رواية جحيم الوحش الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء
رواية جحيم الوحش الجزء الثالث
رواية جحيم الوحش البارت الثالث
رواية جحيم الوحش الحلقة الثالثة
الراجل بخبث:في بس غاليه اوي ومستعد لديها ليكي بلاش بس في. مقابل.
ورد بصتله بخوف وقالت: خلاص مش عاوزه.(ومشيت أما أسر كان متعصب جدا من الراجل وكان عاوز يضربه بس خاف علي ورد وفضل مشي وراها وورد كل شويه تسال علي شقه ايجار بس ملقتش ومشيت وهي بتعيط أما أسر راح عند اخر راجل راحتله ورد .
أسر:البنت ال جاتلك هنا اديها شقه وانا هدفع الحساب ومتقولش اني دفعت ليك وهي هتسال علي السعر خلي السعر قليل تمام .
الراجل:امرك ياباشا.
أسر:روح بسرعه نادي ليها.
الراجل:حاضر يا باشا. (وجري عند ورد ال كانت ماشيه بتعيط)
الراجل:انتي يا انسه استني.
ورد وقفت بخوف وبصت لاقت الراجل ال كانت بتسال علي شقه وقالت بخوف:نعم.
الراجل:في شقه كده علي القد كان في كد ماجرها بس هو اتصل عليا وقال إنه مش عاوزها ف قولت تاخديها انتي.
ورد :بجد.
الراجل:اه .
ورد باحراج:طب ينفع اخدها وان شاء الله لنا الاقي شغل ادفعلك الفلوس.
الراجل:مفيش مشكله اتفضلي يلا.
ورد مشيت معاه ووصلوا قدام العماره والراجل اكلم:اتفضلي المفتاح اهو.
ورد:شكرا لحضرتك جدا بس ممكن اعرف الحساب قد اي.
الراجل:١٠٠٠.
ورد:تمام لما اشتغل هديهم ليك.
الراجل:تمام.(ورد طلعت وهي حاسه براحه نوعا ما ووصلت الشقه وقفلت عليها كويس انا أسر فضل مستني شويه بعد ما اطمن ومشي بعد ما قال للراجل يقوله علي كل حركه لورد.
(في شقة ورد)
ورد دخلت وبصت للشقه لاقتها مش نضيفه ف قررت تنضف جزاء والباقي تنضفه بعدين بعد وقت خلصت ودخلت تنام .
(في الصباح)
ورد صحيت وصلت فرضها وماكلتش لان مكنش في اكل ولا كان معاها فلوس المهم لبست وبعدين نزلت تدور علي شغل والراجل اول ما شافها اتصل بأسر.
(في الفندق)
أسر صحي علي صوت الموبايل ورد عليه.
الراجل:الوا يا أسر باشا.
أسر:خير في حاجه.
الراجل:اه الانسه لسه نازله .
أسر:تمام شكرا.(وقفل معاه وقام يلبس وبعد وقت خلص واتصل بشخص)
أسر:هي فين دلوقت.
الحارس:راحة شركة الدمنهوري.
أسر ابتسم:تمام خلي عينك عليها .
الحارس:متقلقش يا باشا .
أسر:تمام(أسر قفل بعد ما عرف مكان ورد من الحارس ال كان موكله عشان يراقبها راح اخد ساعته وموبايله وطلع من الفندق وراح الشركه وفي اقل من ربع ساعه وصل ونزل وطلع علي طول فوق لغايت أما وصل عند السكرتيره.
أسر: امال فين سراج.
السكرتير:مستر سراج جوا.
أسر :تمام(ودخل عند سراج اما سراج كان بيشتغل اللابتوب بتاعه ومخدش باله من ال دخل)
أسر:اي مفيش نورت يا أخويا.
سراج رفع رأسه وبصله بصدمه:اي ده أسر انت بجد جيت ولا بتخيل انت دخلت الشركه .
أسر بضحك:اه تخيل.
سراج قام وحضنه:نورت الشركه يا حبيبي .
أسر بابتسامه:بنورك ممكن اطلب منك طلب.
سراج:اطلب ال انت عاوزه.
أسر:في بنت وصلت هنا واسمها ورد .
سراج:اممم مالها.
أسر: هي جايه تقدم علي شغل عاوزاك تقبلها وتخليها تشتغل في الشركه .
سراج:ال انت عاوزه هيحصل بس قولي وقعت ولا لسه.
أسر:لا يا عم مفيش حاجه من دي انا همشي بس ياريت راتب واتصرف انا بق وعاملها زي اي موظف .
سراج :تمام
أسر:انا همشي .
سراج:تمام لو عاوزة حاجه تقولي متتكسفش.
أسر بصله بحب وبعدين حضنه جامد وقال:اسف علي طريقة كلامي معاك انا بحبك اوي يا احلي اخ .
سراج بحب:وانا بحبك يا قلب اخوك.(أسر مشي وسراج طلب من السكرتيره تبعت ورد وفعلا السكرتيره نادت ورد واخدتها ودخلت لسراج .
سراج:تمام امشي انتي.
السكرتيره: أوامرك يا استاذ سراج.
سراج:اتفضلي يا انسه ورد .
ورد قعدة بتوتر ف سراج اكلم:ممكن الملف بتاعك.
ورد:اتفضل.
سراج اخد الملف وقراءه وفضل وقت ساكت وورد متوتره ف سراج قال بابتسامه:تمام يا انسه ورد انتي مقبوله اتفضلي علي الشغل والسكرتيره هتديكي راتبك.
ورد بفرحه: بجد بس انا لسه مشتغلتش عشان اخد فلوس .
سراج:عادي بنعمل كده مع الموظفين اتفضلي علي شغلك اتمني ليكي التوفيق.
ورد بفرحه:شكرا جدا لحضرتك مش عارفه اقولك اي
سراج:متقوليش حاجه انا معملتش حاجه لكل ده الموظفين لازم يكونوا متسواين اتفضلي علي شغلك.
ورد: تمام يا استاذ سراج.(قالت كده ومشيت بفرحه )
المهم ورد بدءت شغلها وهي مبسوطه وعدت الايام وهي ملتزمه جدا بشغلها وكانت بتحاول تنسي ال حصلها بسبب أسر انا أسر كان مراقيها من بعيد وبتجيله اخبارها كلها لغايت انا جه ال شقلب كل حاجه في يوم ورد كانت تعبانه جدا وكانت حاسه ان نفسها قالبه عليها ف راحت تكشف ف نفس الوقت ال الحارس اتصل بيه علي أسر وقاله علي مكان ورد وهو قلق ورا ليها وورد كانت وصلت واستنت دورها.
____
(في المستشفي)
ورد كانت قاعده ومستنيه دورها يجي وبعد خمس دقائق دورها جه ودخلت عند الدكتور.
الدكتور:اتفضلي اسمك اي.
ورد:اسمي ورد.
الدكتور:طب حضرتك بتشتكي من اي.
ورد:انا بحس بدوخه ونفسي بتقوم عليا ومليش نفس في الاكل خالص مش عارفه لي.
الدكتور :طب اتفضلي عشان اكشف عليكي.(ورد قامت وراحت نامت علي سرير الكشف والدكتور بدء يشكف عليها بعد وقت خلص كشف وقالها تيجي ورد عدلت هدومها وطلعت)
ورد :خير يا دكتور هو في حاجه.
الدكتور:لا متقلقيش يا مدام ورد انتي مفكيش حاجه بس حضرتك حامل في الشهر الأول وانتي لازمك تغذيه وبلاش حركه في الفتره دي.
ورد اتصدمت ومعرفتش تنطق في نفس الوقت دخل أسر والدكتور قال:انت مين وازي تخش كده.
أسر:انا أسر جوز المدام.
الدكتور:تمام اتفضل انا مكنتش اعرف انك جوزها.
أسر:مفيش مشكله قولي مراتي فيها اي.
الدكتور: متقلقش المدام كويسه بس لازمها راحه عشان الجنين.
أسر بصدمه:جنين اي .
الدكتور:مدام ورد حامل .
أسر فرح جدا وقال:بجد شكرا لحضرتك(وبص لورد بحب )
أسر:يلا يا ورد قومي(ورد قامت وهي مش حاسه بحاجه من كتر الصدمه أسر اخدها وطلع بيها برا المستشفي وركبها العربيه وقال بفرحه:انا مبسوط اوي يا ورد انك حامل.
ورد اول ما سمعت كده استوعبت وبصت لاقت نفسها في العربيه وأسر جنبها ف قالت بزعيق:انا اي جابني هنا.
أسر بابتسامه:انا جيبتك.
ورد:انت بتستعبط واي ال قولته لدكتور ده.
أسر بستغراب:قولت اي
ورد بعصبيه:انك جوزي انت اهبل ولا عبيط ولا اي انا مش مراتك ازاي تقول كده.
أسر:انتي مراتي فعلا يا ورد.
ورد بجنون:متقولش زفت مراتي متجننيش انا مش مرات حد.
أسر:لا مراتي وام ابني ال جاي.
ورد بعصبيه:لا مستحيل اتجوزك واحد حقير زيك.
أسر طلع ورقه واداها لورد وقال:اقرأيها.
ورد اخدت الورقه وقراها وطلع فعلا أن هي مراته وقالت بصدمه:ازاي مراتك ازاي وحنا حتي مروحناش مأذون.
أسر: هحكيلك بس اهدي.
(فلاش باك)
أسر دخل الشركه وراح دخل علي اوضة المكتب بس ملاقاش سراج ف نادا السكرتيره .
السكرتيره:في حاجه يا استاذ أسر.
أسر :اه انا جيت بدال سراج وقالي أن لازم الاوراق دي تتوقع خلي ورد توقعهم بسرعه.
السكرتيره:حاضر يا استاذ أسر.(واخدت الورق وراحت لورد).
السكرتيره:ورد خدي بسرعه وقعي علي الورق ده.
ورد بستغراب:لي وفي اي.
السكرتيره:الاستاذ سراج محتاجهم يلا وقعي.
ورد: تمام (ووقعت علي الورق من غير ما تعرف مكتوب في ايه والسكرتيره اخدت الورق ودخلته لارس وبعدين مشيت وبعد ما مشيت أسر ابتسم بفرحه .
أسر:اخيرا يا ورد بقيتي مراتي.
(باك)
أسر:انا كنت مجهز الورق وانتي وقعتي وبقيتي مراتي.
ورد بغضب:لي انا مش بحبك ومش عاوزه اكون مراتك وكده كده هنزل الولد.
أسر:مش هتقدري لأن حضرتك مسلمه وعارفه كويس أن ال بيتقل نفس حرام.
ورد:ملكش دعوه.
أسر:لا ليا هو انتي هترضي ربنا يغضب عليكي .
ورد بدموع:……..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الوحش)