روايات

رواية جرح صبا الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء الثاني الجزء الثامن

رواية جرح صبا الجزء الثاني البارت الثامن

رواية جرح صبا الجزء الثاني الحلقة الثامنة

انا اسفه جدا انت اتا,ذيت حرك ايدك بس علشان اشوف الجر,ح
كاران:: تمام اهدي انا بخير
صبا بخوف:: سيبني انا اقرر انت بخير ولا لا
كاران بتعجب ::بس انا اللي بتا,لم ازاي انت هتقرري اذا كنت بخير ولا لا
صبا تفحص جبينو ::يعني اخيرا اقتنعت انك مجر,وح
علشان كده بقول لك سيبني اشوف جر,حك& اضافه لده ما حدش ممكن يحس بيك قدي
وهنا طاهر ياخذه من تلك الذكريات ويقول لها بتنبيه:: انت ايه اللي جابك هنا تاني؟؟
كاران وهو ما زال شارد في ذكرياته:: كانت بتقول ان ما فيش حد يقدر يحس بيا غيرها بس الليله ما قدرش تحس بالو,جع اللي انا حاسه
طاهر ::هي قدرت تنساك وتكون مع واحد ثاني غيرك
كاران ::كانت طالعه شبه الملايكه في الفستان الابيض
طاهر يجلس بجانبه ::بعد كل اللي عملته فيك ده ولسه قادر تشوفها ملاك
كاران:: لما شهدت عليا وقالت اني كنت متعمد اق,تل جدي واتحكم عليا ب 25 سنه ؟قلت اكيد في سبب؟؟ لكن لما جت عشان تصاومني على حريتي في الس,جن ورفعت عليا دعوه طلاق واتطلقت اتضايقت منها كتير قوي لكن قلبي كان مازال ليها💗 لكن لما شفتها الليله بالفستان الابيض
اتاكدت من حاجه مهمه قوي !! هي ما حبتنيش ما قدرتش تحبني زي ما حبيتها طلع كله في النهايه مجرد كذبه كنت عايش فيها
طاهر تلقائيه ::وطالما انت عارف انها مجرد كذبه ليه بتو,جع روحك وتحزن بالشكل ده خلاص انساها
كاران بحزن ::لان اكتر حاجه بتوجعنا هي الاكاذيب اللي بنصدقها
طاهر يضع يده على كتفه:: احنا ما بنفوقش غير لما القلم يكون شد,يد وانا عارف ان القلم المره دي كان فوق احتمالك بس ولاد الطحان لو اتحر,قوا وبقوا رماد بننفخ في الرماد ده ونشعل من تاني
كاران يمسح شبينه ويرسل تنهيده:: انا مش عايز افكر فيها تاني ولا عايزه اشوفها ولا عايز اسمع اسمها تاني واي حد حاول يدوس علينا مش هيخلي له اثر على وشه الدنيا دي وكل واحد هيجي دوره وهيتحاسب على اللي عمله
طاهر ::وانا طول عمري في ظهرك &ومع بعض هنرجع اسم عيله الطحان تاني ير,عب الكل
كاران:: عايزك تنفذ اللي هقول لك عليه ده يا طاهر مش لازم نضيع اي وقت
💗💗ف صباح اليوم التالي & فيله الشهاوي 💗💗
زين:: عشان خاطري يا ماما غيري هدومك وتعالي روحي معايا
امل بتنهيده :: اختك خلاص يا زين ما بقتش محتاجانا وجودنا او عدم وجودنا مش هيفرق معاها كتير
زين يجلس بجوارها::انا عارف ان اللي صبا عملته غلط كبير بس احنا ما ينفعش نسيبها
امل:: صبا ما غلطتش بس في حقنا وفي حق نفسها هي كمان اتعدت على الشرع والدين &عارف يعني ايه اختك تتجوز واحد ثاني وهي لسه شهور عدتها ما خلصتش
زين ::ماما انا متاكد ان صبا مش هتخلي دارمان يلمسها
امل بحصره :: دي مش بنتي مش هي دي بنتي اللي انا ربيتها وكبرتها على حب ربنا وحب الناس وانها تساعد ما تاذ,يش بس هي اول ما جت تا,ذي اذ,ت نفسها
زين:: علشان كده يا ماما بقول لك لازم نكون جنبها هي محتاجانا
امل بانفعال::اختك مش محتاجانا اختك محتاجه ان عقلها يرجع لها وترجع عن الطريق اللي هي ماشيه فيه ده
زين بداخله يقول:: اكيد ماما مش هتتحمل لما تعرف ان انا كمان ناوي اشتغل مع درمان
امل تمسح دموعها ::روح انت لاختك اطمن عليها لكن انا تحرم عليا شوفتها لحد ما ترجع من الطريق اللي هي ماشيه فيه ده
زين بتنهيده ::يعني ما فيش فايده يا ماما مش هتيجي معايا
امل:: انا هقعد هنا هصلي وادعي لاختك ان ربنا يسامحها على اللي عملته &وعلي اللي لسه ناويه تعمله وانه يحفظها من شر نفسها
زين:: حاضر يا ماما انا مش هضغط عليك انا هاخد حنين ونروح لها
زين يخرج من اوضه امل وامل ترفع يدها بالدعاء::يا رب احفظ ولادي وردهم اليك ردا جميلا
💗💗💗💗 في اوضه زين وحنين 💗💗💗💗💗
ً
حنين ::انا جهزت يا حبيبي هلبس بس كاران وننزل
زين يجلس على طرف السرير ويبص على ابنه ::من الواضح ان احنا هنحتاج نغير اسمه
حنين تضع يدها على خده وبحب:: انا حبيت قلبك الابيض الحنين اللي لا يعرف يجر,ح ولا يكره
زين:: القلب ده اتحط وسط نصور كلها بتجر,ح في بعضها وهو ما عرفش يوقفهم ف مضطر يبقى واحد منهم
حنين:: حتى لو اجبروك انك تبقى واحد منهم انا عارفه ومتاكده انك هتحافظ عليه& التلاته اخواتك وانت حلقه الوصل بينهم عارفه ان مهمتك صعبه بس انا واثقه فيك
زين بابتسامه:: برغم كل الضغوط اللي عندي دي الا اني باجي بين ايديكي وبنسى كل حاجه& لو انا قوي ولسه واقف على رجلي فده عشان انت جنبي
حنين بضحكه جميله:: مش بيقولوا ورا كل رجل عظيم ست
زين يبتسم رغم عنه:: ورا كل راجل عظيم امراه مش ست لحد امتى هفضل اصلح لك في الامثله بتاعتك
حنين بهزار:: مش مهم الاسم المهم ان المعنى في الاخر واحد
زين:: ماشي يا غلباويه يلا عشان ما نتاخرش
حنين تشيل كاران:: يلا يا حبيبي علشان ما ناخرش بابا
صحيح يا حبيبي مالك وسمر ما تعرفش هيرجعوا من السفر امتى
زين بضيق:: يا شيخه افتكر لنا حاجه عدله على الله جدو يصدق في كلامه ويخليهم بره كده لان مالك هنا بيزود المشاكل
حنين:: بصراحه سمر ديدي حد لا يطاق بصراحه ابن عمك كمان لا يطاق مجمع الا موفق كانت بتزعجني كتير انا وطنط
زين ::لا واضح انهم المره دي هيطولوا في السفره جدو مسك شغل ل مالك هناك& يلا حبيبي هقعد معاكي شويه عند صبا وهضطر انزل على طول وهبعت لك السواق يروحك
حنين:: تمام يا حبيبي
💗💗💗💗 في قصر الطحان 💗💗💗💗
طاهر بعصبيه:: ايه اللي جاب البني ادم ده هنا ومين اللي سمح له يدخل اصلا &اطلع بره ولو عاوز تحافظ على حياتك ما تخلينيش اشوفك تاني
كاران:: اهدى يا طاهر وسيبه انا اللي سمحت له يجي
طاهر يسيب حسن ::انت ازاي هتثق فيه تاني بعد كل اللي عمله
كاران بهدوء:: والله بقى الموضوع ده هيعتمد على شطارته لو نفذ اللي قلت له عليه هيكسب ثقتي ثاني
حسن:: انا كنت دايما صديق ليكم انتم الاتنين وكنت بحاول على قد ما اقدر اني ما اخونش الصداقه دي بس انا ظروفي كانت اقوى مني
طاهر ::ظروف ايه يا ابو ظروف انت خا,ين
حسن:: مش تقيل عليا قوي الكلمه دي يا طاهر انا ما خنت,كمش بمزاجي كنت مجبور
كاران:: طاهر احنا مش عايزين نتكلم في اللي عدى عشان اللي جاي اهم بكتير ؟؟
حسن بابتسامه:: يعني انت خلاص سامحتني
كاران:: انت اللي هتحدد اذا كنت هسامحك ولا لا
حسن:: انا عندي استعداد اعمل اي حاجه انت هتطلبها مني
كاران:: طاهر تاخد حسن هتنفذي اللي قلت لك عليه الحرف
طاهر بضيق:: حاضر& يلا يا عم المجبور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى