روايات

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم زولة وحيدة

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني
رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

مروة :قولتلك تطلقها.. هرجعها للبيت هي وابنها بسلام
يزن :اوكي رجعيها وانا هروح اطلقها
مروة :اذا كدبت عليا وماطلقتها هقتلها
يزن :متخفيش هطلقها انتي بس ابقي بعيدة عنها
يزن كان هيطلع
مروة مسكته من ياقة قميصه
مروة :بعد ماتطلقها تيجي ع العنوان دة
وحطت ليه الورقة في جيب قميصه
مروة :يلا روح
يزن طلع
في القصر يزن رجع لقا غزل قاعدة مع العيلة وحاضنة امها
اول ما وصل يزن جريت عليه وحضنته
يزن :غ غزل ابعدي
غزل لسة حاضناه :مش هبعد
يزن زقها بغضب
غزل بصدمة :يزن
يزن :انتي طالق طالق طالق
غزل بدموع :ايه
يزن :آه وورقتك اهي
واعطاها والورقة
غزل بدموع:يزن انت بتقول ايه
آسر بغضب :يزن انت اتجننت مراتك حامل وانت بتطلقها لا وكمان بدون سبب
يزن :مش عايز اتكلم مع حد

 

 

وراح ع اوضته واخد هدومو وطلع من القصر
غزل بصت عليه بدموع ووقعت ع الارض واغمى عليها
الكل كان مصدوم
إياد راح شال غزل ودخلها الاوضة
بعد مدة عند غزل كانت بتعيط بهسترية
غزل :لالا هو مش ممكن يسبني كدا لالا….. يزن تعاااااال… قولي انك بتهزر يايزن
زينب :خلاص ياحبيبتي
هند :غزل انا هرجعهولك متعيطيش
تقى راحت حضنتها
تقى :اوعدك انه هيرجعلك حبيبتي اهدي
غزل كانت بتعيط بهسترية الدكتورة ادتها حقنة علشان تهدأ
عند ياسمين اتصلت ع يزن
يزن :ياسمين هو غزل كويسة
ياسمين بغضب :ازاي عايزها تكون كويسة بعد اللي عملته دة
يزن :ياسمين ارجوكي قوليلي غزل كيفها هي بخير؟
ياسمين :مش بخير خالص البنت اغمى عليها وأول ما فاقت بدت تعيط بهستريا الدكتورة ادتها مهدأ
يزن بخوف :طب خلي بالك منها وخلي ماما كمان تخلي بالها منها
ياسمين :يزن انت ليه طلقتها إذا بتحبها وخايف عليها اوي كدا
يزن :مش هقدر اقول
ياسمين :لو انت واقع في مشكلة قولي وانا هساعدك وهفهم غزل اللي انت بتمر فيه
يزن :قولتلك مفيش ياياسمين باي
وقفل السكة
عند يزن كان وصل ع العنوان
يزن دخل ع البيت لقا مروة
مروة بدلع:وحشتني اوي
يزن :عايزة ايه انا معنديش وقت
مروة قربت منه ومسك ياقة قميصه بدلع :ليه ياحبيبي رايح فين
يزن :مسافر
مروة :طب ماتسافر بكرة وخليك اليوم معايا
يزن :لا انا عندي شغل كتير ومش هقدر ااجله اكتر
مروة :طب هتقعد كام يوم

 

 

يزن :شهور بس مش عارف كام
مروة :طيب ياحبيبي روح بس اول ماترجع تجيلي انا اول
يزن :ولو مجتكش
مروة :انت عارف هعمل ايه في مراتك والنونو
يزن :اوك هاجيك
مروة حضنته :هتوحشني اوي
يزن بعد عنها وراح ع المطار
بعد مرور 6 اشهر
غزل اتقبلت واقعها بس انتقلت لشقة تانية هي وامها وابوها علشان تحاول تنسى يزن
في صباح يوم جديد عند غزل
امها دخلت اوضتها
زينب :حبيبتي في واحد متقدملك
غزل :ايه…ماما انتي بتقولي ايه انا حامل ب ابن يزن..
زينب :بس يزن سابك وبعد عنك ولا بيسأل عليكي حتى
غزل :يمكن هو مكنش بيحبني بس انا بحبه وحبي ليه مش هينتهي ومستحيل اتجوز حد تاني انا بس هربي بنتي ونعيش انا وهي لوحدنا
زينب بحزن ع حالة بنتها :طيب يابنتي براحتك
وقامت وراحت ع اوضتهم
زياد :قالت ايه؟
زينب :مش موافقة
زياد :لا هي هتتجوزه غزل مش هتقدر تربي البنت دي لوحدها
زينب :زياد خلاص سيبها تختار اللي عايزاه ماتنسى انك انت اللي وافقت ع جوازها من يزن بدون ماتسألها حتى… وشوف بسببك بنتي حياتها اتقلبت فوق تحت
زياد :تعرفي ايه…. بجد كلامك صح انا غلطان هسيبها تعمل اللي عايزاه
زينب :آه كدا احسن
عند يزن
شكله اتغير وضعف ودقنه زاد وبقى مش مهتم بنفسه
يزن لأحمد :انا مش قادر اعيش بدونها يا احمد
أحمد :طب ارجع ع مصر
يزن :مش هقدر إذا روحت انا متأكد اني هرجعها وكدا بنتي ومراتي هيروحو مني
أحمد :طب تعال ونشوف الموضوع دة
يزن :طيب انا هاجي بكرة
أحمد :اوك
وقفل السكة
أحمد ابتسم
أحمد :انا مجهزلك مفاجئة يارفيقي وهتعجبك اوي
عند غزل كانت بتكلم رفيقتها
فجأة الباب خبط

 

 

غزل قفلت السكة وراحت فتحت الباب
أدهم :ازيك يا غزل
غزل بفرحة :الحمد لله وانت كيفك يا أدهم
أدهم :الحمد لله…. انا عايز اكلمك في موضوع مهم
غزل :ايه هو
أدهم :مش هقولك دلوقت…. انتي واهلك لازم ترجعو ع القصر ووقتها هقولك لاني عايز الكل يعرفوه
غزل :يعني هو موضوع مهم للدرجادي
أدهم :آه مترفضيش علشان خاطري ارجعي القصر
غزل :طيب هرجع بس هتقول الموضوع قدامهم وبعدها هرجع هنا
أدهم بفرحة :اوكي
===================

ايه المفاجئة اللي مخبيها احمد
وايه الموضوع المهم بتاع أدهم…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى