روايات

رواية جحيم بنت الحديدي الفصل الرابع 4 بقلم هدى عادل

رواية جحيم بنت الحديدي الفصل الرابع 4 بقلم هدى عادل

رواية جحيم بنت الحديدي الجزء الرابع

رواية جحيم بنت الحديدي البارت الرابع

رواية جحيم بنت الحديدي الحلقة الرابعة

بليل بقي عند أدهم لبس وخرج راح عند فيلا داليدا بس ملاقهاش هناك وعرف انها سافرت واضايق اوى وروح على الفيلا بتاعته
فضل أدهم مستنيها ترجع بس عدى اسبوع من غير ما ترجع من اسكندريه ،،فى اليوم الثامن أدهم كان فى شركه حمايه دوليه كان بيجدد العقد معاهم وراجع هو والحرس إللى معاه مراد رن عليه وقالو ان داليدا رجعت أدهم فرح اوى وطلع على الفيلا بتاعت الحديدى علطول والحراسه مشيت وراه
أدهم دخل الفيلا والحراسة فضلت بره
فى الفيلا مكنش في حد غير احمد وفريدة أدهم بتلهف اومال فين داليدا
هى مش رجعت انهارده
فريده اه هى المفروض تكون هنا دلوقتى بس تقريبا الطريق زحمه اقعد يا ادهم استناها هى زمنها جايه دلوقتى ولسه فريده مكملتش الجمله كانت داليدا داخله وواحد داخل وراها ساحب الشنط

 

 

فريد بفرحه بنت حلال كنت لسه بجيب فى سرتك ايه اتاخرتى كده ليه؟؟ داليدا وهى بتحضنها الطريق كان زحمه وحضنت بباها كمان
وأدهم واقف فرحان جدا انه شافها لان بقالو سنه مشفهاش
داليدا بثقة:اهلا يا ادهم نورت مصر
أدهم بحب : مصر منوره بوجودك يا داليدا وبعدين ايه كل ده قاعده ف اسكندريه اتاخرتى كده ليه يا بنتى انا مستنكي من اسبوع
داليدا: كان عندى شغل هناك وخلصتو
أحمد بتسأؤل هو مين ده يا داليدا وبيشاور على مصطفى
داليدا وهى بتبص لا أدهم بثقه اه بما ان الكل موجود احب اعرفكم مصطفى جوز 😌😌
أدهم أتجمد مكانه لم سمع كده
فريده واحمد بصوت واحد :جوزك ازى😳😳
أدهم بغضب ومسكهامن درعها داليدا انتى بتهزرى صح
داليدا وهى بتشد درعها من أدهم سيب ايدى انا ههزر ليه وراحت وقفت جمب مصطفى وبتبص لي أدهم بتحدى انا و مصطفى متجوزين وادى القسيمه اهى وطلعتها من شنطتها أدهم مسكها منها وقرها وبعدين فضل يضحك بطريقه هستريه وراح ناحية مصطفى يعنى انت جوزها مش كده مصطفى وهو بيبص على داليدا اه جوزها🥰🥰
أدهم مخلهوش يكمل بقيت الكلمه ونزل فيه ضرب وداليدا واحمد بيحاول يبعدو أدهم عنه لاكن مقدروش أدهم داس على زرار في الفون بتاعه وفى لحظه كانت الحراسة بتاعته دخلت الفيلا
أدهم بغضب اربطو كل الموجودين معاد ده وشاور على مصطفى وفضل يضرب فيه لحد ما اغمى عليه والباقي انتو عرفينه
#نهاية_الفلاش_باك
أدهم طلع القسيمه للمأزون خد انقل البيانات من هنا علشان هيطلقو
المأزون :متراجع نفسك يا استاذ إن أبغض الحلال عند الله الطلاق
أدهم بغضب متنجز تطلقهم انت لسه هتخطب

 

 

المأزون بخوف وهو بيبص على مصطفى المتخرشم قدامه خلاص براحتك ويبدأ يكتب عقد الطلاق وبيبقا مش فاضل غير الامضه
المأزون بيدى العقد لمصطفي عشان يمضي
أدهم وهو بيبص لمصطفى متمضى انت لسه هتفكر ولا عايز تضرب تانى
مصطفى أول ما سمع كده لا خلاص همضي وبيمضي على ورقة الطلاق
مصطفى وهو بيكلم أدهم:مضيت اهو امشي بقا
أدهم استنه عندك لما هي تمضي وترمي عليها اليمين وبعدين امشي مش عايز اشوف وشك تانى فاهم ، مصطفى:فاهم طبعا🤕
أدهم بياخد منه الورقه وبيطلع على فوق عند داليدا وبيفتح الباب
اول ما داليدا بتسمع صوت فتح الباب بتقوم بسرعه
أدهم:امسكي امضي٠٠
داليدا:امضي على ايه؟؟
أدهم: ورقة طلاقك من الواد ده

 

 

داليدا :مش همضى يا أدهم مين قالك انى عايزه اطلق انا بحب مصطفى ومش هطلق منه😏
أدهم:😡😡😡😡
“بالأمس كنت أتعجب من المدخنين وأتسأل؟مالذى يدفع هؤلاء البشر ان يختاروا طريقا يعرفون جيدا انه حتما سيودى بهم إلي التهلكة؟! حتى وقعت فى الحب فتيقنت أن كل إنسان منا يختار أن يدمر حياته ولكن على طريقته الخاصة ٠٠٠٠😔💔”

تفتكرو رنا قالت لداليدا ايه عشان تكره أدهم كده ويا ترى داليدا هتطلق من مصطفي ولالا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم بنت الحديدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى