رواية جرح صبا الفصل السابع 7 بقلم حور طه
رواية جرح صبا الجزء السابع
رواية جرح صبا البارت السابع
رواية جرح صبا الحلقة السابعة
=مش قادره افهمه لحد دلوقتي ايه اللي يخلي جر,اح زي الدكتور سليم الشهاوي يسيب مهنته ويلتجئ للتجاره والبيزنس ؟؟ !
كامل: مهنه ابوكي ما كانتش اكثر من وسيله وصل بيها لكل اهدافه
صبا: انت تقصد ايه بما كانتش اكثر من وسيله ؟
كامل :ابوكي مش موضوعنا دلوقتي !الموضوع الاساسي هو اللي انت بتعمليه دلوقت
صبا: اجبرتني اني اتجوزه واتجوزته عايز مني ايه تاني؟
كامل: انا قلت لك اتجوزيه علشان تعرفي كل خبايا مش عشان تحاولي تقت,ليه ويا ريتك بتفلحي لا في كل مره بتفشلي
صبا: مش هخليه يمو,ت بالسهوله دي لازم اوريه العذ,اب الوان لازم اح,طمه لازم ا,كسر قلبه وخليه يدفع ثمن كل حاجه عملها فيا وادوقه من نفس الكاس
كامل: كل ده ممكن تعمليه بس لو قدرتي تفكري صح وبدل ما انت بتستخدمي ذكائك فانك تفتحي جر,وح حاولي تستخدميه فينك تكوني الجر,ح ده اللي ما يعرفش يعالجه
صباح: انت عايز توصل لايه يا جدو
كامل :: في شحنه سلا,ح كاران وطاهر مخزنينها واحنا عايزين نعرف مكان المخازن دي؟
صبا :انا قلت لك قبل كده يا جدو انا مش هكون جزء من شغلكم الو,سخ ده
كامل: احنا لو قدرنا نكسر عيله الطحان هيبقى هو ده حق ابوك اللي انت خدتيه
صبا :شغلكم الو,سخ ده هو اللي حرم من ابويا وهو اللي مخليني دلوقتي متجوزه قا,تل ابويا & ومضطر اعيش معاه تحت سقف واحد& انا مش هكون جزء من اللعبه دي
كامل :انت لسه بتحبي كاران & واوعي تحاولي انك تكذبي عليا
صبا :بحبه وعلشان بحبه هنت,قم منه وهرجع حق ابويا وحق كسر,ه قلبي اللي كان سبب فيها لكن بعيد عن لعبكم القذ,ر ده
كامل :تعرفي لي مكان المخازن دي وانا مش هطلب منك حاجه تاني هسيبك تعملي كل اللي انت عايزاه وهكون جنبك وهساعدك كمان
صبا بص في ساعتها: الوقت اتاخر ولازم ارجع القصر عشان جوزي مستنيني بعد اذنك يا جدو
💫💫💫💫💫💫💫💫💫
طاهر: انا هرجع اعيش في القصر لازم عيني تبقى على صبا طول الوقت
ملك :اوعى يا طاهر تفكر انك تاذ,يها لو عملت اي حاجه لصبا هتخسرني انت فاهم
طاهر : يا حبيبتي هو انت حد قال لك ان انا قا,تل
ملك: اخوك قا,تل واول ما جاي يق,تل ق,تل ابو البنت اللي بيحبها& ليه مش عايزني افكر انك زيه وانك ممكن تا,ذي وتق,تل
طاهر :ملك اللي عايزك تعرفيه ان كاران مش مجر,م ولا قا,تل
ملك: ما فيش سبب يخليه يق,تل مهما كانت الخلافات اللي كانت بينكم وبين عمي سليم كانت خلافات بيزنس شغل مش دافع ان هو يق,تله
طاهر:حبيبتي مش كل الاسباب ظاهر ونقدر نشوفها بعينينا
ملك بخوف :انت وبابا مش متفقين وفي مشاكل بينكم كثير هو انت ممكن تيجي في يوم وتق ؟!!
طاهر يقاطعها::اوعي تكملي انا مستحيل اعمل حاجه تجر,حك او تكسر,ك
ملك: اوعى يا طاهر تفكر انك تجر,حني وتكسر,ني انا مش قويه زي صبا
طاهر: اللي عايزك تعرفيه اني بحبك وعمري ما افكر اعمل حاجه تاذ,يكي
ملك: انت وبابا في خلافات كثيره بينكم بابا ما بيطيقش حتى يسمع اسم عيلتكم &خايفه ان حكايه كاران وصبا تتكرر تاني
طاهر بابتسامه: انا مش عايزك تخافي الخلاف اللي بيني وبين ابوكي انا اعرف ازاي احله من غير ما يكون في اي ضر,ر ليكي خليك واثقه فيا
ملك :انا بحبك يا طاهر و مش متخيله حياتي من غيرك بس بابا لو عرف اللي بينا مش هيسكت
طاهر :ولا انا اقدر اعيش من غيرك& يا ملك انت احلى حاجه حصلت في حياتي
ملك: ما تخلينيش اند,م في يوم اني حبيتك يا طاهر
طاهر: ما خلاص بقى يا بنتي اطلعي من الجو الدراما بتاعك ده يلا قومي معايا
ملك :على فين
طاهر :على مكانك المفضل من زمان ما رحناش هناك
❤❤❤❤ في المساء في قصر الطحان❤❤❤❤
كانت تجلس بالاوضه وتفكر في كلام كامل وهل يجب عليها فعلا ان توافق على ما قالوا لها وتستغنى عن مبادئها
وهنا يرد عليها صوت عقلها ::لقد تخليتي عن مبادئك منذ البدايه ودخلت الطريق بارادتك فهذا الطريق لا يميز الخطا من الصح كل شيء يوجد فيه متاح
صبا ترد على صوت عقلها :بس انا لا يمكن اكون جزء من اللعبه دي
صوت عقلها: ولكن اصبحتي جزء منها والانسحاب من هذا الطريق لا يكون بتلك السهوله الذي ادخلتيه بها
صبا: انا دخلت الطريق ده علشان اجيب حق ابويا من اللي ق,تله ،& لكن مستحيل اكون سبب في اذ,يه حد بريء واشارك في بيع المو,ت للناس
صوت عقلها :كان عليك التفكير بكل هذا منذ البدايه فالان انت لا يوجد خيار امامك اما اتكملها وا الانسحاب والتخلي عن هذا الا,نتقام
وفي تلك اللحظه يدخل عليها الاوضه ويقفلها
صبا: انت بتعمل ايه يلا اطلع بره عشان عايزه انام
كاران يشاور بيده على الاوضه: انت ناسيه ان دي اوضتي وان ده القصر بتاعي ما فيش حد يطردني من اي مكان ادخله
صبا بتحدي: لا في انا بطردك وقدامك دقيقتين وتطلع من الاوضه
كاران يبتسم: لا الدقيقتين دول انا هسيبهم لك تستوعبي فيهم ان انا وانت هننام في الاوضه دي الليله
صبا بقلق: انت اكيد فقدت عقلك لدرجه ان انت مش مستوعب انت بتقول ايه قلت لك اطلع بره
كاران يتجه نحو السرير ::ده سريري وانا هنام عليه الليله دي وكل ليله وانت لو حابه ممكن اسمح لك تنامي جنبي ولو مش حابه ممكن تنامي على الكنبه ممكن تنامي على الارض انت حره مش هجبرك
صبا بغيظ :هات مفتاح الباب خليني اطلع انام في اوضه ثانيه
كاران : واضح انك ما فهمتيش انا قلت ايه انت هتنامي معايا في نفس الاوضه مش في اوضه ثانيه ماشي يا مراتي الحلوه
صبا: انت عايز ايه اوعى تفكر للحظه ان انا مراتك بجد انت عارف كويس قوي اني مش طايقاك
كاران بتلقائيه :والله ولا انا طايقك يا صبا بس طالما ظروف جماعتنا فاحنا مضطرين ان احنا نتحمل بعض
صبا بانفعال: يا بني ادم انت جبله بقول لك مش طايقاك بكرهك هات مفتاح الاوضه
كاران يحاول يظهر قسوته عليها :يا ريت تتعودي على وجودي معاكي في الاوضه يمكن بكره افكر اخذ منك حقي
صبا بنظرات حاده: نجوم السماء اقرب لك من انك تلمس الشعر مني
كاران يضحك بصوت مرتفع: هي النجمه مش ملاحظه انها مقفوله عليها باب اوضه واحد معايا يعني لو عايز اعمل حاجه لا هي ولا اي حد ثاني يقدر يمنعني
صبا: ده انت قلبك قوي بقى مش خايف اسيبك تنام وا,كتم لك نفسك بمخده ما خليش النهار يطلع عليك
كاران بثقه: يا ريتك كنت بتعرفي تق,تلي بس انا بحييك على شجاعتك شرف المحاوله يستحق التقدير& بس يا ريت لما تيجي تحاولي تقت,ليني مره ثانيه قصدي ثالثه يبقى اختاري لي كده مو,ته تليق بكاران الطحان
صبا بغيظ تنام على الكنبه: ين,عل ابو بر,ودك
كاران ينام على السرير: بلاش طوله لسان واتخمدي
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)