رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نوسة حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء التاسع والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت التاسع والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة التاسعة والعشرون
اتجهت ناحيه المصعد
اسيل:صباح الخير
محمد:صباح الخير
اسيل بغيظ:هو الاجتماع هيبدا دلوقتي
محمد:ايوه
دلفوا الي الشركه
ندي:الاجتماع حضرتك دلوقتي
محمد:تمام يا ندي
اسيل:استني يا ندي انا عايزه اقوللك حاجه
ندي ببرود:ايوه
اسيل:هيا بسمله بتعمل اي هنا
ندي بغيظ:بسمله خطيبته محمد باشا هتكون بتعمل اي بعد اذنك عشان الاجتماع
اسيل بصدمه:خطيبته هو رجعلها
ندين:ياسمين هانم انتي مش هتروحي الاجتماع
ياسمين:بتسالي لي
ندين:الاجتماع بدأ
ياسمين:ومحمد
ندين:ايوه اجي هو بسمله لتتابع بخبث:سمعت ندي بتقول لاسيل أنهم رجعم لبعض
ياسمين:انتي متاكده من الكلام دا
ندين:ايوه
دلفت الي قاعه الاجتماع
لتدلف بمرح:اسفه علي التاخير
محمد:بعد كدا دا ميتكررش فهمتي
ياسمين ببرود:حاضر
ندي:دي حضرتك الملفات الي طلبتها
رن هاتف
ياسمين بخبث:موبايل مين الي بيرن دا احنا في اجتماع المفروض الموبيلات تتقفل
رن الهاتف مره ثانيه
ياسمين:موبيل مين الي بيرن
بسمله:اسفه جدا تلفوني
ياسمين:لو سمحتي اقفليه مينفعش كدا مش عارفه اي دا
……………………
في شركه التصدير والمعمار
نيره:جوان
جوان:ايوه
في رحله تحبي تيجي معانا
جوان:اسفه بس
نيره:لاء انا ازعل منك كدا
جوان:مش عارفه اقوللك اي بس
نيره:طب بس فكري كدا
جوان:تمام
دلفت خارج المكتب
نيره انتي بتقوليلها اي
نيره:اي مبقلهاش حاجه يا بنتي
…………………..
دلفت الي الشركه لتتابع بشهقه:بقوللك نور باشا ايجي
السكرتيره:في مكتبه
دلفت الي المكتب لتتابع بشهقه:اسفه جدا……….
نور:اهدي بس مفيش حاجه
دلفت السكرتيره الي المكتب:حضرتك طلبتني
نور بجديه:ميار خليها تيجي
السكرتيره:حاضر
ميار:ممكن اسال حضرتك سوال
نور:اسالي
ميار:هيا ميار دي يعني هيا مصممه زيك كدا مثلا
نور:ايوه طبعا
ميار:ايوه يا نور باشا حضرتك طلبتني
نور بجديه:وريني المجموعه الازياء
ميار:اتفضل حضرتك
وهو ينظر في الورق اتفضلي انتي يا ميار علي شغللك
ميار:حاضر
نور:جميله التصاميم دي
ميار:شكرا
……………………..
تامر ببرود:محمد في مكتبه
ندي:ايوه
دلف الي المكتب ليتابع ببرود:اي يا محمد ياسمين القاعه
الي بتقول عليها حلوه دي زوقها مش حلو خالص
دلفت الي المكتب
تامر:ممكن افهم بقاا اي دا زوقك جميل اووي
خالد:انتو هتتشكلوا
ياسمين:علي فكره بقا هيا حلوه
تامر:يا محمد القاعه دي مش عجباني
ياسمين بخبث:لي بقا تقصد زوقي وحش
تامر:ايوه اقصد كدا
محمد:انتوا بتعملوا اي اهدو شويه
تامر:انا مش هصور يا محمد
خالد:خلاص محمد يشوفها بعدين يقول رأيه
ياسمين:انا متاكده انها هتعجبه
تامر:واثقه من نفسك اووي ياختي
خالد:خلاص خلاص
محمد:انا مش عاوز غلط في الشغل فهمتوا
ياسمين:خلاص يا محمد يلا عشان تشوف القاعه
محمد:تمام
بعد قليل دلفوا الي القاعه
اهلا محمد باشا
ياسمين بخبث:محمد انا مش فاهمه هيا دي وظيفتي انا تامر بيدخل لي
محمد:فعلا هو عندو حق
ياسمين:مش فاهمه
محمد:يعني القاعه مش حلوه
ياسمين:بجد
محمد:ايوه
دلف بالخارج
ياسمين:يعني تامر الي الي هيختار القاعه
محمد:هو وخالد
امسك بهاتفه ليجيب بجديه:ياخالد خلي نور يجي الشركه عشان هنبدا في المجموعه
خالد:تمام يا محمد
………………….
علي الناحيه الاخري في الشركه
بسمله:ندي ممكن تفهميني هو لي شركه نور العشري بتشتغل مع الشركه دي
ندي:شركه نور العشري دي للأزياء واحنا الاحذيه
بيبقا عرض الأزياء واحذيه مشتركين يعني
بسمله:ايوه فهمت
خالد:محمد انت جيت اي رايك في القاعه
محمد:بقوللك نور
خالد:هو قال إنه هيجي
محمد:تمام تعالي علي المكتب
بعد قليل دلف الي الشركه
ندي:اهلا نور باشا اتفضل محمد باشا مستنيك في المكتب
خالد:نور ايجي اهو
محمد بجديه:وريني التصاميم
ندين:مين القمر دا
تسنيم:معرفش
دلفت الي الشركه لتتابع بمرح:لو سمحتي مكتب محمد
فين
ندي:اقوله مين حضرتك
دلف سيف الي الشركه
ليتتابع بمرح:نانسي انتي جيتي امتي
نانسي بمرح:من شويه يا سيف
سيف:طب اتفضلي
نانسي:تمام
ندي:دي بقا نانسي
دلفت ندين الي المكتب لتتابع بجديه:ياسمين هانم نانسي ايجت في مكتب محمد باشا
ياسمين:بجد
ندين:ايوه يا ياسمين هانم
نانسي بمرح:اهلا
خالد:نانسي
نانسي:اخباركوا اي بجد
خالد:ايي بقول نبدا في الشغل
نانسي:عايزه اشوف التصميم وكدا لو سمحتوا
لتتابع بمرح:جميله التصميم يا نور عايزه اشوف بقا تصاميم محمد ابلكجي اكيد جميله يعني
خالد:دي التصاميم
……………………..
ساره بمرح:بسمله
بسمله:اسكتي
ساره:في اي
بسمله:مفيش ياختي
ساره:بجد في اي
بسمله:ساره انا تعبانه مش قادره اتكلم
دق الباب لتدلف بمرح:ايوه
ميار:بسمله فين
ساره:في اوضتها فوق
دلفت ميار الي الغرفه لتتابع بمرح:اي يا بسمله روحتي الاجتماع
بسمله:…………….
ميار:بسمله انا بكلمك
بسمله بشهقه:بتقولي اي
ميار:انتي مش معايا خالص بقوللك روحتي الاجتماع
بسمله:ايوه
ميار:طب اي انتي عايزه تقولي حاجه
بسمله:ميار هو انا غبيه لما قولت كدا
ميار:قولتي اي
Flash back
بسمله:ايوه
محمد:موافقه تتجوزيني
بسمله:……………
محمد:مبترديش لي
بسمله:يعني الموضوع دا عايز تفكير
محمد ببرود:تفكير
Back
ميار:انتي غبيه اوووي كمان ومش غبيه بس
بسمله:يابنتي يعني اقوله ايوه بس جدتي متعرفش حاجه
ميار:متقوليلها يا بسمله
بسمله:قولها اي بس
ميار:قوليلها أن محمد عايز يرجعلي تاني يا جدتي
بسمله:هيا هتوافق
ميار:اومال هتقول لاء لتتابع بمرح:بسمله قوليله اي ايوه انا موافقه مش انتي يا بنتي بتحبيه
بسمله:ايوه طبعا
ميار:اومال بتقوليلي هفكر لي
بسمله:جدتي لسه هقولها يا بنتي
ميار:قوليله الاول بعدين قولي لجدتك
امسكت بهاتفها:بقوللك
بسمله:اي
ميار:اي دا مين القمر دي
بسمله:بتقولي اي
ميار:سيف حاطط صوره ليهم هما في الشغل علي الانستجرام
لتتابع بمرح:في وحده كدا زي القمر متصوره مع محمد لوحدهم
بسمله بغيره:نعم بتقولي اي
ميار:بقوللك متصورها معاه اسمها نانسي استني كدا أما افتح الاكونت بتاعها
بسمله:غريبه دي
ميار:ليه
بسمله:أصله مبيحبش يحط الصور علي النت ولا الحاجات دي اشمعنا دي انتي قولتي اسمها اي
ميار:نانسي
بسمله:امم عرفتها انا
ميار:مين دي بعدين انتي غيرانه لي
بسمله:ونا هغير لي يعني
ميار:طب هيا مين دي
بسمله:ندي قالتلي قبل كدا أنها مصممه الازياء بتشتغل معاهم
ميار:بقولك اي سيبك منهم انتي هتقوليله اي
……………………….
في الصباح
لارا ببرود:عارفه يا رنا الكتاب الاي كنت عايزها في واحد كدا اسمه سيف صاحب اخويا محمد اخد الكتاب دا قالي هقراو وهجبهوللك
رنا:تقصدي سيف العشري
لارا:معرفش الي اعرفه انه صاحب محمد بس
لتتابع بمرح:بقوللك انا بحب الأزياء وكدا
رنا:يعني انتي عايزه تكوني في الازياء
لارا:لاء يا رنا عايزه ابقي مصممه
رنا:ومحمد اخوكي هيوافق
لارا:مش عارفه
علي الناحيه الأخري في الشركه
نسمه:جوان ماجد باشا عايزك انتي وبشمهندس ادهم
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:ايوه حضرتك
ماجد:حضرتك
جوان:ايوه لازم في الشغل اقوللك كدا
ماجد:ممكن حضرتك تجي معانا انا وبشمهندس ادهم عشان تشوفي تصاميم العماير وكدا
جوان بمرح:تمام يا بابا اي اقصد حضرتك نسيت
بعد قليل دلفوا الي العماير
ماجد:جوان دي تصاميم البشمهندس ادهم اي رايك انا راي أنه جميل اووي
ادهم:شكرا لحضرتك دا من زوقك
جوان:جميله اووي يا بشمهندس ادهم لتتابع بمرح بابا الكره السياحيه هنا جميله
ماجد:طب اي رايكوا انا مستني حد يعني بخصوص الشغل
هنركب السفينه دي
جوان:تقصد اجتماع حضرتك
ماجد:ايوه اقصد كدا
دلفوا الي السفينه
جوان بمرح:جميل اووي المنظر
ماجد:طب انا نسيت حاجه هجيبها
جوان:تمام
ادهم:احم هو انتي لي بتقوليلي حضرتك مش هو باباكي
جوان:ايوه بس في الشغل بقوله كدا
لتتابع بمرح:امم بتحب الصيد وكدا
ادهم:ايوه طبعا
جوان:بابا بعت مسدج وقال إنه الاجتماع هيبقا جوا
واحنا ملناش دعوه في الاجتماع دا
ممكن مسال علي اما بابا يخلص الاجتماع انت بتحب الصيد
ادهم بخبث:ايوه بحبه
جوان بمرح:ممكن تيجي تصاد معايا انا بحب كدا اوووي
ادهم:يلا بينا
دلفوا الي الصيد لتتابع:انا زهقت بجد
ادهم ببرود:نعم يا ختي زهقتي بعد كل دا والمشي الي مشناه دا زهقتي
جوان:متزعقليش بعدين اعمل اي ممكن نرجع السفينه تاني
دلفوا الي السفينه مره ثانيه
ادهم ببرود:بقوللك اي
جوان بمقاطعه:نعم انتي بتزعقيلي كدا لي ثم وقفت علي ناحيه السفينه
ادهم:انتي بتعملي اي
جوان:لو سمحت عااااااااااا
ادهم :جوان
جوان ببرود:انت غبي انتي زقتني في المياه
ادهم:انا برضو لي غبي يا غبيه انتي
جوان بشهقه:انا مبعرفش أسبح
ادهم:بجد ولا بتهزري
جوان:انا مبهزرش
قفز في الماء
جوان بشهقه:بسببك انت انا وقعت
ادهم:يا بنتي اسكتي انتي كويسه
جوان:كويسه
ماجد:نيره شوفلي جوان والبشمهندس ادهم هما في السفينه
نيره:تمام يا فندم
دلفت الي السفينه لتتابع بشهقه:اي دا دنتي طلعتي مش سهله يا ست جوان
………………………..
دلفت الي المكتب
بسمله:ممكن نتكلم معاك شويه
دلفت الي المكتب نانسي بمرح:محمد التصاميم اهي ونور جاي دلوقتي هو انتوا اخترتوا القاعه
محمد:مش دلوقتي يا بسمله عندي شغل مهم
نانسي:التصاميم كلها جاهزه تمام
محمد بضحكه وسيمه:هو انا قلتلك اي
بسمله بغيظ:قولت اي انت
محمد:قولتلك عندي شغل
بسمله:تمام
دلفت خارج المكتب وأغلقت الباب بعنف
نانسي:اي دا في اي
محمد:مفيش كنتي بتقولي اي بقا
بسمله بتريقه:هو مش قلتللللللللك عندي شغل
ندي:في حاجه يا بسمله
بسمله:لاء مفيش
ندين:يا ندي ادي التصميم دي محمد باشا بسرعه
ندي:استني يا ندين اعمل اي بس انا
بسمله بحب:تحبي اساعدك
ندي:معلش يا بسمله ممكن تدي التصاميم دي محمد باشا عشان خالد باشا عيوني مش عرفه ليه
بسمله بخبث:اكيد طبعا
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:ممكن ادخل
محمد:اتفضلي
بسمله:دي تصاميم الي طلبتها من ياسمين
محمد:وندي فين
بسمله بغيظ:يعني انت مش عايزني اجيبهم
نانسي:انتي بتشتغلي في التصاميم معنا ولا اي
محمد:لاء يا بنتي دي مديره الأعمال اللوچستيه
نانسي:بجد هههههههه
بسمله بغيظ: هو اي الي بيضحك
نانسي:انتي زعلتي انا مقصدش كدا
وضعت التصاميم علي المكتب دلفت وقفلت الباب بعنف
نانسي:مالها دي بعدين هيا ازاي تقفل الباب كدا دنتا المدير يعني
خرج من مكتبه ودلف الي المكتب واغلق الباب بعنف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)