روايات

رواية جرح صبا الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية جرح صبا الجزء الثاني البارت الثالث

رواية جرح صبا الجزء الثاني الحلقة الثالثة

=كاران؟ انت خرجت ازاي من الس,جن؟؟
كاران بابتسامه يميل براسه :: لسه ما خرجتش بس انت هتخرجني
كامل:: 25 سنه عديت منهم سنتين يعني فاضل لك 23 سنه عض على اسنانك شويه هيعدوا بسرعه
كاران بثقه:: هو انت فاكر اني هقضي عمري في الس,جن واسيبكم بره تلعبوا براحتكم
كامل:: انت خلاص يا ابن الطحان بقيت كارت محر,وق
كاران يقترب منه ويعدل له الكرفته ويحط له ورقه في جيبه::الكارت المحر,وق ده ممكن يحر,قك معاه
كامل يفتح الورقه اللي اديها له ويحول وشه ل 100 لون اول ما يقرا الموجود فيها ::انت تعرف الراجل ده منين؟
كاران بتريقه ::سالت جوجل وهو قال لي & كلمه وهو هيعرف ازاي يخرجني
كامل بتوتر:: انت كده بتعوم في مياه غميقه مش هتعرف تخرج منها
كاران ::هو انت ما حدش قال لك اني بطل في السباحه وبعرف اعوم كويس قوي في بحركم الو,سخه
كامل:: انت لو خرجت درمان هيدور ورا الموضوع لحد ما يعرف مين خرجك
كاران:: هستنى ميعاد خروجي؟ وانصحك ما تخلينيش استنى كتير
كاران ينهي كلامه ويسيبه ويمشي
كامل :: اللعبه بدات تكبر منك والكل عامل ديابه
💗💗💗💗💗ف المشفي💗💗💗💗💗
زين:: بدات احسدك& اوقات لما تكون بدون عيله وزوجه واهل بيكون افضل
حسن يتنفس بعمق:: ومين اللي قال لك ان انا شخص وحيد ما عندوش عيله
زين بابتسامه:: طول عمرك وسطينا ما نعرف لكش عيله هو يعني ممكن تكون عيلتك بسيطه وهاديه ما فيهاش مشاكل كثير
حسن:: انا اميل للعزله لكن انا مش وحيد عندي اهلي واصحاب كتير اللي انت واحد منهم !! بس انا لما بحسه ان المحيط بتاعي بيضغطني بعرف امتى انسحب
زين ::يا ريت كانت عندنا نفس الاراده اللي عندك نقدر ننسحب فيها لما نحس ان احنا خلاص مش قادرين
حسن:: بتهيا لي ان انت في الوقت المناسب للانسحاب؟
زين بتفهم:: قصدك يعني انسحب من وسط اخواتي واسيبهم يق,تلوا بعض
حسن:: المشكله اللي بينهم كبرت اكثر ما كنا نتوقع اللي انت بتحاول تعمله دلوقتي مش هيمنع الصر,اع اللي بينهم بالعكس هيضعفوا
زين ترتفع نبره صوته تلقائي:: انا خلاص تعبت من كل حاجه بتحصل حواليا نفسي نعيش بقى في راحه والمشاكل دي كلها تختفي بس كل ما نقول خلاص كل شيء انتهى يرجع اقوى من قبل
حسن:: انا مش هقول لك لو اتحطيت في اختيار بين اخواتك هتختار مين لان انت خلاص اخترت بس عايز اقول لك على حاجه لازم تاخد بالك منها كويس قوي اوعى تنسى ان كاران وطاهر هم اخواتك
زين بانفعال ::انت ليه مفكر اني بكرههم واني ممكن اتمنى لهم الضر,ر؟ انا خايفه عليهم وخايف على صبا التلاته داخلين لعبه مش عارفين هتنتهي على ايه
حسن ::حاول انت كمان تلعب معاهم بس على الهامش
زين:: مش فاهم تقصد ايه؟؟ !
حسن ::خليك قريب من درمان وتعرف هو بيفكر في ايه بس من غير ما تاخد اي خطوه
زين:: ازاي عايزني اكون قريب منه ولو عرفت اي حاجه ما احاولش امنعه؟
حسن:: انا اللي همنعه؟ انت هتبقى على هامش وبس يمكن نعرف نحميهم
زين بتفهم:: معاك حق الخ,طر الحقيقي هو درمان
حسن ::انا وانت هنكون كابو,سو من غير ما يحس
💗💗💗💗ف مشفي الس,جن💗💗💗💗💗
طاهر بقلق ::انت عايز تج,نني فهمني ايه اللي حصل انا جيت وظبطت كل حاجه هنا في المستشفى زي ما طلبت وانا مش فاهم ايه اللي بيحصل؟؟
ملك ::مش وقت اسئلتك دي ياطاهر لازم نخيط له الجر,ح بسرعه & كاران اقلع التيشرت بتاعك
كاران يقلع التيشرت هو يتا,لم ::كان لازم اتصرف انا مش هسيبهم يضيعوا عمري في الس,جن
طاهر ::امضي على التنازل وانت هتخرج
ملك وهي تخيط الجر,ح ::والله ما فيش داعي للقلق واضح ان كاران عارف هو بيعمل ايه كويس الجر,ح بسيط
كاران:: لو خدوا المنجم يعني انتهينا
طاهر :: درمان مش هيسمح لك تخرج من الس,جن غير لو خد منجم الذهب
كاران بابتسامه الم ::ما تقلقش على اخوك بيعرف ازاي يخرج حتى لو نزلوه قاع البئر
ملك تنهي خياطه الجر,ح وتضع عليه لزقه ::البس التيشرت بتاعك& بس يا ريت تفهمنا انت ناوي على ايه؟؟؟
كاران ::الحر,ب اللي جايه بتاعتي وانا مش عايزكم تكونوا طرف فيها
طاهر :: ما فيش حاجه اسمها حر,بك وحر,بنا انا معاك على المو,ت مش هسيبك
كاران ::لو عايز تساعدني يبقى تخليك انت وملك بعيد عن اي حاجه هتحصل انت خلاص بقيت اب بنتك محتاجه لك اكثر مني
طاهر ::بنتي مش هتكون في امان لو ابوها اتخلى عن عمها
ملك ::كاران احنا كلنا عيله وفي مركب واحده ما ينفعش نقف في نص البحر وواحد فينا ينزل هنكمل مع بعض للنهايه
كاران ::اسمعوني كويس قوي انا في خلال كم يوم هخرج من الس,جن مش عايزك يا طاهر تعمل اي حاجه ولا تقرب من بنت الشهاوي لحد ما اخرج
طاهر ::صبا مش ناويه على خير هي ودارمان
كاران بتلقائيه ::ما فيش داعي تقول اسمها تاني
طاهر بتعجب ::حاضر يا سيدي الي ما فيش داعي لذكر اسمها ناويه تنضم لتجارتهم
كاران:: اللي جاي بر,كان ما فيش حد منهم هيخرج منه حي؟
💗💗💗💗💗علي الجانب التاني💗💗💗💗💗
كانت تقف في الاسانسير والتساؤل:: احنا رايحين فين؟؟
درمان بابتسامه ::انت مش طلبت انك تمسكي اعمال المستشفى كلها؟
صبا ::يعني خلاص شغل المستشفى هيبقى اختصاصي
درمان:: اكيد طبعا انت خلاص عرفتي كل حاجه عن شغلنا وبما انك عايزه تكوني جزء منه فده حقك
صبا ::ممكن اعرف مين تاني معانا في شغل المستشفى؟
درمان يفتح باب الاسانسير::اتفضلي & هتعرفي كل حاجه في وقتها ودلوقتي جه وقت الاختبار؟؟
صبا ::اختبار ايه انا عملت كل اللي انت طلبته مني لسه في ايه تاني؟؟
درمان يفتح باب الغرفه:: بس ده الاختبار الحقيقي ليكي هستناكي هنا وانت هتدخلي اوضه العم,ليات وطبعا عارفه شغلك
صبا تظبط انفاسها وتفهم هو عايز ايه:: تمام لو كان ده هو اللي هيثبت لك ان معاكم فانا اكيد هنجح في الاختبار
درمان:: مش لما تعرفي انت هتعملي العم,ليه لمين؟؟
صبا بصد,مه اول ما تشوف الشخص الموجود في غرفه العم,
ليات______؟؟؟!!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى