رواية جعلتني عاشقا الفصل السابع 7 بقلم ملك مصطفى
رواية جعلتني عاشقا الجزء السابع
رواية جعلتني عاشقا البارت السابع
رواية جعلتني عاشقا الحلقة السابعة
وبعد نص ساعة..
دخل عليهم هادي وحسن
نورسين/هاه عملتوا إيه
هادي بحزن/أنا هتجوز بجد
ياسمين/ مش دي للي هتم..وت عليها ولا بيتهيألي مش كدة يا نورسين
نورسين/حصلل
هادي/مكنتش متوقع إنها توافق
لؤي/هو أنت فيه حاجة في مخك يابني إعقل كدة مش من أولها جنان ف جنان
نورسين/ الخطوبة إمتى
حسن /يوم الجمعة للي جاية
نورسين/من هنا للجمعة عاوزين نعمل حاجات كتيير
أخدت في إيدها ياسمين والإيد التانية عفاف ومشيت بيهم للمطبخ
نورسين/بصواا بقا إحنا عاوزين نعمل حاجات كتير أوي من هنا للجمعة
عفاف بضحك/مين فينا الكبير هناا
نورسين/ حبيبتي يا ماما قلبك أبيض…
بدأوا يخططوا هيعملوا إيه في الأسبوع ده
_________________
تاني يوم..
نورسين صحيت وعملت روتينها اليومي وصلت ولبست وتوكلت على الله من قبل ما تفطر حتى راحت الشركة…
_________________
ف الشركة
نورسين/صباح الخير يا عم السيد
عم السيد/صباح النور يا بنتي
نورسين/فنجان قهوة مظبوطة تظبطني طول اليوم من إيدك الحلوة دي
عم السيد/تسلمي يا بنتي
وراحت مكتبها تبدأ في الملفات الكتيرة…
___________________
وبعد ساعتين
خلصت الملفات بصت في ساعة موبايلها لاقت الساعة ١٠
نورسين/يااااه خلصت بدري عشان جيت بدري أول مرة تحصل في التاريخ
الباب خبط
نورسين /إدخل
عم السيد/أستاذ لؤي عاوزك في مكتبه يا بنتي..
نورسين /أكيد عايز الملفات هوديهالوا أنا ياعم السيد
جهزت نورسين الورق ورراحت للمكتب
_______________
ف المكتب
الباب خبط..
لؤي/إدخل..
نورسين دخلت وحطتت الملفات
نورسين/ إتفضل يا لؤي باشا…
لؤي بغضب/حطي الزفت الملفات دي عندك وتعاليلي هنا..
نورسين راحت ل لؤي
لؤي بغضب/ أنتي إزاي تمشي الصبح من غير ما تفطري قلقتيني عليكي .. قصدي قلقتينا عليكي
نورسين/عادي يعني وبعدين أنت مالك كل كلامي مع ماما وعم حسن إطلع منها بقاا
لؤي/بقاا فيه آنسة محترمة تقول إطلع منها وأنت مالك
نورسين/مش أنا عملت كده
يبقى فييه..
لؤي بغضب/نوررسين متخلينيش أعمل حاجة هنندم عليها كلنا
نورسين/فيه إيه مالك يا وحش متهدى كدة..
لؤي/فطرتي
نورسين بإستغراب/هيهمك في حاجة
لؤي/ردي بقولك فطرتي
نورسين/لأ وعن إذنك بقاا
وقبل ما تخرج سمعت نبرة مكانتش تتمنى تسمعها من أي حد أبدا
لؤي بفحيح مخيف/إياكي يا نورسين ألاقيكي خارجة من المكتب ده إلا وأنتي واكله
نورسين رجعت تاني
نورسين/ مرجعتش عشان عيونك العسلي ولا شعرك السايح والنايح أنا رجعت عشان هم..وت من الجوع
لؤي لوهلة إتصدم من كلامها
وداها الأكل تاكل …..
وقعدت قدامه تاكل على المكتب
لؤي بصوت شبه مسموع/ سحراني حتى وأنتي بتاكلي..
نورسين والخيارة في بوقها/بتقول حاجة يا برنس
لؤي بزهق/مبقولش ..كليي
وبعد ما خلصت أكلها…
لؤي/فيه ملفات عايزك تعمليهم بكرة
نورسين/ مش جاية
لؤي/وده ليه إن شاء الله
نورسين/بنجهز لهادي عشان الخطوبة وبعدين ماما هي اللي أصرت عليا وأنا مش هرفض طلب للبونبونايه دي…
لؤي/إن كان في الموضوع ماما مفيش مشكلة..
وكمل بخبث/بس مترجعيش تزعلي لما تلاقي ملفات متراكمة قد كدهه ومحدش هيعملهم غيرك…
نورسين/ يوووه ده أنت رخم
لؤي ببرود/بتقولي حاجة يا عسل..
نورسين/مبقوولش وعن إذنك بقاا..
خرجت من المكتب
وقعدت في مكتبها واتصلت ب ياسمين عشان تسلي وقتها..
وفجأة الجرس رن يعلن عن إنتهاء يوم العمل..
قامت نورسين من مكتبها وقفلته وخرجت برا الشركة وإتصادفت ب لؤي
نورسين/الصدف كترت بينا كتيير
لؤي/إركبي
نورسين/مش راكبة
لؤي/نورسين إركبي وإلا..
قاطعته نورسين/مش هتعمل حاجة
وبحركة مفاجأة من لؤي فتح باب العربية ووقف قصادها وعرقة باينة من كتر الغضب
نورسين ركبت من سكات وقعدت وراا من غير ما تنطق ولا حرف…
وصلوا البيت….
______________
عفاف/لؤي عاوزاك
عفاف أخدت لؤي معاها الصالون
عفاف /……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلتني عاشقا)