رواية جرحتني قسوته الفصل التاسع عشر 19 بقلم بسملة بدوي
رواية جرحتني قسوته الجزء التاسع عشر
رواية جرحتني قسوته البارت التاسع عشر
رواية جرحتني قسوته الحلقة التاسعة عشر
راح يركن العربيه بسرعه ويلحقهم…. هو يوم ابن ******** والله لطلعه على جتتكوا ياولاد ال*****
فريده كانت قاعده ضامه بناتها بوهن وبتفكر في احداث اليوم….. يارب خليك معايا واسترها معايا
قاطعها خبط على الباب بصت على بناتها لاقتهم راحوا في النوم قامت بالراحه وقفلت النور والباب وابتسمت اما افتكرت انه نوح بس كشرت تاني اما افتكرت الي حصل منه… مين
افتحي يابت
برقت برعب…. محمود
محمود بغضب جحيمي…. افتحي يا**** والله لغسل عاري بإيدي افتحي بقولك
دموعها نزلت برعب… ياربي
فجأه سمعت تكسير في الباب…. يعني مش هتفتحي وربنا لكسره فوق دماغك الـ**** دي عشان تتعدلي افتحي بقولك
فريده بخوف جريت على فونها ملقتهوش افتكرت ان نوح اخده نزلت على الارض بركبتها وفضلت تعيط بدون صوت من رُعبها وقاعده وكانها مستنيه موتها
فجأه لقت الباب اتفتح بس بالمفتاح صرخت برعب..لااااااا
لقت نوح داخل بعيون مظلمه وكانه اتلبس من عفريت…. تعالي
فريده بدموع…. لالاا ماتودينيش ليه ابوس ايدك بالله عليك يانوح خليني معاك ماتسيبنيش ليه ابوس ايدك
نوح بشخط…. بقولك تعاااالي
قربت برعب… ن نوح بالله عليك
نوح قاطعها بعصبيه…. هش شايفه العصايه دي
بصتله ببلاهه… ها
اضربييييه بيها اخلصي
فريده برعب…. اي لاالاا
محمود بخوف…. اسمعي كلامه واخلصي وفي باله”ايه الي جابه دا بس انا كدا ميت ميت تضربني هي ولا تسيبني ليه دا هيكسرني في بعضي… اضربي والنبي
نوح بصله بشر…. ماتخافش هكمل بعدها
محمود عيط من خوفه…. انا انا والله ماكنتش في وعي هو هو الي عصبني وقالي قالي انها ممشيه العيال بالـ**** ومودياهم شقق وفجأه سكت اما لقى فريده بتضربه بالام ومش الم واحد لا اكتر من خمس كفوف على وشه وصرخت بدموع….. اخرس ياحيوان انا ولادي اشرف من الشرف
نوح بصوت عالي….. ياااااامدحت مدحااااااات انت يازفت جه ثواني واحد مرعب طويل اوي وعريض اوي وشكله بيخوف… امرك ياباشا
ولاد ال**** خيال المآته الي واقفين تحت زي قلتهم تاخدهم مع جوز الـ*** دول على المخزن وتوضبهم لحد ما اجيلهم
وقعت على الارض وفضلت تعيط بصوت عالي وبحرقه…. انا ليه بيحصل معايا كدا بس يارب انا اتخنقت والله العظيم اتخنقت
نوح نزل على ركبته ليها وسحبها لحضه وهي استسلمت ليه من غير اي مقاومه وحضنته اكتر…. ك كنت فاكره انك هتخليه ياخدني كنت هموت من رعبي متتصورش انا هبقى ازاي معاه وبعيده عنك اموت والله العظيم اموت يانوح
نوح بصلها بعشق ومن غير ولا كلمه شالها” وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح”
راحه جايه بعصبيه وغيرتها عمياها…. كل دا عندها بيعمل اي… يكون ءء لااااالا اكيد ماجاش جنبها اكيد ملمسهاش يارب بقا
فضلت ترن عليه مابيرودش اكتر من 50مكالمه… اوف بقاااا رد برد قلبيي وربنا لو الي في دماغي حصل ما هخلي فيها حته سليمه
نزلت تخبط على الباب بهمجيه….. افتحي الباب دا
فريده كانت نايمه في حضن نوح بحب وغرقانه في نومها ونوح سرحان في جمالها وبيبصلها بنظرات اقل ما يقال عنها شغوفه…. متعرفيش انتي بقيتي بالنسبالي اي يافريده قلبي
فجأه الباب خبط….. يوووووه بقا وربنا لشيل الباب دا وهعمل بوابه وقام بهدوء وحتى ما لبسش تيشرت بقى بـ شورت وراح فتح الباب
داليا اول ماشافته صرخت باهتياج…. يانهار ابوك اسود بقا سايبني تاني يوم جواز ليا ونايملي مع السنيوره
نوح بصلها بغضب…. احترمي نفسك ياداليا ماتخلينيش اتغابى عليكي
داليا بقهر…. كنت بتعمل اي معاها جوا وفين فين هدومك
نوح بجباحه…. حد قالك اني شاقطها دي مراتي وبعدين بعمل اي مش باين عليا ولا اي
داليا ضربته في صدره وعيطت….. الهي تدوق وجع قلبي يابعيد وضربته ضربه قويه في صدره وسابته وطلعت وهي صوت عياطها مسمع العماره كلها
نوح بوجع… يخربيت ايدها مسامير اي الايد دي
..
ازهار قاعده بتشرب الشاي…. من ساعه ماجيت المحروسه الاولى والبيت متشقلب كل يوم مسلسل شكل مابتتهداش ابدا لا وراح يبتلينا بمصيبه تانيه احنا ناقصين الاولى عشان يجبلنا التانيه غلب اي دا بس ياربي
صباح بغل وغيره….. سيبك من التانيه دي مش هتعمر معاه وبكرا تقولي صباح قالت كله من السِو الي اسمها فريده دي مش عارفه بتطلع من المصايب الي بعملها ازاي ولا شوفتي حمقته عليها وخوفه بيعفرتني
ازهار بغل هي الاخري….. تقوليشي سحراله بس هنعمل اي بس قدر ربنا
صباح بحقد…. انتي هتسكتلها لو انتي سكتلها انا مش سكتالها ومش هرتاح واتبط غير لما اطردها من حياه ابنك مش من الدار بس
ازهار بتوجس…. ناويه على اي
صباح بشر…. كل خير كل خير ياعمري
..
عدى شهر والاحوال مابين نوح وفريده كويسه جدا
فريده كانت واقفه سرحانه في المطبخ حتى ماحستش بالايد الي محاوطه خصرها…. فري فريييي
فريده بخصه… ن نوح
نوح بقلق… مالك ياقلب نرح فيكي اي
فريده بتوتر…. بصراحه انا حابه اروح اكشف النهارده
نوح بلهفه وهو بيتفحصها بقلق…. مالك ياعمري اي بيوجعك ووشك مصفر ليه بقاله يوم
فريده بحزن…. انا انا حامل
نوح فضل يرمش وفجاه شالها وفضل يلف بيها….. ياااعمري يافرحه قلبيي احلفي
فريده باستغراب…. انت فرحان
نوح بصلها باستغراب…. انتي هبله يابت دا سؤال دا انا هطير من فرحتي
فريده بدموع….. بس انا مش قادره انا كفايه عليا عيلين كفايه مسؤوليه وو انا انا مش عايزاه انا حجزت وهروح اسقطه.. انا ماحبتش اخبي عليك حاجه زي دي واعملها من وراك بس .. قاطعها نوح بغضب جحيمي وهو بيمسكها من شعرها ….. نعم ياروح امك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرحتني قسوته)