رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم هند زيد
رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الجزء السادس
رواية جحيم الفهد الجزء الثاني البارت السادس
رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الحلقة السادسة
ليث بغضب وصوت عالى:يا زفته يلى أسمك ملاك
ملاك بخوف وهى جايه تجرى ليه:نعم يا ليث فى آه لتنظر الغرفه وهى تجدها وكأن زلزال وقع عليها
ليث بغضب وهو بيسند على الحيطه بعشوائيه:فين الكرفته السمراء بتاعتى غيرتى مكانها ليه يا حيوانه
ملاك بدموع من كتر خوفها:أسفه والله بس كنت بغسلها دقيقه هاجبها
وذهبت بسرعه واحضرتها
ملاك بخوف وهى بتمد الكرفته ليه:اتفضل
ليشدها من يدها بغضب ويرتديها
ملاك:تب انت رايح فين
ليث:ملكيش فيه انزلى حضريلى الفطار عشان رايح الشركه
ملاك بسرعه:ازاى يعنى وأنت كده
ليث بغضب وهو بيجذبها من شعرها:وأنا كده ازاى يا بنت الك::لب قصدك عشان مش بشوف
ملاك بوجع وموع:اااااه لا والله مقصدش أبوس إيدك سيب شعرى يا ليث هايتقطع فى إيدك
ليث:واه يعنى اما يتقطع أنت كده كده بتاعتى وأعمل فيكى إلى يريحنى ورماها بعنف على الأرض
ليث ببرود:يلا انجزى وجهزى نفسك عشان هتيجى معايا قدامك عشر دقايق ١ ٢…..
قامت تجرى بخوف عشان تلحق أما هو قعد على أقرب كرسى وقعد يفتكر ازاى وصل للحاله ده
FLASH
ليث بجمود:أظن قولت مراتى
قمر بغضب:أيوه سمعت بس ازاى وليه مش ده ملاك زميله هبه أختك ليه أنطق
ليث بغضب بعد أن وضع ملاك على أحد الكراسى:أيوه اتجوزتها اتجوزتها عشان أحرق دم أخوها الواطى هو إلى عمل فى هبه كده وأنا لازم أعلمه الأدب
قمر بصدمه ودموع:مش معقول ابنى مستحيل يعمل كده مستحيل
ليث بجمود :ماما ارجوكى انا طخخخخخخ
ليث بصدمه:بابا
فهد ببرود: مش عايز أشوف وشك خدها وامشى منها يلاااا
ليث:بابا أنا
فهد بغضب:قولت بره
توجه ليث ناحيه ملاك ليحملها بين يديه ويتوجه لخارج المنزل
قمر بدموع: ليه يا فهد ليه
فهد وهو بيحضنها:أهدى يا قلبى يلا عشان هانروح نشوف هبه فى المستشفى
هزت رأسها وطلعت تغير لبسها
بعد مده صغيره نزلت ولكن حصل حاجه رعبتهم لما بدأ صوت رصاص على القصر
وفجأة باب القصر اتكسر ودخل منه …
عند ليث كان ماشى بالعربيه وهو بيفكر هايروح فين دلوقتى
ملاك بوجع:اااه أنا فين
ليث بسخريه:أهلا وسهلا الأميرة النائمه صحيت وأخيرا
ملاك بدموع:ليث أرجوك وقف العربيه
ليث ببرود:صوتك مش عايز اسمعه احسنلك
ملاك بانتباه وهى تنظر لمرايه السياره:ليث فى عربيه ماشيه ورانا بالظبط
ليث باستغراب بعدما تأكد:عادى جايز طريقهم نفس طريقنا
ملاك كانت لسه هاترد ولكن صرخت بصوت عالى لما العربيه إلى وراهم خبطتهم
ليث وهو بيدوس بنزين بس كمان العربيه مش سيباهم :يا ولاد الكل*لب
ملاك بدموع وخوف:هما عايزين آه
ليث بسرعه وهو برقاب على منطقه تراب:افتحى ونطى بسرعه يلا
ملاك:لا مستحيل انا خايفه
ليث:يلا يا ملاك بسرعه هانموت هم عايزنى أنا انزلى
ملاك بدموع:لاا انا خايفه عاااااا لتصرخ عندما فتح ليث الباب واخرجها لتسقط على الأرض ولكن لم يصيبها شئ
ملاك بصراااااخ:ليييييييييييث
BACK
ملاك بصوت عالى:ليييث
ليث بانتباه:آه بتزعقى ليه يا زفته
ملاك بخوف:أنا أسفه أنا جهزت وكمان الفطار جاهز
لينزل بدون كلام
ملاك بغيظ فى سرها وهى تمشى خلفه:متكبر
ليث بغضب:أنت بتعملى اه
ملاك بدموع:آه هاقعد آكل
ليث وهو يأكل :مفيش آكل
ملاك بدموع:بس انا جعانه ومكلتش من يومين وبطنى بتوجعنى
ليث ببرود رغم الوجع الذى شعر به فى قلبه من كلامها:وأنا قولت لا يلا بينا
ليخرجا معا إلى الشركه…
فى الشركه يدخل ليث وفى يده ملاك
او بالأصح هى من تمسكه وتوجهه للطريق
ليسمع تلك التهامسات القاتله من الموظفين
أحد البنات:يا عينى عليه مين يصدق إن ده ليث
البنت التانيه بسخريه:ولا بقى اعمى يا عينى على مراته
ملاك بغضب:أنت بتقولى آه يا محترمه منك ليها
البنات بخوف:احنا آسفين يا مدام ملاك
ملاك بحزم:كل واحد على مكتبه مش زر*يبه هى
كل الموظفين دخلوا مكاتبهم وهى ساعدت ليث يدخل مكتبه إلى كان مستغرب جدا من تصرفها وانها دافعت عنه بالشكل ده ولكن تبدلت ملامحه فور سماع تلك الصوت
:ملاك وحشتينى أوى يا قلبى
ملاك بخوف من ليث:ح حازم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الفهد الجزء الثاني)