رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نوسة حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الحادي والثلاثون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الحادي والثلاثون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الحادية والثلاثون
بسمله بتوتر:احم……هوا هوا….في اي
محمد هو يقترب منها ليضع يده الاثنين علي المكتب وبسمله في المنتصف:بتقولي اي قولي تاني
بسمله:……………
محمد:في اي سكتي لي كدا لي ليتابع بمرح:انت بتتكسفي
بسمله:لاء بس……
محمد بضحكه وسيمه:ازاي بس خدودك احمرم اهو قوليلي بقا كنتي بتقولي اي
بسمله:كنت بقول أن…………….
لارا:محمد انت كويس انت قفلت الباب لي كدا في حاجه
ابتعد عنها قليلا:لاء مفيش حاجه
دلف ناحيه الباب
لارا:ازاي بس…………..لتتابع بشهقه:اي دا بسمله انتي
محمد:مفيش يالارا بس هيا مفكره أن الباب من هنا من الحديقه يعني
لارا:…………………….
محمد:في اي
لارا:انا مش فاهمه حاجه خالص يا محمد طب يعني هيا
اقصد انتوا يعني
دلفت نانسي لتتابع بمرح:في اي كدا………………اي مش دي بسمله في شغل ولا اي
محمد:لاء مفيش شغل ولا حاجه مستغربه كدا لي
نانسي بضحك:اومال اي طيب صحبه لارا مثلا
لارا:بسمله……………..
محمد:خطيبتي
لارا:بجد يا محمد
نانسي بصدمه:احم……..بجد يامحمد انت….انت خطبت
محمد:ايوه
……………………….
في بيت ميار
لورا:اي يا ميار في اي ممكن اتلغبطت مثلا في الكلام لتتابع بمرح:يعني هتعمل اي
ميار:هو اي الي هتعمل اي دي بتقوله عشان شغل
لورا:يعنني لو مكانها ومثلا……….اي……يعني هتتلخبطي في الكلام ولا لا
ميار:بس اسكتي انتي كمان متلغبطه لي في كلامك
لورا:طب رني كدا تاني شوفها كدا
ميار:تاني يا لورا
لورا:اسكتي يا ختي تلفونها مقفول
لورا:تلفونك بيرن
ميار:مش عايزه ارد
لورا:يابنتي ردي وريني كدا الي بيرن لتتابع بمرح ردي يا ميار دا نور
ميار:هيكون عايز اي يعني اسكتي اقفلي الفون دا
فتحت لورا المكالمه لتتابع بهمس اتكلمي
ميار بهمس:انتي عملتي اي…………..لتجيب:الوا
زينه:اخبارك اي يا حبيبتي
ميار:الحمد الله اخبارك انت اي
زينه:الحمد الله معلش بقا برن من تلفون نور
ميار:لاء عادي ولا يهمك
لورا بهمس:بتقول اي بتقول اي يا بت قولي
دلف سيف الي الغرفه ليتابع بجديه:ماما تلفون نور
زينه بهمس:هس اسكت اطلع برا
سيف:يا ماما
دلف نور الي الغرفه أيضا ليتابع:في اي
زينه:طيب يا ميار يا حبيتي هكلمك بعدين
ميار:تمام
قفلت الهاتف لتتابع ببرود:اي انت هوا في اي ياستاذ سيف
نور:مش دا تلفوني بتكلمي مين
زينه:كنت بكلم ميار يا حبيبي
نور:لي يعني في حاجه
زينه:لاء مفيش يكلمها عادي
نور:طب مكلمتهاش من تلفونك لي
زينه:يعني انت يا نور هتقولي كلمي مين ومتكلمبيش مين
نور:ياماما مش قصدي اقوللك كدا
لورا:بتقولك اي
ميار:مقلتش حاجه بس باين كانت عايزه تقول حاجه بس مش عرفه
…………………………..
نانسي انتي كويسه
نانسي:اه مفيش حاجه
ساندي:بجد متاكده من كدا يا حبيبي لتتابع بمرح:بعدين قوليلي بقا التصميمات محمد شكلها اي عجبتك اكيد جميله طبعا
نانسي:اه
ساندي:في اي يا نانسي قولي في بجد
نانسي:مش محمد خطب
ساندي:اسيل دي
نانسي:لا مش اسيل
ساندي:امال مين بعدين انت زعلانه عشان كدا انتي بتحبي محمد صح
نانسي:………………….
ساندي:لأن لما كنتوا برضو بتعملوا التصميمات لما كان خاطب اسيل دي كنتي مدايقه جدا وزعلانه برضو بس يا نانسي
نانسي:معلش يا ساندي ممكن تسكتي انا تعبانه اووي
ساندي:تمام
…………………..
في الصباح
ميار:بسمله فين يا ساره
ساره بمرح:عند ادهم فوق
دلفت ميار الغرفه لتتابع بمرح:صباح الخير
بسمله:صباح الخير
ميار:بسمله ممكن اقوللك حاجه كدا بس
الجده:ادهم
ادهم:حاضر
دلف خارج الغرفه
ميار بمرح:ها قوليلي عملتي اي ……………يابت قولي في اي قولتليه
بسمله:ايوه قلتله بس جدتي
ميار:انا ونتي وادهم هنكلمها
بسمله:يعني هتقولوا اي بس
ميار:الوقتي شغل عشان نور بيك ميزعقش
بسمله بتريقه:نور بيك
ميار بضحك:ايوه
بسمله:تمام
…………………….
علي الناحيه الأخري في الشركه
خالد بجديه:محمد في المكتب ولا لسه هجاش
ندي:في المكتب يا خالد باشا
دلف الي المكتب لتيابع بجديه:بقوللك اي يا محمد متتعصبش عليا بعدين نور ولا سيف لسه مجوش و…………
محمد انت كويس
محمد:اه في حاجه
خالد:اصل مستغرب يعني
محمد:من اي يا خالد
خالد:مفيش خلاص بقوللك اي رن علي نور كدا
محمد بخبث:متتهربش من الموضوع يا خالد في اي
خالد بايماء:اصل……….انت يعني مزعقتش أن سيف اتاخر ولا نور وكمان ولا نانسي
محمد:مفيش يا بني
دلفت الي المكتب:صباح الخير
خالد:صباح الخير نانسي ايجت اهي مفيش الا صحابك الفاشلين
محمد:طب رنلي عليه انت عارف اني مبحبش كدا مترنش علي سيف علشان لسه هيتكلم رن علي نور كدا
خالد:نور مبيردش
نانسي:انا هرن علي سيف امسكت بهاتفها لتجيب بمرح
اي يا سيف انت فين
سيف:في النادي لي
نانسي:نادي اي يا بني انت مش عارف ان عندنا شغل والحلفه الأزياء وكدا انت بتهزر يا سيف ولا اقوللك اخلي محمد يكلمك عشان تتعدل ونور كمان فين معاك في النادي
سيف:لا مش في النادي في الشركه
نانسي:تمام يا سيف أغلقت هاتفها:انتوا شفتوا القاعه
خالد:ايوه وياسمين وتامر ومهندس الديكور ……….يا
محمد انت عايز ياسمين وتامر يروحوا مع بعض هيتشكلوا مش هيعملوا حاجه
محمد:خلاص ياسمين مش لازم يعني انت وتامر
لتدلف بمرح:بتقول اي يا محمد تامر الي مش لازم بعدين زوقه مش حلو في القاعه
خالد:خلاص يا ياسمين اهدي كدا
دلف الي المكتب ليتابع بخبث:بتقولي اي انتي
محمد ببرود:في اي في ايبييي انتوا هتتشكلوا
خالد:خلاص يا محمد اهدي مفيش حاجه تعالي بس يا تامر انت وياسمين
نانسي بضحك:دول فظاع اووي هههههه
…………………
هوا في ياندي اي الدوشه دي
ندي:عشان التصميمات وكدا وعروض الأزياء
بسمله:اه لتتابع بمرح:اومال محمد ايجي
ندي:ايوه هو ونانسي في المكتب لتتابع بجديه:نور باشا محمد باشا مستني حضرتك في المكتب
نور:تمام
………………..
يابني اهدي بطل بقاا
سيف:اهدي اي اخلص يا عم
إياد بإعجاب:بقوللك اي يسيف شايف القمر الي هناك دا
سيف:قمر انت جاي تعاكس يا بني يلا عشان الشغل
نور اخويا متعصب اووي………….ليتابع ببرود:هو انا مش بكلمك
إياد:معقول في جمال كدا
التفت سيف ليتتابع بحب:لارا
إياد:اسمها لارا
سيف بعصبيه وغيره: امسكه من باقه قميصه بقوللك اي لم نفسك
إياد:اي يا عم مالك اتعصبت كدا لي انت تعرفها
رنا بمرح:لارا مش هودا الي قاللك هديكي الكتاب لما اقرائه
التفت لارا الي كانت جالسه:ايوه هو
رنا:دا سيف العشري صح
لارا:معرفش الي اعرفه انه اسمه سيف بس
رنا:امم طب مقتقوليلي بقا هو محمد اخوكي الكلام الي قالوا دا بجد
لارا:اومال هيهزر يا بنتي لتتابع بمرح:بقوللك اي انا عايزه الكتاب بس بصراحه الي اسمه سيف دا بارد مفيش احترام قالي هقرا الكتاب وهجبهوللك ومجبش حاجه انا اصلا بدايق منه لما بكلمه
رنا:طب هتعملي اي
لارا بضحك:عندي حل
رنا:اي هو يا جميل
لارا:هكلم أخته
رنا:أخته هو لي اخت
لارا:ايوه يا بنتي صحبتي
رنا:ونا بقول برضو مين نورهان العشري دي الي بتكلميها علطول
لارا:انا اصلا مكنتش اعرف انه اخوها الي اعرفه ان نور بس الي اخوها معرفش سيف دا
رنا:طب هتتقوليلها اي فهميني بقااا ياجميل
لارا:هقولك لما اكلمها
…………………….
في قاعه جميله وفخمه للغايه
ياسمين:زوقها مش حلو
تامر ببرود:انتي اشفهمك في الازواق انتي
خالد بضيق:خلاص بقا انتوا عايزين محمد يرفدكوا شوفوا شغلكوا واسكتوا ليتابع بجديه:اهلا يا بشمهندس
كريم:اهلا بحضرتك
خالد:دي القاعه الي هيتعمل فيها عرض الأزياء تمام
كريم بجديه:زوقها جميل جدا
كريم فؤاد شاب في أوائل الثلاثينات يمتللك عيون زرقاء وشعر اسود وعضلات مشدوده بقامه طويله جداا أنه شخص وسيم للغايه
…………………..
في القصر
نرمين:انا عايزه اعرف اي هما سابوا بعض
تسنيم:معرفش يا نرمين هانم
نرمين:انتي عرفتي انهم سابوا بعض
تسنيم:انا سمعت ياسمين بتقول معرفش بقا
نرمين بضيق:خلاص خلاص اسكتي
……………
حور بمرح:ماما متعرفيش عرض الأزياء والأحذية بتاع نور ومحمد……………ماما انتي كويسه
رزان:مفيش يا حبيبتي
حور:طب في اي قوليلي ماما
رزان:فارس مش عارفه مالو كدا
حور:ماما لما راح الشركه بتاع محمد وشوف ندي دي هو علطول زعلان ومدايق ومش عايز يكلم حد
رزان:مش بيتكلم معايا خالص
حور:ماما كلمي محمد يشوفه ماله انتي عارفه أن فارس بيحب محمد وبيحب يحكيله كل حاجه ياماما
رزان:طب يا حبيبتي سيبك بقا من الكلام دا عامله اي في شغللك بس…………
حور:ماما انا بحب شغلي انتي عارفه كدا كويس
رزان:تمام يبشمهندسه
…………………
نيره ملكيش دعوه بيها تمام والي هحكتهولي دا انسيه
نيره: ولي بقااا يا يارا
يارا:انتي عرفه انتي بتقولي اي هيا مرتبطه بادهم
نيره:انتي غبيه يا بت انتي هو انا قلتلك أنها مرتبطه بيه
يارا ببرود:اومال اي بعدين متقليليش غبيه
نيره:انا غلطانه اني كلمتك وحكتللك حاجه يا يارا
يارا:طب اسكتي عشان المدير ايجي
نيره بخبث:بقوللك اي انتي مش شايفه أن المدير بسحبها اووي وبيحترمنا
يارا:يعني امجد باشا مبيحترمناش يعني ولا اي
نيره:مش بقوللك غبيه
جوان:صباح الخير
نيره:اهلا
يارا بمرح:صباح الخير يا قمر
جوان:تسلملي يا جميل كلامك قمر زيك
نيره بضيق:تقصدي اي يعني
جوان:انا………انا مقصدش حاجه انا بس………..
نيره:خلاص انتي هتصحبيني دلفت خارج المكتب
جوان:مالها دي هو انا كلمتها
يارا:سيبك منها
………………….
في بيت محمد
لارا بمرح:احم احم محمد
محمد مركز ببعض الاوراق بيده:اي يا لارا
لارا:ممكن ادخل
محمد:منتي دخلتي اهو لسه هتستاذني
لارا بتريقه:بقوللك اي يا بيبي براحه عليها كدا في الكلام اي دا
محمد:هههههه عايزه اي يالارا اخلصي
لارا:مش عايزه حاجه يا محمد جايه اقعد معاك شويه يعني في حاجه دي يا عم
محمد:لاء مفيش حاجه
لارا وهيا تغمز له:بقوللك اي من سندريلا دي الي انت قلت عليها انها هتكون في حفله الازياء دي
محمد:هتعرفي بعدين
لارا ببرود:عارفه أن انت مش هتقول
……………………
في بيت نور العشري
نورهان:ماما بتتكلمي بجد انتي بتقولي اي بعدين نور اخويا مبيفكرش في الجواز الوقتي
زينه:استاذ سيف قاعد معايا
نورهان:ههههه خلاص يا ماما بس مين دي الي هتجبيها لنور اخويا
الي هو يعني مبيفكرش في الجواز
نورهان:استاذ سيف اجي اهو
سيف:ماما
زينه:اي يا سيف عايز اي
سيف:مش عايز حاجه
نورهان:اسكت كدا يا سيف ماما انا عايزه اشوف ميار دي
سيف:عايزه تشوفي صورتها يعني
نورهان:اه
سيف:لاء يابنتي انا هوصفهاللك
نورهان بايماء:اوصف اوصف
سيف:هيا عسوله اووي
نورهان:انتي بتعاكس مش بتوصف
سيف:اسكتي بقا ومحجبه زيك كدا
………………
نورهان العشري في اوائل العشرينات تمتللك عيون بنيه وشعر اصفر طويل جسد متناسق يجمع بين الانوثه النحافه تمتللك خفه الدم
باااااااااااك
سيف:هيا ونور اخوكي كل شويه شكل شكل
نورهان:لي كدا يابني
سيف:كدا وماما بتقول انا عيزها لنور
زينه:وفيها اي يعني
سيف:بس هو مش موافق يا ماما
زينه:انت شوفت هو موافق ولا مش موافق
زينه:انا هقوله انا ملكش دعوه بالموضوع دا
بعد قليل من الشغل في الشركه دلف البيت
زينه:حبيبي انت جيت
سيف: انا……….
نورهان:ونا ونا………..
دلفوا الي الحديقه
سيف:ماما هتقوله
نورهان:ايوه طبعا
نور:مالهم دول
زينه:مفيش يا حبيبي لتتابع بجديه:انا عايزه اتكلم في موضوع كدا
نور:اتفضلي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)