روايات

رواية حور الفارس الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء السادس

رواية حور الفارس البارت السادس

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة السادسة

مرنا ،، الو
،، ايه يا ميمو رنه متأخر كدا ليه
،، مامي حصل ……..
وحكتلها مرنا من اول ما راح فارس يجيب حور من ورفيده من الكليه لحد
الكلام اللي قالو ليها في العربيه
،، اممم بقى انا بعتاكي عشان ترجعيلي منجوزاه رايحه تقوليلي بيحب
مانا قعدت اقولك خليكي جنبه انزليلو كل شويه لا ازاي لا يا مامي هغيب عليه عشان اوحشو
،، مش وقتو يا مامي الكلام دا هتقعدي تأنبيني لحد ملاقيه متجوزها وقرب يخلف
،، يابت قولتلك ادلعي عليه لحد ماتوقعي
،، اكتر من كدا ايه بس دا جبله
،، ازاي يعني دا ولا متجوز ولا اي حاجه يعني المفروض يضعف وانتي جميله يعني تقدري توقعي بس ادلعي عليه انتي روحيلو المستشفى ادخلي أوضته وانتي لابسه قم*يص حلو كدا حاولي تغري بحجة اعملك شاي اعملك قهوة شيفاك مرهق عايز حاجه اعملها لك
كدا يعني هوا انا هعلمك
،، خلاص يا ماما هعمل كل اللي قولتي عليه بس يارب يحس
ويوم الجمعه بالليل .خل فارس مش شايف قدامه من كتر التعب ورمى نفسه ع الكنبه ووراه علي واحمد ومحمد واترمو هما كمان جنبه
احمد ،، اااااه كان يوم متعب اوي يا جدع دا ايه اليوم دا
فارس ،، انا خلاص مش حاسس بجسمي
علي ،، بجد كان يوم صعب
وفاء الحمد لله على سلامتكم ،، احضر لكم العشاء
احمد ،، اه وحيات امك اشيخه انا ميت من الجوع
علي ،، وانا
فارس ،، طب اطلع انا اخد شاور على ما تحضروا الاكل
احمد وعلي ،، واحنا كمان
والكل طلع ع غرفته ياخد دوش ويغير
عند فارس خرج من الحمام بعد ما اخد دش وكان لافف فوطه حلوين وسطه وفايدو فوطه بينشف بيها شعره
وفجأه لقى حد بيحضن من ظهره
لف بكل غضب ،، انتي بتعملي ايه هنا
اتصدم لما شافها لابسه قمي*ص نوم لونه بيج قصير جدا كاشف جس*مها كلو يعتبر
قربت منو بكل حب وهيا بتتمايل وبتحاول تغريه وقربت منو
ومشت ايديها ع صد*ره
وهيا بتقول ،، وحشتني اوي يا فارس انت ليه مش مقدر حبي ليك
فارس من الصدمه مش قادر يتحرك
وهيا استغلت الفرصه ورفعت نفسها عشان توصل لمستواه
ولسه هت*
راح زقها بكل قوته لحد ما وقعت ع الأرض بكل قوه
وقرب منها بكل غضب وعيونه حمرا ومسكها من شعرها بقوه
،، عليا النعمه من نعمة ربي لو حاولتي تقربي مني تاني لكون قاتلك
وشد على شعرها اكتر
،، انتي فاااااهمه
بوجع ،، اه اه فاهمه سيب شعري
وقال بكل غضب وصوتو عالي
،، يلا اطلعي برررراا
خرجت مرنا بسرعه وبكل خوف
دخلت غرفتها وقعدت ع السرير بكل وجع
،، اااه كل دا عشان بحبك يا فارس
بس اتقلي عليا يا ست حور عيار تقل معايا اوي اللي طلعوا عليا هطلعو عليكي اضعافه
عشان تعرفي ازاي تبصي لحبيبي تاني
أما عند فارس دخل يا خد شاور تاني بكل قرف
وهوا تحت الدش عمال يكب مايه كتير بيحاول يشيل بصمتها من عليه
وهوا حاسس بتقظظ وقرفان من نفسه
خرج بعدها والباب خبط
فتح فارس الباب وهوا بيبص مش لاقي حد لسه كان هيقفل الباب لقى اللي بيزقه
فادي ،، جرى ايه ياعم للدرجادي مش شايفني
،، لا يا ٩سم انت اللي مش باين من الأرض
،، انا اللي ٩سم بردو ولا انت اللي عامل شبه عمود النور
فارس اتصدم من لامضته ،، انا عامل شبه عمود النور يا حيوان طب تعالى
وقعدو يهزرو مع بعض ويزغزغ فيه
وبعدها قعد جنبه بتعب ،، اه يخربيتك تعبتني اوعى يلا وانت واخد السرير لوحد كدا اوعى
ومسك الفون وفتح على الشات بتاعهم ،،
الجميل بيعمل ايه
دقيقتين وحور ردت
،، بذاكر انا خايفه اوي يا فارس
،، خايفه من ايه بس انتي المفروض تذاكري بكل حب بما انها اخر سنه ليكي
،، انا كدا كل سنه ببقى قاعده ع المذاكرة وانا عماله الاكل اللي في البيت كله
وقبل ما اروح الامتحان الصبح بقعد اعيط كتير اوي
،، طب ايه رايك اعدي عليكي اوصلك بالمره وانا رايح الشغل
،، طب ثواني اسأل ماما
راحت سالت حبيبه ووافقت
،، تمام ماما موافقه
بس انا عندي شرط
،، شرط 🤨
،، هوا مش شرط اوي يعني هوا طلب
بص انا متعوده اول ما ابدأ امتحانات بروح انا ورفيده ناكل مع بعض قبل الامتحان
،، اه وبعدين 🙄
،، ف بما أن الحيوانيه كسرت قاعدة السنجله جنتله وراحت ارتبطت وسبتني الحيوانه
وخطشيبها هيعدي عليها يوصلها هوا
فانا مش معايا حد ياكلني
وبما انك اتبرعت توصلني فأنت هتلبس موضوع الفطار دا
،، ههههه 😂ماشي يا ستي عليا انا الفطار
،، بس خليك عامل حسابك على ميايه كدا ولا حاجه عشان انا نفسي مفتوحه اليومين دول
،، ع الأساس انك نفسك بتتسد يعني 😂
،، قصدك ايه قصدك أننا مفجوعه وبكرش وباكل كتير
،، انا قولت كدا
،، اه انت قولت
،، والله انتي اللي قولتي
،، ولاا بقلك ايه انا متدايقه من الامتحنات متخلينيش اطلع اللي عليك
،، بعيداً عن ولاا اللي لوكنتي واقفه قدامي كنت عرفتك انا ولا ازاي بس يلا روحي ذاكري شويه
عشان تنامي وتقديري تصحي الصبح
،، حاتشر
،، 😂😂يلا وقبل ما تنامي ابعتيلي رساله قبلها
،، حاتشر
،، وذاكري كويس
،، خلاص يا خويا هوا عشان بقلك حاضر هتستغلها فرصه دا انا امي عمرها ما سمعتها مني
،، طب يلا يامو لسان طويل ذاكري 😂
،، اوك يلا سلام عيل رغاي اوي
،، سلام 😂😂
قفل الفون وبص قدامو بسرحان وحب
فادي بشقاوه ،، ياعيني ع الحب
فارس بخضه ،، يخربيتك انا نسيتك
،، ااه مستني ايه من واحد بيكلم المزه
،، ولا انت بتجيب الكلام دا منين
،، من عند بتاع الكلام ياخويا
،، عارف لولا أننا عمك وانت ابن اخويا مش عارف كنت هعملك فيك ايه
،، هتعمل ايه ياعم انت بوق اصلا
بصدمه ،، بوق لاا دا انت زودتها اوي تعالالي ونزل في زغزغه وعض
وصوتهم كان عالي اوي ابتسمت وفاء وهيا بتقرب من الاوضه وخبطط
وفاء بابتسامه ،، الاكل جاهز
فادي بطل شقاوه يلا وتعالى كل
،، هوا انا اتكلمت دانتو ناس ظلمه هوا اللي قاعد يحبلي في التلفون
اتصدم وحط ايدو ع بقو ،، الله يحرقك يابن ال
احم ازيك الوفاء عامله ايه
بخبث ،، كويسه يا اخويا يلا سيبك من الحب وتعالى عشان تتعشا
،، عاجبك كدا ياض انت
،، انت مرشتنيش عشان اسكت
،، مادي حقير
،، طالعلك يا حبيبي
،، اه يابن ال
وطلع يجري ورا في الڤيلا كلها
محمد ،، ايه هتقعدو تلعبو مش هتيجي تتعشو
ساميه ،، مش ناوي تكبر وتعقل يا فارس عامل عقلك بعل العيل الصغير دا
فارس وهوا موسكو من قفاه ورافعو ،، وهوا دا عيل صغير دا
دا اكبر مني ومنك عقلا وتفكيرا وألفاظ
فادي ،، ليه ياخويا هوا انا شبهك وقاعد بحب في التلفون
اتصدم فارس وحط ايدو ع بقو
،، ههه بيهزر يا جماعه بيهزر
،، لا مش …
وحط فارس ايدو ع بقو
،، اسكت يا حيوان وهديك اللي انت عايزه
،، بجد
،، اه بس اسكت
،، انت كداب وانا هقول
،، طب عايز ايه وتسكت
،، هات متين واسكت
،، متين هتعمل بيهم ايه
،، عايز اجيب هديه للبت بتاعتي
،، البت بتاعتك لا دانت يتخاف منك بقى عالعموم امسك بس لو عرفت انك اتكلمت هزعلك فاهم
،، عيب عليك
محمد ،، هتفضلو تتودودو كدا كتير
،، احم احنا جايين انا اهو
وشد فادي من قفاه
،، يلا يا شبر ونص
بعد ماخلص فارس عشا
،، انا طالع عن اذنكم
وطلع
محمد بهمس سمعو هما بس
،، فادي تعالى
وهوا حاطط ايدو في جيبو بغرور
،، ارغي
اتصدم منو وقعدو يضحكو
وفاء بغضب ،، فادي احترم نفسك وانت بتكلم جدك عيب
شورلها محمد بمعنى أنها تسكت
،، قولي فارس كان بيكلم مين
،، عاوزني افتن
،، هديك ميت جنيه
،، لا هوا عطاني متين عشان اسكت
،، خلاص هديك متين
،، خمسميت جنيه واي حاجه هعرفها هاجي اقولهاكم
،، وانا موافق قول
،، لا انت عايز تنصب عليا هات الاول
عطالة محمد الفلوس
،، ها قول
،، هوا كان بيتكلم ع المسنجر عارف حور البت المزه ام عنين زيتي وشعر اسود طويل صاحبت رفيده خطيبت الراجل دا
وشاور ع احمد
بصدمه ،، الراجل دا اجدعان انتو جايبين الواد دا منين
،، هش لما الكبار يتكلمون نقعد ساكت
الكل اتصدم من لمضته وسكتو
محمد ،، اه عارف حور مالها
،، هيا دي انا شوفت صورتها
،، امم ومشوفتش كانو بيقولوا ايه
،، لا دي ليها حسبه تانيه خالص
احمد ،، يابن ال صايع
هديك ميه تاني بس انطق
مدلو فادي ايدو
،، الفلوس الاول
عطالة ميت جنيه بكل غيظ
،، ها
فادي بكذب ،، عمال يقولها انا بحبك من ساعة ما شوفتك مش عارف عملتي ايه في قلبي
والكلام دا
الكل اتصدم
محمد ،، طب هيا قالتلو ايه
،، قالتلو مينفعش تقولي كدا ولو بتحبني بجد تعالى اتقدملي وشغل البنات اللي انت عارفو دا
محمد بص ل احمد ،، هوا انت عارفو
،، والله ما اعرف ايه شغل البنات دا
،، لا دا لما تكبر هتعرفو
محمد ،، اه يابن ال دا عيل دا
علي ،، جماعه انا مش مرتاح للواد دا وحاسه بيحور اقسم بالله ابني وانا عرفاه
بصلها فادي بغرور وسبها ومشي
،، شوف الولا بيبصلي ازاي
ضحك الكل عليه
وكل واحد راح ع غرفته
عند فارس اللي كان قاعد بيتصفح ع فيس بوك لقى رساله منها
،، فارس انا هنام اهو خلاص
،، ماشي تصبحي عخير ذاكرتي كويس
،، اه خايفه انسى كل حاجه 😓
،، انتي عملتي اللي عليكي والباقي سيبي ع ربنا
،، بص والله العظيم لو ماكلتينيش يافارس هخش الامتحان بدعي عليك
،، هههه دايماً همك ع بطنك كدا
لا يا ستي متقلقيش هاكلك كل اللي في المطعم عشان تخشي نفسك مفتوحه للامتحان
،، ايوا هوا دا الكلام
يلا بقى تصبح عخير
فارس من جواه ،، وانتي من اهلي
،، وانتي من اهل الخير سلام
،، سلام
فارس حط التلفون ع صدره بحب
،، بتمنى اليوم اللي تكوني في ع زمتي وفي حضني
ونام
وحور اول ما قفلت راحت في النوم ع طول
أما عند أحمد اللي كان نايم ع السرير وكان لابس بنطلون بيتي وكان عاري الصدر
وبيكلم رفيده في الفون
،، لا يا حبيبي متخافيش أن شاء الله بكره هيعدي ع خير
وانا واثق فيكي انك هترفعي راسي بشهدتك ؟
رفيده بتوهان ،، انت قولت حبيبتك ولا انا سمعت غلط
بحب ،، مش عارف امتى وازاي بس حبيتك عيونك سرحتني يا رفيده اول ما شوفتك وقعت في حبك
طب اقولك ع حاجه
انا اتفجأت في نفس اليوم اللي جيت اتقدملك في ببابا بيقولي اني هروح اتقدم لوحده
ادايقت بابا طول عمره بيغصبنا ع كل حاجه غصبنا أن إحنا ندخل طب في حجات كتير بابا ظلمنا فيها بس متوقعتش أنها توصل لدرجة انو يجوزنا غصب
هوا عمل كدا مع علي بس علي بيوافق ع طول ع كلام بابا من غير اعتراض بيقول كدا أو كدا هعمل الحاجه الى قالي عليها فلزمته ايه العناد
وكنت مدايق اوي وكرهتك من قبل ما اشوفك
بس بجد اول ما رفعت راسي ليكي وبصتلك تهت في عيونك
ومتخيلتش واحده غيرك تكون ع زمتي من بعدها
،، وانا كمان حبيتك اوي يا احمد انا كنت رافضه فكرت الجواز واني لازم الاول اشتغل وأثبت نفسي
بس لما شوفتك نسيت كل دا
،، مستني اليوم اللي اصحى في الاقيكي في حضني واقولك صباح الخير يا ام عيالي
،، هههه ام عيالي مره واحده
،، بحبك
،، بس والله عشان حاسه اني هعيط
،، ههه خلاص بقى لما تخلصي امتحانات عشان تروحي بكره فايقه
رفيدتي عايزين نتجدعن عشان انا مش عايز الفرح يتأجل
،، لا تقلق عيب عليك احنا رجاله أوي أوي
،، هههه ماشي ياستي
بقلك
،، نعم
،، هقولك ع حاجه بس دا سر بيني وبينك
،، قول يا حبيبي
،، هيا احم هيا حور بتحب حد
،، بصراحه بصراحه اه
بحزن ع اخوه ،، يا خساره
،، ليه
،، فارس باين عليه بيحبها اوي
بعفويه ،، ايوا مهيا كمان بتحبه
بفرحه ،، كنت مفكر بتقولي ع حد تاني
،، احيه ايه اللي انا قولت دا دي حور هتعمل مني بطاطس شيبسي
،، هههه لا ياستي احنا قولنا أننا هنخليه سر
،، اشطى يا زميلي بقلك
،، انتي بعد يا زميلي دي متتكلميش تاني
،، ههه اعمل بقى انا والله كنت رقيقه اوي بس البت حور نقحت عليا
،، نقحت ههههه لا والنبي متقعديش مع حور كتير
،، ولا انت بتعصيني ع صحبتي ولا ايه
،، ههه ولا
ايه يا قلبي كنتي عايزه تقولي اي
،، اه اعمل حسابك هتفط ني انا متعوده انا والبت حور ناخد بعض ايام الامتحنات قبل اللجنه نفطر بعدها نروح الامتحان
بس انا بعتها عشانك
وهيا قعدت تشتمي وتقولي هيا دي الصحاب بتبعيني عشان سي احمد بتاعك
طب طظ فيكو انتو الاتنين وانتي الخسرانه
ع راي المثل عاشر الف عدو ولا تعاشر حبيب واحد
اتفو على دي صحبيه بتبعيني من اول واد يتقدملك مش احنا اتعاهدنا على أن السنجله جنتله بتخلفي الوعد انتي في الاخر
بصي يا فريده من غير تفكير ولا ثانيه واحده
انتي واحده كلبه ومتستهليش حبي
والآن بقولها وانا بكامل قويا العقليه انا هقطع علاقتي بيكي لمدة أربع ساعات عشان عندنا بكرة امتحان الله يحرقك هنسقط
انفجر احمد في الضحك
،،حور دي مشكله
،، اه
واكملت بحزن ،، خساره اللي بيحصل فيها شافت كتير اوي حياتها
،، ليه يا رفيده باين عليها مرحه اوي
،، التعب مبيسبش حتى اللي قلبو ابيض ونضيف
حور شافت كتير اوي في حياتها يا احمد
ومع ذالك صابرة عندها صبر رهيب تبقى من جواها نفسها تعيط اوي وتشوفها ولا كأنها عمرها شافت تعب وتضحك وتهزر وهيا من جوا كائن ضعيف
بجد فارس لو بيحبها المفروض يمسك فيها بايدو وسنانو
حور متتعوضش
،، أن شاء الله فارس هيكون ليها العوض
وهوا كمان شاف بهدله من بابا كتير اكتر واحد بابا كان بيغصبو ع كل حاجه
لانو لو مش عجباه حاجه ليقف قدامو وبيقول لا
فبابا جاي عليه لانو شايف انو بيعصبه
،، ربنا يجعلهم عوض لبعض
،، ماشي يا حبي يالا روحي نامي عشان هتصحي بدري
،، تصبح ع خير ياروحي
،، وانتي من اهلي
،، ايو بقى ع كلامك
،، ههه انا كدا متكلمتش
،، كل دا كلام ومتكلمتش
خلاص بقى
،، سلام يا حبي الاول والاخير
،، مع السلامه
في الصباح
ياترى ايه اللي هيحصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى