روايات

رواية اللغز الفصل الخامس 5 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الفصل الخامس 5 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الجزء الخامس

رواية اللغز البارت الخامس

اللغز
اللغز

رواية اللغز الحلقة الخامسة

أمجد اتلبك لما سألته ليه اهلك خاصمووك بسبب زواجنا توه ع الموضوع وقالي ف اي هو تحقيق ولا اي انا تعبانه وهنام اطفي النور مش رديت عليه ولا طفيت النور اصلا ماكنتش قادره انام وحسيت بيه هو كمان ما نمش اصلا قومت ادخل الحمام حسيت كأن ف نفس حد معايا ف الحمام فضلت ابص ف كل ناحيه ملقتش حد خالص بس النفس بيقرب عليا وانا مش شايفه وحسيت كأن حد حضني من ورا صرخختت باعلي صوتي ااااه وضرررخخت اكتر لما لقيت واحد شكله مررعبب وحشيش ضخخم بقررون كبيره اغمي عليا معرفش اي حصل صحيت ع الصبح كنت ف السرير وامجد ماسك ايدي وقاعده ع الكرسي قدام السرير كنت مفزوعه اول ما افتكرت اللي شوفته ف الحمام صررخخت تاني أمجد لقيته بيقولي ف اي بخضه انتي صرختي ليه تاني قولتله شوفت ف الحمام ووححش ضخخم حاضني واغمي عليا قالي اي الكلام دا ماكنش ف حد ف الحمام كنتي لوحدك قولتله لا والله انا شوفته وحسيت بيه كمان دا كان عنده قرروون كبيره كأنه شييططان قالي لا لا مش شييططان تلاقيكي بتهيألك حسيت هو عارف اللي انا شوفته بس بيكددبني معرفش ليه قولتله أمجد انت بتكددبني ليه انت كأنك قاصد تعمل اي ف اي البيت دا مريب ليه افهم بس ف اي يابن الناس فهمني لقيت وشه احمر وقالي بغضب اي ابن ناس دي الكلمه دي بتعصبني بقولك اي انا زهقت البيت قدامك عايزة تمشي الباب مفتوح انا تعبت معاكي بجد اي دا ١٢ سنه وانا بحاول عشان تحبيني انا تعبت حقيقي تعبت قولتله انت ليه بتزعق كدا انا فعلا همشي انا اصلا عارفه ان دا مش مكاني ولا دا بيتي ولا انا سمر يا اخي انا عارفه انك مخبي حاجه هو انت اصلا بني آدم زيي ولا جنسك اي وليه كلمه ابن ناس زعلتك كدا ما تقولي هو دا من الفضاء مثلا ولا جن ماتحاولش تقنعني ان اللي كان ف الحمام دا مش انت هي نفس ريحتك هو اللي شوفته دا شكلك الحقيقي جاوب ع اسئلتي بقي انا تعبت تعبت وعيطت بعدها هو سابني وخرج ومش نطق ولا كلمه قومت غيرت هدومي واخدت الموبايل وخرجت من الاوضه ادور ع الولاد ملقتهمش ولا لقيته هو كمان البيت فاضي قولت تمام انا هاخرج واشوف امنيه المزيففه دي فين واحاول افهم منها ماكنش معايا ولا جنيه دخلت اوضه النوم تاني ادور ع اي فلوس لقيت درج التسريحه فيه فلوس اخدتهم وخرجت ادور ع مواصله بس برضو حاسه كأن حد بيراقبني اتاكدت انه أمجد واتأكد انه مدام بيخختفي ويتحول كدا يبقي حاجه من الاتنين اما جن او فضائي بس انا مش بعتقد ف الفضائيين يبقي الأحتمال الاول يانهار ابيض يبقي بيعرف افكاري اصلا ودلوقتي عارف اللي بفكر فيه اكيد بس مش مهم لازم اعرف برضو واتأكد من كل حاجه روحت تاني لبيت اهلي فتحت ماما قولتلها ازيك ياما قصدي ياحجه عامله اي قالتلي الحمدلله ازيك ياسمر هانم اتفضلي قولتلها انا جيت اعتذر ع اللي حصل مني بس اعصابي تعبانه الايام دي قالتلي ولا يهمك يابنتي انتي زي امنيه احنا مش زعلانين منك قولتلها تمام امال فين امنيه وعمي الحج اعتذر ليهم قالتلي امنيه ف بيتها وعمك الحج دخل يريح شويه وانا بطبخ هتغدي معانا بقي قولتلها خلاص هساعدك ف الغدا وفعلا دخلت اساعدها وكانت كل حاجه ف مكانها زي ما فكراها حتي هي استغربت اني عارفه مكان كل حاجه وخلصنا الاكل وقالتلي هدخل اصحي عمك الحج يتغدا معانا قولتلها طب ماتكلمي امنيه كمان تيجي تتغدا معانا قالت والله فكره وبالمره تتعرفي عليها وع زوجها قولتلها ايوة فرصه حلوة وف بالي بقول اهو احاول اطلع منها بمعلومه ولا حاجه …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللغز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى