رواية جريمة في عمارة 9 الفصل الثاني عشر 12 بقلم سما أحمد
رواية جريمة في عمارة 9 البارت الثاني عشر
رواية جريمة في عمارة 9 الجزء الثاني عشر
رواية جريمة في عمارة 9 الحلقة الثانية عشر
سما بصدمه : خطيبة مين ؟؟؟؟
عمر وليلى بصوا لبعض بصدمه كبيره
سليم بـ أستغراب: بس احمد قال إن خطيبتو ماتت من شهرين ايه حضرتك المرحومه يعني مش فاهم مين حضرتك
وقتها اية قعدت وقررت تحكي ليه كل حاجة
اية قبل شهرين
انا فعلا عملت حادثة عربية خبطتني بس والد احمد كان هو اللي خبطني اقنع احمد اني مت وأحمد مكنش يعرف اني محبوسة في المستشفى اللي كان المفروض هبلغ عنها وكان بيحطولي ادوية وحاجات في المحلول عشان ما فوقش فضلت كده شهرين واكتر بس ربنا يمهل ولا يهمل بعدها ربنا وقعني في دكتور عنده ضمير نجدني ولما فوقت وخرجت منها حاولت ادور على احمد بس ابوه منعني وهددني بس لما عرفت أن احمد هرب من ابوه وعرفت أنه هنا قولت لازم اجي واشوفه
وقتها سليم رجع شعره لورا وهو مش عارف يجبها منين ولا منين
وعمر من الناحية التانية أن اخيرا سما مش هتفكر في احمد
سليم بعدم تصديق: يارب لو ده فيلم هندي يخلص ايه القضية الي مش راضية تخلص دي انا جبت اخري يارب مليش غيرك
وقتها احمد بدأ يفوق ويفتح عينه
اية بلهفة وشوق: حبيبي يا احمد وحشتني
احمد بتعب : انتي قدامي صح انا مش بحلم صح يا اية انتي شايفاني انا مش بحلم
اية بدموع : ياحبيي انا معاك اهو حقك عليا بجد انا اللي بعدني عنك ابوك حقك عليا
وقتها احمد حضنها وهو مش مصدق أن ابوه دمر حياته بما فيه الكفاية
سليم وهو بيقطع الجو الرومانسي
سليم: انا اسف لو بقاطعكم بس خطيبك متهم بقضية تحرش
اية: ايه تحرش لا ده مش حقيقي
وقتها احمد مسك أيدها وقال : ماتخافيش ماتخافيش
سما بدموع : ايوه تحرش جن*سي وللاسف هرب وقتها بس ربنا عمل العدل انت لازم تتسجن
عمر وهو ماسك أيدها في أيده: هيتسجن شهرين
سليم وقتها نده للعسكري وخد احمد بس طلب منه يوديه انفرادي دلوقتي وبعدها يوديه الزنزانة
اية بتترجاه أنه يسيب احمد
بس سليم وقتها سابها وراح قعد في مكتبو
سليم: خطيبك اتحرش بـ مرات اخويا ولازم القانون ياخد مجراه كمان لو خرج دلوقتي هيموت المكان الامان ليه أنه يتحبس صدقيني ما حدش هيقرب ليه
اية بحزن: توعدني
سليم بابتسامة: اوعدك
وقتها ليلى حسيت بغيره وخرجت من المكتب وسليم خرج وراها
سليم بلهفة: ليلى استني حصل ايه
وقتها مسك أيدها ودخلوا مكتب فاضي في المديرية
ليلي: اوعى بقى بتوعدها و الابتسامه من هنا لي هنا ما تروح معاها بـ المرة
وقتها سليم حس بفرح كبيره لان ليلى غيرانه عليه
سليم بمكر: تصدقي فكرة هروح معاها يلا عايزة حاجة
وليلى مسكت أيده وكانت هتنطق انقض عليها وشفايفهم قريبين من بعض..
سليم بتوهان: اهدي يا ليلى انا ما اقدرش اخليكي تحسي بخوف مني لاني بحبك مع انك وحشاني اوي وباس خدها برومانسية
وبص لي عينها ما حدش مالي عيني لأن العيون دي ملياني بس انا مش سهل اقع من اي حد وجيتي انتي وقعتيني ما تخلينيش اندم على ده لان ندمي وحش يا ليلى
ليلي بصدمه: انت اللي عملت كده وباستو في خدو وجريت برا الأوضة
سليم بصدمه وفرح: يارب يارب القضية تخلص علي خير عشان اتجوزها في الحلال وقصاد كل الناس اقدر اقول انها مراتي يارب
دخلت الاوضة وسط استغراب عمر وسما
سما بـ بحيره: هو ليه خدك احمر كده
ليلى وقتها مسكت خدها وحاولت تغير الموضوع
ليلى: مش يلا ولا ايه
عمر : يلا بينا
وكلهم طلعوا على العربية وسما وعمر ركبوا عربية وسط إصرار سما أنها تركب مع اختها بس عمر شالها وحطها في العربية بالعافية وليلى وسليم في العربية التانية واتحركوا
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند العصابة
Big boss يعني اي هربت بغضب شديد:
الرجالة: ياباشا دخلت القسم وطلعت بس راحت ناحية فيلا كبيره كده
Big boss: وانت اي لازمتك مجرد بس جاي تقولي كده المفروض كنت ضربت رصاص أو خلصت عليها
الرجالة: ياباشا دي خرجت وسط حراسة كبيرة ولما مشينا وراها عرفنا أنها رايحة ناحية فيلا اللواء محمد السعيد اللواء سابق
Big boss وقتها اتصدم صدمه عمره وفضل مبرق مش مصدق ايه اللي وصلها عنده
أمر الرجالة يراقبوها ولو جات فرصة يخلصو عليها يعملوا كده
وبعدها جات عربية محمله بضاعة الادوية المغشوشة المجهزة داخلها مصر من طريق الفيوم الصحراوي وبدأت تتحرك
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند اية
دخلت الفيلا والحراس فتحوا العربية لحد ما دخلت الفيلا
اية بحزن: ازيك يا بابا
والد اية بلهفة: مالك يا حبيتي في ايه
اية بحزن شديد : احمد اتسجن قال إنه متهم بـ قضية تحرش جن*سي وأنه لازم يتحبس
والد اية : بصي ياحبيبتي لما حكيتو السجن أمان ليه مفيش حد هيقدر يقرب ليه
اية: بس هو هيوحشني
والد اية : بعدتي عنه طول السنين دي مش قادرة تستحملي المده دي
وقتها حضنها وطمنها أن كل حاجة هتبقى كويسة
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند دكتورة سلمى
دكتورة سلمى بتعب : كلي بقى يا بنتي ما تتعبنيش معاكي
مي بغضب : لا يا طنط عايزة اسمع صوت ماما
سلمي بـ قلة حيلة : حاضر
وقتها اتصلت بـ ليلى لحد ما ردت
سلمى : الحقيني يابنتي بنتك مش راضية تاكل غير لما تسمع صوتك
ليلى بضحك: ما هي بتحب تسمع صوتي وانا باكلها حقك عليا
سلمى بغيظ: بقولك اي تعالي ياستي احنا هنفضل في الحدوتة دي لحد امتى
ليلى : حاضر والله اوصل بس وهقولك نتقابل فين يلا باي
قفلت وبصت لـ سليم
ليلي بسرحان : فاكر الطريق ده يا سليم
سليم بابتسامه : طبعا فاكر ده الطريق اللي شوفتك في أول مرة طمنيني مي عاملة اي
ليلي: الحمدلله مطلعة عين سلمى بس
سليم: تفتكري اختك هتزعل لو عرفت انك مخبيه عليها أن مي عايشة
ليلي بحزن: هتزعل مني اكيد بس هتفهم
وقتها سليم شغل اغنيه محمد الشرنوبي
وقال
حقه يتقل طبعا على قلبي ده اللي زيه مفيش منه يا قلبي
وفضل يبص لـ ليلي بحب
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سما وعمر :
عمر بفرح : نورتي العربية يا سمسم
سما بضيق: سما يا حضرة الرائد
وقتها عمر وقف العربية وفتح العربية وطلع سما منها
عمر بغضب: انتي ليه مش حاسة بيا انا بحبك وانتي مش مدياني فرصة على طول بتصديني
وقتها فضلت تعيط جامد وتبدأ تكش بس عمر حضنها وحاول يهديها
عمر بخوف: حقك عليا انا اسف بجد ما اقدرش على زعلك بس نفسي اسمع منك جملة حلوة. يا سما عشان خاطري
سما بدموع: هحاول يا حبيبي
عمر بفرح : يا ايه؟؟؟
سما بتوتر: حب.. حــ .. ـبـ.. ـب يلا نركب
وقتها عمر مسكها وباسها بوسة كلها شوق وحب وسط صدمه سما وساب ليها فرصة تتنفس
عمر: انا بحبك والله بحبك انتي قولتي حبيبي ف كان لازم اهديكي هدية ودي هديتي يا سمائي
وقتها دخلها العربية وكل ده وقت صدمة سما اللي مش مصدقة أن عمر باسها
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند ليلى كانوا سائقين وقتها عمر شاف عربية البضاعة داخلة مخزن شبه مهجور
راح وراها هو وليلى
ليلي بخوف : طب استنى عمر
سليم: عمر لو جاء مش هيعمل حاجة خليني اشوف وبكرة نخطط هنعمل اي
وقتها سليم كان خرج من العربية وراح يشوف البضاعة وهي بتخرج من العربية ادوية مغشوشة بكميات كبيره
لسة هيتحرك رجلو خبطت في حديده
الرجالة وقتها سمعوا الصوت وجريو وراه
جري سليم وكان لسه هيدخل العربية وكانت ليلي بتكلم سما
وبتبص لقيت دم غريب خارج منه جات تتكلم لقيت حد ضربها على رأسها
وقتها الرجالة مسكوا التلفون وقالوا لـ عمر لو عايز تشوف اخوك عايش تعال العنوان ده …..
اتحرك بسرعة كبيره للعنوان وصل المخزن لقى عربية سليم برا و في دم في المكان
دخل المخزن وسما وراه
عمر بعدم تصديق ………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جريمة في عمارة 9)