رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الرابع عشر 14 بقلم نوسة حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الرابع عشر
رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الرابع عشر
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الرابعة عشر
علي الناحيه الأخري في بيت محمد
دق باب البيت لتدلف بمرح:انت لحقتي تيجي يا………..
انت اي الي جابك هنا عايز اي
سيف:محمد فين يا بنتي اخلصي
لارا :مش هنا
سيف:اومال فين
لارا:معرفش اتفضل بقااا لما يجي ابقا تعالي تاني
سيف ببرود:دانتي دمك تقيل
لارا ببرود:بقوللك اي احترم نفسك هي مين دي الي دمها تقيل مفيش اتقل من دمك
سيف:دمي تقي…………
رنا بمقاطعة:اي لارا أو نتي عندك ضيوف ولا اي
لارا:لا لا ادخلي يلا
اتجه سيف الي سيارته بغضب
رنا:هومين دا
لارا:انا معرفش باين كدا في شغل بينه وبين محمد
رنا:انا يعني مبشفكيش خالص انا لازم اجيللك يعني
لارا:يا بنتي محمد مش راضي يخليني اخرج
رنا:بقوللك اي شوفتي الي في الجريده
لارا:ايوه …مش عرفه اي سببه اصلا
رنا:ازاي متعرفيش انتي مكنتيش في الشركه لما اسيل راحه هناك
لارا بخبث:دا الموضوع كبير بقاا بقوللك اي تعالي في الحديقه هنا
……………………….
رزان:انتي ليكي صحاب يعني مقربين من جدتك وكدا يعني البيت جمب البيت
بسمله:ايوه ليا
رزان:طب جدتك معاكي ولا معا كلام عمك دا
بسمله بشهقه:لا جدتي معايا طبعا
رزان:طب صحبتك اسمها اي
بسمله:ميار
رزان:هتكلميها وتفهميها كل حاجه تمام لي بقا علشان انتي بتقولي في حراسه في البيت طب انتي هتروحي إزاي
بسمله:ايوه انا مش فاهمه كدا وازاي اقول لجدتي أن انا هتخطب من غير مهيا تعرف ولا حتي قولتلها الموضوع
رزان:اهدي انا هفهمك هتحكي لميار كل حاجه وميار هترحلها تفهمها هو دا الحل
بسمله:طب ممكن تلفونك
دق باب القصر
اتفضل محمد باشا
رزان:حبيبي تعالي
بسمله:ممكن حضرتك التلفون
رزان:اتفضلي
اتجهت الي الغرفه باقصي سرعه لتتابع : الرقم اي…. هو انا نسيته………..خلاص افتكرت
علي الناحيه الاخري في بيت ميار
ميار:الو..
بسمله:ايوه يا ميار
………………
لارا :يعني كل ده حصل ونا مش عرفه
بقوللك اي واسيل راحتله كدا وزعقت جامد
رنا:الشركه كلها سمعتها
………………
في بيت بسمله
ميار:ساره امال فين جدتك
ساره:في اوضتها زعلانه
دلفت ميار لتتابع بمرح:ممكن ادخل
الجده:طبعا يا حبيبتي
ميار:انا كنت عيزاكي في موضوع بصي يا جدتي الموضوع يخص بسمله حكت لها بما قالت لها بسمله
ميار:قوليلي بقا اقولها اي
الجده:طب وعمها لو عرف
ميار:بقوللك دي هتتخطب محمد ابليكجي ونتي تقوليلي وعمها
الجده:طيب خلاص هعمل اي يعني
وفي صباح يوم جديد
بسمله :صباح الخير
رزان:صباح الخير
بسمله:انا ونا بكلم ميار امبارح قالتلي أن عمي شال الحراسه الي كان حاططه دي
رزان:طب اي هتروحي
بسمله:ايوه
رزان:تمام.انتي اجهزي وانا هاجي معاكي
بسمله:تمام
دلفت الي غرفتها وارتدت ملابسها
بعد قليل
بسمله:انا خلصت
دلفوا الي السياره رزان: عنوان بيتكوا اي يا حبيبي
بسمله:العنوان………….
علي الناحيه الأخري في الشركه
ياسمين:ندي محمد ايجي ولا لاء
ندي:اه موجود في مكتبه من بدري
دلفت الي المكتب لتتابع :صباح الخير
محمد:صباح الخير
خالد بجديه:محمد طب والمجموعه دي انت شفتهه ولا اي
محمد:لاء لسه وريني كدا
ياسمين بخبث:دي المجموعه الجديده
خالد:ايوه ها يا محمد
محمد:الون دا بينوه اكتر انت فهمني لازم يكون الون باين اكتر
خالد:طيب تمام
ياسمين:هو بخصوص الجريده الي كتبت انك خاطب يا محمد الكلام دا فعلا صح مش معقول يعني انت هتخطب بسمله دي خالص
محمد:وليه لا
ياسمين بخبث:طبعا يعني انت اي وهيا اي وبعدين اصلا انت…..
محمد بمقاطعة:خلصتي كلام ولو خلصتي كلام علي شغللك وبعد كده اياك اسمعك بتقولي حاجه عنها ولا انت عارفه انا هعمل اي
ياسمين:ونت بتدافع عنها كدا لي يعني دي…..
محمد: انا لسه قيللك اي اتفضلي علي شغللك
خالد:اهدي يا محمد مش كدا
دلفت خارج المكتب بغيظ
خالد:اي يا محمد انت زعقتلها كدا لي
محمد:اتفضل علي شغللك انت كمان
…………………………..
الجده:ساره انتي افتحي الباب
ساره:حاضر
ساره:بسمله
بسمله:اتفضلي
ساره بهمس:مين دي
الجده:بسمله انتي كويسه يحبيبتي
بسمله:انا كويسه
الجده:اهلا وسهلا
رزان:اهلا بيكي
بسمله:حضرتك تشربي اي
رزان:الي تعمليلي يا حبيبي
بسمله:ساره تعالي معايا
رزان:اي ميار قالتك علي الموضوع وانت رايك اي
الجده:اه قالتلي بس الأصول يعني أن هو يجي صح
رزان:اه طبعا بس هو دلوقتي في الشغل
بسمله:ادهم مجاش
ساره:لاء
بسمله:طب بقوللك اي هتروحي لميار تقوليلها تيجي
ساره:تمام
دلفت بسمله لتتابع بمرح:اتفضلي
رزان:شكرا يا حبيبي
رن الهاتف
بسمله:الو يا ندي
ندي:في مشكله في الشغل ولازم تيجي متقوليش لا بجد محمد باشا متعصب جدا ها
بسمله:طيب تمام
بسمله:انا لازم اروح الشغل دلوقتي
رزان:مفيش مشكله
……………….
علي الناحيه الأخري في الشركه
ندي:حضرتك بسمله جايه دلوقتي هنشوف اي المشكله في الشغل
محمد:هاتلي الملف من ياسمين قوليها بخصوص المجموعه
ندي بجديه:حاضر
اتجهت ناحيه المكتب لتتابع بجديه:ياسمين هانم محمد باشا طلب الملف بخصوص المجموعه
ياسمين :تمام يا ندي اتفضلي انتي علي شغللك ونا هوديله الملف
ندي:تمام
دلفت ياسمين الي المكتب :اتفضل الملف
محمد :انا بعت ندي مكنتيش تتعبي نفسك
ياسمين:ولا تعب ولا حاجه
ندي:محمد باشا بسمله ايجت بره
محمد:خليها تدخل بسرعه
ياسمين:محمد بجد موضوع خطبتك دا
دلفت المكتب لتتابع بجديه:حضرتك ممكن افهم اي المشكله الي في الشغل
ياسمين بط:انتي بتقولي اي انتي عايزه المدير يقوللك المشكله اي انتي تعرفيها من نفسك
محمد:لو سمحتي متدخليش ليتابع :تعالي يا بسمله
ياسمين بغيظ:مش معقول يا محمد الي بتعمله دا انت المفروض تطردها علي الي قلته دلوقتي
محمد ببرود:وهيا قالت اي أو غلطت في اي ممكن افهم
ياسمين:أنها بتقوللك المشكله هيا اي
محمد:انتي تبقي اي عشان تقوليلي اطردها
ياسمين بغيظ:بس…………..
محمد:فهمتي يا بسمله هتعملي اي اتفضلي ونتي كمان يا ياسمين شوفي شغللك
دلفت خارج المكتب لتتابع بغيظ:ابعدي كدا يختي
بسمله:انتي اي الي عملتيه ده بعدين انتي بتعمليني كدا انا عملتلك حاجه
ندي:خلاص يا بسمله تعالي خلاص
ياسمين :سيبها سيبها اما نشوف المحترمه دي هتعمل اي
بسمله :بجد انتي……..
ياسمين:بقوللك اي احترمي نفسك يا بت انتي
محمد:هو في اي هنا انا مش عارف اشتغل
ياسمين :البنت دي مش محترمه يا محمد
بسمله :حضرتك انا معملتش حاجه
محمد:انا مش عايز كلام كتير اتفضلوا علي شغلكوا
……………………….
نور:انت روحت لمحمد
سيف:روحت ملقتوش في البيت يمكن في الشركه
نور:خلاص ياعم روحله الشركه عشان نشوف المجموعه
سيف:خلاص هروحله بس اما اخلص الملف دا بقوللك اي متعرفش البنت الي في بيته دي مين
نور: أخته
سيف:بجد ازاي مش انت قولتلي انت أخته في تركيا
نور:ايوه يابني وخلصت دراستها ويجت بعدين يا سيف ركز في الشغل
……………..
بسمله: حضرتك انا خلصت الي انت قولتلي عليه
محمد:وريني
بسمله:اتفضل
محمد بجديه:تمام اتفضلي انتي
………………………
نرمين:حببتي بصيلي بطلي تبصي في التلفون
لارا:نعم
نرمين :اي الي كان مكتوب في الجريده دا
لارا:معرفش متسالنيش لأن سالت محمد ومردش علياا
نرمين:بجد ولا مش عايزه تقوليلي حاجه
لارا:لاء يا نروم ازعل منك ونا مش هبقا عايزه اقوللك لي
نرمين:طب محمد في الشغل
لارا:اه في الشغل بقوللك عمتو رزان اجيت
نرمين:اه بجد
لارا:ايوه
نرمين:وحور بنتها لسه بتدرس
لارا:ايوه بتدرس بتدرس زي ما محمد كان بيدرس التصميم وكدا
نرمين:اه
……………………..
ندين:محمد باشا بسمله وقعت من علي السلم
محمد:ايييييييي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)