رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نوسه حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الجزء الرابع والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني البارت الرابع والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الحلقة الرابعة والعشرون
دخل الغرفه…..لقاه نائمه علي السرير ….
قرب منها وحط أيده علي جبهتها الف سلامه عليكي ياحبيبي …..
بسمله:الله يسلمك ياحبيبي…فضلت تبص للبيبي الي جنبها
بضحك….. ونظرتهم التنين راحت لي….
ممكن تجبهولي …..محمد بفرحه وهو بيشيلوه وببصيله طفل جميل …
بسمله:هوانا هتفضل شيلوه كدا هاتوه شويه ……
بسمله شلته وعيونها دمعت:ياحبيبي ..ماشاء الله زي القمر
لتتابع بمرح طالع لبابا ههههه
محمد:يابكاشه انتي ……
بسمله:هههه لاء والله شبهك حتي شوف …..يمكن من حبي فيك
محمد:خلاص ياستي مصدق …..تعرفي انك احلي حاجه
حصلتلي…بحبك اووي ياسوسو
بسمله بعشق:ونا كمان بحبك اووي وبعشقك
لارا وهيا بتصعد السلالم بضحك…..واتجهت للغرفه….
فتحت الباب براحه ودخلت ….لقت بسمله شيلها
لارا:ياحبيبي …..قمر اووي ماشاء الله تبارك الرحمن
هاتيه….
بسمله ادتهلها….لارا بمرح:ياحبيب قلبي عمتو اد اي صغنن
بصت لمحمد وبسمله:هتسموه جاسر صح….
محمد:الي تطلبيه ياقلبي
لارا:خلاص دا ابني انا خلفلكوا واحد تانييي
خالد دخل وبسمله اتعدلت وعدلت طرحتهاااا الف سلامه
بسمله:الله يسلمك
…….محمد إذن في ودن النونو
★★★★★★★★★★
عدي اسبوعين علي ابطالنااا
في القصر عند صفاا نزلت بتعب وهيا بتنهد…..اتجهت لمكتب مروان ….ملقتوش لقت ماجد قاعد ….
الي اتغير معاه جداا بقا كويس في أسلوبه معاه وبيعتبرها زي مروان بالضبط
صفا:عمي هو ….هو مروان فين
متجد حس انها تعبانه….جامد وهيا حطها أيدها علي يطنهاا ….مالك ياصفا انتي كويسه
صفا:مش قادره حاسه بتعب جااامد اووي اااااه
في المستشفي
ام صفا بتقراء قران وبتدعي لبنتها أن ربنا يقومها بسلامه
…….بعد مده ……الدكتوره طلعت وطمنتهم ….
ام صفا دخلت الغرفه:حمد لله علي سلامتك يا حببتي
الف سلامه …
صفا بتعب:الله يسلمك ياماما بصت للبيبي ماما هتيه اشتاله ….
ام صفا وهيا بتشيل النونو بسم الله الرحمن الرحيم
صفا بدموع:ماشاء الله تبارك الله جميله اووي ياماما
ماجد دخل …..الف سلامه ياصفا
_الله يسلمك ياعمييي
_ماجد شال التونه واذن في ودنهااا …..
مروان دخل بفرح وقرب من صفا:الف سلامه ياصفا
_الله يسلمك ياحبيبي
_انتي كويسه……..
_الحمد لله كويسه …..
_اسف اني مكنتش جمبك
مروان بضحك هات أشلها شويه يابابا
ماجد:لا دي بتاعتي انا …..حفدتي هتسموها ايي
مروان:احم…..انشاء الله نورا …
صفا افتكرت انا اسم مامته صفا:نورا مروان الشامي
★★★★★★★★★
اللهم صلي علي سيدنا محمد
مساءا في القصر عند محمد ….بسمله دخلت الاوضه بهمس ..
لقت محمد نايم وقالع قميصه وجمبه جاسر
بسمله بهمس:نسخه من بعض
اتجهت لمحمد وقربت منه …..حبيبي ….حبيبي
محمد بنوم:اي ياقلبي
بسمله:معلش صحيتك بس خالد بيرن كتير عايز يكلمك
محمد:امم
بسمله بهمس:اي الي امم مش هتكلمه….اتكلم براحه عشان جاسر ونبي انا مصدقت نام شويه
محمد وهو يسحبها ناحيته لتكون هيا تحته …..
بسمله بخجل:اي في ايييي
محمد:مفيش …..
بسمله بهمس:يامحمد اتكلم براحه شويه انا بقوللك عشان جاسر نايم انت عايزه يصحي صح
محمد:امم لسه هيقرب منها اكتر بسمله قامت من مكانها
تلفونك بيرن …..
محمد:تلفوني برضو الي بيرن ….تمام تمام
بسمله دلفت لغرفه الملابس محمد فضل يبوس في جاسر عشان يصحي ويضايق بسمله
بسمله طلعت لقت جاسر صحي …..هو صحي
محمد:اه
بسمله:بجد انت الي صحيته منا عارفه عشان تضايقني
طيب يامحمد ومنتش رايح الشغل وهتفضل قاعد بي شويه بقاا لأن نفسي انام والله حرام يعني …
قام ودلف المرخاص …..
بسمله:هو انت بدأت ياجاسر ….
جاسر عيطت ….
شلته فضلت تسكته وادتله الرضعه
اي ياجاسر بقاا تعبت انااا لي بتعيط بس …..
محمد خرج من المرخاص:اتفضل بقا يامحمد اشتاله شويه عشان هبطت عايزه انام زي مانتوا نمتوا برضو
…….
محمد:هاتيه….شاله مابين احضانه….ونزل تحت في المكتب …بسمله دلفت للسرير ……
جاسر بيعيط ……محمد وهو يضع يديه برفق علي وجهه
بس بس …خلاص بدأ يهديه وهو هده تماما وهو يداعب في أنفه ليضحك الصغير ……
بعد مده من السهر محمد قاعد قدام الابتوب وورق ادامه بيشتغل …بص علي جاسر لقه نام في حضنه
ساب الورق الي في ايديه انيمك الاول بعدين أكمل شغل
شاله برفق وصعد للغرفه …..ووضعه في سريره الخاص به المتكون علي شكل مزخرف كرتون
_بص لقه بسمله نائمه وبعض خصلات شعرها علي وجهها
رفع شعرها عن وجهها ليردف قائلا:بسمله …
بسمله بنوم:نعم ….
محمد:جاسر صاحي مش عارف اعمل اي مش بيسكت خالص ……
بسمله اتعدلت:بجد مش راضي يسكت بصت لقيته نايم
بتضحك عليا يعنييي …..لسه هتنام تاني
محمد:اصحي انا بعمل كدا عشان اصحيكي
_بسمله:محمد انا عايزه انام مش قادره
_خليكي صاحيه يابنتي ….
_بسمله:لي يعنييي
ليقترب منها هو يردف ببعض الكلمات في اذنيها *******
بسمله بخجل:اه ياقليل الادب ……
فضل يبصلها ويضحك حضنته بكسوف …
محمد:بتحضنيني لي مش انا قليل الادب
بسمله وهيا في حضنه:احم….مكسوفه اوووي
محمد:بصيلي طيب
بسمله:لاء
محمد:بحبك …
بسمله:ونا كمان ..
محمد:برضو مش هتبصيلي ….
بسمله رفعت وجهها من حضنه ….بصلها لقاه خدودها حمره جداااا
محمد:هو انا لسه قولت حاجه عشان تتكسفي كدااا
بسمله:محممممد
محمد:عيونه ياسوسو ..
بسمله:اسكت بقا عايزه انام ……بص جاسر الي نايم
محمد:هصحهوللك ولا هتنامي ولا حاجه
بسمله:لا ونبي متصحهوش …لما ببفتح بقااا مبيسكتش
محمد:اي رايك نسافر
بسمله:تركيا صح انا بحبها اوووي
محمد:اسمعيني الاول ….باريس
بسمله:احلف كدا بتهزر صح
محمد:ونا من امتي ونا بهزر……………..
بسمله:ربنا يخليك ليا حبيبي …لسه هيقرب منها
بسمله:محممممد قولتللك انا هنام عشان لو جاسر صحي
*********
في باريس …بسمله بتعب:هو انت مش هتبطل عياط بقا
انا تعبت اووي فضلت تشيله وتسكته بعد الوقت نام في حضنهااا وضعت برفق علي السرير …..
دخل محمد لقاه جالسه جنب جاسر …
قرب منها وقعد في مستواها …
بسمله:كنت فين يامحمد باشا
محمد:مفيش
_تعرف أن جاسر تعبني اووي ونت كمان ههههه
_ استحملينا بقاا
لفت لديها حولين رقبته وحضنته:حبيبي انت كل حاجه ليااا انت تتعبنا عادي يامحمد ونت وجاسر باشا ولا يهمكوا حاجه خالص ….بصت عليه وقالت:حبيب قلب ماما هو
محمد:غمضي عيونك ….
بسمله:هههه طيب غمضت اهو …
لبسها سلسله جميله جداا من الالماس غايه في الجمال
بسمله:الله جميل اووي ياحبيبي
محمد:عجبتك
حطت ايدها علي السلسله دي جميله اووي ربنا يخليك لياا يارب
محمد بحب: ربنا يخليكي ليااا حببتي ياسوسو
حياتهم بقت مستقره وكل يوم حبهم بيزيد اكتر واكتر
بعد مرور 4سنين
بقوللك اي بطلي تلعبي هنا اطلعي اوضتك يلا
ليندا:ونت مالك اصلا بعدين انت قاعد في مكتب داد لي
جاسر:ياتيته فاطمه ياتيته
داده فاطمه:اي ياحبيبي
جاسر:خلي ماما تجي تاخد ليندا عشان بتضيقني وكمان جايبه لعبها وبتلعب علي المكتب …
ليندا:داد مش هيقول حاجه اصلا
جاسر:ياماماااا ياماااماا
بسمله دخلت المكتب:اي بتزعقوا لي …اي دا بتعملوا اي هنا في المكتب لقيته لابس نظاره طبيه وفاتح الاب توب بتاع محمد وليندا جايبه لعبه وقاعده علي المكتب ..
بسمله:ينفع كدا يلا كل واحد بره كدا لو بابا عرف هيزعق اطلعوا
جاسر قلع النظاره ولسه هيخرج:طب ما تخرجي ليندا كمان اشمعنا انا
ليندا:ملكش دعوه
بسمله:يلا يا ليندا اطلعي زيه …
ليندا:لا ياماما مش طالعه
بسمله شالتها وخرجت بره المكتب:ياامااماا
_هو انت مبتذكرش ليي …هقول لبابا
_انا طالع اهو يا ماما بلاش بابا ونبي ….
ليندا:لما بابا يجي هقوله انك خرجتيني من المكتب
بسمله:يا حبيبي مش تزعلي
ليندا:هقوله بردوااا
****************
في قصر عند مروان ….
صفا دخلت غوضت كريم لقت ضجه:…….لقت مسدسات كتير جااامد ….وبيلعب بيهم ومسكهم
_بتعمل اي يا كريم …..
_مفيش بلعب بيهم
نورا دخلت الاوضه:ماما كريم كل شويه يقولي انشاء الله هبقا ظابط …..
_كريم بابا وجدوا عايزينك تحت في الحديقه يلا
*************
مسااااااءا
ليندا:سيب الكرتون دا انا بحبه….
جاسر:بس بقا عايز اسمع الكوره …
ليندا:ياماااماا شوفي جاسر …..
جاسر:بابا ……
ليندا:التفتت بابا جيه بابا جيه هييييي
بسمله نزلت بسرعه ….لقيته داخل ومعاه طفله
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني)