رواية جحيم قاسي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك يسري
رواية جحيم قاسي الجزء الرابع والعشرون
رواية جحيم قاسي البارت الرابع والعشرون
رواية جحيم قاسي الحلقة الرابعة والعشرون
ملاك بفرح وهي بتنزل من على السلم
ملاك:ماما ماما
رقيه:نعم ياحبيبتي مالك فرحانه كده ليه
ملاك:اسد وافق أن انا اروح الجامعه
رقيه:بجد
ملاك:اه والله بس قالي إن انا هروح يومين بس في الأسبوع
رقيه:الف مبروك ياحبيبي
عائشه من وراها:ايوه بقي بنت عمي الي هتبقي في كليه طب وهتبقي دكتوره قد الدنيا مبروك ياروحي
ملاك:الله يبارك فيكي ياحبيبتي وبعدين انا اجي قصادك ايه
عائشه: حبيبتي
ملاك:ماما احنا هنروح امتي المول
رقيه:انا بقول دلوقتي
ملاك: ماشي متيجي معانا انتي واميره يا عائشه وبالمره تنقي معايا الفستان بتاع كتب الكتاب وتجيبي ليكي فستان
عائشه بفرحه: موافقه بس ممكن اسد ميرضاش علشان مبيحبش بيخليني أخرج بره البيت لوحدي وكده
ملاك:انتي مش هتبقي لوحدك ماما هتبقي معانا وكمان اميره عايزه ايه اكتر من كده وعلشان تستريحي انا هقوله انك هتيجي معايا انتي واميره
عائشه بفرحه :ماشي انا هطلع اغير بسرعه وهروح اقول لاميره
ملاك:ماشي وانا هروح لاسد
ملاك:ماما هو فين اسد
رقيه:تلاقيه في المكتب وبعدين مبقتيش تكسفي يعني من اسد ولا الصناره غمزت
ملاك بكسوف:لا عادي اصل
رقيه بضحك:روحي روحي انتي قلبتي طماطم كده ليه
ملاك:انا هروح اقول لاسد ماشي يلا سلام
رقيه:ربنا يسعدك يابنتي ياحبيبتي يارب
ملاك راحت عند المكتب بتاع اسد وكانت خايفه تخبط واتشجعت وخبطت
أسد:مين
ملاك بتوتر:انا
أسد: ادخلي ياملاكي
دخلت ملاك المكتب وكان اسد قاعد بيراجع اوراق
اسد:نعم ياملاكي
ملاك:هو ينفع عائشه واميره يجو معايا المول
اسد:انتو هتروحو لوحدكو
ملاك:لا ماما هتبقي معانا
اسد:ماشي يا ملاكي
ملاك بفرحه :بجد
اسد:بجد
ملاك: شكراً
راحت ملاك تقولهم وكلهم جهزو وراحو المول
رقيه:الفستان ده حلو اوي ياملاك وهيبقي عليكي حلو اوي
عائشه واميره:ايوه شكله حلوه اوي ادخلي قسيه
ملاك:طيب
دخلت ملاك تقيس الفستان
ملاك:الله ده شكله حلو اوي
خرجت ملاك
رقيه: ماشاء الله تحفه عليكي ياحبيبتي
عائشه:ايوه شكله جميل اوي ماشاء الله
ملاك:بجد
أميره:اه والله يجنن عليكي اوي
ملاك:تمام انا هشتريه وانتي يااميره انتي عائشه نقي فساتين
أميره بفرحه :ماشي يلا
عائشه:ده شكله هيبقي حلو عليا اوي
أميره: ايوه لونه حلو علي بشرتك كمان
أميره:ده شكله حلو اوي انا هخش اقيسه
عائشه:وانا كمان
دخلو الاتنين يقيسو
ملاك بانبهار:اوبا ايه الجمال ده الفساتين هيكلة منكو حته
عائشه واميره:بجد
ملاك: جامدين اوي
عائشه واميره:تمام هناخدهم
التلاته إشترو الفساتين وكانت الفساتين تحفه
رقيه:لو سمحت هناخد الفساتين التلاته دول
عائشه:ايه رايك نجيب بدل لاسد
ملاك:فكره حلوه اوي
أميره:لو سمحت هو في هنا بدل رجالي
الموظف:ايوه يافندم موجود في القسم الي فوق
رقيه:تمام اطلعو انتو شوفو بدله حلوه علي مانا احاسب علي الفساتين
ملاك:تمام
تسريع الاحداث
إشترو بدله لاسد وإشترو الفساتين وروحو
ملاك بكسوف:انا هروح أوري البدله لاسد
أميره: الله يسهلو
ملاك بكسوف:بس يابومه
أميره:خلاص خلاص روحي
ملاك راحت الاوضه بتاعت زين بس سمعت صوت هايدي في الاوضه وقفت تسمع في ايه
هايدي:يااسد صدقني انا بحبك ملاك مش بتحبك ارجوك يااسد قول انك هتجوزني صح
اسد بغضب:انتي اتجننتي خالص انا مش قولتلك أن انا مش بحبك انتي ايه معندكيش دم انا كتب كتابي بكره ارحميني بقي وبعدين انا مش بحبك انا بحب ملاك ياريت تفهمي وقسما بالله لو متعدلتي الكل هيعرف الي انتي بتعمليه انتي فاهمه اطلعي بره يلا مش عايز اشوف وشك
ملاك كانت فرحانه لان اسد قال إن هو بيحبها وقررت أن هي تخبط علي الباب علشان ميقولش أن هي كانت بتسمع الكلام
ملاك خبطت علي الباب
اسد بغضب:مين
ملاك:انا يااسد
اسد موجه كلامه لهايدي اطلعي بره ومش عايز اشوف وشك هنا تاني انتي فاهمه
اسد:ادخلي ياملاكي
ملاك دخلت الاوضه ولقت وقبلت هايدي في وشها هايدي بصتلها بغل وخبطتها ومشيت
اسد جري عليها :ملاكي انتي كويسه
ملاك:ايوه ياحبيبي انا كويسه
اسد بصدمه:انتي قولتي ايه
ملاك بكسوف:قولت أن انا كويسه
أسد:الي قبليها
ملاك:اسد متكسفنيش بقي
اسد بضحك:خلاص خلاص انتي رجعتي امتي
ملاك لسه راجعه دلوقتي وجبتلك حاجه
اسد:جبتيلي ايه ياتري
طلعت ملاك البدله واسد شافها
ملاك:ايه رايك حلوه
اسد:جميله اوي تسلمي ايدك ياملاكي
ملاك:بس هتلبسها في كتب الكتاب تمام
اسد:اكيد كفايه إن هي منك
ملاك بكسوف:انتي ماشيه يلا مع السلامه
اسد بضحك:انتي كل حاجه تكسفي
ملاك:مع السلامه يااسد
اسد بضحك:مع السلامه ياقلب اسد
نزلت ملاك وهي بتضحك وبتحمد ربنا إن عوضها بشخص زي اسد
في اوضه هايدي
بتكلم زين
هايدي بغل:انت فين دلوقتي
زين:انا هتحرك النهارده بليل علشان اوصل الصبح ايه الاخبار عندك
هايدي:زي الزفت اسد طلع بيحب ملاك وحتي مش عايز يبص في وشي
زين:متقلقيش كل حاجه هتظبط
هايدي:هو انت لما تيجي هتعمل ايه إنا معرفش لغايت دلوقتي
زين:خليها مفاجاه ياقطه
هايدي:اهم حاجه اسد ميتأذيش
زين في سره:دا الاذي كله هيبقي لاسد هقلب بيت عيله الشرقاوي من فرح لحزن
هايدي:انت روحت فين
زين :اكيد طبعا مفيش حاجه هتاذي ابن عمك غير بس هي الصفقات وكده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم قاسي)