روايات

رواية جحيم عشقه الفصل السابع عشر 17 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه الفصل السابع عشر 17 بقلم ملكة القلم

رواية جحيم عشقه الجزء السابع عشر

رواية جحيم عشقه البارت السابع عشر

رواية جحيم عشقه
رواية جحيم عشقه

رواية جحيم عشقه الحلقة السابعة عشر

سليم بصدمه….يعني ايه
زهره بحرج…..يعني انا بنت وباسم مقربش مني يعني مفيش عده يا سليم
سليم بص ليها وحس انه فرحان لان طول السنين دي حافظت علي نفسها
سليم مسك ايدها واتكلم بحب…..يبقي بدل الخطوبه فرح
زهره سحبت ايدها واتكلمت…..ياريت قصدي يعني مفيش مانع انه يكون فرح
سليم بهدوء…..خلاص انا هتكلم مع ليل في الموضوع ده
زهره…..وانا هتكلم مع كيان استاذن انا بقي لاني خرجت من غير ما اقول لحد
سليم قام ودفع الحساب…..ثواني هوصلك
زهره هزت راسها وقامت وسليم وصلها
_________
في الفيلا
علي السفره كانت قاعده كيان وكنزي قاعده علي رجلها وليل مترأس السفره
كيان…..هي زهره منزلتش ليه لحد دلوقتي
كنزي ببرائه…..بس طنط زهره خرجت
كيان بانتباه…..خرجت راحت فين

 

 

كنزي…..معيفش هي خرجت
ليل…..متخافيش اكيد خرجت تتمشي
كيان بهدوء…..تمام
انا هروح اتصل بيها اشوفها فين
كيان لسه هتتحرك زهره دخلت ومعاها سليم
زهره…..صباح الخير
كيان…..صباح النور كنتي فين من الصبح كده
ليل……كنتي فين يا زهره
زهره بتوتر…..بصراحه انا خرجت
سليم بهدوء……كانت معايا
ليل بهدوء…..كانت معاك بتعمل اي
سليم…….يا ليل بصراحه انا وزهره اتفقنا ان احنا نتجوز
ليل بص ليه بهدوء….طيب جميل وانت لسه فاكر تقولنا يا سليم
كيان بصت لزهره واتكلمت…..كنت مستنيه اي علشان تقوليلي لما تتجوزي
زهره بهدوء…..كيان انا امبارح قولتلك اني كنت عايزاكي في موضوع بس معرفتش اقولك اي هو
كيان بهدوء……وانت بقا يا استاذ سليم عرفت ان زهره متجوزه قبل كده
سليم…….انا عارف زهره من زمان يا مدام كيان ودي مش اول مره اشوفها
كيان بصت لزهره ومتكلمتش
سليم……انا عارف انتو دلوقتي بتفكروا في اي بس انا معنديش مشكله انها مطلقه انا قابلها زي ما هي انا بحبها
زهره رفعت راسها وبصت ليه وقلبها بيدق بسرعه
كيان بصت لليل
ليل بهدوء……بس يا سليم في عده وبعدين تفكروا تتجوزوا

 

 

زهره اتوترت
سليم…..لا ما احنا قررنا نتجوز الخميس اللي جاي
كيان ضحكت وليل بص ليهم…..انت بتهزر اكيد
ليل…..وده ازاي بقا لما هي كانت متجوزه ولسه مطلقه معداش علي طلاقها أسبوعين
سليم بهدوء……كان جواز علي ورق يا ليل علي ورق
كيان بصت لزهره بصدمه…..الكلام ده صح
زهره بتوتر…..ايوة يا كيان
ليل بهدوء…..خلاص طالما كل حاجه انتو متفقين عليها يبقي علي بركه الله
سليم بابتسامة……يبقي جواز علي طول
ليل بص ليه…..تمام
كيان بضجر…..اي جواز علي طول دي احنا حتي لسه مجهزناش حاجه
سليم…..لا انتو مش هتجهزوا حاجه انتو بس هتروحوا تشتروا فساتين بس
ليل…..احنا هنجهز كل حاجه
كيان…..خلاص احنا نروح المول ونشتري اللي عايزينه وناخد كنزي معانا
كنزي سقفت بفرحه
ليل…..تمام يبقي تاخدوا الحراسه معاكم
كيان قامت….تمام هنروح احنا نجهز يلا يا كنزي
كيان وكنزي طلعوا فوق وغيروا هدومهم وزهره كانت مستنياهم
عدت ربع ساعه ونزلت كيان وكنزي وكانوا زي الملايكه
ليل بص ليهم وابتسم
زهره وكيان وكنزي راحو المول ومعاهم حراسه
في المول كنزي وكيان كانوا بيختاروا فساتين وزهره
زهره….اي رايكم في الفستان ده
كنزي…..وحس وحس انت معندكيس زؤق
زهره….وحش وحش طالعه لامك معندكيش دم
كيان ضحكت عليهم….هو فعلا وحش شوفي حاجه احلي
_______

 

 

ايوه يا هانم دخلوا المول ومعاهم حراسه
سمر…..اسمع انا عايزه البنت تكون عندي في اسرع وقت فاهم
حاضر يا هانم. متقلقيش هما اول ما يطلعوا من المول هنخطف البنت
_________
كيان بابتسامه…..حلو اوي الفستان ده
كنزي…..ايوة صح زي ما ماما قالت
زهره بتريقه…..ايوة صح زي ما ماما قالت ده انتو عالم فقر
كيان…..يلا بقا اتاخرنا نكمل خناق في البيت
زهره وكيان وكنزي خدوا الحاجات اللي اشتروها وحاسبوا عليها وخرجوا اول ما خرجوا جت عربيه وقفت قدامهم
والباب اتفتح وسحبوا كنزي كيان صرخت برعب وفضلت ماسكه في ايد كنزي والحراس جريوا عليهم
كنزي بتصرخ وكيان ماسكه فيها جامد
….سيبها هنتمسك
…الهانم هتمو”تنا لو سيبناها
…..سيبها وفي الوقت المناسب ابقي نخطفها يلا الحراس هيمسكونا
ساب كنزي اللي وقعت علي كيان
كيان حضنتها برعب

 

 

زهره بخوف…..كيان انتي كويسه كنزي حبيبتي انتي كويسه
كيان داخت واغمي عليها
الحراس خدوا كنزي وركبوها العربيه
زهره بخوف وصدمه….كيان انتي بتنز”في

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عشقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى