روايات

رواية جحيم بنت الحديدي الفصل السابع 7 بقلم هدى عادل

رواية جحيم بنت الحديدي الفصل السابع 7 بقلم هدى عادل

رواية جحيم بنت الحديدي الجزء السابع

رواية جحيم بنت الحديدي البارت السابع

رواية جحيم بنت الحديدي الحلقة السابعة

أدهم بغضب :خلاص يا ندى، داليدا هى إللى لعبت بالنار تستحمل بقا إللى هيجرلها وبيخرج من الاوضه وبيطلع فوق عند داليدا وندى طلعت بسرعه وراه أدهم بغضب فتح الباب بسرعه ودخل وقفل الباب تانى بالمفتاح وندى فضلت تخبط على الباب
داليدا بخوف وفزع أول مشافت أدهم دخل وقفل الباب اى ده انت عايز ايه
أدهم بهدوء عكس ما بداخله :هتعرفى دلوقتى يا داليدا عايز ايه وبيمشى ناحيتها
داليدا بخوف وهى بترجع لور ف اخر الاوضه :أدهم ابعد يا أدهم انت هتعمل ايه
أدهم بحركه سريعه مسكها بقوة من شعرها وبيتكلم بغضب : بقا انا يبنت الحديدى يتعمل فيا كده ،ده انتى لا عشتى ولا كنتى ، داليدا وهى عماله تصرخ أدهم ابعد
أدهم بغضب:عملتى كده ليه سبتينى ليه هو مش المفروض كنت ارجع من السفر ونتجوز أجي ألاقيكي متجوزه الواد ده
داليدا بصوت عالي : كنت بتسلة بيك يأ أدهم انا بكرهك و بحب مصطفى وعمرى ما هحب حد زيه
أدهم بغضب جحيمى: يعنى بتكرهينى وبتحبى الواد ده وبتتسلي بيا
انا بقا هوريكي التسليه إللى بجد يا داليدا وبيروح ناحيتها
داليدا بأعلى صوت :أدهم ابعددددد
ندى اول مسمعت صوت داليدا فضلت تخبط بقوة على الباب وبتنادى على أدهم بصوت عالى: بلاش يا أدهم بلاش وعماله تخبط ع الباب عشان أدهم يفتح٠٠
أدهم شد داليدا من هدومها فتقطعت ورمها ع السرير وهى عماله تزقه وتصرخ ولسه هيقرب منها ٠٠
فى اللحظة دى كان مراد وصل الفيلا وسمع صوت ندى و داليدا من فوق فطلع بسرعه ندى أول ما شفته :مراد انت جيت تعاله بسرعه اكسر الباب ده قبل ما أدهم يأذى داليدا
مراد :طب اوعى انتى يا ندى ولسه هيكسر الباب ٠٠٠٠٠
#جوه_بقا
أدهم لسه هيقرب من داليدا فجأه بيقوم وبيزقها
داليدا وهى ع الارض عماله تعيط:انت حيوان انا بكرهك بكرهك
أدهم بغضب متصنع: متخافيش مش هلمسك انا قرفان اقربلك اصلا
ولسه مراد هيكسر الباب بيلاقي أدهم بيفتحه
ندى بلهفه وخوف : عملتها ايه يا ادهم
أدهم بغضب متنصنع وصوت عالى عشان داليدا تسمع :معملتلهاش حاجه اهى مرميه عندك جوه ادخليلها ٠٠
مراد وهو بيبص على أدهم بحزن:إتغيرت يا صاحبى
أدهم بغضب من نظرت مراد: انزل استنانى ف المكتب هلبس و اجيلك
مراد بيأس:ماشي يا أدهم لما نشوف اخرتها ايه
عند داليدا بقا
ندى أول ما دخلت لقتها قاعده ع الارض و عماله تعيط فطلعت تجرى عليها وحضنتها
داليدا وهى عماله تعيط بكرهه يا ندى بكرهه
ندى: وهى بطبطب عليها اهدى بس يا قلبى اوعدك مش هخليه يقربلك تانى طول مانا موجوده
وبصت على هدوم داليدا :تعالى بس غيرى هدومك وبعدين هنشوف هنعمل ايه مع الوحش الكاسر ده قالتها وهى تحاول التخفيف عن داليدا
داليدا هو فعلا وحش و ابتسمت وبعدين قالت:بس انا معنديش هدوم هنا خالص يا ندى ٠٠
ندى: لا يا داليدا عندك هدوم كتير هنا وراحت فتحت الدولاب إللى ف الاوضه
داليدا بدهشه: كل الهدوم دى بتاعتى انا
ندى بحب :اه يا قلبى كلها بتاعتك ولسه هتقول أدهم إللى جابهم وعشان داليدا متضايقش قالت انا اللى جبتهم
داليدا بعد ما أخدت فستان اسود من الدولاب راحت وحضنت ندى بجد مش عارفه اقولك ايه يا ندى انتى اكتر من اخت ليه ، ندى حضنتها بحب اه طبعا و اوعدك مهما حصل مشاكل بينك وبين أدهم هفضل اختك☺
يلا بقا غيرى هدومك لحد ما انزل اجبلك الاكل من تحت عشان شكلك مأكلتيش بقالك كتير ونزلت ندى وجابت اكل وداليدا كانت غيرت هدومها
داليدا:ندى ممكن اطلب منك طلب ؟
ندى بحب:طبعا يا داليدا قولى إللى انتى عايزاه
داليدا:انا عايزه اهرب من هنا
ندى:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
تحت بقا مراد قاعد ف المكتب ومش على بعضه بسبب المشاكل إللى عماله تحصل فجأه أدهم دخل المكتب
مراد بعصبيه:ممكن أعرف بقا إللى بيحصل هنا بقا وايه إللى انت كنت هتعمله ده
أدهم ببرود :مراد عايز مأزون انهارده بالليل انا هتجوز “رنا”
مراد:🙄😳😳
” يعاني المرء كثيرا عندما يُحارب قلبه٠🖤”
يا ترى ندى هتساعد داليدا عشان تهرب وأدهم هيتجوز رنا فعلا ولالا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم بنت الحديدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى