روايات

رواية جحيم مراد الفصل السادس 6 بقلم إسراء الاتربي

رواية جحيم مراد الفصل السادس 6 بقلم إسراء الاتربي

رواية جحيم مراد الجزء السادس

رواية جحيم مراد البارت السادس

رواية جحيم مراد
رواية جحيم مراد

رواية جحيم مراد الحلقة السادسة

مراد رجع من شغله بليل فتح الباب ودخل نادي علي ياسمين بس مردتش مراد قلق جدا دخل جري علي الاوضه واتصدم اول ما شاف ياسمين مرميه علي الارض وفي دم نازل من بين رجليها… مراد جري عليها بخوف ولهفه.. شالها ونزل علي المستشفى.
مراد بخوف: خير يا دكتور مالها.
الدكتور: الحمدلله قدرنا نوقف النزيف والجنين بخير.. بس الحمل هيكون صعب شويه ولازم راحه تامه.
مراد باستغراب: جنين… يعني ياسمين حامل.
الدكتور: ايوه يا مراد بيه مدام ياسمين حامل الف مبروك.
مراد كان مبسوط بالخبر جدا بس في نفس الوقت خايف من رد فعل ياسمين.. لما تعرف.
ياسمين فاقت ومراد دخلها.
مراد: حمدالله على السلامة يا ياسمين.
ياسمين: انا فين
مراد بتوتر: انتي في المستشفي تعبتي شويه وانا جبتك… والدكتور دخل علشان يفحصها.
الدكتور بابتسامة: حمدالله على السلامة ي مدام ياسمين… ياريت تاخدي بالك من نفسك علشان صحتك انتي والجنين.
ياسمين بصدمه: جنين.. يعني انا حامل.
مراد: ياسمين ممكن تهدي.
ياسمين: اهدي اي انا حامل وفي ابنك انت.
الدكتور: لو سمحتي ي مدام اهدي علشان افحصك… الدكتور فحصها.. تقدر تاخدها. يا مراد بيه بس ياريت الراحه التامه.. مراد اخدها ووصله البيت.
ياسمين: انا مش عايزه الطفل ده.
مراد بصدمه: ياسمين ده ابننا ملوش، ذنب باللي حصل.

 

 

ياسمين بصريخ: لا ليه ذنب علشان منك انت.
مراد مسح وشه بايده وحاول يهدا وبصلها وقال.
مراد بالم وندم: ياسمين انا عارف اني غلط معاكي كتير بس انا هصلح كل حاجه ومش علشان الطفل اللي جاي لا سوا الطفل جه اولا انا هصلح كل حاجه صدقيني اديني فرصه بس.
ياسمين: وانا مش هديك فرص.. ادي فرصه لوحد اعتدي عليا ودبحني.
مراد بوجع: والله ما كنت واعي انا بعمل اي والله ما هشرب تاني بس، سماحيني.
ياسمين بدموع وهي بتصرخ: اسمحك ازاي انت مكنتش في واعيك بس انا كنت.. كنت بترجاك علشان ترحمني دبحتني وانا في واعي شوفت كل حاجه مقدرش ادافع عن نفسي شوفتك وانت بتدبحني يا مراد.
مراد بدموع: ياسمين انا… ياسمين قاطعته
ياسمين بجمود: الطفل ده انا مش عايزاه.. وانت هطلقني.
مراد اتعصب اول ما جبت سيرة الطلاق: طلاق مش هطلق يا ياسمين.
ياسمين بعصبيه: ليه.. ليه مش عايز تسبني في حالي.
مراد بصريخ وجنون: علشان حبيتك.. ايوه حبيتك.. ياسمين انا بحبك… ولما لاقيت نفسي بضعف وبعشقك اكتر بقيت اعذب فيكي اكتر علشان اثبت لنفسي العكس.
ياسمين: وانا بكرهك… مراد قرب منها بدون وعي لحد ما لازقت في الحيطه. حاوطها بايده ودفن راسه في عنقها.
مراد بندم: ياسمين انا اسف عارف ان كلمت اسف مش هترجع حاجه بس انا بتعذب كل يوم اكتر ضميري بيعذبني مش عارف انام مش عارف اشتغل مش عارف اعمل حاجه.
مراد رفع راسه وبصلها.. لاقها دموعها نازله وجسمها كله بيتنفض.
مراد بلهفه: ياسمين.. مالك.. مراد لاحظ الوضع اللي كانه فيه.
مراد: انا اسف.. ياسمين زقته وطلعت جري علي الاوضه واقفلتها بالمفتاح.
مراد: ياسمين افتحي الباب.. ياسمين والله ماقصدت… مراد فضل يعنف نفسه انه خوفها منه.

 

 

مراد كان معاه نسخه تانيه من المفتاح. فتح ودخل لاقي ياسمين نايمه في وضع الجنين وباين الخوف علي وشها.. مراد دخل غير لابس تيشيرت رمادي وبنطلون قطن اسود.. ونام جنب ياسمين من غير ماتحس وحاوطها بايده.. وياسمين بتلقائيا وهي نايمه دفنت راسها في حضنه ومراد ضمها وقعد يملس علي شعرها برقه.
مراد بهمس: انا اسف ي حبيبتي.
تاني يوم الصبح مراد قام من غير ما ياسمين تحس طلع هدوم واخدها وقفل الباب زي ما كان. غير هدومه وحضرلها الفطار وكتبلها ورقه ومشي.
ياسمين صحيت.. دخلت الحمام غسلت وشها وغيرت هدومها طلعت برا بدور عليه لاقته مش موجود.
ياسمين: احسن انه مشي بدل ما اصتبح بوشه.. بتبص لاقيته محضرلها الفطار وفي ورقه.
صباح الخير يا ياسمينه.. ياريت تفطري وتاخدي الدوا… مراد
ياسمين : ياسمينه.. كمان بيدلعني.. ماشي يا مراد ما بقاش ياسمين لو مربيتك… وحطت ايدها علي بطنها بحنيه انا مستحيل انزلك يا قلب ماما.. متخفش. بس انا لازم اعمل لبابا قرصة ودن. انت هتبقا ة
الحااجه الوحيدة الحلوه في حياتي
في شركه مراد.
اسر: صباح الخير يا كبير اي الاخبار.
مراد: ياسمين حامل
اسر بسعاده: بجد.. الف مبروك يا مراد. هتسميه علي اسمي صح.
مراد بحزن: ياسمين مش عايزاه.
اسر: يعني اي مش عايزاه.. اوعي ي مراد تسمحالها تنزله الطفل ده هو الرابط الوحيد اللي بينكم.
مراد بتعب: مش عارف ي اسر اعمل دي بتخاف مني.
اسر بحزن عليه: معلش ي مراد فتره وهتعدي.
مراد: فرحك امتي.

 

 

اسر : اخر الشهر
مراد: انا اسف ي اسر من كتر المشاكل مبقتش اعرف عنك حاجه.
اسر: ولا يهمك يا مراد.. اه صح انت لازم تسافر شرم في اسرع وقت علشان تشوف المشروع اللي هناك انا كنت هروح بس انا عريس بقا وكده.
مراد بضحك: ماشي ي عم العريس الف مبروك.
مر اسبوعين… وفي مراد رجع وش الصبح من شغله وكان مرهق وعايز ينام. دخل اوضته علشان ينام وفجاءه.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم مراد)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى