي
ندي: دا مجنون و ممكن. كانت ندي بتكلم ريم و مخدتش بالها من علي و خبطت فيه
علي: مجنون هااا
ندي:ااااااااا

 

 

= وانتي سيباها تقول علي اخوكي مجنون عادي
ريم: اه مهي معاها حق
ندي اتشجعت لما ريم قالت كده. شوفت مجبتش حاجه من عندي
علي: والله طب تعالوا بقي
ندي و ريم جريوا بسرعه اووي و نزلوا علي السلم وكان صوت ضحكهم عالي اووي ريم كانت بتجري و بتضحك من علي و اتكعبلت لكن كريم لحقها
ريم: شكرا يا يحيي هااااا انت
علي لما شاف كريم يعتبر حاضن ريم اضايق و شدها منه
كريم: كانت هتقع والله
علي: ماشي شكرا بس بعد كده اي حاجه تحصل ملكش دعوه بيها
ندي: اي دا انت بتكلموا كده لي
كريم: بس يا ندي هو عندو حق.
ممكن يا علي نقعد نتكلم كلمتين
علي: متكلم
كريم: لا لوحدنا
علي: طب تعالي جوه

 

 

 

ندي قعدت مع ريم في الصاله بره. انا مش عارفه علي بيكلم كريم كده لي
ريم في نفسها. والله احسن انا لو منه اكسر دماغه و ايدو و اخزق عيونه هااا فاقت ريم علي صوت ندي
ندي: مالك يا بت
ريم: مفيش انا هطلع اجيب موبيلي و اجي
في بيت رغد
عمر: ماما رغد جت
ام عمر: اه يا حبيبي جوه في الاوضه
عمر خبط علي رغد و فضل بره لحد مهي سمحتلوا بي الدخول
* اي يا دكتوره رغد كنتي عوزه اي
” بص يا ابيه كنت قاعده انا و ريم فا يحيي ابن عمها دخل و كان جايب داا انا واحد و هي واحد و شاورت علي بوكس الهديه فنا قولت مش هخدو عشان مينفعش و كده بس هي اسرت اووي عليا وانا اختو كده فيها حاجه
* لا مفيهاش بس عرفيها انو لو عاوز يجيب حاجه يجبلها هي ماشي
” ماشي

 

 

رغد خلصت كلمها و استغربت اني عمر مخرجش من الاوضه و شكلوا عاوز منها حاجه بس مكسوف
” في حاجه يا ابيه
* لا مفيش. ومشي عشان يخرج بصلها تاني و قالها لا لا في
” في اي انا اول مره اشوفك كده
عمر دخل قعد علي الكرسي تاني
*’رغد هو انتي لو اتقدملك واحد و يكون بيحبك اوي هتوفقي
” ياريت يكون بيحبني دا اكيد هوافق
* لو في مشكله بس
” اي المشكله
* انو اكبر منها بكتير
” يعني هيكون اكبر من الرسول لما اتجوز السيده عائشه
* لا طبعا
” انت قولت اهو لا يبقي اي اليخليها ترفض حتي لو كان اكبر منها بي الف سنه مدام بيحبها خلاص دا راي وهو بحبوا ليها هي هتحبوا حتي لو كان في بنهم عداوت السنين عارف انا والله نفسي اتجوز واحد اكبر مني و ياسلام بقي يكون بنا عداوه الله بجد

 

 

* بس يا تفها عارفه بس والله ريحتيني
” طبعا مش دكتوره بقي
* يلا بقي نخرج نتعشا
__________________
نرجع لكريم و علي
علي: اي يبني كنت عاوز اي
كريم: بصراحه ي علي انا كنت عاوز اطلب ايد ريم
علي: اه ومالوا خددد اي انت قولت اي
كريم: اطلب ايد ريم
علي الدم غلي في عروقه لما جت سيرت ريم بيغير عليها موت اختوا الوحيده دا حتي كان بيغير من عمر عشان عارف انها بتحبوا

 

 

علي: انت بتقول لي انت عبيط
كريم: عبيط لي ي علي انا جاي اطلب اديها و جتلك انت و بعدين هروح لولدك ان شاءالله
علي: لا متروحش عشان هتكسف نفسك انت مش شايف انك لسه عيل
كريم: عيل اي ي علي دا انت اكبر مني ب سنتين بس
علي: خلص الموضوع عشان متكسفش نفسك و اصلا هي مش هتوافق يلا سلام
خرج كريم من اوضه المكتب و عيونه كانت بطق شرار و اخد ندي و روح
____________________
في اوضه ريم
ريم: اي كل الرسايل دي دي من رغد اكلمها قبل متنام
ريم: اي يا بنتي مسمعتش الفون ااه كان صامت كنتي عوزه اي
بعد اي مخلاص شوفتوا ماشي يلا نامي عشان في صلاه قيام يلا تصبحي على خير
___________________
في اوضه يحيي
يحيي: انا دلوقتي مش عارف انام لي لي هي حره تكلم الهي عوزه تكلموا و تصاحب الهي عوزه تصحبوا. اي تصاحب دي انا كمان انا واثق اني هي مش مصحبه حد بس انا اضيقت لما كريم لحقها اااي دا انا بكلم نفسي انا اتجننت بسببك ي رغد
يحيي حاول ينام معرفش كانت رغد مسيطره علي تفكيرو كله قام و اتوضي و صلي و نام بعدها

 

 

 

_____________________
عند علي
علي كان بيفكر في حاجه يعملها في ندي و بعدين فتح الواتس و شاف انها اون لاين و دخل كلمها
علي: هو جلاله الملكه اون لاين لي دلوقتي
ندي شافت الرساله و مردتش
علي اتعصب و قفل الفون و نام بعد دققتين
لا انا اناااا ابعتلها و تشوف الرساله و مترودش طب انا هرد عليها و فعلا رن و هي مردتش
علي: لا انا كده مش مسيطر خااالص ماشي ماشي كله علي دماغك
______________________
في صباح يوم تاني
ريم قامت و راحت المدرسه عادي و قابلت رغد و ندي و اليوم الدراسي مشي عادي خالص و هما خرجين كان علي مستنيهم بره
ريم: علي انت هنا
علي: اه عشان تروحوا
رغد: طب استأذن انا بقي
علي: استني يا رغد اوصلك معانا
ريم: اه و تعالي اقعدي معايه شويه

 

 

 

رغد: لا انا كنت عندك امبارح مش هينفع تعاليلي انتي
ريم: طب تعالي معايه اغير هدومي و اروح معاكي
رغد: ماشي
ريم ركبت جمب علي و ندي و رغد ورا كانت ندي طول الطريق ساكته و طلعت السندوتش و كلتوا في العربيه
علي: طفله اووي اي دا
_____________________
في البيت
ريم: تعالي معايا اطلع اغير بقي
علي: ي ماما انا جبت ندي اهي يلا اعملوا الاكل
امينه: ماشي يلا اخرج بقي
علي: لا هي مراتي عادي لما تقعد قدامي بشعرها وانتي امي و دي مرات عمي عادي انا عاوز اشوفها و هي بتعمل
علي جه في لحظه غير الخطه الكانوا حطنها عشان ندي
و ندي فعلا غيرت هدومها و لبست ترينج من بتوع ريم و قعدت تعمل الفطير مع امها و ام يحيي و علي واقف بيراقب
في اوضه ريم
ريم كانت بتكلم مع رغد لكن رغد كانت بتفكر ازاي تقول ل يحيي اني مفيش حاجه بينها و بين كريم
* رغد بتفكري ف اي
رغد بعفويه: في يحيي اااااااااا

 

 

” اي
* اقصد هو يحيي فين اقصد يعني اني مش سامعه صوته
” اممممم بصي يحيي خرج معايا الصبح و انا راحه المدرسه حط الشنطه الفيها الهدوم بتعتوا في شنطه العربيه و مشي
* راح فين
” طفش طفش
* هااااااااااااااا
” مقصدش هو رايح شهرين يقعد في شقه مصر و هيجي بعد النتيجه متطلع
* امم
بعد مرور شهر
ريم مكنتش بتشوف عمر خالص و دا كان مزعلها اووي و كانت ديما بتصلي و بتدعي اني لو مكنش بيحبها ربنا يشيل حبه من قلبها بس كان حبه بيزيد وهي زعلانه اني قلبها بيتعلق بي اكتر و هو من شكلو و طريقت كلامه معاها مش بيطيقها اصلا
عمر كان بيحاول علي قد ميقدر انو ميفكرش في ريم بس كان برضو بيفكر فيها و بدا انو يشغل نفسوا في الشغل عشان يرجع هلكان و ينام علطول و كان لما يقبلها يكلمها ببرود وكان خايف انو يقولها حاجه و يعشمها و تكون مش من نصيبوا و قرر انو يحبها في السر حتي ميبينش قدمها و قال لو فيها خير ربنا هيقربنا

 

 

يحيي سافر عشان يبعد عن رغد و يشوف هيفكر فيها ولا لا و بدا انو يلتزم عشان تكون حاجه كويسه في لنفسوا قبل رغد
رغد طول الشهر كانت عيشه حياتها عادي كان يحيي بيجي في بالها و كان نفسها اني الشهرين يعدو عشان تصحح سوء الفهم العندو و كانت شغله نفسها في المذاكره علطول و حطه هدفها قبل كل شيء وكان كل يوم بيعدي حلمها انها تكون دكتوره كبيره بيكبر جواها
علي اخد اجازه من الكليه عشان يفضل جمب ندي وقت لحد متتعلم كل حاجه لانو عارف انو لو رجع الكليه مش هيجي قنا غير يوم الخميس و يمشي يوم السبت و كان مطلع عينيها صح يعني 😂
ندي كانت فحته نفسها في البيت و في المذاكره و قررت انها تنجح حتي لو مش هتكمل تعلمها بس تكون جابت مجموع كبير و كانت بتتعب اووي و علي كان كل يوم يخليهم يخبزو و يعجنوا
كريم قرر انو يشتغل و يثبت نفسوا لعلي و ريم و لكل الناس و حب ريم في قلبوا كان بيكبر جواه وكان علي امل انها تكون لي
__________________________________________________

 

 

في يوم جديد
ندي: ماما هو علي فين
امينه: فوق في الاوضه يا حبيبتي
ندي طلعت فتحت الاوضه و دخلت من غير كسوف
علي كان نايم بي البنطلون بس و قالع التيشيرت
ندي: منت حلو اهو و عندك عضلات متجرب تعجن او تخبز او تغسل السجاد يا مفتري انت تخليني اغسل سجاد البيت كله اي هي كانت الخدامه كانت من بقيت عيلتك ______ علي قوم يا علي قووووووم
علي اتفزع من صوت ندي و قعد علي السرير
علي: في اي
ندي: عوزاك ف حاجه مهمه جدااااااااااااا

  يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلني احبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى