رواية جرح صبا الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حور طه
رواية جرح صبا الجزء الثامن والعشرون
رواية جرح صبا البارت الثامن والعشرون
رواية جرح صبا الحلقة الثامنة والعشرون
كانت ترجع لو,عيها ببطء وتنظر بعيونها على المكان وتحاول تقعد و تستوعب ايه المكان اللي هي موجوده فيه ده
مالك:: صح النوم منوره بيت المتواضع يا دكتوره
ملك:: خلاص بقيت بلط,جي واخرك ان انت تخط,فني
مالك ::ما تقلقيش لو حبيب القلب نفذ اللي انا هطلبه منه انت مش هيحصل لك حاجه اوعدك بده
ملك بسخر,يه :وعدك ما لوش قيمه عندي؟ بس انا اللي عايزه اوعدك وعد ان لو ما سبتنيش امشي دلوقتي طاهر مش هيسيبك فاهمني والمره دي مش هتبقى عل,قه هيبقى فيها خلاص رو,حك فهمني طبعا
مالك:: اللي انا عايزه هو بس اللي هيتم انا مش عايزك
يجيبه لي حقي وانا هسيبك
ملك:: انت من كل عقلك فاكر ان كاران ممكن يديك صبا تبقى غبي لو فاكر ان هو ممكن يديها لك
مالك:: صبا دي حقي انا ولو هو فاكر ان انا اللي هسيبها له يبقى غلطان هيجيبها لي ور,جله فوق رقبته
ملك:: انت بتلعب في عداد عمرك وانت مش دريان بس انا بنصحك عشان العشره اللي كانت بينا سيبني امشي وانت كمان اهر,ب خلاص ما بقاش ليك مكان هنا
مالك:: انا فعلا هاخد بنصيحتك وهمشي من هنا بس مش لوحدي همشي انا وصبا حبيبتي
ملك:: انت لو ما وقفتش اللعبه دي حالا وسبتني امشي هيكون تمن اللي انت بتعمله ده غالي قوي
مالك يخرج هاتفه ويكتب رساله:: انا دفعت الثمن خلاص لما دمر,توا عيلتي وسج,نته جدي الدور عليكم دلوقتي انكم تدفعوا التمن
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
يا ابني اقعد بقى خيلتني انا فيا اللي مكفيني
زين بانفعال :::اقعد ازاي يا ماما وانا مش عارف ايه اللي بيحصل وليه احنا هنا
امل:: يا حبيبي اختك قالت ان احنا لازما نبقى بعاد عن فيلا
زين بعصبيه:: انت مخبيه عليا ايه يا ماما انت وصبا& ايه اللي انا ما اعرفوش ؟هي كدبة عليا وقالت لي اجي اوصلك عند صاحبتك وفجاه الاقي نفسي مخ,طوف
امل بخوف:: انا خايفه على اختك هي دلوقتي في وسط الن,ار وبكلمها ومش بترد عليا
زين ::طب خلي الناس اللي بره دي تسمح لي اني اخرج وانا هشوفها فين ما ينفعش ابقى قاعد محبوس هنا زي النسوان واختي في وسط الن,ار
امل ::اختك مش لوحدها يا حبيبي اختك معاها ربنا هيحفظها لنا ويرجعها لنا بالف خير
زين ::ماما انت تعرفي ايه ومخبيه عليا
امل بتردد ::زين انت كبرت وبقيت شاب بسم الله ما شاء الله عليك فاهم وواعي انا عايزه اقول لك على حاجه يا ابني
زين بتركيز ::قول يا ماما انا سامعك
امل وهي تفرك كفيها ببعض:: زين سليم الشهاوي مش ابوك
زين بتلقائيه ::يوووو؟؟ يا ماما هو ده وقت هزار مش عارف صبا مش بترد ليه على التليفون ومش عارف ايه الجو المريب اللي انتم عاملينه ده
امل بتاكيد:: زين انا مش بهزر سليم الشهاوي مش هو ابوك الحقيقي
زين ::ماما انت بتتكلمي بجد ولما انا مش ابن سليم الشهاوي ابقى ابن مين اوعى تقولي لي انك انت كمان مش ماما
امل بحنان ::انا امك وابوك الحقيقي يبقى ادم الطحان
زين يقف بصدمه ::انت بتقولي ايه يا ماما ادم الطحان ابو كاران وطاهر يبقى ابويا
امل تحكي له الحكايه كلها كان يسمع لها وهو مصدوم في كل كلمه وحرف تقوله لقدوصل الى هذا العمرولا يعرف من هو ابوه الحقيقي عايش كل هذا العمر وهو يكره عيله الطحان اللي يتضح ان جذوره تمتد لها
زين:: يعني جدو كامل عمل كل ده هو وبابا سليم وكمان كانوا عايزيني اق,تل اخويا يعني لو كنت نجحت اني اق,تل كاران كنت هبقى قت,لت اخويا بايدي
امل دموع:: الحمد لله يا حبيبي اني خطتهم ما نجحتش وان كلكم بخير& والكا,بوس ده يخلص
زين يمسح دموعها ::هيخلص وكل واحد اذانا هياخد جزاؤه
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
على الجانب التاني
يعلن هاتف طاهر عن وصول رساله
{ لو الشاطر اخوك ما جابش صبا في خلال ثلاث ساعات في المكان اللي هبعته لك ؟هبعت لك انا ج,ثه حبيبتك}
كان هذا محتوى الرساله
طاهر بغضب ::هق,تلك يا مالك انت خلاص انتهيت
كاران ::فيا طاهر الرساله فيها ايه
طاهر يدي له التليفون علشان يقرا الرساله وبعصبيه:: لو لمس الشعره واحده بس من ملك مش هيخليه يتنفس نفس واحد ثاني
كاران::تمام اهدى يا طاهر ؟هو كده كده مش هيقدر يعمل لملك حاجه
صبا ::ما تقلقش يا طاهر مالك مش عايز ملك عايزني انا وانا مش هسمح ان هو يؤذ,يها
طاهر بعصبيه ::كنت فاكره يا صبا ان انا ممكن اضحي بيكي عشان ارجع ملك انا هرجع ملك وهخلص لكم على مالك عشان نخلص
كاران بتفكير ::خلونا نهدى دلوقتي عشان نفكر احنا هنعمل ايه ملك دلوقتي تحت ايده وكل خطوه لازما نخطيها نبقى عارفين احنا بنعمل ايه
صبا::مالك مش هيتراجع ولا هيسيب ملك غير لما ياخدني مكانها انا هروح له علشان يسيب ملك
كاران يبص لها وهو رافع حاجه ::نعم يا اختي سمعني تاني كده انت قلت ايه
صبا:: عندك حل تاني ولا نسيبه يؤذ,يها
طاهر بانفعال:: هقت,لك يا مالك ورحمه امي لاق,تلك
كاران بحزم:: خلاص انت وهي مش عايز اسمع اصواتكم انتم الاثنين انت تهدي غضبك ده شويه؟ وانت ما اسمعكيش تقولي هروح له دي تاني
طاهر بعصبيه:: عايزني اهدا ازاي بيقول لي هبعت لك ج,ثه حبيبتك وانت تقول لي ايه ده انا مش هدى غير لما اخد روحه
كاران:: وتفتكر ان عصبيتك دي هترجعها لا؟يبقى لازم تهدى
وتسمعوني انتم الاتنين وتنفذوا اللي هقول لكم عليه
صبا وطاهر في صوت واحد::عندك خطه صح
كاران ::عندي بس اول حاجه فيها انكم تهدوا وتسمعوا اللي اقول لكم عليه وتنفذوه بالحرف الواحد
صبا وطاهر باستجابه وينتظروا ويسمعوا ما يقولوا لهم
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
كان ير,بطها على حافه الها,ويه تنظر الى الاسفل وتغمض عيونها بخو,ف ور,عب وتقول بصوت مر,تجف:: انت مجن,ون مجن,ون
مالك ::واضح انك ما كنتيش واخداني على محمل الجد وهو ده اللي انتم نسيتوه انكم لسه ما كسر,توش عيله الشهاوي
ملك وهي بينها وبين المو,ت خط رفيع جدا ان تجاوزته سينتهي كل شيء::مالك ارجوك وقف المهزله دي انت مش مقدر خطو,ره اللي انت بتعمله طاهر مش هيسيبك
مالك بضحك ساخر ::ما تقلقيش محضر له مفاجاه لما يجي هو واخوه هتعجبهم قوي
ملك ::نزلني من هنا انا بدات اخا,ف ارجوك يا مالك انت بتعمل ليه كده
مالك انظر لها بقسوه ::مش انت بس لازم تخا,في كلكم لازما تخا,فوا من مالك الشهاوي طا,ر عيلتي هاخده من كل واحد فيكم
كاران بصوت مرتفع ::ماااااااالك
يلتفت عليه مالك ويوجه مسد,س ناحيته ::اخرا الباشا وصل
كاران يبص على ملك وهي معلقه على حافه الهاويه ويرجع ينظر الى مالك بتحذير::فكها خلينا نتفاهم
مالك بضحكه ساخره:: وقت التفاهم خلص فين صبا
كاران يقترب منه بخطوات بطيئه :: اللعبه اللي انت بتلعبها دي كبيره قوي عليك يا ابن الشهاوي فكها وخلينا نتكلم يمكن اسمح لك انك تعيش
مالك ولا ينوي التراجع ::انا اللي مش هسمح لك انك تعيش انت جيت برجليك للمو,ت& مالك الشهاوي هيد,فنك هنا دلوقتي يا ابن الطحان
كاران بابتسامه ساخره ::عارف ايه اكبر عد,و للواحد تكبره بيخليه اعمى ومش شايف خطوات رجليه وهي بتوديه على ق,بره
مالك:: الق,بر ده اللي هحطك فيه ؟فين صبا
كاران بتلقائيه:: كلكم يا ولاد الشهاوي ما فيكمش خبر
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)