روايات

رواية جحيم عاشقي الفصل الاول 1 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي الفصل الاول 1 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي البارت الاول

رواية جحيم عاشقي الجزء الاول

رواية جحيم عاشقي
رواية جحيم عاشقي

رواية جحيم عاشقي الحلقة الاولى

تقى لأمها:ياماما انا هطلع ادعيلي
امها ورد :بالتوفيق ياحبيبتي
تقى باست راس مامتها وطلعت
في شركة المنشاوي
زياد :ياآسر السكرتيرة بتاعتك استقالت بس لقينا بنت بدالها
آسر :أنا هعمل المعاينة عشان مش عايزها تعملي مشاكل زي الأولى
زياد :اوكي
تقى دخلت شركة المنشاوي وكانت متوترة
زياد :اهلا انسة تقى اتفضلي معايا
تقى دخلت مع زياد لمكتب آسر
آسر وهو بشوف الورق انسة تقى ادخلي
تقى دخلت وزياد طلع
آسر وهو بيبص ليها بإعجاب فهي البنت الوحيدة في شركته ترتدي حجاب:اتفضلي ياقمر
تقى قعدت
آسر بابتسامة :ايه الجمال دة
تقى :ممكن نبدأ
آسر بغضب :أنا اللي بقرر امتى نبدأ
تقى :ع فكرة يا استاذ انا مبخفش من حد ف عشان كدا الأحسن توطي صوتك
آسر باستغراب :ايييه انتي بتقولي لمين يوطي صوتو انا آسر المنشاوي
تقى بشجاعة :وانا تقى أحمد…ايه ياعم كلها أسماء عادية
آسر بغضب :زياااااااد
زياد دخل بسرعة
آسر بغضب:ايه البنت دي
تقى بغضب :ع فكرة مديرك قليل ادب وانا ما بشرفني اشتغل مع واحد قليل ادب
آسر مسكها من ايدها وشداها عليه :ع فكرة انتي ماشوفتيش حاجة مني
تقى ضربته كف وبعدت عنه
آسر بغضب :انتي بتضربيني انا؟
تقى جريت برا الشركة بأقصى سرعة
آسر بغضب :زياد البنت ضربتني قدامك وانت واقف زي التمثال
زياد :آسر انت غلطان البنت دي مش زي البنات اللي شغالين معانا
آسر بغضب:أنا عايزك تعرفلي كل شي عنها بسرعة
زياد بتنهيدة:اوكي
زياد طلع وهو حزين على حال صديقه
عند تقى في التاكسي
تقى وهي بتكلم نفسها:يالهوي ايه الإنسان دة دة اكيد لو ضربني هيكسرني ايه العملاق دة
وصلت البيت
ورد :في ايه يابنتي ليه رجعتي بسرعة
تقى :أنا تاني مش عايزة شغل
ورد :في ايه بس
تقى حكيت ليها كل شي
ورد حضنتها :خلاص ياحبيبتي بكرة تلاقي شغل احسن منو
تقى بنفي:لالا تاني مستحيل اطلع من البيت دة ممكن يقتلني
ورد :بعد الشر عنك يا بنتي مفيش حد يقدر يقرب عليكي وانا موجودة
تقى :ربنا يخليكي ليا ياماما
ورد :أنا هجهزلك الاكل
تقى :لا انا مش جعانة ياماما
ورد طب روحي ارتاحي
تقى دخلت اخدت شاور
==================
عند آسر في الشركة
آسر :أنا هروح الغي كل الاجتماعات يا زياد
زياد :بس…
آسر :جبتلي المعلومات؟
زياد :اه اسمها هو تقى أحمد ساكنة في بيت صغير مع مامتها وابوها هرب من هي صغيرة
آسر بابتسامة جانبية:اكيد هرب عشان البنت دي نحس عليه
آسر طلع بسرعة ركب العربية
آسر للسواق :خدني ع بيت***
آسر وصل البيت
=================
عند تقى
تقى :ياماما انا هروح اجيب شوية حاجات من البقالة
ورد :طيب متتأخريش
تقى :حاضر
تقى طلعت شافت آسر قدامها
آسر بابتسامة:كيفك يا قمر
تقى بتوتر:عايز ايه
آسر :عايز اخد حقي منك
تقى :خليك بعيد عن بيتي
آسر فضل يقرب اكتر :ولو قربت منك هيحصل ايه
تقى زقتو ع الارض وجريت
آسر بضحك :دي البداية يا تقى صدقيني هاخد حقي
وركب العربية واتجه للقصر
بقلمي زولة وحيدة
==================
عند تقى
تقى كانت بتفكر في اللي هيعملو آسر
بتاع البقالة :عايزة ايه ياتقى
تقى :لا ولا شي
وراحت ع البيت
بتاع البقاله اكيد البنت دي مجنونة
=================
في قصر المنشاوي
الدادة:اهلا يابني كيفك
آسر :الحمد لله
الدادة :أنا جهزت الاكل يابني
آسر :لا انا مش عايز شي
آسر راح ع اوضته وفضل يفكر هيعمل ايه ل تقى
آسر بابتسامة :هخليكي تجي تبوسي رجلي وتعتذريلي ياتقى…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عاشقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى