رواية جراح العشق الفصل الخامس 5 بقلم روان عبدالله
رواية جراح العشق الجزء الخامس
رواية جراح العشق البارت الخامس
رواية جراح العشق الحلقة الخامسة
تاني يوم صحيت روان بدري ملقتش امير في الاوضه غيرت هدومها من هدوم لقتها في الدولاب ونزلت بسرعه من غير ما حد يشوفها
ركبت عربيتها وطلعت من بوابه القصر
في الوقت ده كان أمير هيدخل البيت بس شافها خارجه بسرعه فمشي وراها
بعد مده وصلت روان قدام فيلتها القديمه نزلت من العربيه وكانت هتدخل بس أمير نده عليها
أمير… روان استني
بصت لورا بصدمه… انت بتعمل ايه هنا
أمير.. جيت وراكي
روان.. ممكن تمشي انا جايه اتكلم مع ماما في موضوع لوحدنا
أمير.. وانا هتكلم معاكو
كانت هترد بس هو مسك اديها ودخلو جوه
وفاء بغضب.. ايه اللي جابك لا وجايبه جوزك معاكي دا انتي بجحه بقا
روان ببكاء.. ماما صدقيني والله اتجوزت علشان خاطر انقذ بابا
وفاء…كفايه كدب بقا
أمير.. هي بتقول الحقيقه انا اجبرت روان تتجوزني مقابل اني انقذ الشركه واطلع ابوها
وفاء بصدمه… يعني ايه
أمير.. يعني روان متجوزاني غصب عنها علشان خاطر تنقذكم
نظرت وفاء لروان بحزن ولكنها لاحظت تعبها
لم تمر ثانيه لتصرخ وفاء بسبب سقوط روان علي الارض
فزع امير واقترب منها ليحاول افاقتها
أمير.. روان قومي روان
وفاء ببكاء.. طالعها فوق وانا هتصل بدكتوره
بعد مده وصلت الطبيبة وقامت بفحصها
دخل أمير ووفاء الغرفه
أمير.. هي كويسه
الدكتوره.. هي متجوزه
أمير.. ايوه انا جوزها
الدكتوره ببتسامه.. الف مبروك المدام حامل
نظر أمير بصدمه لوفاء الصامته ودموعها تهطل كاشلال
خرجت الطبيبه لتصرخ روان.. حامل ازاي انا مش حامل
وفاء بغضب… اخرسي وانا اللي كنت صدقتك طلعتي كدابه لو فعلا كلامك صح لحقتي تحملي في اربع ايام
روان ببكاء.. والله انا مش حامل
وفاء بصراخ.. قولتلك اخرسي اطلعي بره بيتي مش عاوزه اشوف وشك انا قرفت منك
كانت تنظر لها بصدمه هل والدتها تخلت عنها نظرت لامير الواقف مصدوم وينظر لها
نزلت من السرير لتتحرك للخارج وحدها وهي تبكي وصلت سيارتها وكادت تدخل ليمسك يدها بق*وه وعن*ف ويج*رها خلفه
روان بألام.. براحه شويه
أمير بغضب.. خايفه علي ابنك
روان بعصبيه.. انا مش حامل افهم انا مش حامل
أمير.. والكلام اللي الدكتوره قالته
روان ببكاء.. معرفش فاهم
ادخلها السياره ليتحرك بسرعه وغضب شديد وكانت الاخر لم تكف عن البكاء
وصلو المنزل ليجدو سمر ولوجي امامهم
سمر بغضب.. انت ازاي تتجوز من غير ما تاخد رأي
أمير ببرود.. براحتي
سمر.. انت هتبطل برود امتا انا امك ومن حقي اختار واحده تليق بيك
روان بغضب.. وليه انا مالي انشاء الله
سمر.. ايه البجاحه والقرف ده انتي ازاي بتتكلمي كده
روان… لولا اني تعبانه كنت رديت عليكي
لوجي بخوف… مالك ياحبيبتي
أمير بسخريه.. اصلها حامل
نظر الجميع لها بصدمه
سمر.. ازاي حامل
أمير.. المدام حامل في عيل مش ابني اصلا
نظرت له روان بدموع وصدمه
أمير… ومدام مش ابني يبقي واحده خاينه فاحب اقولك انتي طالق ياروان
كانت نظره الكسره والحزن تشع من عينيها وهي تراه يمسك بيدها ليرميها خارج القصر
أمير.. مش امير الجارحي اللي ياخد حاجه مستعمله
لم تستطع تصديق ما يحدث معاها تريد ان يكون هذا حلم لتفيق منه تجد والدها امامها ولكنها وللاسف في واقع مؤلم ومرير جدا
قامت من الارض وهي تنظر له بكره وحقد وكسره والالم واحاسيس لا تقدر علي شرحها عدلت ملابسها ثم رحلت
بعد مده كانت تقف امام احد الغرف منتظره نتيجه تحليل الحمل الذي فعلته منذ قليل
الدكتوره.. مدام روان ده نتيجه التحليل
اخذت الورقه بسرعه لتفتحها وتنصدم من النتيجه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جراح العشق)