روايات

رواية جحيم بلا سبب الفصل الأول 1 بقلم دينا عبدالحميد

رواية جحيم بلا سبب الفصل الأول 1 بقلم دينا عبدالحميد

رواية جحيم بلا سبب البارت الأول

رواية جحيم بلا سبب الجزء الأول

رواية جحيم بلا سبب
رواية جحيم بلا سبب

رواية جحيم بلا سبب الحلقة الأولى

عدي بغضبدى لو اخر بنت خلقها ربنا مش هتجوزها دي اتمسكت دعا*ره عايز منها ايه
بصله ابوه ببرود بس طلعت براءه
بغضب اكبر امال عريسها سابها وهي ف الكوشه ليه اقنعني
يا ابني افهم مفيش مجال نتناقش البنت هتتفضح
عدى بانفعال وانا مالي انا تتفضح ولا لاء هو حد كان قلك اني مصلح اجتماعي ثم هو ابن عمها مكنش عارف ان ده الي هيحصل لو سابها ف الكوشه ؟
الاب بغضب وهو بيشده من ايده من الاخر مستقبلك ومستقبل كل املاكنا مربوط بالبنت دي لو موافقتش تتجوزها هتد*مر تعب السنين الي فاتت انزل اكتب الكتاب واحضر الفرح وانا افهمك بعدين
كان لسه هيعترض بس ابوه مسبلهوش فرصه يتناقش ونزل تحت
دخل للعروسه الي كانت مخبيه وشها بالطرحه وبدأ يشرحلها الموقف وهي ساكته وفهمها انها مجبره تتجوز عدي وخرج
وقف وشويه ونزل عدي قعد جنب الماذون يستناها بس لحظات وجت بنت همست ف ودن الاب بحاجه فقام بسرعه وفضل يلف زي المجنون ولحظات وجه عدي الي عرفوه انها هر*بت
قعد ببرود ببرود وهو بيبص لابوه الي هيتجنن وبدل يدورعليها لحد مقرر يعرف الناس انها اختفت ويدورون عليها بس قبل متحرك كانت العروسه جت ومسكها اتنين واول م عدى شفها قام و خدها ودخلوا زقها بغضب انت كنتي بتهر*بي مني كان بيزعق وهى باصه ف الارض
اتعصب منها وضر*بها بع*نف وسبها وخرج ودخل وراه بنتين ساعدوها تلبس فستنها تاني وخبت وشها وخرجت كتبت الكتاب يقهره وهي ساكته
خلص اليوم وخدها خلوا اوضتهم زعق فيها تجهز نفسها عشان هيسفروا الصبح وهي ملزمه تجهز كل حاجه سبها وخرج بس لقي ابوه ف وشها بس قبل ميتكلم سابه ومشي ورجع وش الفجر سكران قاعد بيكلم نفسها
واول مفاق اخدها ومشيوا هما وابوه
كان عدي طول الطريق سرحان ومتعصب وابوه محتار يفهم امه ازاى اما هي فكانت ساكته
اول موصلوا سبهم عدي ودخل سلم علي امه وطلع اوضته وساب وراه ميس عروسته واقفه مش عارفه تعمل ايه
كانت بتبض حوليها بصمت بس فجأه جه صوت من وراها انتي لسه واقفه عندك اتحركي يا بت
رفعت رسها وبصتله والدموع ف عنيها بس فضلت ساكته
قتها نطقت الام بحنان مين دي
بص الاب ل ميس وقلها تطلع وفضل يفهم مراته إلى أول معرفت اتعبت وسابت البيت ومشيت لان ازاى يجوزوا ابنها منغير علمها
طلعت ميس بتوتر وهي ساكته بس اول مادخلت الاوضه انهارت عياط لأنها لقته معلق خبر القبض عليها وكل حاجه ف الاوضه

فضلت تعيط وهو يبصلها ببرود وفجأه شد*ها من شعرها لكن جه صوت ابوه الي وقفه وخده وخرج كلمه شويه وهو بيشرحله الي حصل

فاتعصب يعني انت دلوقت جوزتني البت دي عشان تقبض علي ابوها انا مالي دي بنت تاجر مخد*رأت وبتاعت دعا*ره اتدبس فيها ليه
كان ابوه بيوضحله بس سابه ومشي وخدها وخرج من الفيلا ولما ايوه حا ل يوقف صمم
وصل شقه غريبه دخلها وقفل عليها سبها ومشي وهي قاعده تعيط
وتفتكر ازاى انها اتورط
فلاش باك
خارجه من مستشفي تضحك وركبت مع سواقها بس فجأه الطريق اتغير ولما حاولت تسأل اتبنجت وفاقت بقت بوليس ماسكها دعا*ره ولحد الان متعرفش حصل ايه وازاى والغريب ابن عمها صمم يلم الفضيحه ويتجوزها بس يوم الفرح اختفي وفجأه اتجوزت شخص متعرفوش ازاى وليه
باك فاقت من شرودها علي صوت خوفها وانكمشت ف نفسها بدموع
اما عدي ف خرج وهز هيتجنن من الي اتدبس فيها دي وقرر يعرف عنها اكتر
راح لمكتبه وهناك قابل صحبه الي بدأ يحكيله الي حصل بس اتخض اول معرف أنه اتجوزها
خالد بصدمه بدل متلاقي ابوها اتجوزت بنته
بصله عدي شوفت المصيبه يعني بعد مخبرت العريس وخبط كل حاجه عمك دبسني
خالد وده ليه
عدي معرفش وعشان كده بقولك دور وراها بداو يفتشوا واول متعب خرج وراح يسهر خلص سهرته ورجع الشقه وهناك اتصدم لما شاف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم بلا سبب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى