روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء السادس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت السادس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء
رواية جذبتني بعيونها الخضراء

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة السادسة والعشرون

دلفت الي غرفه لتتابع بمرح:محمد…………
لارا:هو فين دا ….اه نسيت في التجديف
دق باب البيت لتدلف:ايوه
نرمين:صباح الخير يا جميل
لارا:صباح الخير
نرمين:انتي لسه صاحيه ولا اي
لارا:لاء
نرمين:محمد هنا
لارا:لاء مش هنا
نرمين:يابنتي انا روحت الشركه ندي قالتلي محمد مجاش
في اي يا لارا هو يعني علطول شغله اهم حاجه ولا عشان يعني الخطوبه وكدا
لارا:انا معرفش بس هو بجد شكله مدايق جدا مبعرفش أكلمه خالص ومبيحبش حد يقول الموضوع دا قدامه خالص
نرمين:يعني في اي
لارا:بقوللك يانروم مبيقلش لحد خالص هما لي سابوا بعض
بس لما ساب محمد حجازي مكنش يعني مدايق اووي كدا كان بالنسبالوا عادي دا حتي عمتو رزان كانت عايزه تفهم لي يعني مقلهاش برضو
……………………

 

 

كنتي فين ياميار
ميار:مفيش ياماما
الام:بقوللك كنتي فين
ميار:ياماما كنت
رن هاتفها
ايوه يا لورا
الام:ميار ميار
لورا:ها عملتي اي بقا
ميار:معملتش حاجه وهو قال انا اسف يعني علي الي عمله
Flash back
ميار:ايوه زينه هانم
‏زينه:حبيبتي ممكن تيجي عايزكي في موضوع
‏ميار:اجيللك في البيت يعني
‏زينه:لا ………….
‏ميار:تمام
Back
لورا:ها وبعدين
‏ميار:هيا مكنتش عيزاني اصلا يابنتي هيا كانت عيزاني ارجع الشغل بس مش هيا الي عايزه تقول عايزه ابنها الي يقول
‏لورا بايماء:ايوه بعدين قاللك اي يعني
‏ميار:زيك ما قالتلك انا اسف جدااا ونا غلطان اني اتكلمت معاكي بأسلوب دا بس يا لورا انا مش عايزه اروح الشغل مش عايزه اشتغل يعني في الشركه دي
‏لورا:لا لا مينفعش بقا دي مامتو وهو قالوللك غلطانين اهو مش انت وبسمله اسلوبكم زي بعض تقلوش توام
‏ميار:اه صحيح هيا هتروح تجيب الاستقاله ولا لا
‏لورا:بصراحه يعني هيا قالتلي عايزه الاستقاله دي لأن مثلا لو قدمتي في شركه تانيه لازم دي والملف وهيا بتقولي أنها مكسوفه جدااا أنها تروح الشركه

 

 

‏ميار:امم
‏الام:ميار
‏ميار:طب هكلمك تاني يا لورا
‏لورا:تمام
‏………………….
‏لارا بمرح:طب يا حبيبي انتي لي مش عايز اتكلم مع حد حتي معايا انا
‏لارا بهمس:لا لا لو قلتله كدا ممكن يتعصب علياا اكتر
‏لارا:اي دا يا محمد انت رايح فين
‏محمد:الشركه
‏لارا:اه تمام
‏علي الناحيه الأخري في الشركه
‏ندي:بقوللك اي ياندين هما دول بخصوص اي
‏ندين:مش خالد باشا قال علي اميل الشركه أنه عايزه مساعده
‏ندي:ايوه
‏ندين:هما دول
‏ندين:احم اسكتي عشان محمد باشا ايجي
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:حضرتك
محمد بمقاطعة:هو دول المساعدات
ندي:تحب ديدخلوا دلوقتي
محمد:تمام
دلفت خارج المكتب لتتابع بجديه:انتي لو سمحتي اتفضلي
…………………
انا مش عارفه انتي بتعملي اي هههههههه
بسمله:في اي يا لورا متديقنيش
لورا:انتي طلعتي الشركه ونزلتي تاني
بسمله:بصراحه انا متوتره جداا مش عارفه اقولل اي
لورا:انتي عرفه تقولي كل حاجه بعدين متتوتريش لتتابع بمرح:انا عرفه انك بتحبييه
بسمله بغيظ:بتقولي اي

 

 

لورا:بقول الحقيقه بس انا هقوللك تعملي اي انتي هتدخلي المكتب هتقوليله لو سمحت يا محمد اومحمد باشا زي ما بتقولي انا عايزه الاستقالة بعدين ونتي بتتكلمي متبقيش متوتره كدا فهمتي
لورا:بسمله مش دي اسيل الي كانت حبيبته
التفت بسمله:ايوه هيا بتعمل اي دي
لورا:مش عرفه لتتابع بخبث:بعدين احنا مالنا صح ولا اي
بسمله:اه طبعا
لورا:طب اي يلا بقا
دلفت عند المصعد
فتحت باب المصعد لتتابع بخبث
اسيل ببرود:احم يووه الجو حار اووي
دلفت داخل الشركه لتتابع بمرح:لوسمحتي عايزه ادخل لمحمد باشا
ندي بصدمه:اه تمام
بعض الموظفين بهمس:هيا اسيل بتعمل اي هنا
ندين:معرفش
ندي بحب:بسمله
بسمله:ازيك يا حببتي
ندي:الحمد الله ونتي يا حبيبتي
بسمله:الحمد الله
بسمله:هو انا ممكن ادخل
اسيل:علي فكره انا جايه قبلها وقلت قبلها برضو لازم يكون في احترام شويه
خالد:يعني اي مفيش واحده من دول عجبتك
محمد:مبحبش اكرر الكلام
ندي بجديه:محمد باشا بسمله عايزه حضرتك واسيل بخصوص الشغل
خالد بصدمه:بجد
محمد:اتفضل انت يا خالد علي شغللك
خالد:حاضر
ليتابع بخبث:دخلي الاتنين
ندي بشهقه:اي …..احم اسفه حضرتك حاضر
دلفت خارج المكتب لتتابع بجديه:اتفضلوا
اسيل:انا ولا هيا بس اكيد انا طبعا
بسمله بغيظ دخلت المكتب
ندي:انتوا التنين محمد باشا قال كدا
بسمله بجديه:حضرتك انا…
محمد بمقاطعة:علي فكره انا مقلتلكيش اتكلمي
اسيل بمرح:حضرتك انا جايه بخصوص الشغل
محمد بضحكه وسيمه:اه اكيد طبعا ممكن الملف

 

 

اسيل بمرح:اتفضل
ليتابع بجديه:تمام اهم حاجه عندي لينظر التي تقف من الغيظ الالتزام في الشغل
اسيل:عارفه حضرتك
ليلتقط هاتفه ليتابع بجديه:ندي تعالي بسرعه
دلفت ندي الي المكتب
محمد:عرفي اسيل المكتب وعرفيها الشغل تمام
ندي:اي
محمد:هو في ايييي كل اما اقول حاجه تقوليلي اي
ندي:اسفه حضرتك اتفضلي
محمد بخبث:ايوه قولي كنتي عايزه اي
بسمله ببرود:انا عايزه الاستقالة بتعتي لو سمحت
Flash back
بسمله:انا مش عايزه اكمل في الخطوبه دي
محمد:السبب
بسمله: كدا انا مش عايزه اكمل
Back
محمد ببرود:ونا قلتلك قبل كدا أن انتي قبل ما تشتغلي هنا مكتوب في العقد انك مينفعش تسيبي الشغل
بسمله بمقاطعه:ايوه حضرتك قلت كدا
محمد:انتي عرفاكي مبحبش اكرر الكلام سمعتي بعدين مش عايزه تشتغلي هنا مفيش استقلات عيزه استقلتك يبقا تشتغلي زي ما قلتلك كلامي واضح

 

 

بسمله بغيظ:واضح
دلفت خارج المكتب وقفلت الباب بعنف
لورا:ها عملتي اي شكللك مدايقه
بسمله:قالي مفيش استقلات لما تكملي شغللك
لورا:زي ما ميار قالت يعني طب هتعملي هتكملي الشغل
بسمله:لازم بصي يا لورا انا مش عايزه جدتي تعرف أن بشتغل هنا تمام
لورا:طب لي
بسمله:يعني لو هيا عرفت هتقولي روحي الشغل كدا عادي طبعا هتقول لاء
لورا:تمام بس هقولها اي لو هيا سالت عليكي
بسمله:قولها عند ميار
لورا:تمام
……………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى