رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نوسة حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الحادي والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الحادي والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الحادية والعشرون
لتتابع :لي انا عملت اي
محمد :بتتاخري عن شغلك
بسمله:انا اسفه معتش هتاخر تاني
محمد:انت لي بتقوليلي حضرتك
بسمله:اومال اقوللك اي
محمد:قولي محمد من غير حضرتك دي
بسمله:بس انا مش متعوده علي الكلمه دي
محمد:لا اتعودي معتيش تقوليلي الكلمه دي تاني
بسمله:حاضر يا………احم بصراحه انا متعوده علي كدا
محمد:انتي مش طلعه من المكتب لما تقولي وممكن كمان اخليكي تعملي شغل كتير
بسمله باحراج:بس
محمد بمقاطعة:بس اي ليتابع بمرح:لما بكلمك برضو بتقولي حضرتك انتي ناسيه انك خطيبتي
بسمله:لاء مش نسيه بس
محمد:خلاص خليكي واقفه كدا
اتجه ناحيه باب المكتب واغلقه
محمد بخبث:ها هتقولي عشان تخرجي وتكلمي شغلك
بسمله:……………
محمد:خلاص خليكي
بسمله:حاضر مش هقول هقول الكلمه دي
محمد:اومال هتقولي اي
بسمله:طب انا برن بس انت مردتش عليا كنت عايزه اطمن علي لارا
محمد بمقاطعه:لارا كويسه ومتتهربيش من الموضوع انا ممكن ازود الشغل اكتر لو مقلتيش
في برق عينيها سحر البراءه
بسمله باحراج وازداد احمرار وجهها:حاضر يا محمد
ممكن اخرج بقا عشان شغلي
محمد:…………ها بتقولي اي
بسمله بضحكه وسيمه:بقول لحضرتك اي اقصد حاضر يا محمد ممكن بقا أخرج عشان شغلي
محمد:اتفضلي
دلفت خارج المكتب ثم التفت ناحيه المكتب مره اخري
بسمله:اه صحيح هو انا لسه مطروده
محمد بضحكه وسيمه:لاء
دلفت خارج المكتب
ياسمين بخبث:ندي محمد ايجي
ندي:ايوه يا ياسمين هانم في المكتب
ياسمين:لو سمحتي ممكن تبعدي كدا
دلفت الي مكتبها لتتابع بهمس:يعني هو برود وخلاص
خالد بمرح:الاجتماع بعد شويه
ياسمين:اه محنا عرفين يا خالد يعني محمد كنت بقول اي………
ياسمين بغيظ:محمد مش معانا خالص يا خالد
بينما كان يركز علي تللك الجميله التي تجلس علي مكتبها
خالد بمرح:احم اي محمد
محمد:بتقول حاجه
ياسمين:ايوه بنقول انت مش مركز معانا اصلا
محمد:بقولوا اي
ياسمين:بنقول أن الاجتماع بعد شويه
محمد:اه تمام
…………………….
في بيت بسمله
جيهان:ماما هي بسمله مش هنا ولا اي
الجده:في الشغل يا بنتي
جيهان:في الشغل
ساره بمرح:خالتوا اي رايك نكلمها في الفون نعاكسها شويه
الجده:ساره اختك مش فاضيه للكلام دا
جيهان:هههههههه يلا بينا
رن هاتفها لتجيب:الو
جيهان:اي يا جميل
بسمله:اي يا خالتوا
جيهان:بقوللك…….
ياسمين بخبث:لو سمحتي انتي عايزه قايمه لتوريد واستهلاك البضائع
بسمله:ثواني كدا يا خالتوا
ياسمين بخبث:في احترام شويه لما اكون بكلمك متتكلميش في الفون
ساره:اي دا في اي
جيهان:اسكتي
بسمله:انتي طلبتي القايمه لي بعدين دا مش شغللك
ياسمين بخبث:ونتي هتعرفيني شغلي اي انتي مش محترمه اصلا
بسمله:انتي احترمي نفسك انتي زوتيها اووي
محمد:اي في اي بتزعقوا لي
ياسمين بخبث:بقولها انا عايزه قايمه لتوريد واستهلاك البضايع تقولي دا مش شغللك
محمد:عايزه القائمه لي
ياسمين:مفيش عيزاها
محمد بعدم فهم:يعني هتعملي اي فيها
ياسمين:القائمه هتتراجع يا محمد
ساره بهمس:يا خالتوا في اي
جيهان:مش انا قلتلك اسكتي
ياسمين:هيا بتقولي دا مش شغللك
محمد:طبعا دا شغللك
ياسمين:طب اقولها بقا يا محمد وتحترم نفسها
محمد بمقاطعة:هيا مين دي الي تحترم نفسها بعدين شغللك مقلتش حاجه إنما تغلطي فيها لاء
ياسمين:بس……………..
محمد:اتفضلي علي شغللك
بسمله:انا كنت مفكره أنها ملهاش دعوه بالقائمه وكدا
محمد:بعد كدا لما تقوللك حاجه متقليش دا مش شغللك
بسمله ببرود:حاضر
ساره:هتفضلي فاتحه الخط وخلاص
جيهان:يا بت مش انا بقلك اسكتي
ساره:منا مش فاهمه
…………………
نرمين:لارا حبيبتي في اي طمنيني عليكي
لارا:انا كويسه يا نروم
نرمين:اي الي حصل
لارا:مفيش بس………..
رن هاتفها لتجيب:ايوه يا رنا
رنا:اخبارك اي انتي مبتتكلميش يعني
لارا:اسكتي يارنا انت مش فاهمه حاجه خالص
رنا:طب مش فاهمه اي طيب
لارا:طب انا هكلمك بعدين
رنا:تمام
لارا:ها كنا بنقول اي بقاا
دلفت الي المصعد
خالد:يا بسمله استني
بسمله:ايوه
خالد:استني ننزل مع بعض
بسمله:اه انا مش عارفه اصلا الاجتماع هيكون فين
ياسمين بخبث:اي نزلين
خالد:اه هتيجي
ياسمين بمرح:لا انا هستني محمد
خالد:طيب تمام
خالد:يلا يا بسمله
بسمله بغيظ:يلا
ياسمين:اه محمد ايجي اهو لتتابع بمرح:يلا بينا ولا اي
بسمله بشهقه:انا نسيت الموبيل في المكتب هجيبه واجي
دلفت الي المكتب التقلت رساله من هاتفها
في حبي اشتاقك رغما عن قلبي واهيم بكي رغما عن عقلي
دلف الي المكتب لتتابع بجديه:بتعملي اي
كانت تركز في تلك هذه الرساله
محمد ببرود:انتي يا بنتي
وقع الهاتف من يديها لتتابع بشهقه:ايوه
محمد:بتعملي اي عندك كدا واي الي انتي مركزه في التلفون كدا
بسمله بتوتر:لاء مفيش حاجه
محمد:متكذيبش لأن باين عليكي واخلصي عشان الاجتماع هيبدا
بسمله:حاضر
………………………
ساره:انتي مقلتليش في اي
جيهان:مفيش
ساره:لا في بسمله كانت بتتشاكل مع حد
الجده:بتتشاكل
جيهان:لا مفيش حاجه لتتابع بهمس:اسكتي يا بت يا ساره
……………………….
لين بجديه:ميار لوسمحتي بعد كدا متتاخريش عن شغللك لأن نور باشا مدايق جدا وبيحبش كدا بما انك مساعده ريناد يبقي انتي تيجي قبلها مينفعش تجي متاخر
ميار بعدم فهم:ريناد مين
لين:المساعده لنور باشا
ميار:امال انا اي
لين:المساعده بتاعتها فهمتنا
ميار:بصي انا مش فاهمه حاجه
لين:كل الي عيزاكي تفهمي انك متتاخريش بعد كدا يا ميار
ميار:اه تمام والمساعده بقا انا مش فاهمه حاجه
لين:انتي مساعده ريناد الي هيا مساعده نور باشا فهمتي
ميار بغيظ:اه فهمت
لين:لو سمحتي بقا روحي المكتب عشان الشغل بيتكلموا في دلوقتي
دلفت ناحيه المكتب لتتابع بجديه:ممكن تقولي اي شغلي في الشركه هنا
نور:ولين قالتلك اي
ميار:أن اساعد مساعدك
نور:يبقا زي ماقولتلي
ميار:تمام
دلفت ريناد خارج المكتب لتتابع بجديه:زي ما نور باشا قالي انتي هتنقلي الملابس في الطابق الخاص في الملابس
دلفت ريناد ناحيه مكتبها
دلفت للطابق الخاص بالملابس
بعد قليل جسلت علي سلم الشركه لتتابع بشهقه:معتش قادره
دلفت ناحيه المكتب لتتابع بغيظ:لازم اتحمل انا محتاجه الشغل دا ثم اصدمت بشخص لتتابع ببرود:في اي انتبه شويه
سيف:بتكلميني انا
ميار:معلش اسفه بس انا مدايقه شويه
سيف:انتي مساعده ريناد
ميار:اه حضرتك مين
ليتابع بمرح:انا متاكد ان نور هو الي ميدايقك
ميار:غبي اووي يعني
سيف:امم بس هو مش غبي يعني للدرجه دي
ميار:تقصد اي انتو تعرفي يعني بعدين مين انت
سيف:انا سيف اخو نور
ميار بصدمه:ها بتتكلم بجد
سيف:ههزر يعني
ميار:اي انا باين كدا هترفد النهارده
سيف:لا لي بتقولي كدا
ميار:انا اسفه
سيف:لا مفيش مشكله
ميار:طب بعد اذنك عندي شغل
سيف:اتفضلي
………………………..
ياسمين بخبث:محمد انت لسه هتشتغل ولا اي
محمد:اه لسه في حاجه
ياسمين:لاء…………..
بسمله:اي الورق الي حضرتك عايزه
محمد:هاتي
بسمله:انا كدا ممكن اخرج انا كدا خلصت شغلي
محمد:تمام اتفضلي انتي
دلفت ناحيه الباب
ليتابع بجديه:هو انا قلتلك اخرجي
بسمله:امال حضرتك بتقول……….
ياسمين بغيظ:انا هخرج انا
محمد:انا هخلص شغل دا وهوصللك
بسمله:لاء متتعبش نفسك انا همشي انا
محمد:انا لما اقوللك حاجه تسمعي الكلام
بسمله:حاضر
……………………….
ميار ببرود:انا خلصت الشغل
ريناد بشهقه:انا مليش دعوه انتي تروحي لنور باشا وتقوليله هو عايزك اتفضلي
ميار:اه تمام
دقت باب المكتب
ليتابع بجديه:ادخل
ميار:حضرتك عايز حاجه
نور:اتفضلي
ميار:دي اي
نور:شيفاه اي
ميار:ملف
نور:طب لما هوا ملف بتسالي لي
ميار بغيظ :انا مش بسال علي الملف انا هعمل اي في الملف
نور:هترتبي الارشيف والمستندات علي الكمبيوتر
ميار:انا
نور:اه انتي
دلفت خارج المكتب لتردف بغيظ
لين:ميار
ميار:نعم
لين:في وحده عيزاكي
ميار:مين دي
انتي ميار
ميار:ايوه حضرتك مين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)