روايات

رواية جحيم قاسي الفصل الثامن 8 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل الثامن 8 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الجزء الثامن

رواية جحيم قاسي البارت الثامن

رواية جحيم قاسي
رواية جحيم قاسي

رواية جحيم قاسي الحلقة الثامنة

ملاك :بصدمه ودموع مستحيل ازاي يعني ماما عايشه يعني أنا ليه ام طب ليه بابا يخبي عليا ده كل ليه يحرمني منها طول السنين دي كلها اه يارب يارب انا مبقتش عارف اعمل ايه ولا اتصرف ازاي الدنيا بتلف بيا طب اعمل ايه اروح لها ازي انا برضوا نفسي اشوفها بس ازي والي اسمه جوزي ده مش هيرد يارب انا تعبت اعمل ايه بقي قعدت تعيط كتير ونامت مكانها صحيت ملاك علي مياه ساقعه بتدلق عليها قامت مفزوعه
زين بسخريه:ايه ياختي كل ده نومه مش قاعده في بيت أهلك انتي وبعدين مش في حاجه اسمها فطار لجوزك ولا ايه ياروح امك ماتردي
ملاك بدموع:معلش والله انا كنت تعبانه وراحت عليا نومه وهروح اعملك علي طول
زين بغضب:هو انا لسه هستناكي ياختي فطرت وبعدين كده كده كنت هقرف منك المهم جاهزه ياقطه للانتقام
ملاك بخوف:انا والله معملتش حاجه بالله عليك طلقني وسبني في حالي بقي انا تعبت والله
زين ضحك بسخريه :اطلقك هو دخول الحمام زي خروجه ياروح امك انتي المفروض تحمدي ربنا انك عايشه في بيت ماكنتيش تحلمي بيه انتي خلاص مالكيش أهل انتي ليه مش مقتنعه يعني لو حصلك اي حاجه محدش هيسال عليكي فتسمعي الكلام علي طول

 

 

ملاك بدموع:حرام عليك انت كل مره بتكسرني وبتجرحني انا عارفه أن يتيمه وماليش حد يسأل عليا ولو ابويا كان مات فده كله بسببك انت السبب في كل حاجه ارجوك طلقني لو عندك شويه رحمه طلقني
زين بحده :خلصتي كلامك انا مش هطلقك وهتعيشي خدامه تحت رجلي
ملاك بصراخ: حرام عليك انت عايز مني ايه انا بني ادمه ارحمني شويه عايزه تعمل فيا اكتر من كده ايه انا انكسرت قدامك بقيت يتيمه وكل شويه تعايرني بده عايز مني ايه بقي طلقني
زين بحده: وضربها بالقلم جامد صوتك ميعلاش عليا ياروح امك وقولتلك طلاق مش هطلق انتي فاهمه اه والنهارده في ناس هتجيلي عيزك تروقي البيت كله وتعملي اكل انتي فاهمه
ملاك بدموع وخوف :حاضر حاضر
زين بسخرية :شاطره مع السلامه ياختي
ملاك بدموع:يارب ليه بيحصل معايا كده يارب اعمل ايه يارب ساعدني من عندك وقامت تروق البيت كله واستسلمت لحياتها
بينما زين راح الشركه وهو مضايق ودخل المكتب وقال لسكرتيره ابعتيلي سيف علي المكتب
السكرتيرة بمياعه:اوامرك ياباشا
دخل سيف علي زين بمرح وقال ازيك يا معلم
زين بغضب:في حاجه اسمها استأذان ياحيوان
سيف بخوف مزيف :اسف ياباشا
زين :اتنيل أقعد
سيف بمرح :حاضر ياباشا
زين :عملت ايه في الصفقه بتاعت الصعيد
سيف بد:كله تمام بس في حاجه
زين :حاجه ايه
سيف :لازم انت تروح هناك تمضي الصفقه علشان هما المره الي فاتت هما الي جم
زين بغضب:ازاي يعني مين الي قال كده
سيف بخوف:ابنهم الكبير وحفيد منثور الشرقاوي انت عارف يازين أن هو مبيحبكش ولا انت بتحبه فخلاص روح بقي انت المرادي

 

 

زين :لا مش هروح وهو ابنهم هيتكبر علينا علي ايه
سيف بجديه :زين انت عارف أن الصفقه دي مهمه اوي ولازم تعملها ولو محصلتش ممكن نخسر حاجات كتيره
زين :ماشي اما نشوف اخرتها مع عيله الشرقاوي هااروح امتي
سيف :الاسبوع الجاي بس لازم حد يروح معاك هو انت ممكن تاخد معاك مراتك
زين بسخرية:ده الي هيحصل علشان اخليها تتمرمط هناك
سيف بحده:زين الي انت بتعملو ده غلط هتندم عليه بعدين
زين بغضب :مش عايز كلام كتير ياسيف
سيف:ماشي يازين الي تشوفه ياصاحبي انا ماشي
زين :استني ياسيف انت مهزوم النهارده علي العشاء عندي
سيف بمرح :ايه ده بجد انا موافق
زين: يلا يااخويا روح شوف شغلك
ينما في الجهه الأخري عند ملاك كانت تعبانه اوي وهي بتشتغل وافتكرت أن هي لازم تعمل الأكل فاراحت بسرعه علي المطبخ
ملاك بدموع:يارب انا تعبت انا لازم اروح لأمي في اسرع وقت لازم أشوف عيلتي انا مستحيل اقدر اعيش معاه تاني يارب انا تعبت
خلصت ملاك الأكل وكانت تعبانه حرفيا ومكنتش قادره تقوم وفي الساعة الثامنه زين جه وكان معاه سيف
زين بحده:خلصتي ياروح امك
ملاك بدموع وكسوف:لان بيقولها كده قصاد صاحبه
زين بحده :ايه اتخرستي
ملاك بدموع :ايوه خلصت والأكل جاهز هحضره علي طول زهبت ملاك الي المطبخ وهي بتبكي
سيف بحده :ايه الي انت بتعملو ده يازين انت كشفت البت قدامي
زين بحده :مش عايز كلام كتير انا طالع اغير اقعد علي مااجي
سيف :ماشي
ملاك كانت بتحط الأكل علي السفره وكانت تعبانه لأنها مكلتش حاجه من الصبح زين نزل وكانت خلصت الأكل كله
زين : يلا ياسيف
سيف بمرح :انا جاي اهو
وقعد هو وسيف علي السفره وملاك كانت لسه هتقعد قالها
زين :انتي راحه فين
ملاك بخوف:هقعد علشان اكل
زين بحده:ومين سمح ليكي انك تقعدي
ملاك:محدش
زين :مش هتقعدي ومش هتاكلي ويلا اطلعي فوق ماشوف وشك هنا تاني انتي فاهمه
ملاك بدموع:فاهمه

 

 

طلعت ملاك وهي بتعيط علي المواقف المحرجه الي حصلتلها وكانت بتتمني أن هي تموت حرفياً
سيف بغضب:انت عايز توصل لايه بالظبط يازين انت الي بتعمله ده كله غلط وهتندم انا ماشي
زين :انت رايح فين انت لسه مالكتش
سيف:لا مش جعان انا اتاخرت
مشي سيف وكان مضايق علي حال صديقه والي بيعمله في البنت المسكينه
في القصر عند زين وملاك
زين بغضب:انتي يازفته ملاك انتي يابت
نزلت ملاك بخوف ايوه انا جيت اهوه
زين بغضب:ايه الأكل ده
ملاك بخوف:ماله وحش
زين :كلمه وحشه قليله ده مالوش طعم انتي محدش علمك اي حاجه كده انتي مالكيش لازمه ديما كده
ملاك بخوف:انا اسفه والله متعمليش حاجه انا اسفه مش هعمل كده تاني
زين بغضب :انتي غلطي ولازم تتعقبي عقاب شديد
ملاك بدموع:انت هتعمل ايه
زين :هتعرفي دلوقتي وشدها وطلعها علي اوضه ضلمه وكانت تخوف اوي
ملاك بخوف :انا بخاف من الضلمه انت هتعمل ايه
زين :هتتضربي بس علشان تتعلمي الادب ياروح امك وبدأ أن هو يطلع الحزام وضربها وهي كانت بتعيط وتصرخ وماكنتش قادره خالص وماكنتش عارفه تعمل ايه
ملاك بصراخ دموع خلاص والنبي انا اسفه مش هعمل حاجه تاني انا اسفه والنبي
بس زين :مكنش شايف قدامه وقعد يضربها جامد وققف مره واحده لما لقاها مابتتكلمش
زين بصدمه :ملاك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى