رواية جزيرة الحب والانتقام الفصل الحادي عشر 11 بقلم هديل المعداوي
رواية جزيرة الحب والانتقام الجزء الحادي عشر
رواية جزيرة الحب والانتقام البارت الحادي عشر
رواية جزيرة الحب والانتقام الحلقة الحادية عشر
ايمن حمدالله على سلامتك ي لولي
صقر بعصبية انت ايه اللي جابك هنا
ايمن جاي لأختي امال انت فاكر أن ليلي دي اختك لوحدك
صقر قام ضربه بوكس اه ليلي اختي لوحدي و غوري برا
ايمن بزعيق مش هخرج و لا مش اختك لوحدك ليلي بس من حقها تقولي كده
صقر رفع أيده و لسه هيضربه
ليلي استني ي صقر
صقر بإستغراب استني ايه لو هو فضل انا همشي
ليلي ولا انت ولا هو هتمشوا غير لما اقول اللي عندي
احمد احم طب نستاذن احنا
ليلي لا ي احمد استني انا عايزاك
احمد حاضر
ليلي عملت كده ليه ي ايمن
ايمن عملت ايه انا معملتش حاجه
ليلي لا عملت و عملت و عملت كتير اوي ي ايمن ليه كل ده عشان الفلوس عشان بتكرهنا ليه تحاول تقتل اخوك سندك و دمك ليه أجبرتني اسافر و ابعد و انا محتاجه ليكم جنبي كل الكره ده ليه عشان ماما كانت بتفرق بينا هي فعلا كانت بتفرق بس مكنتش بتحبنا اكتر كانت بتحبك انت اكتر و بتعملك كل حاجه انا هقول حاجه اول مره هتسمعها انت و صقر
صقر حاجه ايه ي ليلي
ليلي بدموع انا و صقر مش اخوتك
ايمن م م مش اخواتي ازاي ي ي يعني
ليلي هقولك احنا اخوات من الاب بس لان انا و صقر من ام تانيه اتجوزها بابا قبل والدتك و لما ماتت اتجوز اختها اللي هي والدتك والدتك ي ايمن كانت بتحرمنا من الأكل ساعات و بتضربنا و تحبسنا و حاجات صعبه لا يمكن لاطفال تستحملها بس كل ده كان من وراك عشان متخافش منها أو تكرها و كانت بتعملنا حلو قدامك بس هي كانت بتكرني و بتكره صقر عشان امي اتجوزته و هي كانت بتحبه مقدرتش تنسي ده و تفتكر أن احنا ولاد اختها و زي اولادها عرفت بقي انك غلط و غلط اوي و أن كل الفلوس اللي انت عامل عليها كده بتاعتك والدتك قبل ما تموت سابت وصيه أن صقر اللي يدير شغلك عشان مضيعش تعباها كل السنين دي الفلوس كلها بتاعتك و استني قبل ما تقول حاجه صقر مكنش يعرف انها مش أمه ولا أن كل حاجه بإسمك انا بس كنت اعرف و كنت بعمل اي حاجه عشان محدش فيكم يعرف ياريت تكون ندمت ي ايمن
ايمن بدموع أ ا ا انا … و لم يكمل و غادر
صقر انتي ازاي متقوليش ليا كل ده
ليلي اقولك اقولك ايه أن تعبك طول السنين دي ملكش فيه اي حاجه حرام عليكوا كفايه بقي تولع الفلوس اللي تعمل في الاخوات كده
صقر بزعيق و انتي فاكره اني ممكن كنت اعمل كده عشان الفلوس ده اخويا انتي اتجننتي
ليلي متزعقش انا اخر واحده تتعاتب انا طول عمري باجي علي نفسي عشانكم انا فضلت مخبيه عشانكم اتجوزت من واحد كل يوم يخوني. مع واحده عشانكم سافرت و سبت اصحابي و حياتي عشانكم بعد كل ده و تعاتبني لا مش هسمح بكده انت كنت فين انت ولا اخوك لما كان بيصبحني بعلقه و يمسني بعلقه انا اللي من حقي أعاتب مش اتعاتب
صقر انتي عمرك ما قولتلي أنه مد أيده عليكي أو خانك
ليلي عشان عمرك ما سالت عمرك ما قولتلي اخبارك ايه عامله ايه مع جوزك عمرك ما قولتلي الراجل اللي قد ابوكي اللي اتجوزتيه غصب عن عينك ده طلع حلو و لا عمرك ما كنت الاخ بجد
صقر ا.ا ا انا اسف و تركها و غادر
و مالت ليلي برأسها تبكي بألم
احمد شاور لشهد يلا نخرج و شهد وافقت و اجوا يخرجوا
ليلي احمد شهد استنوا
شهد نعم ي حبيبتي انا معاكي اهو
ليلي ممكن لو مش هضايقكم ابات عندكم انهارده
شهد راحت جنبها تضايقنا ده انتي تنورنا
ليلي تسلميلي ي شهد
**في بيت شهد**
اتفضلي ي ليلي دي بقي اوضه بابا و ماما مش بيدخلها غير الغالين و انتي غاليه اوي ي ليلي
ليلي متحرمش منك ي حبيبتي
شهد يلا بقي خدي شاور و نامي و لو احتاجتي حاجه البيت بيتك و انا في الاوضه اللي جنبك
ليلي حاضر ي حبيبتي تسلمي
و خرجت شهد
احمد نامت
شهد هتاخد شاور و تنام
احمد طب انا هروح ابات عند حد من اصحابي عشان تبقوا براحتكم
شهد ماشي ي حبيبي يديمك نعمه في حياتي
**عند ايمن **
كان بيكسر كل حاجه و بيزعق
ايمن ازاي كده ازاي كل ده ازااااي
جني بصويت في ايه
ايمن ظلمتهم كل ده ظلم ظلمت اخواتي
جني هههه اخواتك هم مين دول اللي اخواتك انت لسه فاكر انت تروح ترميهم برا البيت مش تعد تكسر في الدنيا و تندب حظك
ايمن انت ايه شيطانه شيطانه
جني اه شيطانه و لا تبقي معايا لمعاهم تختار مين
ايمن بص ليها بقرف اخواتي ي رخيصه
جني يبقي حكمت علي نفسك بالموت و اخدت السكينه من علي الفاكهه و ضربته بيها
جني بشر اللي يحب اعدائهم يبقي عدوي…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جزيرة الحب والانتقام)