رواية جحيم قاسي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم ملك يسري
رواية جحيم قاسي الجزء الثامن والثلاثون
رواية جحيم قاسي البارت الثامن والثلاثون
رواية جحيم قاسي الحلقة الثامنة والثلاثون
يونس بصدمه:انتي مش فاكره حاجه
ملاك:لا انا وفين وانت مين ايه الي حصل
يونس بحزن:انا لقيتك فاقده الوعي وبت*ن*زف*ي وجبتك علي المستشفي انتي متعرفيش ايه الي حصلك
ملاك بدموع:انا مش فاكره اي حاجه خالص
يونس:ثواني انا هنادي علي الدكتوره
يونس خرج ينادي علي الدكتوره والدكتوره دخلت اوضه ملاك
يونس:هي دلوقتي يادكتوره مش فاكره اي حاجه خالص اي السبب
الدكتوره: ممكن تخرج علشان اكشف عليها
يونس تمام
بعد فتره الدكتوره خرجت ليونس
يونس:ممكن اعرف السبب الي خلاها مش فاكره حاجة
الدكتوره:ده طبيعي يااستاذ يونس هي اتعرضت لضربه كبيره في راسها وده خلاها تفقد الذاكره بس الحمد لله ده فقدان مؤقت مع العلاج ومع الوقت هترجعلها بس ارجو انك ماتضغطش عليها لان ده ممكن يقصر علي صحتها
يونس تمام يادكتوره شكرا لحضرتك بس ممكن اعرف هي هتخرج امتي
الدكتوره: بكره إن شاءالله
يونس:تمام
الدكتوره:عن اذنك
يونس دخل لملاك الي كانت قاعده بتعيط
يونس : ممكن اعرف بتعيطي ليه
ملاك وهي بتمسح دموعها:مابعيطش
يونس بضحك:والله امال ده ايه قطره
ملاك بعياط :هو انا كده ماليش اهل ومش هفتكر اي حاجه خلاص
يونس:ومين قال كده انتي بس عندك فقدان ذاكره مؤقت والدكتوره قالتلي إن كلها فتره وهترجعي ذي الاول واحسن
ملاك:بجد
يونس بابتسامه:بجد
ملاك:انا مش عارفه اشكرك ازاي بجد لولاك كنت زماني ميته
يونس: متقوليش كده انا عملت الي اي حد مكاني كان هيعمله
يونس:قوليلي بقي انتي اسمك اي ولا مش فاكره اسمك
ملاك: لا لا فكراه انا اسمي ملاك
يونس بتوهان ملاك وانتي فعلاً ملاك
ملاك:نعم
يونس: قصدي ان اسمك حلو المهم انا كلمت الدكتوره وقالتلي انك هتخرجي بكره
ملاك بحزن:طب انا هروح فين لما اطلع من المستشفي
يونس: هتيجي معايا البيت
ملاك: نعم انت اتجننت
يونس: شكراً ياستي انا مامتي عايشه معايا هي واختي انا مش عايش لوحدي
ملاك:انا اسفه
يونس: عادي ولا يهمك
ملاك:بس انا كده تقلت عليك اوي
يونس:متقوليش كده إنتي زي اختي انا هنزل دلوقتي اجبلك اكل علشان انتي ماكلتيش حاجه
ملاك:ماشي بس بشرط
يونس:اي هو
ملاك:تاكل معايا
يونس بضحك: ماشي ياستي
يونس نزل يجيب لملاك اكل وساب ملاك قاعده في الاوضه بتحاول تفتكر اي حاجه
# في الصعيد
الكل كان قاعد علي السفره حزينه
حسين:محدش بياكل ليه
رقيه: انا ماليش نفس انا نطلع استريح عن اذنكو
حسين:اقعدي كل يارقيه انتي ماكلتيش حاجه من الصبح
رقيه بحزن:حاضر
حسين:فين اسد ياسانيه
سانيه :نايم ياخوي فوق تعبان شويه
في الاوضه عند اسد
اسد كان قاعد بيتمرن وبيطلع كل عصبيته في الملاكمة
اسد بغضب:غبي انت الي ضيعتها من ايدك ملاك راحت خلاص غبي يااسد
اسد قعد علي السرير يعيط ومش قادر يستوعب إن ملاك مشيت ومبقتش موجوده
اسد بدموع:اههههه يارب رجعهالي انا مليش غيرها هي اكترر انسانه حبتها يارب إنا عارف ان إنا غلط كتير بس هي ملهاش ذنب يارب تحميها يارب
#في المستشفي
ملاك: مش قادره شبعت خلاص الحمد لله
يونس:خلصي الطبق بتاعك كله
ملاك: بجد مش قادره يااسد
يونس:اسد مين
ملاك:انا قولت اسد
يونس :اه
ملاك:مين اسد ده
يونس:ده اكيد حد كنتي تعرفيه وقريب منك علشان كده قولتي اسمه دي حاجه حلوه كده هتبتدي ترجعلك الذاكرة
ملاك:هي حاجه حلوه بس انا معرفش مين اسد ده
يونس:انا مش عايز اضغط عليكي علشان صحتك انتي اكيد هتفتكري مع الوقت
ملاك:تمام
يونس: يلا بقي علشان تنامي
ملاك: حاضر بس انت هتنام فين
يونس:انا هنام علي الكنبه هنا
ملاك:احم
يونس:متخافيش انا مستحيل اعمل اي حاجه انا متربي كويس وعارف ربنا وبعدين لو حصل اي حاجه تقدري تصوتي ملاك:انا اسفه مش قصدي
يونس :اولا مش كل حاجه تتاسفي وبعدين اي بنت مكانك هتخاف خصوصاً من حد متعرفهوش
ملاك :انا غلطانه لان بعد الي انت عملته معايا مينفعش اخاف منك انا آسفه بجد
يونس بابتسامه:عادي ولا يهمك يلا نامي علشان تعرفي تصحي
ملاك:تصبح على خير
يونس:وانتي من اهل الخير
نامت ملاك وهي بتفكر في مصيرها الجاي وحياتها المجهوله
في الصباح
صحيت ملاك علي صوت خبط فتحت عينيها لقت يونس بيحط علي صنيه الفطار على الترابيزه
ملاك: صباح الخير
يونس: صباح النور يلا علشان تفطري
ملاك:حاضر بس انا عايزه اغسل وشي
يونس:ثواني هجبلك ممرضه
ملاك: تمام شكراً
في الصعيد
كان كلهم قاعدين على السفره وفاجاه الباب خبط
عائشه راحت تفتح لقت ادم
ادم بحزن: ازيك يا عائشه
عائشه: الحمد لله كويسه اتفضل
اسد:في حاجه ياادم
ادم: ايوه
اسد: في اي
ادم: النهارده الصبح الاستقبال بتاع مستشفه***كلموني وقالولي إن في حد جالهم بنفس مواصفات ملاك واسمها
اسد:انت بتقول اي ملاك كويسه
رقيه بدموع:بنتي كويسه صح
ادم:اهدو ياجماعه هي كويسه وخرجت من العمليات امبارح
اسد:عمليات اي ايه الي حصلها
ادم:مارضوش يقولو حاجه غير لما نروح
اسد:يلا بسرعه انت مستني اي
اسد ركب هو وادم العربية
اسد كان بيسوق باقصي سرعه عنده
ادم: اهدي يااسد هدي السرعه
اسد كان بيسوق ومبيردش عليه لغايت اما وصل المستشفى
اسد دخل المستشفى ووصل عند الاستقبال
اسد:لو سمحتي في حاله جات ليكو امبارح ودخلت العمليات
الموظفه: يافندم في كذا حد دخل العمليات امبارح
ادم:لو سمحتي احنا كنا امبارح بندور علي مرات اخويا وعملنا. بلاغ وبلغنا المستشفيات اي حد يجيلو حد بمواصفتها واسمها يتصل علينا والنهارده جالي اتصال وقالولي إن هي هنا
الممرضه:ممكن اشوف شكلها
اسد: صورتها اهي اتفضلي
الموظفه:ايوه يافندم هي فعلاً جات امبارح وكانت عندها اصابه في دماغها والجرح في با*طنا*ها كان متلوث ودخلت العمليات وخرجت امبارح من العمليات
اسد:ممكن اعرف هي في اوضه كام
الممرضه:للاسف يافندم هي مشيت النهارده مش الشاب الي كان جايبها
اسد:نعمممم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم قاسي)
أمته هينزل الباقى