رواية جحيم عشقه الفصل الثالث 3 بقلم ملكة القلم
رواية جحيم عشقه الجزء الثالث
رواية جحيم عشقه البارت الثالث
رواية جحيم عشقه الحلقة الثالثة
كيان واقفه قدام المرايا بتبص لنفسها بقهره حطت ايدها علي راسها وحاشت الشاش ونضفت الجرح ورجعت حطت شاش وقطن
خدت شنطتها وخرجت وهي مستعجله
راحت الشغل المدير اول ماشافها
المدير….انتي بتعملي لي هنا انتي ليكي عين تيجي هنا
كيان….بس انا..
قاطعها بصوت عالي….بس انتي اي وزفت اي
اخرجي بره يا زبا”له واوعي تدخلي عند تاني
كيان اتعصبت….انت اللي حيو”ان انت برضو اللي اترجيتني علشان اتجوزك
المدير بسخريه والعاملين واقفين بيتفرجوا….انا برضو هبصلك انتي ده انتي اللي كنتي بترمي نفسك عليا
كيان اتعصبت وبصت حواليها لقيت فازه مسكتها وض”ربته علي راسه
المدير بألم….ااااه
راسه نزفت ووقع علي الارض الامن جاء ومسكوا كيان
كيان بغضب….سيبوا ايدي خليني اوريه ازاي يتكلم معايا كده
المدير بألم….بلغوا البوليس خليه ييجي ياخدها تعفن في الحبس
كيان بحده….هكون مبسوطه لاني مش ندمانه اني ضربتك
كيان سحبت ايديها وفضلت واقفه واتكلمت بغضب….انا اديني واقفه مستنيه البوليس
عدت نص ساعه والبوليس جه
المدير….هي دي يا باشا ضربتني وكانت هتمو”تني لولا ستر ربنا
كيان تفت عليه….انت تعرف ربنا يا راجل يا معفن
المدير….شايف يا باشا
الظابط….هتوها علشان تتعلم تضرب حد تاني
لسه هيقربوا منها دخل ليل
المدير خاف وبص ليه بتوتر
كيان اتوترت ومتكلمتش
الظابط باحترام وابتسامه….اهلا ليل بيه منور المكان
ليل….اهلا يا اكرم في اي
اكرم….حضرتك البنت دي ضربت المدير واتعدت عليه
كيان بعصبيه….اي اتعديت عليه دي ليه حرمه
الظابط ضحك غصب عنه ليل بص ليه
زينب جريت علي كيان….حضرتك هو اللي غلطان قلها كلام مينفعش يتقال وكمان كان بيتعرضلها دايما في الشغل وكان طالب منها الجواز وهي رفضته
ليل اتعصب وحاول يتمالك نفسه
اكرم ابتسم ومردش ليل بص ليه….ياريت تاخد افادتها واذا كان علي التعدي بالضرب فانا هدفع الكفاله
كيان بصت ليه….شكرا مش عايزة حاجه لو سمحت ممكن نمشي
ليل….اتفضل انت يا اكرم وياريت تاخد الباشا عندك يومين يتروق وبعدين رجعه
المدير بص ليه بزعر
اكرم ابتسم وبص ليه وبعدين بص لزينب اللي مهتمتش او حاولت تبين ده
اكرم…هاتوه
اكرم طلع وخد معاه المدير
كيان كانت خارجه لقيت اللي بيمسك ايدها
كيان….انت بتعمل اي سيب ايدي
ولو علي الكفاله انا هدفعهالك
ليل….انتي عارفه الفلوس دي كد اي او هتجيبيها منين
كيان….هجيبها لان انا مش بحب حد يكون ليه حاجه عندي
ليل ابتسم بسخريه….وانا ليا عندك حق ولازم اخده وانا مش عايز الفلوس بس فيه مقابل
كيان اتوترت لانها مش هتقدر تجمع المبلغ فعلا وخلفت من طلبه
كيان….طلب اي ده
ليل….انك تعيشي معايا
كيان رجعت لورا بسرعه….نعم انت بتقول اي
ليل بخبث….اظن انك مراتي ومفيش سبب مقنع انك بعيده عن بيت جوزك اتخيلي كده اطلبك في بيت الطاعه هتجيلي برجليكي بس انا سهلتها عليكي
كيان….موافقه بس عندي طلب
ليل….اممم طلب اول مره اشوف حد بالبجاحه دي
قولي
كيان مهتمتش بكلامه واتكلمت بهدوء….زهره اختي تتطلقها من باسم وتيجي تعيش معانا وكمان انا هشتغل وادفعلك فلوسك
ليل….موافق وحكايه الشغل فهتشتغلي وهتدخلي بيتي بصفتك خدامه
كيان بصت ليه بصدمه
ليل….مش اهم حاجه اني اطلق اختك وانا هعمل كده وانتي هتنفذي اللي هقولك عليه
كيان…تمام
ليل….يلا
كيان باستغراب….في اي
ليل….هتروحي معايا واذا كان علي اختك فانا هبعت اجيبها
كيان…بس انا هروح اجيب حاجتي
ليل….هبعت اجيبهالك اظن مفيش حجه
ليل مشي وهي مشيت وراه
كيان….احنا هنروك فين
ليل مردش عليها وده عصبها جدا
وصلوا البيت كان عباره عن فيلا جميله وشكلها جذاب
ليل دخل وكيان وراه جت بنت بتجري صغيره في حدود التلات سنين
البنت….بابي
كيان انصدمت وحست انها هتقع لكن اتمالكت نفسها
ليل بص ليها ورجع بص علي البنوته….حبيبه بابي عامله اي يا كنزي
كنزي وهي بتبوس خده….كنزي بخير يا بابي يلا علشان انا جعانه جدا
ليل بص لكيان….تقدري تبدي شغلك جهزيلنا الغداء
ليل بص لكنزي….انا هطلع اغير وهنزل تمام استنيني
كنزي هزت راسها وليل طلع فوق
كنزي قربت من كيان….انتي ماما كيان اللي بابا قلي عليها صح
كيان بصتلها باستغراب يعقبه صدمه من كلامها
كنزي….بابا قلي انك في مشوار وجايه انتي رحتي فين
ليل بحده….كنزي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عشقه)