رواية جحيم عشق صعيدي 2 الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد
رواية جحيم عشق صعيدي 2 الجزء الثالث
رواية جحيم عشق صعيدي 2 البارت الثالث
رواية جحيم عشق صعيدي 2 الحلقة الثالثة
في المستشفي
أسر واقف بيبكي بغ”ضب من نفسه بيحاول بفهم ازاي اعت”دا على ملاك
أسر بلوم لنفسه. حيو”ان ازاي عملت كدا دا انت كنت بتعتبرها اختك زينه هتقول ايه ربيته وكبرته وهو اغت”صب بنتها حيوا”ن ازاي عملت كدا ازاي
الدكتوره خرجت بعد الفحص
أسر بسرعه. هي كويسه ملاك كويسه
الدكتوره بحزن. دي بنت دكتوره زينه صح
أسر بغ”ضب. ملاك كويسه
الدكتوره بخوف. البنت متعرضه لحاله اغت”صاب أعصابها منهاره وانا لازم ابلغ البوليس
أسر بسرعه. دي مراتي لو البوليس شم خبر هتكون نهايتك
الدكتوره. انا هكلم دكتوره زينه وجبل بيه
أسر دخل اوضه ملاك
واقف يبص عليها وعلى وشها اللي كله كد”مات وشاحب جدا
قرب منها بحزن ماسك ايديها بيلوم نفسه على حاجه هو مش عارف عملها ازاي
أسر بدموع. والله ما عارف ازاي دا حصل انا اسف د”مرتك بس وعد مني. هتجوزك والله يا ملاك طول عمري بشوفك اختي بس اللي حصل مني قط”ع كل علاقات الود اللي بينا انا د”مرتك اسف يا ملاك عارف اني جيت على أغلى شي تملكيه بس والله ما فاكر ازاي دا حصل ولا عارف كل اللي فاكره أن في ست كبيره في السن طلبت مني اساعدها اشيل ليها الحاجات بتاعتها ولما وصلت الشقه الغريبه دي أصرت اني ادخل والعصير الزفت دا اكيد كان في حاجه مش طبيعيه ومعرفش انا شوفتك ازاي ولا عملت كدا ازاي ايوه حيو”ان اههه حق”ير استحق الشن”ق بس ارجوكي فوقي وارجعي
احيانا تكون دروس الحياه قا”سيه ولكنه اختبار فيا قلب تحمل ويارب ارزقنا الصبر
💔💔💔💔💔
في القسم
الظابط. مدام زينه ايه رايك في الاتهام الموجه لحضرتك
زينه. كدبيا فندم والله محصل حضرتك ممكن تشوف تاريخي في عالم الجراحه وممكن تسأل الناس اللي كنت بعملهم العمليات انا عمري معملت حاجه مختلفه للقانون أو مخالفه لضميري
الظابط. مدام زينه احنا لقينا اعض”اء بشريه في المستشفي
قرنيه عين. كليه. وآخر حاجه ممكن نتوقعها لقينا قلب ومازال حي
زينه. والله كدب يا فندم انا عمري ما عملت كدا لا ثواني كدا
ممكن اسالك سوال
الظابط. اتفضلي
زينه. دكتور محمد اسمه إن مر في التحقيق
الظابط. محمد الهنداوي
زينه بسرعه. هو يا فندم الدكتور دا كان بيتفق مع المرضا انهم يبوعوا اعض”اهم بمبالغ معينه وفي حد من الأهالي دول كلمني وقالي على الموضوع دا وانا اخدت قرار بوقفه من العمل وتحويله للتحقيق
جبل بغ”ضب. ازاي معملتش حسابك من الاول يا زينه ازاي مستشفى زي دي يشتغل فيها حيوان كدا
زينه بكيت لما جبل زعقلها لأنه معملهاش طول السنين اللي فاتت. انا حالته للتحقيق دا الإجراء اللي بيتاخد في المواقف دي
جبل قام واحده في حضنه وبقي يهديها. خالص انا اسف متزعليش
صقر بحده. أمي مش هتقعد في القسم دقيقه واحده كمان أظن اسم عيله العزايزي لوحده ضمان
الظابط. بس مينفعش دي قضيه كبيره
صقر طلع موبيله وكلم حد مهم
صقر بغرور. اتفضل
الظابط. مين
صقر. وزير الدخليه
الظابط اخد الموبيل يخوف. الوا ايوه يا فندم
وزير الداخلية. دكتوره زينه تخرج فورا والموضوع يتم التحقيق فيه بشكل دقيق دكتوره زينه تاريخها مشرف في عالم الجراحه
الظابط. اومرك يا فندم
وزير الداخلية. الدكتور اللي اسمه محمد دا يتجاب ويتحقق معه فورا
الظابط. تمام يا فندم
صقر بغرور يليق به. ها أظن اقدر اخد امي وامشي
الظابط. اتفضل يا صقر بيه بس هيتم استدعائها تاني عشان التحقيق والدكتور دا هنجيبه
صقر. لا دا انا اللي هجيبه وههليه يك”ره اليوم اللي فكر انه يسوء سمعتي امي ياله يا أمي
زينه وجبل وفهد ومالك وحور وساره ورعد وساره بنتهم وبريق
خرجوا من القسم
جبل جاله تليفو💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
الدكتوره باحترام. جبل بيه العزايزي
جبل. مين معايا
الدكتوره. انا دكتوره صفاء من مستشفى دكتوره زينه
جبل. افندم
الدكتوره بخوف. بنت حضرتك
جبل وقف بخوف. ملاك
الدكتوره. بنت حضرتك جات المستشفي في حاله اغت”صاب
التليفون وقع من جبل بصدمه والكل وقفين جانبه مش فاهمين في ايه نزلت من عينه دموع لأول مره حاسس انه ضعيف ومقدرتش يحمي ولاده
صقر. في ايه يا بوي
جبل بصي لزينه وقلبه مقبوض زينه حاسه بحاجه غلط دموعها نزلت لما شافته في الحاله دي عرفت ان في كار”ثه
زينه بصت حواليها للأولاد. ملاك فين يا جبل
بننننتتتييي فين يا جبل
قلتها وهي تسقط أرضا ودموعها نازله بانهيار بنتي فين يا جبل
جبل نزل جانبه وحضنها ولأول مره يبكي افتكر زمان عمره ما دموعه نزلت الا لما زينه بعدت عنه بس دلوقتي المشكله أكبر من توقعته
جبل بدموع. مقدرتش احميها يا زينه
زينه بتهز رأسها يمين وشمال بمعنى لا
صقر بخوف. اختي مالها يابوي
فهد. بابا ملاك مالها وهي فين
جبل. بينا على المستشفي
زينه. لا يا جبل لا انت وعدتني انك هتحمي ولادنا انا عمرة مكس”رت وعد ليه الوعد دا دا كان عهد بينا انك تحميها
جبل. أول مره يا زينه اول مره احس بالضعف ملاك محتاجانا لازم نروحلها قومي ياعمري
بقى يشدها ويقوموا
كلهم ركبوا عربيتهم وراحو المستشفي
كلهم دخلوا ووصلوا أدام اوضه ملاك أسر كان قاعد على الارض بيعيط زي الطفل
زينه شافته وجريت عليه
أسر وقف ادمها ومعرفش يرفع عينه فيها
زينه رفعت وشه ومسحت دموعه
زينه. اختك هتبقى كويسه هي تلقيها عدت الشارع من غير ما تاخد بالها بس هتبقى كويسه بنتي كويسه
أسر رجع وطى راسه ودموعه نازله. انا السبب انا السبب انا اللي عملت فيها كدا
جبل بصدمه. انت اللي اغت”صب ملاك
صقر والكل. اغت”صاب
لينقض عليه صقر بالضر”ب بكل غ”ضب ودموع صقر نزلت لأول مره ملاك اخته انسانه جميله متستهالش اللي حصل
زينه واقفه مصدومه مبتتحركش ولا بتعيط ولا اي حاجه
بريق وهي بتعيط. زينه انتي كويسه
ساره. زينه عيطي اصر”خي اتكلمي
زينه جريت على صقر تبعده عن أسر
زينه. ابعد ابعد عنه
صقر بغ”ضب. دا حق”ير احنا اعتبرنه اخونا وهو خا”ن ثقتنا فيه
زينه بعدت صقر عن أسر ووقفت ادامه. انا إذ”يتك في ايه ليه ليه انا اعتبرتك ابني ملاك كانت اختك لييييبهههههه قالتها وهي تضر”به بقوه انا معقول اكون ربيته حد بالحق”اره دي
أسر مستسلم تمام دموعه بتنزل بند”م
زينه. انطق قول ان دا كدب قول انك هتحمي اختك مش تغت”صبها لا اختك ايه بقى
زينه بصر”يخ
اااااااااااااههههععهههه
جبل حضنه ودموعه نازله وكلهم وافقين مصدومين أسر طول الوقت بيتعامل معهم على أنه اخوهم
أسر بدموع. معرفش حصل ازاي والله معرف انا فوقت لقيت اللي حصل حصل
جبل. رررررععععددد
رعد. نعم
جبل. اتصل على أسد قاله ينزل مصر فورا
أسر. انا طالب ايد ملاك
زينه قاعده على الأرض معقول اللي بيحصل دا عيلتها اللي كونتها سنين طويله بتتد”مر
فهد راح يفرغ طاقه الغ”ضب اللي جواه وبقي يضر”به بقوه. بعد ايه يا حق”ير يا زبا”له احنا اعتبرنا اخونا وانت ااااهه زبا”له ازاي قدرت تعمل كدا ازاي يا حيو”ان
جبل افتكر الرساله اللي جيتله والمجهول بيساله عن بنته
جبل. اسسسررر تحكيلي كل اللي حصل وقسما برب العزه لو كدبت لجيبك تحت رجلي
أسر بدأ يحكيلهم اللي حصل وأنه مكنش في وعيه ولا عارف دا حصل ازاي
جبل بص لرعد ومالك والتلاته بقوا يربطوا مضمون الرساله باللي حصل
جبل. ملاك تفوق وانت وهي هتتجوزوا
مالك. وحور هتتجوزه فهد
حور بصدمه. ايه اتجوز مين
فهد. انت بتقول ايه
مالك. البنات محتاجين حد يحميهم اللي جاي صعب
ساره واقفه بص لفهد بدموع مكبوته وحور واقفه منتظره صقر ينطق بس هو واقف باصص ليها وهو ساكت
جبل بحده. فهد جوازك على حور يوم جواز أسر على ملاك ودا آخر كلام مفيش نقاش
حور مصدومه من سكوت صقر ودموعها نازله
فهد باصص لساره اللي جريت من ادامهم
مالك لنفسه. حور بتحب فهد نظرتها له كانت بتقول انها بتحبه دا في مصلحتها
(انا كدعاء بقولك منك لله يا مالك)
زينه. عايزه اشوف بنتي
جبل قومها وهي فتحت الباب براحه ولقيت ملاك فاقده الوعي وفي دموع في عنيها
جريت عليها وماسكه ايديها بخوف
زينه. عمل فيك ايه يانور عيني انا اسفه انا اللي دخلته حياتنا انا اللي اعتبرته ابني بس هو خا”ن الامانه
في مكان مجهول
المقنع. هههههه عيله العزايزي عدها التنازلي ابتدا
شخص. بس انا مش فاهم ليه أسر ما كنا نخلي اي حد يعت”دي عليها اصلهم كدا هيجوزوهم لبعض
المقنع بخبث. فعلا هيتجوزوا بس هيبقوا كار”هين بعض وكل واحد هيبقى شايف التاني خا”ين وأنه عدوه وخصوصا صقر العزايزي
صقر نسخه من جبل زمان عنيد وعص”بي دلوقتي العب يحلو
الشخص. للدرجه دي بتكر”هم
المقنع. بكر”ه زينه وزينه لو عيلتها اتد”مرت هتد”مر
مين هو المقنع لا لا مش سامر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عشق صعيدي 2)