رواية جرحتني قسوته الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي
رواية جرحتني قسوته الجزء العاشر
رواية جرحتني قسوته البارت العاشر
رواية جرحتني قسوته الحلقة العاشرة
سمعت صوت الباب بيخبط
روحت افتحه بس سبقني نوح … الي اتحول اول ما شاف مين على الباب وفجأه لقيت البوليس داخل … معانا أمر بأحضار مدام فريده الباز بتهمته خطف الاطفال وإبعادهم عن ابوهم وابوهم طالب حضانتهم
فريده بصراخ….اي لالااا ولادي مش هيبعدوا عنيييي انت فاااهم انا والله مش خطفاهم ولا حاجه في ام هتخطف ضناها بردوا .. وكمان هو طاردنا انا والبنات و الله فجأه دلوقتي عايزهم وطالب حضانتهم
الظابط ..الكلام دا تقوليه في النيابه
هنا ادخل نوح بهدوء…. انا ظابط بردوا وعارف كل الإجراءات القانونية بس بردوا التهمه مش صحيحه وانا لا يمكن اسيبكو تاخدوها كدا
الظابط… يانوح باشا مينفعش
نوح ببرود … خلاص روح وانا هاجبها بعربيتي وجاي
الظابط هز رأسه…. انت عارف أنه مينفعش ياباشا بس عشانك هنفذلك الي انت عايزه
..
بعد ما الظابط مشا
جريت على نوح بدموع…. بالله عليك يانوح ماتخايهوش ياخد بناتي مني والله هو بيعمل كدا عشان ينتقم مني مش اكتر وهو وهو لو بيحبهم وعايزهم ماكنش طاردنا واتخلى عننا عشان مراته التانيه وكمان ماكنش قدر يستحمل يعيش يوم واحد من غيرهم بالله عليك يانوح اعمل حاجه وخليه يبعد عن بناتي
قرب مني ومسك ايدي بحنيه ….هش هششش انا جنبك يافريده وعمري ما هتخلى عنك الا بموتي وبعدين عيب الي انتي بتعمليه دا والله بقا في ام توصي اب على بناته
كلامه كان زي البلسم على جروحي وكأنه سحب كل الخوف الي في قلبي وبدله بطمأنينه … من كتر فرحتي الكلام اختفى من على لساني وفجأه لقيتني بتشبت في رقبته بطفوله وانا بطبع قُبله على خده وحضنته بعزم قوتي
ياروحييييي جوز عصافير محتاجين اللاباده قالتها صباح بغيره عميه وغل
بصلها نروح بعصبيه…. انتي لسا هنا بتعملي اي وبعدين اصلا اي طلعك مع البوليس انتي مالك انتي كمان
صباح بإستفزاز … لدرجادي خايف عليا
بصتلها بصدمه من جباحتها .. وبعدين بصيت على نوح اشوف ردت فعله لقيت عروق رقبته بارزه بشكل يخوف …مسكت أيدها بحنيه… واتكلمت بهمس. ..هي بتنرفزك عايزه تطلع اسوء مافيك … وبعدين تبان هي البريئه ..اهدى عشاني
نوح بصلي نظره غامضه وفجأه لقيته زقها طردها برا الشقه .. الله يحرقك ياصباح الـ****
ضحكت غصب عني لقتيه كشر وقرب مني…. بتضحكي ؟؟ وليه بقا
بعدت خطوتين بخوف مزيف….. بصراحه شكلك وانت متعصب علطول بيضحكني
خبط كف على كف بقله حيله … بقا انا الظابط نوح والمعلم كبير الحاره الي بيخاف مني رجاله بشنبات من بس يسمعوا اسمي انت ياشبر ونص تقوليلي بضحك أما بتعصب
هزيت راسي بثقه…. انا مش اي حد بردوا
غمز بمشاكسه…. ايوا ياعم الواااااثق اموت انا واعيد السنه
بصتله بقرف مصطنع….ياي بيئه اوي
..
تسريع الأحداث
كنا قاعدين انا ونوح قدام الظابط بياخد اقوالي قاطعنا العسكري…. في واحد برا يافندم طالب يدخل ويقول إن اسمه حازم الشرنوبي
_دخله
دخل وكان شكله اتغير اوي حسيت بنفور غريب استغرب نفسي اوي من فتره كنت اول ما بشوفه عيوني بحسها هطلع قلوب قلبي مابيبطلش دق كنت بحب فيه كل حاجه كنت حقيقي شيفاه احسن راجل في عنيا انما الي قدامي دا راجل غريب لا شعوري هو هو ولا قلبي بيدقله ولا عيوني حابه تبصله .. معقوله هو دا الي حاربت الدنيا عشانه طب ليه اتغير اوي كدا في نظري بسأل نفسي وبقول انا ازاي كنت مغفله اوي حبيته على أي ده ..سبحان مغير الاحوال والله
اول ما دخل بصلي وابتسم بخبث كان باين اوي…. كويس اوي
بصتله بقرف وهو شاف نظرتي اتعصب ثواني وحسيت بإيدين قويه بتحاوط خصري بتملك وحب قواني…. اظن دلوقتي نقدر نمشي يا مازن
مازن الظابط…. ايوا يانوح باشا تقدروا تمشوا
حازم بعصبيه…..يعني اي انت. هتسيبوها تمشي كدا طب وبلاغي فيها دي خطفت بناتي بقولك
نوح اتجاهله وشدني ومشينا تحت صوته العالي وتوعده لينا قلبي حسيته غاص بخوف عندي احساس من الصبح مش كويس….. نوح بناتي
قرب مني وباس أيدي بحب وهو بيطمني….. احنا نبهنا عليهم مايفتحوش لحد واحنا متأخرناش وكمان زمانهم نامو اصلا
هزيت راسي بتفهم بس لسا الاحساس جوايا استغفرت ربنا ومشيت معاه
دخلنا البيت جريت اول حاجه اطمن على بناتي واتنفست براحه أما لقتيهم في سرايرهم نايمين بوستهم وغطيتهم كويس وخرجت
دخلت اوضتنا انا ونوح بإرهاق فظيع كان هو لسا خارج من الحمام وانا بجهز هدوم بعد الشاور دخلت من سكات اخد شاور وبعدين صليت فضلت اعيط جامد وانا بكلم ربنا بحرقه ….انت عارف انا تعبت قد اي في حياتي واتظلمت قد اي انا مش عايزه حاجه غير انك تقويني لبناتي وتعوض صبري خير فيهم يارب ..لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ..
حسيت بتحسن شويه بعد صلاتي وقومت قلعت الاسدال ثواني وحسيت بنفس دافي في رقبتي وايدين بتحاوط وسطي بحنيه ….تقبل الله يا عمري
ابتسمت بهدوء….منا ومنك يانوحي
لفني ليه بفرحه …اي انتي قولتي اي نوحك؟؟ انتي ضفتي ياء الملكيه بتاعتك ليا قصدك اي بكلامك دا
عيوني فضلت تتمشى على ملامحه بتأمل وفجأه قربته ليا بجرأه معرفش جبتها منين ….ايوا ياء الملكيه بتاعتي ضفتها ليك عشان انت بتاعي انا لوحدي يانوحي
شالني بفرحه شديده وفضل يلف بيا …..بحبك اوي اوي ياقلب نوحك
اتكسفت وخبيت راسي في رقبته بخجل…نوح انا يعني انا
قرب مني بخبث.. ليه الكسوف دا بس لسا بدري على الكسوف دا الجاي تقيل وغمز بقله ادب
صرخت بخجل…. نوووح
ضحك بصوته بكله بحب….نووحك المهم مش هتيجي اقولك كلمه سر في الأجواء الرومانسيه دي
لسا هعترض قاطعني وهو بيسحبني لعالم كله حب وحنيه وكأنه العوض ليا من بعد كسره نفسي وكبريائي السنين الي فاتت
صحيت من النوم لقيت السرير من جهه نوح فاضي افتكر الي حصل امبارح وشي احمر اوي وانا ببتسم ببلاهه وبحب …. طلع بيحبي اويي… نوح ..نوح
..شكله نزل الشغل ولا اي. ياخبر دي الساعه3 انا نمت كل دا. .فوني رن مديت أيدي اشوف منين …ألو مين
اي دا أخص عليكي نسيتيني بسرعه كدا لا كدا ازعل وانا زعلي وحش وانتي يعني مجبراه
وشي اتحول من الراحه لعصبيه….حازم انت عايز اي وبتتصل بيا بتاع اي انت مش عارف دلوقتي اني متجوزه و قاطعني بغل…. البنات معايا وحقيقي انا هعرفك ازاي تروحي تتجوزي من بعدي يافريده وربنا لحرمك منهم العمر كله وهخليهم يكرهوكي كره يقتلك في الثانيه الف مره
عيطت بخوف…لا والنبي يا حازم بالله عليك انا هعمل الي انت عايزه بس متعملش فيا كدا وابعد بناتي من حساباتنا ياحازم
حازم بخبث….امم موافق بس بشرط تجيلي شقتي ليله
كشرت بخوف … بس انا مابقتش مراتك خلاص و
ضحك بسخريه…على اساس اني مش عارف …انتي وحشتيني اوي ووحشني ال صرخت بقرف … اسكت ياحازم اسكت اي القرف الي انت بتقوله دا
زعق فيا …بقا كدا طيب وفجأه سمعت صوت رودي بتعيط بهستريا..لالااالااا ياماما ياماما تعالي خدينا ياماما والنبي لاالاا ماتسيبيناش والنبييي لالااا
عيطت بحرقه …حازم حازم انت بتعمل اي في بنتي ياحازم بالله عليك كله الا هما
ما الحل في ايدك وانتي الي اخترتي زعلي
صرخت فيه بقهر…..خلاص خلااااص هجيلك بليل يكون الكل نام بقا استريحت كدا
ضحك بانتصار….كدا تاخدي قلبي .. اروح اجهزلك لبليل بقا عشان نعيد الامجاد من تاني
قفلت السكه في وشه ولسا بلف لقيت نوح في وشي بيبصلي بقرف وشكله حرفيا رعبي ولسا هتكلم لقتيه قرب مني وو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرحتني قسوته)