روايات

رواية جحيم عاشقي الفصل السادس 6 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي الفصل السادس 6 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي البارت السادس

رواية جحيم عاشقي الجزء السادس

رواية جحيم عاشقي
رواية جحيم عاشقي

رواية جحيم عاشقي الحلقة السادسة

في بريطانيا
في منزل فريدة (اللي بسببها تقى عايشة جحيم )
حسن (عم آسر ) :بكرة هنرجع مصر
سُريا(مرات حسن) :ليه
حسن :عندي شوية شغل هناك
فريدة:اه يابابا انا كمان عايزة اشوف آسر اصلو واحشني اوي
حسن :بعد اللي ماسبتيه مظنتش انه يطيق خلقتك
فريدة:ومالو انا بس عايزة اشوفو عايش ازاي بدوني… وضحكت.. اكيد المسكين مش قادر يتنفس
حسن :ابت اتلمي مش عايز مشاكل ها
سُريا: متخافش يا حسن مفيش اي مشاكل هتحصل
حسن :هنروح بكرة
بقلمي زولة وحيدة
================
عند تقى
كانت مغمى عليها
آسر دخل
آسر :فوقي ياهانم
بس ملقاش رد
آسر :تقى فوقي

 

 

آسر بخوف :دي حرارتها مرتفعة
آسر أخدها ع المستشفى
في المستشفى
الدكتورة :المدام حالتها سيئة جداً
آسر بجمود:عايزها تفوق وإلا أنا هقتلك
الدكتورة :انت بتهددني ولا ايه بالظبط
آسر :تؤتؤ انا بنصحك
الدكتورة:ع فكرة انت مفترض تنسجن لأنك رفعت ايدك عليها وانت السبب في اللي حاصل عليها
آسر :أنا مش عايز محاضرات لو سمحتي شوفي شغلك
الدكتورة بغضب :قول الحمد لله اني بعرف تقى.. وللأسف اتجوزت واحد بدون قلب ومايستاهلهاش
وراحت
آسر بضحك:قالت مايستاهلهاش قالت… الدكتورة دي اكيد في شي في دماغها.. شكلها متعرفنيش
بعد مدة
عند تقى
الدكتورة :تقى انتي كويسة
تقى :الحمد لله
الدكتورة :انتي ايه الإنسان اللي اتجوزتيه دة يا تقى
تقى :معرفش انا ازاي اخدت الخطوة الكبيرة دي بدون تفكير
الدكتورة:حبيبتي انتي لازم تطلقي منو وبعدها ترفعي عليه قضية
تقى :مش عايزة
الدكتورة:مش عايزة ولا خايفة
تقى كانت هتتكلم آسر دخل
آسر :اطلعي يادكتورة
الدكتورة :مش هطلع
آسر :الله… عايز اكلم مراتي
الدكتورة:ومالو كلمها قدامي
آسر كان هيتكلم
تقى بمقاطعة: دي صاحبتي ولو عايز تتكلم اتكلم قدامها
آسر بغضب :تقى

 

 

تقى :مالك يا آسر
آسر :شايفك بقيتي قوية لأنه صاحبتك معاكي
الدكتورة :لو سمحت اطلع انا عايزة اكلم تقى
آسر :مش هطلع
تقى :اطلع يا آسر
آسر بغضب :انا قولت مش هطلع
الدكتورة :بسيطة.. هنادي ع الأمن لأنه حضرتك بتزعج المريضة
آسر طلع بغضب
الدكتورة :تمام دي هي تقى اللي اعرفها هي قوية ومابتخافش من حد
تقى ابتسمت
آسر دخل
دكتورة هدى:تقى يلا اطلبي منه الطلاق وإذا رفض انا بعرف اتصرف معاه
آسر بصدمة:ايه… ط طلاق؟
دكتورة هدى :اه
تقى :لأ ياهدى انا مش عايزة أتطلق
هدى:ليه؟ دة عذبك كتير ياتقى
تقى :مش عايزة اتطلق ياهدى وانتي عارفة اني اذا قررت شي مابتراجع
هدى :. انتي اكيد اتجننتي
وطلعت من الاوضة
آسر :نروح؟
تقى :يلا
في القصر
في الاوضة
آسر :انتي ليه ماسمعتي كلام رفيقتك؟
تقى : يا آسر كل الناس بتتغير وانا متأكدة انك هتتغير.. يمكن القرار اللي اخدته يكون غلط بس انا حاسة انك هتتغير
آسر :بوعدك اني هتغير ياتقى بس انتي ماتسيبينيش

 

 

تقى : طبعاً هسيبك إذا ما اتغيرت يا آسر لاني مقدرش اعيش في الجحيم دة انا اتحملت كتير كتير اوي
آسر :أنا آسف
تقى :الاعتذار مش هيفيد انا عايزة أفعال تبينلي انه القرار اللي اخدته دة صح
آسر :حاضر ياتقى
في صباح يوم جديد مليء بالمفاجئات
تقى قامت صلت الصبح
آسر كان نايم تقى طلعت تحضر الفطار
نرجس :يابنتي آسر قال مش عايزك تعملي حاجة لأنك امبارح طلعتي من المستشفى
تقى :أنا كويسة ياخالتي وعايزة اطبخ ليكو احلى طبخة
نرجس :بس..
تقى :خالتي انتي ارتاحي وبس
نرجس :أمري لله
وفضلت تتفرج على تقى وهي بتطبخ
بعد مدة
آسر وهو بياكل :الله الطبخة دي حلوة اوي
نرجس :عملتها تقى
آسر بص ل تقى بابتسامة :تسلم ايدك
تقى :الله يسلمك
بعد خلصو اكل تقى كانت في المطبخ مع دادة نرجس
دخلت فريدة بابتسامة خبيثة
آسر بصدمة :فريدة
فريدة :اه اشتقتلي صح
وجريت حضنتو
آسر بعدها بقرف
آسر :لسة ليكي عين تدخلي بيتي
فريدة بدلع :ومالو مش بيت حبيبي
تقى طلعت من المطبخ
فريدة :الله الله مين القمر دي يا آسر
آسر مسك ايد تقى :دي مراتي
فريدة:حلوة بس بتعرفني ما بيعجبني اي شي
تقى :مش لازم أعجب كل الناس وبالذات انتي لأنك مابتعجبيني ابدا

 

 

فريدة بغضب :احترميني لأنه انا هي حبيبة آسر وهو مابيعرف يعيش بدوني
تقى :ما هو اهو عايش وواقف قدامك.. وبعدين انا مابهمني إذا كنتي حبيبته ولا لسة حبيبته لأنه انا مراته وحاضره ومستقبله
فريدة:آسر البنت دي شكلها اتجننت
آسر :لأ يافريدة كلامها صح.. وباين انك انتي اللي هتتجنني بعد اللي تقى قالته
فريدة بغضب :فين اوضتي
تقى :اوضة ايه ياختي هو دة بيتك وانا معرفش ولا ايه
فريدة بغضب :آسر خلي مراتك تخرس
آسر :دة بيتها وهي ليها حق انها تقرر مين هيقعد ومين هيطلع
حسن وسُرية دخلو
فريدة :بابا شوف آسر اتجوز
حسن باستغراب :يعني هيفضل منتظرك ولا ايه
آسر راح حضن حسن :وحشتني اوي ياعمي
حسن :وانت وحشتني
سُرية :وانا ما وحشتك
آسر :طبعاً وحشتيني يامرات عمي
سُرية :القمر دي هي مراتك
آسر :اه تقى تعالي
تقى سلمت عليهم
فريدة بغضب :ماماااااااا تعالي
سُرية راحت مع فريدة ع الاوضة
وحسن فضل يتكلم مع آسر وتقى
==================

 

 

في الاوضة
فريدة بغضب :ماما انتي ازاي تقولي عليها قمر
سُرية:مالك يابنتي
فريدة :البنت دي لسانها طويل وقليلة أدب والأستاذ آسر شكله بحبها
سُرية :ومالو مايحبها هيحصل ايه يعني
فريدة:آسر مش لازم يحب بنت غيري انا
سُرية :وهنعمل ايه ياهانم
فريدة :معرفش بس اكيد البنت تقى دي في حد بيحبها لأنه مستحيل حد يشوفها ومايحبها.. وانا لازم الاقيه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عاشقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى