روايات

رواية جعلتني عاشقا الفصل الرابع 4 بقلم ملك مصطفى

رواية جعلتني عاشقا الفصل الرابع 4 بقلم ملك مصطفى

رواية جعلتني عاشقا الجزء الرابع

رواية جعلتني عاشقا البارت الرابع

جعلتني عاشقا
جعلتني عاشقا

رواية جعلتني عاشقا الحلقة الرابعة

لؤي/اي للي بيح.. أنتي بتهببي اي سيبي السك،ينة م إيدك يا أمنن
نجوى فضلت تبص للؤي وللسكي،نة للي كانت ف إديها ومكانتش مستوعبة هو فيه اي..
لؤي/ تعالى يا عم السيد طلعها برااا الشركة ..
لؤي وهو موجه كلامه ل نجوى/ أنتي مطروده مشوفش وشك في الشركة دي تاني أنتي سامعهه!!
الأمن أخد نجوى للي كانت بتقول بصرااخ/أنا معملتش حاجه معملتش حااجة
______________
جري لؤي على نورسين
لؤي بخوف/حصلك حاجة
نورسين بإستغراب/محصليش حاجة يا باشا .. متقلقش
لوهلة لؤي لاحظ الموقف للي إتحط وقال/أنا بس كنت عاوز أطمن عليكي مش أكتر
نورسين/أنا كويسة يا باشا
خرج لؤي بكل برود من مكتبه وهو خارج قابل ياسمين للي جت جري اول ما عرفت باللي حصل..
لؤي ببرود/إدخلي شوفيها..
ياسمين دخلت لها
ياسمين أول لما دخلت جريت على نورسين وشافت أثر ضوافر نجوى على وشها وفي إيديها
ياسمين بخوف/ معلش تعالي هعملك إسعافات أوليه وهداويلك الجروح للي عملتهالك..
راحت ياسمين جابت علبة الإسعافات وقعدت مع نورسين
وفتحت كريم مرطب عشان ترطب الجروح
ياسمين/فين مامتك وباباكي يا نورسين..
نورسين/الله يرحمهم
ياسمين/طب أهلك أو عيلتك..
نورسين/أنا جاية من دار أيتام معرفش بس يعتبر مليش أهل ولا حتى أصحاب
ياسمين/بنننت متقوليش كدة أنا موجوده وهنبقى أصحاب جامدين أوي وهنخرج وهنعمل حاجات كتير أوي مع بعض
نورسين بعفوية/إحلفى
ياسمين بضحك/اه والله
نورسين قامت نطت من على الكرسي وقالت/ ياعاالم ياهووو بقالي صحاااب وهييصة
ياسمين بضحك/أقعدي هتفرجي علينا أمة لا إله إلا الله..
لؤي/هاه خلصتوا عندي شغل كتير وعايز أشتغل
ياسمين/أنت إزاي تقتحم خصوصياتنا كده وعلى العموم أنا ونورسين هنروح نقعد في مكتبها
لؤي/أنا محتاج نورسين هتظبطلي حاجات في الحسابات .. إمشي أنتي
ياسمين/لأ أنا قاعدة على قلبكم وهتفرج عليكم وأنتم بتشتغلوا
لؤي/الصبر من عندك يارب
_____________
لؤي قعد يشرح حاجات كتير أوي لنورسين
وفي نص الشرح
لؤي/معايا يا نورسين
نورسين بتعب/معاك يا باشا..
لؤي/كنت بقول إيه طيب
ياسمين/كنت بتقول إننا جوعانين ولازم نروح ناكل عشان إحنا بشر مش روبوت
نورسين/بالظبط كده
لؤي/هتطلب من عم سعيد يجيبلنا أكل وهناكل في المكتب..
وكمل لؤي الشرح لنورسين
وبعد نص ساعة الأكل جه واكلوا كلهم
لؤي/وبكدة نكون خلصنا كل الملفات دي هتتعمل وتوصلي بكره
نورسين/ياااه أخيرا يلا السلام عليكم
ياسمين/رايحة فين…
نورسين بتعب/مروحة ..
ياسمين/أوصلك طيب
نورسين/متتعبيش نفسك أنا بحب أروح لوحدي
ياسمين/إعملي حسابك أنتي معزومة عندي بكرة على الغدا..
نورسين/إن شاء الله
________________
روحوا كلهم على البيت
_____________
في بيت الدندراوي
لؤي/السلام عليكم
هادي/أنا عايز أخطب
لؤي/رد السلام حتى يا أخي
هادي/وعليكم السلام .. عايز أخطب
لؤي/ومين دي بقا إن شاء الله
هادي/واحدة طالبة عندي في الجامعة
لؤي/طالبه يا هادي…
هادي/الحب مش بالسن على فكرة
ياسمين/فين ست الكل
هادي/جوا في الصالة قاعدة بتقرأ في المصحف
ياسمين ولؤي راحوا سلموا على عفاف وحسن وكل واحد منهم طلع أوضته..
الساعة ٨ بليل
على العشا
هادي /أنا عايز أخطب
عفاف/اييييه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلتني عاشقا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى