روايات

رواية جرح صبا الفصل التاسع 9 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الفصل التاسع 9 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء التاسع

رواية جرح صبا البارت التاسع

جرح صبا
جرح صبا

رواية جرح صبا الحلقة التاسعة

ملك: صبا انت مقدره حجم المص,يبه اللي انا فيه دلوقتي طاهر لو عرف مش هيسكت
صبا:انا عارفه ان طاهر مجنو,ن زي كاران والاثنين الواحد بقي يتوقع منهم اي حاجه
ملك: علشان كده انا خا,يفه ومش عارفه ابن عمك ده ايه اللي طقه في دماغه انه يجي ويتقدم لي
صبا: انا بجد مش قادره افهم هو ليه عمل كده مالك اكيد بيخطط لحاجه
ملك بفز,ع: هو لما طاهر يعرف هو هيكون عنده وقت ان هو ينفذ خطط ؟ العمله اللي ابن عمك عملها دي هتد,مر,نا كلنا
صبا :خلاص اهدي بقى انت الثانيه خلينا نفكر بهدوء وبعدين هو طاهر مش ما,فيا يعني
ملك: والله انت مصدقه كلامك ده انت عارفه كويس قوي ان لو طاهر عرف بالموضوع ده مش هيكون خير لاي حد واولهم ابن عمك
صبا: الغبي فاكر نفسه هيقدر يقف قدام طاهر وكاران ده انا برغم ان كاران كان بيحبني بس ده ما شفعش لابويا عنده وق,تله
ملك :صبا انت لازم تكلمي مالك وتقولي له انه لازم يرجع عن الخطوه دي عشان مصلحتنا كلنا
صبا بتفكير: مالك مش هياخد الخطوه دي الا لو كان في دماغه حاجه عايز يعملها ولو كان ده صحيح مش هيسمع مني مهما اتكلمت
ملك بفز,ع: يعني جنا,ن ابن عمك ده انا اللي هحاسب عليه
صبا: ما تهدي بقى شويه يا ملك الله خلينا نعرف نفكر
وهنا يرن تليفون ملك واول ما تشوف اسم المتصل ترمي التليفون في ايد صبا بخوف: ردي انت عليه انا مش هرد
صبا تمسك التليفون: والله على اساس ان هو بيتقني علشان ارد عليه مش بعيد يو,لع فيه
ملك بخوف: تفتكري عرف
صبا :هو ده موضوع يعني هيتخبى يا ملك ان ما اعرفش دلوقتي هيعرف بعدين
ملك : في ايه يا صبا انت بتوتريني ليه
صبا: انا عندي عمل,يات كمان ربع ساعه ولما ارجع الاقيك هديتي عشان نعرف نفكر احنا هنعمل ايه
ملك: انا احسن حاجه اعملها ان انا هقفل الموبايل علشان ما يعرفش يوصل لي ده اسلام حل
💫💫💫💫 في شركه خالد البحيري💫💫💫💫💫
وياتي اصوات من الخارج ويفتح الباب ويدخل فجاه بدون استئذان
خالد يقف ويوجه سؤاله: انت عايز ايه& وايه الاصوات اللي بره دي؟
كاران يشيل نظاراته :بالنسبه للاصوات اللي بره طاهر بيحل مشكله صغيره مع الحارس بتاعك &اما بخصوص انا عايز ايه فانا جاي لك علشان نتكلم كلمتين
خالد: وانت فاكر بقى انك خو,فتني بالدخله دي انا لا بخاف منك ولا بخاف من اي حد
كاران :عايزك تدعي للي مانعني عنك ودلوقتي اسمع الكلمتين &صبري عليك ليه حدود اللعبه الو,سخه اللي بنحاول تلعبها توقفها برضاك بدل ما تدخل انا
خالد: هتعمل ايه يعني هتقت,لني زي ما قت,لت سليم لو لمست شعر مني الكل هيعرف انك انت المسؤول
كاران بابتسامه غرور: لو كنت جايه علشان اق,تلك كنت زمانك مي,ت من زمان& قلت جاي علشان نتكلم
طاهر يدخل ويقفل الباب: من الواضح ان هو سامعه تقيل او فهمه بطيء
خالد بانفعال : جو العصا,بات بتاعكم ده مش هيمشي معايا انا مش سليم الشهاوي اتند,غ واتا,كل
كاران بتحذ,ير :ده اخر تنبيه ليك يا خالد التجاره اللي انت داخل فيها دي توقفها لان الزياره الثانيه مش هتكون كلام هتكون فعل وهيز,علك
خالد بغضب: وانتم هتدخلوا في تجارتي كمان &ايه فاكرين ان محدش هيقدر يقف قصادكم
طاهر بضحكه ساخره: قد ايه قلتها بشكل حلو& لو تعرف تقف قصادنا ابقى وريني حجمك قد ايه
كاران :اخر لقاء بيننا انا سبتك ترجع من المو,ت &بس في المره الثانيه مش هديك المجال انك ترجع فاهمني
خالد :يعني انت عايز تخيرني بين المو=ت وبين انك تتحكم في رو,حي
كاران :لما تكون ماشي في طريق كاران الطحان لازم تلتزم بالقواعد اللي انا حاططها وما تحاولش تتعدى حدو,دك او تخرج بره
طاهر :نصيحه مني يا خالد اختار اللي يو,جع روحك بشكل اقل
ينهي كلامهم ويخرجوا من مكتب خالد ويسيبوه مشتعل في نيرانه
💫💫💫💫 في المشفى 💫💫💫💫
سمر امسك تليفونها وتقلب فيه :صبا ممكن اخذ رايك في حاجه
صبا: وده من امتى ان شاء الله وانت بتاخدي رايي
سمر بابتسامه مكر :ما تبقاش رخمه بقى عايزه اخد رايك في حاجه بصي كده انهو احلى ده ولا ده
صبا بضيق تبص في التليفون على الفساتين: تمام التاني حلو
سمر :بجد يعني الفستان ده عجبك حلو
صبا: اه حلو يا سمر ويا ريت تحلي عند دماغي علشان خارجه من العم,ليات فاصله مش ناقصاك خالص
سمر بميوعه: كنت حابه اعرف رايك في الفستان اللي هروح بيه عندي حفله مهمه هحضرها الليله
صبا في نظره استحقار: وانت كان من امتى وحفلاتك مختلفه ما هي كلها واحد
سمر بميوعه :لا السهره دي غير اي سهره
صبا: والله ليه ان شاء الله مع مين
سمر بخبث: اصل انا هسهر مع جوزك الليله هو ما قالكيش
صبا بتحط السماعات على رقبتها وبتحاول تستوعب هي قالت ايه :انت قلت ايه؟
سمر بضحكه مستفزه: ايه ده هو ما كانش قايل لك خلاص بقى ما تزعليش يا صبا يمكن زهق من الروتين اليومي وعايز يغير
صبا بتريقه :لا ونعم التغيير عارف يختار فعلا
سمر: طبعا مش عايزاك تضايقي مني بس ما فيش بنت تقدر ترفض خروجه مع كاران الطحان واحد في جماله ووسامته مستحيل اي بنت ترفضه
صبا بثقه: برايي تحتفظي باشعارك دي للسهره
سمر بغيظ مكتوم: قصدك ايه يعني مش فاهمه
صبا تظهر عدم اهتمامها :انت هتخرجي تسهري مع اكثر شاب مغرورفي العالم ده &وبتمنى لك سهره سعيده مع جوزي
تنهي كلامها وتسيبها وتمشي
❤❤❤❤❤❤❤❤
صبا تدخل الاوضه وتصر,خ بصوت عالي
ملك بفز,ع :طاهر عرف ان مالك اتقدم لي صح
صبا بنفس الصوت المرتفع : لا الحيو,ان اخوه والله لا اجيب اج,لك انا تعمل فيا كده
ملك ودانها تتاذى من صوتها المرتفع : كاران عمل ايه؟
صبا: البيه خارج يسهر مع سمر الليله
ملك الاستغراب: وانت عرفت منين
صبا بغيره :الحيو,انه جايه بتقول لي انا هسهر مع جوزك الليله لا وكمان جايه تاخد رايي في الفستان اللي هتلبسه له
ملك بابتسامه تحاول تخفيهامن شكل صبا الغيران: يا شيخه لا معقوله بتهرجي سمر اصلا مش ستايل كاران
صبا بعصبيه :هو ده هيفرق معاه اهو بير,مرم بس على مين انا هجيب ا,جله قبل ما يروح لها
ملك :طب وانت هتفرق معاكي في ايه سمر من غيرها ما تسيبيه يعمل اللي هو عايز انت مش كده كده ومش عايزاه سيبه لها
صبا بغيظ :طول ما انا على ذمته ما يلتفتش حواليه حتى مش يخرج ويتصرمح على كيفه انا شكلي هيبقى ايه دلوقتي لما كل اللي المستشفى يعرفوا ان البيه جوزي بيخرج مع سمر
ملك :اه يعني انت زعلانه بس علشان مظهرك وكده وشكلك قدام الدكاتره
صبا بارتباك :اه طبعا امال انت فكرت ايه
ملك بابتسامه :لا انا ما فكرتش في حاجه الموضوع واضح مش محتاج تفكير
✍️✍️✍️✍️✍️✍️بقلمي حورطه✍️✍️✍️✍️✍️✍️

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى