رواية جرح صبا الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم حور طه
رواية جرح صبا الجزء الثاني الجزء الرابع
رواية جرح صبا الجزء الثاني البارت الرابع
رواية جرح صبا الجزء الثاني الحلقة الرابعة
صبا بصد,مه اول ما تشوف الشخص الموجود في غرفه الع,مليات:: نااااادر
درمان:: قدامك حاجه من الاثنين & يترجعي من الباب اللي دخلتي منه وتنسي الشغل معانا ي هتدخلي غرفه الع,مليات وتبقي واحده مننا وما تفكريش ان انت تخرجي ثاني
صبا تستجمع نفسها من الصد,مه وتظهر قوتها ::يمكن يكون ده اول طفل انا هعمل له عم,ليه لكن مش هيكون اخر طفل
درمان بتفحص:: يعني انت هتقدري تاخدي اع,ضاء طفل انت كنت بتحميه
صبا ::طفل زي ده كده كده ما لوش لازمه& المو,ت ليه راحه واع,ضاءه هيستفاد بيها ناس ثانيه تستاهلها
درمان :: اتفضلي يا دكتوره واهلا بيكي في تجارتنا
صبا تدخل الغرفه وتقفل الباب خلفها وتقترب من نادر وهو نايم على السرير ومتخضر وجاهز للع,مليه
💔💔💔ونروح فلاش باك قبل سنتين💔💔💔
صبا وكاران يبصوا في البير ويلاقوا نادر جالس ويرتجف من خوفه صبا:: انت لسه هتقف تتفرج عليه انزل هات الولد
وبعد مرور وقت قليل خرجوا نادر من البئر
كاران ::نادر احكي لي اللي شفته واللي حصل هنا ايه بالظبط
نادر:: انا ومريم كنا بنلعب والكره وقعت في البير وانا نزلت علشان اجيبها وانا بجيبها سمعت صوت ضر,ب نا,ر وصر,اخ خفت وفضلت واقف مكاني ما خرجتش
كاران ::تمام يا حبيبي طب انت ما سمعتش اي حاجه قالوها الرجاله اللي خدوا اصحابك
نادر يحضنه بخوف ::انا كنت خايف من صوت ضر,ب الن,ار ما سمعتش حاجه تاني غير صوت ضر,ب الن,ار& خدوا مريم
كاران بطمئنان ::حبيبي اهدى ما تخافش انا هرجع صحابك كلهم ومريم صدقني
💔💔💔💔عوده من الفلاش باك💔💔💔💔💔
صبا وهي ماسكه حقنه وبتفضيها في المحلول اللي متعلق لنادر ::كاران مش في وضع انه يسمح له انه ينقذك مره ثانيه يا نادر المهمه المره دي هتبقى عليا انا
وبعد مرور وقت تخرج وملابسها مل,طخ بالد,ماء وتقول ببرود:: الع,مليه تمت بنجاح
درمان:: مش ندمانه
صبا ::علشان احصل على القوه ما فيش مانع اني ادوس على بعض المبادئ الضعيفه
درمان:: واضح ان الدكتور سليم ساب لنا دكتوره اشطر وامهر منه بكثير وهتقدر تقوم بشغله
صبا ::ممكن اخذ نادر واد,فنه بمعرفتي
درمان:: تمام هخلي رجالتي يساعدوكي
صبا ::ما فيش داعي انا هنهي شغلي بنفسي
درمان يبص على الد,م المل,طخ ملابسها ::اللون الاحمر يلبق لك اكتر
وبعد ذلك يعلم هاتفه عن اتصال:: يعني ايه كاران الطحان خرج من الس,جن
صبا بذهول تقول بداخلها::عملتها يا ابن الطحان
درمان بغضب:: في خلال ساعه عايزه هو وعيلته تحت جزمتي
كامل ::كلهم مختفين لا موجودين في القصر ولا في اي حته تانيه كان الارض اتشقت وبلعتهم
درمان بانفعال :: عايز اعرف خرج ازاي
كامل ::حاضر هتحري عن الموضوع واعرف
درمان يقفل تليفون ::تنتهي من كل اعمالك علشان ننهي المساله اللي بينا الليله يا صبا
صبا بتفهم:: تمام بس خروج كاران الطحان هيبقى مشكله بالنسبه لنا لازم تق,ضي عليه قبل هو ما يتحرك ضد,نا
درمان ::هو كتب شهاده مو,ت هو وعيلته كلها
💗💗💗💗💗 على الجانب التاني 💗💗💗💗💗
طاهر:: كل ما اقول لا تسال المهم ان هو خرج بس والله راسي هينف,جر عملتها ازاي دي
كاران ::سيب كل حاجه لوقتها اكيد هيجي الوقت اللي هقول لك فيها خرجت ازاي من الس,جن
طاهر:: واضح ان ولاد الطحان راجعين للساحه من تاني
كاران بابتسامه:: ومين قال لك ان احنا سيبنا الساحه عشان نرجع لها
طاهر ::هنروح وناخد عقولهم اللي فكرت انها ممكن تق,ضي على اولاد الطحان
ملك تدخل وهي تحمل تيا:: قولي لعمو حمد لله على السلامه
كاران ينظر لها بتعمق فهو لم يراها منذ ولادتها ::بسم الله ما شاء الله بنتك كبرت يا طاهر
طاهر:: دي بنتك اللي كنت دايما بترفض انك تشوفها
كاران يحضنها بحب ::ما كانش ينفع القمر ده يشوفني في زنز,انه
ملك:: واديك خرجت بالسلامه وهتشوفها على طول
طاهر:: بس انت ليه خليتني نسيب القصر ونيجي هنا وهنفضل في المكان ده لحد امتى
كاران بتفكير:: انتوا هتفضلوا هنا لحد ما امن خروجكم تاني
ملك:: يعني احنا هنفضل مستخبيين هنا
كاران:: درمان دلوقتي هيكون زي الطور الها,يج هيبقى عايز ياخدكم علشان يوصل لي هتفضلوا هنا لوقت
طاهر :: قد ايه الوقت ده
كاران بثقه:: 24 ساعه
طاهر:: تمام يعني احنا لازم نتحرك حالا قل لي خطتك ايه
كاران ::مهمتك في الخطه دي انك تفضل مع ملك وتيا هنا وما تخرجوش غير لما اقول لك
طاهر بعناد:: يعني ايه هسيبك تروح لهم لوحدك انا سبق و قلت لك مش هسيبك
كاران:: طاهر عايزك تثق فيا وما تقلقش في خلال 24 ساعه هنهي كل ده وانتم هتكونوا في امان
ملك بتردد:: كاران ممكن تقول لنا اللي في دماغك بخصوص صبا
كاران بغضب يشتعل بداخله:: انا مش عايزه اسمع اسمها مره تانيه هي خلاص ما,تت بالنسبه لي
طاهر:: كلموني من ملجا وقالوا ان نادر مفقود ومش لاقيينه
كاران بانفعال:: انا مش قلت لك يا طاهر ان الملجا يتامن كويس قوي لانهم هيحاولوا ياخدوا الاطفال
طاهر:: طب انت رايح فين دلوقتي ؟
كاران :: لازم اتحرك فورا انتم خليكم هنا ما تخرجوش يا طاهر من هنا فاهمني
💗💗💗💗💗 في المقا,بر 💗💗💗💗💗
امل بعيون حزينه باكيه:: الولاد في خ,طر كبير قوي بيخبطوا و بيضر,بوا في بعض وكانهم اعد,اء مش عارفه الحر,ب دي هتنتهي امتى؟
يجلس بجوارها شيخ يكبر في السن:: بنيجي هنا ونشتكي ونرمي حمولنا عليهم وهم بيسمعونا وبيحسوا بينا
امل:: الحياه بقت صعبه من غيرهم يمكن لو كانوا معانا كان حاجات كثيره اتغيرت
الشيخ :: كل مره بشوفك فيها عند الق,بر ده اشوفك بتبكي وحزينه ليه مش قادره تنسيها
امل بدموع:: ازاي اقدر انساه وهو ساكن بين ضلوعي وانفاسي& يمكن لو كان لسه عايش كان يمكن يقدر يوقف الحر,ب اللي بين ولادنا
الشيخ يقف ويمشي ::هيجي اليوم اللي هتقف فيه الحر,ب وهينتهي كل شيء كوني مطمئنه
امل تمسح دموعها وتخرج من المقا,بر وتاتي عربيه سوداء وينزل منها رجال لا تعرفهم وياخدوها معاهم ؟؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا الجزء الثاني)