رواية جزيرة الأناكوندا الفصل الرابع 4 بقلم شيماء صبحي
رواية جزيرة الأناكوندا الجزء الرابع
رواية جزيرة الأناكوندا البارت الرابع
رواية جزيرة الأناكوندا الحلقة الرابعة
بدا الحراس يجيوا بصدمة وخلال دقايق وصل رشيد والي اتصدم وقال” انتي ازاي رجعتي”
قولت باستغراب” وانا هعرف ازاي وبعدين انا اخر حاجه عملتها لما انت طلبت مني اروح انام”
قال باستغراب” انا ”
قولت ” ايوا انت مش انت الحاكم ماروس وانت عارفني وطلبت مني انام علشان انا بشريه مش زيكم”
الحراس بداو يبصوا لرشيد وبعدها هو قال” في عطل حصل في التجربه ولازم نشوف هوا ايه باسرع وقت وبدا يشغل التجربه تاني بس الغريب انها مشتغلتش ” جرب اكتر من مره وكانت بترفضني”
استغرب رشيد وقومني ودخل مكاني ودخل للتجربه مكاني ولاكن بعد وقت رجع ووقتها اتصدم ان التجربه رفضتني سالني علي اي حاجه حصلت هناك”
وقتها افتكرت بو”سه ماروس وقولت” ماروس الي هوا انت يعني في التجربه ” با”سني علشان يشغل قوتي”
بصلي باستغراب وقال” ودا معناه اني علشان ارجعك للتجربه لازم ابو”سك”
اتصدمت وبرقت بعيني وقولت” لاا مستحيل انا مش متضره اني اعمل كدا لو سمحت سيبني امشي ”
هز راسوا وفعلا فك الكلبشات من ايدي وقال” ماشي انا هسيبك تمشي بس انا مش مسؤل عن اي حاجه هتحصل ليكي او لوالدتك ”
كنت هخرج بس وقفت لما سمعت كلامو
ولتاني مره اضعف هوا عارف ان ماما نقطة ضعفي دموعي نزلت ولفيت بوشي وقولت” انا ذنبي اني كنت بهزر الاقي نفسي واقعه في ورطه مش عارفه اخرج منها !!
قرب مني وقال” في ايدك تخرجي منها بس انتي عنيده”
قولت بصوت غاضب ” انا مش عايزه حاجه غير اني ارجع لحياتي الطبيعيه ولا عايزه ادخل تجربه ولا اشيل مسؤليه عاوزه ارجع حياتي الطبيعيه” في الوقت دا الحراس بداو يخرجوا وكان رشيد بيقرب مني ونظراته ليا مريبه لحد ما مسك ايدي وثبتني مكاني وقرب من شفا”يفي وقال” انا مجبور ادخلك للتجربه وفجاه طبع قب”له طويله وقفت مصدومة ” انت بتعمل ايه!!!
رشيد قعدني علي الكرسي تاني وبدا يحط الكلبشات والجهاز التاني علي راسي وفجاه حسيت بنفس الصداع والدنيا ضلمت وبعدها صحيت !!
شهقت بخضه اول ما لقيتو في وشي ”
ماروس” مالينا هل انتي بخير؟
اول ما شوفته اتعصبت وزقيته بغضب وقولت” دخلتيني هنا تاني ليه !
كان باصصلي باستغراب” ماذا تقولين مالينا”
وقفت وقربت عليه وشديته من هدومة وقولت”انا قولتلك مش عايزه ادخل هنا تاني ليه دخلتني”
مكانش فاهم انا بتكلم عن ايه بس لقيت ان عيونو اتحولت للون الفضي وقال بصوت كفحيح الافعي” الان اهدئي مالينا”
بعدت بخوف وانا بصالو برعب وقولت” حسنا”
رجعت ملامحه الطبيعيه تاني وانا بدات اعيط زي الاطفال وقولت” لست بشخص جيد اريد فقط المغادره”
قرب مني وقال” لماذا تقولين هذا انتي رائعة مالينا وحض”ني وقال بصوت ضعيف” لقد انتظرت عودتك !!
حسيت بشعور غريب وكان سامعه صوت دقات قلبي “”
بصيت عليه وقولت” هل يمكنك مغادرة الغرفه”
بصلي بصه طويله حسيت فيها انو زعل ولاكن سمع كلامي وفعلا خرج”
وبدات احاول ارجع للواقع بس فشلت رفعت ايدي لقيت نور ازرق بيخرج مني كان في مرايه مكسوره وجهت النور دا عليها وكنت متوقعه ان مفيش حاجه هتحصل بس اتفجات انها رجعت جديده ” انا كان نفسي اوي اشوف شكلي شديتها عليا بالقوه ومسكتها وغمضت عيني واخدت نفس عميق وبعدها شوفت نفسي بس اتصدمت لان كان شكلي حلو اوي كان نفس ملامحي بس فعلا كاني اميره من الي بنشوفهم في الافلام الخياليه!!
كان في كتاب موجود وكان عليه صوره بنت بس كان قديم مسكتو ومسحته من التراب واتصدمت انو مرسوم عليه نفس شكلي وكتوب مغامرات الأميره مالينا!!
مسكته وفتحت اول صفحه ولقيت ان مكتوب” في حب الحاكم ماروس !
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جزيرة الأناكوندا)