رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم نوسه حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الجزء السابع
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني البارت السابع
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الحلقة السابعة
دلفت منه للقصر …………
واحده من الخدمه.
اهلا بك من انتي
منه:بصي مبحبش اتكلم ايطالي ….فمتشتغلوناش بقاا يا لاراااااااااا
نزلت لارا مسرعه علي السلالم:اي في اي ……..
وثواني كانت هتقع كانت لابسه كعب عالي جدا
منه:هتقعي هتقعي ……
في غرفه عند محمد
بسمله:متقول بقاااا ………….
محمد سمع صوت بره:اي الصوت دا دلف خارج الغرفه
بسمله بغيظ:انت بتتهرب مني صح …….
دلفت بالخارج هيا كمان
لارا:منتي بتزعقي قولت في اي تزعقي كدا ليه
منه:يستي مفيش ……عادي …بعدين انتي خارجه
لارا:احنا مسافرين
منه:اييييي لاء طبعااااا
لارا:اعمل اي مش بمزاجي بقوللك اي قولي لمحمد اخويا يقعد شويه ……تفضلي اتكلمي كتير لحد مايزهق ةيقوللك تمام
منه:لاء ياختيييي هيزعقلي …..
محمد:في اي …..بتزعقوا كدا ليي
منه: اي ازيك يامحمد اصل لارا بطانها وجعها ……مش صح وهيا بتغمز للارا
لارا:امم اه بطني وجعاني
منه:اومال فين بسمله دي ……….
بعد شويه بسمله اتجهت ليهم ……
منه بهمس:هيا دي
لارا:امم
بسمله:اهلا …….
منه:اهلا بيكي ………
شويه وبسمله سكتت وبصت لمحمد
منه بهمس:جميله اووي يا لارا انا عايزه اسألها سوال
لارا:سوال اي
منه:ماشاء الله شعرها جميل اووي وطويل اووي هيا بتحط اي علي شعرها …..
لارا:اسكتي يابت …….بسمله دي منه بنت خالتي هما هنا في إيطاليا
بسمله:اهلا بيها …بسمله سلمت علي منه
منه:بقوللك اي يامحمد انتوا ف…..فعلا هتسافروا ……
محمد:اه هنسافر في حاجه ….
منه:لا طبعا ..اختك تعبانه بطنها وجعهاااا مش…..مش صح يابت يا لارا
لارا:اه ….اه بطني وجعني …..
محمد باستغراب وبصلها وسكت….
منه:هو متكلمش لي
لارا:تعالي يا منه معايا …دلفوا الي الغرفه
بسمله بغيظ:برضو مش هتحكيلي …..
محمد دلف الغرفه من غير ميتكلم ……
بسمله دلفت هيا مكان:اي يامحمد مبتردش لي …..سكت شويه وبعدين اتكلمت:تمام فهمت مش عايز تحكي حاجه
بسمله بزعيق:بقوللك ايييي متقربش مني ت…..تاني والا…
محمد:والا……….كملي سكتي لي وبعدين انا كام مره قولتلك متزعقيش
بسمله بخوف:ها …….هو انا زعقت لا لا ……م….مزعقتش انت اكيد انت سمعت غلط
محمد:تمام ….تمام تجهزي عشان هنسافر دلوقتي لما نوصل لينا كلام تاني
دلف من الغرفه
بسمله:هو انا لي غبيه …كدا بزعق لي انا مينفعش هيتكلم بهدوء ….يووه
بعد شويه …………وصلوا للمطار كانت طياره خاصه ليهم بس ….دلفوا للطياره
*****************
في المستشفي
ميار كانت قاعده مع لين
لين:يعني بسمله اتجوزت ……..
ميار:بلاش تقولي لادهم يالين
لين:حاضر حاضر
ميار:بس انا مستغربه من حاجه كدا
لين:حاجه اي
ميار:في اهتمام جامد يعني كل شويه الدكتور يدخل ويطمن واهتمام ….انتي فاهمه
لين:اه ..لتتابع بمرح:لينا واسطه هنا ولا اي ههههه
ميار:باين كدا ….
لين:هو انا ممكن اشوف خطيبك
ميار:احم …..لي
لين:عادي اشوفه مش هو نور العشري …
ميار بغيره:لا ممعياش صور لي
لين:اه طيب …..بعدين ممكن اشوف صوره علي النت
ميار:اه ….اه
لين تبحث في تلفونها علي موقع جوجل
لين بإعجاب:هو وبتورؤ الصوره لميار
ميار:اه هو
لين:يخربيت جمال امك …..قمر يابنتي اتخطبتيلوا ازاي دا
ميار:اي يابت متحترمي نفسك دا برضو خطيبي
لين:شكللك كدا بتغيري عليه
ميار:انا لا طبعا ……..اغير اي ….بطلي كمان وتعالي علشان نطمن علي جدتك
لين:تمام يلا
**************
علي الناحيه الأخري في الشركه
ندي:لسه في شغل ناقص هيهزقني انا منا عارفه
وهيا بتتكلم مع الموظفين في الشركه:يجماعه متشوفوا شغلكوا الي ناقص …محمد باشا هيجي من السفر النهارده ولو لقي الشغل ناقص هطردنا كلنا بجد وقبل ما نطرد هنتهزق شوفوا شغلكوا كويس
دلفت للمكتب مسرعه وضعت ملفات علي مكتبه ….
تمام كده عشان ميقوليش شغللك ناقص لي
سها وهيا واقفه علي باب المكتب:هيطردك عشان شغللك ناقص
التفتت ندي:افندم بتقولي اي …..
سها:لما يجي هقوله أن انتي ادتيني ملفات غلط …….
ندي ببرود:اولا انا متاكده أن انا ادتللك الملفات مش غلط صح ….واوعي كدا
خرجت ندي من المكتب
بينما سها كانت تفكر في شئ ما ……….
*************
مروه ومني ولورا وصلوا قنا ……..
مني:احنا هنستني هنا …عشان مش عارفين بيتها فين هتصل عليها ثواني
مني اتصلت علي شيماء .الوا يا شوشو ازيك
شيماء:كويسه الحمد لله ونتي
مني:كويسه الحمد لله بقوللك اي احنا وصلنا مش عارفين بيتك فين
شيماء:تمام خليكي مكانك واخويا هيجيللك ….لأن انتي عارفه ممنوع عندنا في الصعيد البنت تطلع بره
مني باستغراب:تمام تمام ……
في بيت في الصعيد
شيماء:ماما البنات وصلوا بره بس مش عارفين البيت ممكن تقولي لاخويا يطلع ليهم ….
الام:حاضر يابنتي ……..
شيماء طلعت بره في التراس وفضلت قاعده مستنياهم
بعد شويه وصلوا وشيماء سلمت علي لورا ومروه ومني
مني:ازيك يا قمر وحشاني اووووي
شيماء:ونتي كمان جووووي جوووي
شيماء سلمت علي لورا ومروه
مني:مروه خليكي مع لورا علي اما اقول لشيماء حاجه
مروه:تمام
مني:بعد اذنك ثواني
لورا:اتفضلوا
دلفوا لغرفه شيماء ……..
شيماء:هيا دي البنت
مني:ايوه هيااااا
شيماء:بص شكلها طيبه وصعبانه علياا
مني بضيق:يعني اي صعبانه عليكي انتي عايزه يعني تتجوزي غصب عنك
شيماء:لا طبعا …
مني:يبقا خلاص
******************
في القصر
نرمين:مايااااا ……..ماياااااااا
مايا:نعم يا نرمين هانم
نرمين:افتحي هو انتي مش سامعه ولا اي اخلصي
دلفت لتفتح الباب
نرمين:حبيب قلبي
اتجهت لي وحضتنوا وحشتني اووي ياحسام
حسام:ونتي كان ياماما
نرمين:مقلتليش يعني ان انت هتيجي
حسام:عادي ياماما
دلفوا للحديقه:بما أن انت نزلت بقاا عيزاك في موضوع
حسام:ماما انا تعبان من السفر ومش قادر ونا عارف الموضوع اي وبلاش نتكلم في انتي عارفه راي اي تمام
نرمين:هو مش عشان وحده كرهتك في الجواز يبقي البنات كلها زي بعضها ياحبيبي
حسام:تمام ياماما بعد اذنك بقاا عشان هطلع هغير واسافر قنا……
بعد ما حسام دلف من الحديقه
نرمين بغيظ:انا عايزه اعرف انت لسه بتحبها ولا لاء لا بتستعبط علياا
في غرفه حسام دلف لغرفه الملابس
ارتدي ملابسه ……ونزل
نرمين:طب انت لسه جاي من السفر ياحبيبي اهدي شويه
حسام:معلش ياماما عشان متاخرش
خرج من القصر واتجه لسيارته ليديرها ……..
************
في القصر عند محمد …………بعد ما وصلوا
بسمله باندهاش انا الاقصر جميل جداا أكثر من رائع
بسمله:هو اي دا مش المفروض نروح بيتكم
لارا:القصر دا محمد اشترها ….من زمان ……..
بسمله بعدم فهم:اه ………طب كنت عايزه منك……….شويه سكتت لما لقت محمد نزل
لارا:اي دا انت انت هتروح الشغل
محمد:بتسال لي ……..
لارا:مفيش
بسمله كانت تبصيله ومدايقه منه جداا …….بعد اذنكم انا هطلع ……
بعد ما هو دلف من القصر نزلت تاني بسرعه لارا كنت عايزه منك التلفون ثانيه بس متعرفيش محمد أن أن اخدته منهك
لارا:تمام اتفضلي ……….
لارا سابتها وطلعت اوضتها …….
بسمله طلعت اوضتها هيا كمان ……و قفلت الباب ورنت علي ميار
ميار كانت واقفه مع الدكتور بتتطمن علي الجده
تلفونها رن وشافت المكالمه
طيب تمام يادكتور الدكتور دلف
ميار:اكيد دي بسمله لتجيب:الوا
بسمله:ميار ميار جدتي عمله اي طمنيني ….
ميار:اهدي بس هيا كويسه
بسمله:طب طب …..اي الي …حصل ياميار قوليلي
ميار وهيا بتبتعد شويه:لما انا كنت بكلمك قالتلي افتحي المكالمه وسمعتك ونتي بتقولي انا اتجوزت هو انتي فعلا اتجوزتي …….
بسمله:هفهمك ……انا اصلا اتجوزت غضبن عني
ميار بعدم فهم:ازاي
بسمله حكت ليها كل حاجه
ميار:بجد ……….وبس برضو يابسمله انتي مبسوطه أنه اتجوزك ……متقليش غصب عني دي
بسمله:تمام بس برضو مكنتش حاجه كدا بعدين سيبك من الكلام دا وساره وادهم وادهم عرف
ميار:ادهم عرف أن جدتك تعبانه واجي من السفر …..وهو كمان واقع في مشكله ….بس حكيللك بعدين
بسمله:وعرف أن انا اتجوزت
ميار:محدش يعرف الا انا وجدتك وساره ….مقلتلوش
بسمله:طب قوليلي العنوان ….
ميار:مش انت يابنتي بقولي مش هعرف هخرج وهو قالك مفيش خروج
بسمله:من غير ما هو يعرف ……….قوليلي العنوان
ميار:العنوان******
بسمله قفلت مع ميار …….طب فعلا انا هخرج ازاي
فضلت تفكر كتير ……دلفت غرفته لارا قبل ما تدخل خبطت علي الباب:ممكن ادخل
لارا كانت واقفه قدام الدولاب:اتفضلي
بسمله دخلت:اتفضلي تلفونك شكرا …..
لارا بصت لبسمله:في اي انتي عايزه تقولي حاجه …..
بسمله:ها لا مفيش شويه وسكتت واتردتت تقولها ولا لاء لارا ممكن تساعدني
لارا:طبعا في اي قولي
بسمله:بس دا يكون سر بيني وبينك ومحدش ميعرفش
لارا:تمام قولي في اي
بسمله حكتلها ………….
لارا:طب عندي فكره ….انك تروحي المستشفي تطمني علي جدتك بصي ركزي معايا انت هتروحي المستشفي تمام ونا هكون هنا عشان لو محمد ايجي اعرفك تمام وخلي تلفوني معاكي اهو …ونا اصل معايا فون تاني
بسمله:انا مش عارفه اقوللك اي
لارا:متقليش حاجه يابسمله انتي اختي
بسمله دلفت غرفتها وارتدت ملابسها
وبعد شويه خرجت …….
بعد قليل وصلت المستشفي وهيا بتصعد السلالم ..
ميار ميار
ميار كانت واقفه بعيد:بسمله …….
بسمله:جدتي فين …….
ميار:تعالي معايا …….
دلفوا الغرفه بسمله فضلت تبص لجدتها …………
شويه والدكتور دلف ليطمن علي الجده
ميار:اهلا يادكتور
الدكتور بص لبسمله :اهلا
بسمله:اهلا ……
بعد ما الدكتور كشف علي الجده ………هيا كويسه بس ملهاش لازمه وقفتكوا دي …..يلا
ميار:يلا يابسمله يلا ……….
بسمله دلفت مع ميار والدكتور …….شويه وتلفون لارا رن
بسمله بتشوف المكالمه:مياااااااار
ميار:اي
محمد بيرن علي لارا اكيد ايجي وعرف انا لازم اروح دلوقتي……وابقي طمنيني
ميار:حاضر تمام ………
نزلت بسرعه وهيا بتنزل علي السلم اصتدمت بشخص:اسفه معلش مش قصدي
الشخص:لا عادي
بسمله نزلت بسرعه الشخص بإعجاب:اي الجمال دا
*************
في مكان في المخزن
الشخص:اتفضل يا محمد باشا
محمد دخل المحزن ……………لقي يوسف مربوط ومتبهدل ضرب ….
يوسف:انت عايز اي مني انت عايز اييي
محمد:انت عارف انا اقصد اي ………..
يوسف:حاضر هقوللك ……..بس بلاش ضرب كفايه
محمد بحده:اخلص …
يوسف:اسيل ياباشا هيا الي قالتلي اعمل كدا هيا الي قالتلي انا هسرق المجموعه من المكتب وصورها وهبعتهاللك وطلبت مني ابعت المجموعه دي لشركه****
في إيطاليا …….لأن قبل كدا طلبوا مشاركه معاك ونت رفدت وقالتلي كمان أن أتقدم ل………..بسمله لما عرفت انكوا متخنفين ولما قولتلها انك مبتحبهاش وكانت حاطه كاميرا مراقبه في مكتب حضرتك وهي الي عملت كل دا ……ياباشا واتصلت عليا وقالتلي الغي النشر في المجموعه دي من غير ما الشركه تعرف …انا مليش دعوه
محمد خرج وسابنه ……..
يوسف دا الي أتقدم لبسمله ودا تخطيط اسيل
دلف لسيارته ليديرها باقصي سرعه
بعد شويه وصل للقصر لأنه نسي ورق في المكتب عشان في اجتماع في الشركه
دلف للقصر ………….
لارا كانت وقفه لقيته دخل المكتب وشكله كان مدايق جدا:انتي فين يا بسمله انتي فين ردييي
فضلت ترن كتير مفيش رد ……….
بعد شويه بسمله وصلت ووقفت لقت السياره قدام القصر
بسمله بتنهيده:اعمل …اي…….
دلفت الباب من الخارج للحديقه ………
لارا:اد اي انا غبيه بتصل من الخط بتاعه هو …….
غيرت الشريحه وحطت الشريحه بتلعتها
التليفون رن تاني وبسمله وقفه في الحديقه متوتره مش عارفه تعمل اي خالص …….عرفت أن دي رقم لارا عشان عرفتها علي الرقم الي خترن عليها منه
بسمله:اي يالارا
لارا:انتي فين ……
بسمله:انا تحت في الحديقه ……..اطلع ازاي محمد ايجي
لارا:مش عارفه …..طب اعملي نفسك انك كنتي قاعده في الحديقه وادخلي …وحاولي تهدي ……..متتوتريش
بسمله قفلت مع ميار …….
لارا خرجت من اوضتها محمد انتي جيت
كان جالس علي الاريكه وقدامه الابتوب ورق ……….
تلفونها رن تاني ………….
محمد:اقفلي التلفون دا ياتردي ……
لارا:دي رنا كنا هنروح المكتبه وكنت هقوللك بس انت خرجت ونسيت
محمد:مفيش خروج ………
لارا:عشان خاطري متكسفنيش هيا بره عشان خاطري
محمد فضل ساكت شويه ….قالها …….تمام بس مفيش تأخير سمعتي والسواق بره هيكون معاكي ….
لارا:تمام
لارا خرجت بسرعه واتجهت عند الحديقه بس ملقتش بسمله …..
رنا اتجهت ليها:بتعملي اي
لارا:مفيش مفيش
رنا:طب يلا
بسمله دلفت بهدوء تبص من الباب لقيته جالس علي الاريكه ومركز في الابتوب
بسمله:انا هدخل ولو شافني هقوله كنت في الحديقه بره
اتجهت للسلم بهدوء ولكن تعثرت بالسلم بسسب الكعب العالي لتقع ……..اه رجلييييي اه
التفت محمد ليدلف بسرعه إليها:انتي كويسه …..
بسمله بتالم:رجلي بتوجعني اووي
حملها ونزل وقاعدها علي الاريكه بحذر:كنتي بتعملي اييي
بسمله بتوتر:كن……كنت في الحديقه
محمد لاحظ أنها لابسه ملابس خروج ليتابع باستغراب:بالبس دا
بسمله:منتا قولتيلي لما اخرج في الحديقه واحنا مسافرين مخرجش بالبس البيت والا بشعري
محمد:تمام انا قولتللك كدا وقولتيللك متخرجيش خالص
بسمله:اه انت قولتيلي كدا انا اسفه ……متزعلقيش ولا تتعصب علياا عشان تعبانه رجلي وجعاني اصلا
محمد:طب انا عايز اقوللك حاجه ……
بسمله:مش عايزه اسمع منك حاجه يامحمد خالص ……..
محمد:اسمعيني الاول …
قولتلك مش عايزه اسمع منك حاجه يا محمد ……..كفايه بقااا ………وابعد عني متقربش كدا ابعد …….انا عيزالك تطلقني ….ابعد عني قولتيللك
محمد اضايق جدا وبدأ يتعصب من الكلمه دي :قوميييي
بسمله:نعم نعم ……..
محمد:شايف القصر دا
بسمله بعدم فهم:اه في اي …….
محمد:يتنضف كويس سمعتي ولا لاء
بسمله:اشمعنا يعني ……..
محمد:مفيش حاجه اشمعنا قومي واعملي الي قولتيلك عليه ……..انا طالع واياك انزل ونتي لسه معملتيش حاجه سمعتييييي
بسمله بخوف:حاضر …….ح……حاضر
محمد طلع ………
بسمله:دانت ياأخي مش هتتغير قلبك قاسي …..مش عمله حاجه هيه
محمد سمعها وهو بيطلع علي السلم ……..بتقولي اي يابتتتت
بسمله:بقوللك حاضر …..مبقولش حاجه تانيه غير كدا
بعد شويه …..اه اه تعبت تعبت دلفت ناحيه المسبح
رن جرس الباب دلفت لتفتح:لارا
لارا:هس وطي صوتك محمد فين
بسمله:فوق
لارا:اصل انا اتاخرت وهينفخني الوقتي …انا طالعه اوضتي تمام قبل ماينزل
دلفت لارا الي غرفتها مسرعه
بسمله: طب هو قالي قالي القصر كلوا دا كمان هيتنضف …….
دا انتا بارد يامحمد انا بكرهك ……….
غصب عنها كانت لسه لبسه الكعب اتزحلقت ووقعت في المسبح:عااااااااااااااا
خرج من الغرفه واتجه الي غرفت أخته ….
لارا مثلت أنها نائمه
اتجه ليها وشويه وخرج
محمد نسي كذا ملف نزل ودلف للمكتب ….شويه ملقهلش فضل يدور عليها وملقهاش …….خالص دلف للمسبح
عااااااااااااااا يا محمد الحقني …….
محمد:بتعملي …..اي هنا
بسمله:عااااااااااااا انا مبعرفش اعوم الحقني
محمد حس انها بتغرق فعلا مبتعرفش تعوم قفز في المياه بسرعه واتجه ليهاا
بسمله وهيا ماسكه في طلعييي من هنا …….
بعد شويه حملها وطلع من المسبح ……..
كنتي بتعملي اي هنا …….
بسمله:كح…..كح…..منتا قولتلي تنضفي القصر
محمد:ايوه بس المسبح مالوا ومال كدا …..
بسمله قعدت تبصله كتير بغيظ:معرفش………..انا سقعانه اووووووي ……….
محمد بيضحك علي منظرها ……
بسمله:افضل اضحك عليااا كدا ونا بقوللك اني سقعانه….اوووي
محمد:تعالي معايااا ………………
دلفواااا للاوضه ……….خدي غيري بدل ماتخدي برد …
بسمله:اي دا مش دا قمصيك انت عايزني البسه ليه
محمد:يابنتي غيري البسي عشان متخديش برد ……..
هات دنتا بارد ورخم ………
دلفت المرخاص …..وغيرت ملابسها وليست القميص الي ادهولها كان واصل لركبتهاااا ….
ايدا يامحمد القميص دا قصير اوووووي لتتابع هيا تضيق عيونها:منا فاهمه انت قاصدك اييي منتا قليل الادب
محمد:هتفضلي كتير كدا متطلعي ……
بسمله:اطلع انت الاول وقفل باب الاوضه… علشان اغير عشان البتاع دا قصير اووي
محمد:وفيها اي يعني لو طلعتي كدا ……..
بسمله:خلاص هفضل كدا لو مطلعتش …………
بعد شويه هااااا طلعت …. اكيد خرج طلما مبيردش
فتح الباب فتحه صغيره علشان تتأكد أنه طلع …..ملقتوش في الاوضه
دلفت بهدوء ………والتفتت:عااااااااا اي ياعم …..هو انت هنا انت بتكذب علياا يعني عمال نفسك خرجت …..غمض غمض عينك …..
محمد بضحك هو بيبصلها :اي الجمال دا بس دنتي قمر …….تامل بكل انش بجسدها والذي يظهر بشكل جذاب …….
بسمله بخجل:هو انا مش قولتلك متبصش بتبص علي اي ……..
اقترب منها وهيا تبتعد بخجل للخلف ختي التصقت بالحائط …….
بسمله بخجل وهيا تبتعد عنه:طب اوعي عايزه اغير
اقترب منها انقض علي شفتيها يقبله طويله عميقه لتفتح عيونها بخجل وهيا تبتعد عنه لكن بدون جدوي مسك ايديها جامد وهو مازال يقبلها بعشق ….انزلت يديها من يده وهيا تتجاوب معه في قبلته ثم لفت يديها حول رقبته بشتياق وعشق ثواني ونزل بقبلته الي رقبتها وهو يقبلها بحب وعشق امتدت يده وفك زاير القميص التي كانت ترتدي ……وهيا كاامغيبه تمام أمامه في حبه فقط ويده امتدت لتزيل هذا القميص ولم تشعر بأي شي سوي الحب والعشق حملها واتجها بها الي السرير ليضعها برفق ختم صك امتلاكه لها علي كل انش بجسدها ذهبوا معا الي عالمهم الخاص
***************
عند صفا في القصر ……..
ماجد خبط علي باب غرفت صفا ……
يلا يا صفا اتاخرتي كدا لي …..
صفا بتفكر تحاول تهرب ازاي بس مش عارفه لتتابع ببرود:انا مش خارجه الا لما تنفذ شرطي الاول
ماجد باستغراب:اي هو
صفا:ماما تجي هو دا شرطي ………
ماجد:تمام اخرجي يلا
…….بعد شويه مامت صفا ايجت وماجد عرفها اوضت بنتها فين
صفا:ماماااا شوفتي ………ياماااااا
ام صفا:مين دول يابنتي وعايزين مننا اي
باب الغرفه كان مفتوح دلف ماجد ………
انا نفذتللك شرطتك انزلي بقا المأذون تحت ….
صفا ببرود:انا عايزه اعرف انت عرفت عنوانا ازاي وعرفت كل حاجه عننا ازاي …….
ماجد:………….هو انا مش قولتللك المأذون تحت ولا انتي حره ………ماجد بصل لمامتها ……
بعد قليل صفا نزلت هيا ومامتها ……
مروان كان مضايق جداا ومش عارف لي …..ومش حاسس ان دي مراته فعلا ……….زي ما أبوه قال ….
المأذون خلص الإجراءات اللازمة امضي هنا يابنتي
صفا بصلت لماجد ومسكت القلم …..ولا مروان الي مضايق ومش عارف يعمل
مسكت القلم ولسه هتمضي
لا ياصفا متمضيش …….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني)