رواية جحيم الفهد الفصل الرابع 4 بقلم أميرة
رواية جحيم الفهد الجزء الرابع
رواية جحيم الفهد البارت الرابع
رواية جحيم الفهد الحلقة الرابعة
نرجع لقاهرة فهد كان مشغول بعمل حته انتهاء منهوا
فهد : يرن علي سهي
سهي بدلع : اومرك يا فهد بيا
فهد : قوالي ل عمر فهد عايزك
سهي : انت تومر
…….
فهد بيا طلبك ي استاذا عمر
عمر : طب وانتي طلبني
سهي : بمياعه وانا اقدر
عمر : بعد الشغل عدي عليا
سهي : عيوني
يذهب عمر لغهد
عمر : اي يبرنس
فهد : انا هنزل الصعيد هنخلص الموضوع بتاع جدي دا وارجع كل حاجه هتكون تحت السيطرة هنا لو حصل حاجه بحسابك
عمر : انت تروح تسمتع مع القمر اقصد مرات اخويا وانت تزقني هنا
فهد : وقد تحولت عيونه للوان الاسود قوال كدا تاني انت قوالت تستمتع مع اي
عمر : مع مرات اخويا
فهد : لا والله وادله ببوكس ف واشه حته اختفي عمر فر هربنا
يخرج فهد من الشركه بكل كبرياء وغرور فهذا الفهد
…….
ف الصعيد تحديد قصر ظهران
الجد : غزل تعالي ورايا المكتب عاوزك
غزل : تمام يا جدي
الجد : ابوكي الله يرحمه موصيني عليكي جبل ما يموت ومن غير ما يوصي ي بتيي انتي بت ابني عاد
غزل : الله يرحمه يا جدي
الجد : علشان كدا قررت اجوزك لفهد تكوني معا هيحميكي وتكوني معا اهنيا بلا المرة تحت عيني وانا مش عايش يا غزل
غزل بصدمه : اتجوز مين انا بحب واحد وهو بيحبني وهو هيجي يتقدملي منك وبعد الشر عليك يا جدي
الجد : حب اي وكلام فاضي اي عاد معندنش بنات جليله الادب اجيد هتجوزي وخلاص الموضوع وأنسى موضوع الواد بتاعك دا فاهمه
غزل بصوت عالي : لا مش فاهمه
تنزل صفعه ع واجها من الجد
الجد : ايي عاد ملقيتش حد يربيكي بتعالي صوتك عليا اللي قوالتلو هينفذ كتب كتابك انهاردة جهزي نفسك
غزل : حرام عليكوا وتنزل دموع غزل بحرقه تخرج من المكتب ذهبه لغرفتها تبكي
الجد : سامحيني يا غزل كلو لمصالحتك يا بتي
ف غرفه غزل واخدة وضع الجنين وتبكي
غزل : ليه يارب كدا اتحرمت من اهلي بدري ويوم ما احب كمان يكسروا بقلبي وبقلبه اةة يارب تعبت وثبتت ف نوم عميق
…….
قد وصل فهد اللي القصر
الجد : كيفك يا ولدي
فهد : يقبل يد الجد بخير طوال مانت بخير يجدي
الجد : عامل اي ف الموضوع اللي جولت عليا
فهد : تمام امتا
الجد : انهاردة الماذون هيجي بليل
فهد : تمام هطالع ارتاح
زهراء : تاتي ولدي ويقبل فهد جبينها وحشتني جوي يا فهد
فهد : انتي اكتر يا امي
زهراء : مالك ضعفان ي ولدي مبتكلش عاد
فهد : ههههه لا يست الكل باكل بس واحشني اكلك بصراحه
زهراء : بس كدا يا حبيبي من عنيا بت يا سعديه تعالي معي جهزي الوكل لفهد يبت
فهد : عن اذنك اطالع ارتاح شويه
يذهب فهد لجناح الخاص بيا
جناح قليل ما يقال عنه انهوا قصر لوحدة غايه ف الجمال بالوان الاسود
فهد يدخل غرفه الملابس ياخذ هدومه لخذ شاور دافي
فهد : ايامك سودة معيا يا غزل بس جيتي ف واقتك علي الاقل نجيب ولي عهد
نذهب لغزل تستقيظ وترن ع نور
غزل : الو يا نور
نور : اي يبت مرنتيش ليه يكلب البحر
غزل بصوت باكي : انا تعبانه اوي يا نور محتاجكي معي
نور : مالك يروحي
غزل : حكت كل شي لنور
نور : ينهارك اسود هتعملي اي
غزل : مش عارفه انا بحب ادم مقدرش اعيش من غيرو
نور : اهدي يحببتي اكيد ف حل اهربي مفيش حل غير كدا
غزل : اهرب اي دا ف هنا حراس ذي الجيش بظبط اوعي تقوالي ل ادم حاجه ممكن يجي يطلب ايدي منو يغير رايه ويشوفه مناسب انا تعبت يا نور
نور : معلشي يحببتي انشاء الله خير قومي صلي وانتي هتبقي كويسه
غزل : حاضر
تقوم غزل وتدي فرضها وبعدها تلبس فستان راقي وجميل جدا وتسيب شعرها ع ضهرها وتتمال الغرفه حت جات فيروز
ماشاء الله اي الجمر دا تعالي كلامي جدي يحببتي
غزل : انتي اللي قمر ، حاضر
تنزل غزل وتلاقي المأذون وجدها والعائله تحبس دموعها
الجد : تعالي يا غزل
غزل : لا رد
الجد : بقوالك تعالييييي
غزل : حاضر
وتذهب وتقعد جانبه
ينزل فهد بهيبته المعتادة بجلبيه كانت تبرز عضلاته وكان غايه ف الجمال
فهد : ينظر لها ولة احد يلاحظ وجد حوريه امامه وقد تجمعه غضب الدنيا كلها قدمه عنيا اصبر يا فهد مش كدا هتبقا مراتك دالوقتي واعامل اللي انت عاوزو هي ازاي تمشي بشعرها كدا اهد يفهد
فاقت غزل علي جمله بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما ف الخير
غزل : خلاص بقيتي مراته يعني اي طب وحب حياتي
ياتي فهد امامها ويشد من يديها ويمسك خصرها بشدة
فهد : الف مبروك يا عروسه ايامك حلوة معيا يا قطة
غزل : تحبس دموعها
فهد بصوت خافض جنب اذنها اجلي الدموع دي لبعدين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الفهد)