روايات

رواية جحيم قاسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الجزء التاسع عشر

رواية جحيم قاسي البارت التاسع عشر

رواية جحيم قاسي
رواية جحيم قاسي

رواية جحيم قاسي الحلقة التاسعة عشر

في الصباح كانت كل العيله قاعده تحت ماعدا ملاك وأسد
حسين:امال فين ملاك وأسد
اسد :انا جيت اهو يابوي
حسين:كنت فين يااسد
اسد:كنت في اوضتي يابوي هكون فين
حسين:اول مره تصحي متأخر كده
اسد:راحت عليا نومه
حسين:طب يلا علشان تفطر
رقيه :انا هطلع اشوف ملاك اتاخرت ليه
حسين:ماشي وهاتيها معاكي علشان تفطر
رقيه:حاضر
طلعت رقيه اوضه ملاك وخبطت علي الباب
ملاك:مين
رقيه:انا ياحبيبتي
ملاك: اتفضلي يا ماما
رقيه :صباح الخير ياحبيبتي
ملاك:صباح النور
رقيه:منزلتيش ليه علشان تفطري
ملاك:هقوم البس اهو وانزل
رقيه: ماشي ياحبيبتي انا هستناكي هنا
ملاك قامت بس كانت لسه رجليها بتوجعها
رقيه بخوف:مال رجلك ياملاك انتي كويسه ايه الي حصلك
ملاك:اهدي ياحبيبتي انا كويسه
رقيه:امال ايه الي عمل في رجلك كده
قالت ملاك ليها كل الي حصل
رقيه:طب مصحتنيش ليه كل ده وانا معرفش
ملاك:مفيش حاجه ياماما هي بس اتعورت وأسد عملهالي

 

 

رقيه:مين الي عملك رجلك
ملاك:اسد
رقيه:انا مش قولتلك أن أسد حنين
ملاك:هي دي فيها حنيه ياماما كان هيسبني مثلا ورجلي متعوره اكيد كان لازم يعمل كده
رقيه:بس برضوا حنين وهتحبيه
ملاك: ماما انا راحه البس علشان انا جعانه
رقيه بضحك:ماشي هستناكي
لبست ملاك ونزلت هي وامها
ملاك:صباح الخير
الكل صباح النور
قعدت ملاك علشان تاكل
اسد :رجلك عامله ايه دلوقتي ياملاك
ملاك بكسوف:احمد بقت احسن
حسين:مال رجلك ياملاك
ملاك:مفيش حاجه ياعمي بس دخل فيها ازاز وأسد عقمهالي
حسين بخوف:طب انتي كويسه دلوقتي تروحي عند الدكتور
ملاك:لا انا كويسه الحمدلله رجلي بقت كويسه شكراً ياعمي
هايدي بسخرية:هي اضربت بالنار ولا حاجه رجليها اتعورت زي اي حد مفيش حاجه لكل ده
صافيه بصوت عالي: أسكتي ياهايدي ويلا اطلعي على اوضتك
طلعت هايدي علي اوضتها
هايدي :وربنا مهسيبك ياملاك وهعرفك مين هي هايدي
دخلت عليها امها
صافيه: انتي عايزه ايه ياهايدي ها مالك ببنت عمك متحترمي نفسك شويه
هايدي بغضب:مش بنت عمي وبعدين انا عملت ايه هي حراميه وأنا وربنا مهسيبها
صافيه سرقت منك ايه عاد البت مبتعملكيش حاجه
هايدي:سرقت مني اسد اسد انا الي حبيته الاول مين هي علشان تاخده مني
صافيه:يامراري الطافح أنتي بتحبي اسد أنتي اتجننتي خلاص اسد ده يبقي ابن عمك
هايدي:انتي قولتيها اهو ابن عمي مش أخويا يعني يحقلي احبه
صافيه:بس هو مبيحبكش يابت باطني هو بيعتبرك أخته
هايدي:وهو كمان مبيحبهاش وانا هااخليه يحبني
صافيه:اسمعي يابت أنتي واضح انك اتجننتي لو متحترمتيش نفسك واتلميتي هتشوفي مني الوش التاني انتي فاهمه
هايدي بغل: ماشي فاهمه
صافيه: أنا نازله كتك القرف
نزلت صافيه تحت
هايدي: أسد ده بتاعي انا وبس ومش هسمح لحد ياخده مني

 

 

#في القاهره
زين: الدكتور قالك ايه ياسيف
سيف: الدكتور قال انك مش هتعرف تطلع غير بعد أسبوع
زين بعصبية:انا عايزه اطلع من هنا دلوقتي
سيف: اهدي يازين كده غلط علي صحتك اهدي وكلها أسبوع وهتطلع
زين: أنا عايز أطلع في اسرع وقت علشان انتقم من عيله الشرقاوي
سيف:هتطلع وهتنقم بس لازم تهدي علشان تخف بسرعه
زين:ماشي بس ورحمه امي مهسيب ابن الشرقاوي غير اما ادمره
سيف: أن شاء الله
زين:روح أنت ياسيف وتعالي بكره
سيف:ماشي ياصاحبي عايز حاجه
زين: لا
سيف:مع السلامه
زين: مع السلامه
خرج سيف من عند زين
سيف: انا لازم اروح لاسد ده
# في الصعيد
حسين: تعالي معايا علي المكتب ياملاك
ملاك:حاضر ياعمي
في المكتب
حسين:تعالي ياملاك يابنتي
ملاك: نعم ياعمي
حسين: انتي كنتي في كليه ايه يابنتي
ملآك بحزن انا كنت في كليه طب كنت في أولي طب
حسين:طب ومش نفسك ترجعي الكليه تاني
ملآك بفرحه ياريت نفسي اوي بس ازاي انا كانت الكليه بتاعتي في القاهره
حسين:عادي إنا اخلي اسد ينقلك الكليه هنا في الصعيد وبعدين انتي الكليه بتاعتك حلوه
ملاك :بجد ياعمي ينفع
حسين: طبعاً ياحبيبتي
ملاك جريت عليه وحضنته وبسته من خده
ملاك: ربنا يخليك ليا يااحلي عن في الدنيا
حسين: ويخليكي ليا ياحبيبتي دا أنتي بنت الغالي يلا روحي قولي لامك وفرحيها
ملاك وهي فرحانه:حاضر
خرجت ملاك ملاك من المكتب وبتحمد ربنا علي عيلتها الي ربنا رزقها بيها
ملاك:ماما ياماما
رقيه:تعالي ياقلب ماما انا هنا

 

 

سنيه:خير يا بنتي فرحانه كده ليه
ملآك: اصل عمي قرر أن هو يقدملي في الكليه
رقيه :مبروك ياحبيبتي
ملاك: الله يبارك فيكي ياماما
سنيه: مبروك يابنتي
ملاك:الله يبارك فيكي
صافيه: مبروك ياملاك
ملاك :الله يبارك فيكي يامرات عمي
رقيه:طب متعرفيش هتروحي امتي
ملاك: عمي قالي إن هو هيخلي اسد يقدملي ويحولي الورق
رقيه: ماشي ياحبيبتي
رقيه: تعالي معايا ياملاك فوق اوريكي حاجه
ملآك:يلا ياماما
فوق في الاوضه
رقيه:غمضي عينك
ملاك:تبقي مفاجاه
رقيه بضحك: غمضي بس
ملآك: حاضر
ملآك غمضت عينها
رقيه:فتحي
فتحت ملآك عينها وكانت امها جيبلها تليفون
ملاك:الله بتاع مين ده
رقيه:هيكون بتاع مين ليكي طبعاً ياحبيبتي انا عارفه انك معاكيش تليفون
ملاك: ربنا يخليكي ليا يا احلي أم في الدنيا
رقيه: ويخليكي ليا ياحبيبتي
ملآك: تعالي نفتحه واول صوره نتصورها تبقي انا وأنتي
رقيه:يلا
فتحت ملآك التليفون وكانت امها جايبه ليها خط
ملاك: شكله حلو أوي يلا علشان نتصور
رقيه:يلا
اتصورت ملاك وامها صور حلوه اوي
ملاك: الصورة حلوه اوي انا هخليها خلفيه للموبايل
رقيه: ماشي ياحبيبتي

 

 

ملاك:هاتي رقمك ياماما
رقيه خدي ياحبيبتي:************
ملاك: أنا كنت عايزه ارقام الكل بس مكسوفه تقولهم
رقيه:وتكسفي ليه تعالي ننزل ونقولهم وبعدين دول اهلك يلا هما زمانهم كلهم تحت
ملاك:يلا
نزلت ملاك هي ورقيه وكان الكل قاعد تحت حتي اسد
رقيه: السلام عليكم
الكل عليكم السلام
ملاك بكسوف:هو انا ممكن اخد رقمكو كلكو علشان انا معايش ارقمكو
حسين: طبعاً ياحبيبتي بصي احنا كلنا قاعدين امشي على كل واحد بالدور وخدي رقمه
ملآك:ماشي
ملاك خدت ارقام الكل بس وقفت عند اسد واترددت وقررت إن هي متاخدش الرقم وكانت لسه هتمشي
اسد:مش هتاخدي رقمي
ملاك:ها
اسد:لو مش عايزه خلاص براحتك
ملاك:لا طبعاً عايزه
اسد :طب هاتي التليفون اكتب الرقم
ملاك: اتفضل
خد اسد منها التليفون وسجل الرقم
اسد: اتفضلي
خدت ملآك التليفون بس انصدمت من الاسم الي مسجله كان مسجل الرقم بااسدي
ملاك بصتله بصدمه
اسد غمزلها بس محدش خد باله غير رقيه
رقيه في سرها:يارب يااسد تكون بتحبها وتعوضها عن الي شافته

 

 

ملاك اتكسفت وراحت قعدت جمب امها واسد ضحك ضحكه صغيره
ملاك في سرها:ايه إلي حصل ده معقول يكون بيحبني لا لا هو اساسا مغصوب علي الحراره دي بس ليه سجل اسمه كده اووف بقي خلاص
الغفير : حسين باشا في واحد بره عايز يشوف حضرتك
حسين: مين ده
الغفير:معرفش والله ياباشا
حسين:طب خليه يدخل
اول مدخل ملاك انصدمت
ملاك بخوف:سيف؟
اسد بغضب: إنتي تعرفيه منين
سيف:انا ابقي صديق زين المقرب وملاك شافتني كتير مع زين
سيف:ازيك ياملاك
اسد: اسمها آنسه ملآك وبعدين كلامك معايا انا انت عايز ايه
سيف،:مش عيب الي انت عملته في صاحبي ده اسد:صاحبك كام قليل الادب وعايز ياربي وانا علمته الادب وبعدين هو خايف يجي فبعتك انت
سيف:زين في المستشفى
ملاك بخوف:هو ايه الي حصل
اسد بغضب:اطلعي فوق ياملاك بسرعه
ملاك بخوف: حاضر
طلعت ملاك وهي خايف
اسد: انت جاي عايز ايه
سيف: انا جاي احزرك إن زين مش ناوي على خير ابدا
اسد:يوريني هيعمل ايه واسد الشرقاوي مبيتهددش ويلا من غير مطرود
سيف: سلام بس إنا كنت جاي احزرك
مشي سيف وخرجت وراه هايدي من غير محد ياخد باله

 

 

هايدي:انت يااستاذ
سيف: عايزه إيه
هايدي:هعوز منك ايه انا كنت عايزه رقم زين
سيف:عايزه رقم زين ليه
هايدي:هاتو من غير كلام يلا بسرعه قبل محد يشوفني
سيف علشان قله ادبك دي مفيش ارقام ويلا سلام
هايدي بعصبية ماشي انا هعرف اخد الرقم ازاي؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى